معرفی بهترین اپلیکیشن ها برای برقراری تماس تصویری رایگان

اپلیکیشن‌های تماس تصویری برای مواقعی که امکان ملاقات حضوری با دوستان، خانواده، همکاران و … را ندارید، بهترین انتخاب محسوب می‌شوند. حتی اگر از پاندمی کرونا وحشت دارید و ترجیح می‌دهید خارج از منزل آفتابی نشوید هم می‌توانید روی این برنامه‌های ویدئو چت حساب کنید.

اینترنت و تلفن‌های همراه هوشمند دست به دست هم داده‌اند تا ارتباطات افراد را سریع‌تر و البته جذاب‌تر نمایند. اپلیکیشن‌های چت تصویری یکی از بهترین نمونه‌های این موضوع به شمار می‌روند. در روزهایی که کرونا، بسیاری از ما را به اجبار خانه نشین کرده است، این برنامه‌ها به خوبی شکاف دلتنگی را پر می‌کنند!

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به بررسی بهترین اپلیکیشن های چت تصویری بپردازیم. اگر شما هم دلتنگ عزیزانتان هستید یا نیاز به برقراری یک جلسه کاری آنلاین دارید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

بهترین اپلیکیشن های تماس تصویری (موبایل و تبلت)

تلفن‌های همراه هوشمند دیگر تنها یک دستگاه موبایل ساده نیستند! اغراق نیست اگر به این تلفن‌ها، لقب رایانه‌های جیبی بدهیم. زیرا تقریبا تمام انتظاراتی که از یک سیستم کامپیوتری دارید را به سادگی برآورده می‌کنند. برای برقراری انواع تماس‌های ویدئویی هم می‌توانید روی این گوشی‌های موبایل حساب کنید.

بهترین ابزار چت تصویری موبایل

اگر چرخی در فروشگاه‌های اپ استور یا گوگل پلی بزنید، با انواع و اقسام اپلیکیشن های تماس تصویری مواجه می‌شوید. اما سوال این‌جاست که آیا همه این برنامه‌ها، می‌توانند نیاز شما از یک کنفرانس ویدئویی را برآورده کنند؟ پاسخ قطعا منفی است!

برای تجربه یک تماس تصویری موفق و لذت بخش، باید به سراغ بهترین برنامه‌های چت ویدئویی بروید. ما در ادامه و با بررسی برترین اپلیکیشن‌های تماس تصویری در موبایل، کار شما را راحت کرده‌ایم؛ با ما همراه باشید

بهترین برنامه از هر لحاظ: اپلیکیشن Zoom

Zoom یک برنامه تماس تصویری محبوب است که برای کنفرانس‌های کاری، کلاس‌های آموزشی، گردهمایی‌های مجازی، یک گپ دو نفره دوستانه و … بهترین انتخاب ممکن، محسوب می‌شود. این اپلیکیشن روی هر دو سیستم عامل اندروید و iOS به خوبی اجرا می‌شود.

با استفاده از این برنامه، هر جا که باشید (فقط به شرط اتصال به اینترنت) می‌توانید از یک تماس تصویری باکیفیت و صدای فوق‌العاده، لذت ببرید. اشتراک‌گذاری فوری صفحه، امکان ارسال پیام در حین جلسه ویدئویی، عدم نیاز به پرداخت هزینه، امکان برقراری سریع تماس و … تنها بخشی از ویزگی‌های اپلیکیشن Zoom به شمار می‌روند.

اپلیکیشن زوم

برای دانلود و نصب برنامه زوم روی تلفن همراه خود، کافیست روی یکی از لینک‌های زیر (بسته به سیستم عامل گوشی) ضربه زده و وارد صفحه این اپلیکیشن در فروشگاه‌های اپ استور یا پلی استور شوید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

استفاده از برنامه Zoom به دلیل رابط کاربری بسیار جذاب آن، فوق‌‍العاده راحت است. جالب است بدانید که می‌توانید تا حداکثر 100 نفر را در این اپلیکیشن، به اتاق کنفرانس خود دعوت کرده و به صورت هم‌زمان با آن‌ها گفتگو کنید. البته در نسخه رایگان این برنامه، برای تماس‌هایی با بیش از 3 عضو، محدودیت 40 دقیقه‌ای خواهید داشت.

بهترین برنامه برای کاربران آیفون: اپلیکیشن FaceTime

علاقمندان به آیفون به احتمال زیاد با برنامه Facetime آشنا هستند. این ابزار داخلی سیستم عامل iOS امکان برقراری تماس‌های ویدئویی را برای کاربران این سیستم عامل فراهم می‌کند. فیس تایم روی دستگاه‌های آیفون و آیپد و هم‌چنین رایانه‌های MacOS به خوبی کار می‌کند.

توجه: از برنامه Facetime نمی‌توانید برای برقراری تماس تصویری با تلفن‌های همراه اندروید استفاده کنید.

کار کردن با فیس تایم بسیار آسان است. کافیست برنامه را باز کرده و از طریق شماره تلفن یا اپل آیدی، به مخاطبین خود دسترسی پیدا کنید. این ابزار داخلی آیفون، به شما اجازه می‌دهد به صورت هم‌زمان با حداکثر 32 نفر، به صورت تصویری و صوتی گفتگو کنید.

برنامه چت تصویری فیس تایم

در صورتی که آیفون یا آیپد شما به صورت پیش فرض، برنامه Facetime را ندارد. کافیست روی لینک زیر ضربه بزنید تا وارد صفحه این اپلیکیشن در فروشگاه اپ استور شوید:

دانلود برنامه از اپ استور

این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد در طول تماس تصویری و به صورت دل‌خواه، از دوربین‌های جلو یا پشت گوشی استفاده کنند. جالبت است بدانید که تماس‌های تصویری شما در فیس تایم، به لیست تماس‌های اخیر (تماس‌های صوتی) اضافه می‌شوند.

بهترین برنامه برای تماس‌های بین‌المللی: اپلیکیشن واتساپ

واتساپ یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام رسان در سراسر جهان محسوب می‌شود. از این اپلیکیشن می‌توانید برای برقراری تماس‌های تصویری با حداکثر 4 کاربر به صورت هم‌زمان، استفاده کنید. واتساپ می‌تواند برای تماس‌های تصویری، به اینترنت وای فای وصل شود. به این ترتیب، دیگر نگران مصرف بیش از حد داده‌های تلفن همراه خود نخواهید بود.

تماس تصویری در واتساپ

برای دانلود و نصب اپلیکیشن Whatsapp روی تلفن همراه خود، کافیست روی یکی از لینک‌های زیر ضربه بزنید تا وارد فروش‌گاه‌های اپ استور یا پلی استور شوید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

برقراری تماس تصویری در واتساپ بسیار آسان است. کافیست روی پروفایل یکی از مخاطبین خود ضربه بزنید و از منوی بالای صفحه، گزینه چت ویدئویی را فشار دهید. در صورتی که طرف مقابل هم به اینترنت متصل باشد، بعد از چند لحظه، تماس شما در وضعیت Ringing قرار می‌گیرد.

بهترین برنامه برای اندروید: ابزار Google Duo

Google Duo جدیدترین ابزار گوگل است که امکان برقراری تماس تصویری برای کاربران اندروید را فراهم می‌کند. از این برنامه می‌توانید برای ویدئو چت با کاربران آیفون هم استفاده کنید. Duo به صورت پیش فرض، روی تلفن‌های همراه اندروید نصب شده است؛ اما می‌توانید آن را روی سیستم عامل iOS نیز به کار ببرید.

Google Duo

برای دانلود و نصب این ابزار محبوب و کاربردی، می‌توانید روی یکی از لینک‌های زیر ضربه بزنید تا وارد صفحه Google Duo در فروشگاه‌های اپ استور یا پلی استور شوید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

Google Duo به کاربران اجازه می‌دهد تا سقف 32 نفر را به تماس‌های گروهی دعوت کنند. علاوه بر این، می‌توانید از هر لحظه از ویدئو کال خود عکس بگیرید و آن را با افرادی که در تماس هستند، به اشتراک بگذارید. البته فراموش نکنید که برای استفاده از این ابزار، باید حتما وارد حساب گوگل خود شوید.

بهترین برنامه برای تماس‌های کاری: اپلیکیشن اسکایپ

اپلیکیشن Skype بهترین انتخاب برای برقراری تماس‌های حرفه‌ای و کاری محسوب می‌شود. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد به صورت هم‌زمان با 50 نفر، ارتباط تصویری برقرار کنند. قابلیت اشتراک گذاری صفحه نمایش، یکی از بهترین مزایای استفاده از اسکایپ به شمار می‌رود.

اسکایپ روی سیستم عامل‌های اندروید و iOS به خوبی کار می‌کند. در صورتی که از قبل حساب مایکروسافت داشته باشید، ثبت نام در این اپلیکیشن، بسیار آسان است.

تماس تصویری در اسکایپ

برای دانلود و نصب Skype روی تلفن همراه خود، روی یکی از لینک‌های زیر ضربه بزنید و وارد صفحه این اپلیکیشن در فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی شوید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

اسکایپ علاوه بر جلسه‌های کاری، برای گپ‌های دوستانه هم یک انتخاب ایده آل محسوب می‌شود. خوشبختانه ویژگی‌های این برنامه روز به روز در حال توسعه و پیشرفت هستند. بنابراین منتظر سورپرایز‌های جدید از Skype باشید.

بهترین برنامه های تماس تصویری (ویندوز)

رایانه‌های شخصی هنوز هم از محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران مختلف برخوردار هستند. ممکن است به هر دلیلی قصد داشته باشید از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ خود، یک تماس ویدئویی برقرار کنید. برای این کار، نیاز به برنامه‌هایی دارید که از تماس‌های تصویری در ویندوز، پشتیبانی کنند.

ما در ادامه به معرفی نرم افزارهایی خواهیم پرداخت که می‌توانند نیازهای شما از یک تماس ویدئویی در ویندوز را به خوبی برآورده کنند. البته در نظر داشته باشید که بسیاری از این برنامه‌ها، روی سیستم عامل‌های اندروید و iOS هم به خوبی کار می‌کنند.

اسکایپ (Skype)

اصلا جای تعجب نیست که برنامه اسکایپ هم در لیست بهترین برنامه‌های چت تصویری موبایل قرار داشته باشد و هم در صدر نرم افزارهای چت ویدئویی ویندوز جای گرفته باشد! این برنامه از قابلیت‌های متنوعی برخوردار است و هم‌چنان انتخاب اول کاربران کامپیوتر، برای برقراری گفتگوهای تصویری محسوب می‌شود.

اسکایپ در ویندوز

Skype بیش از 15 سال است که فعالیت می‌کند و بسیاری از کارشناسان، این برنامه را بهترین ابزار رایگان تماس تصویری می‌دانند. رابط کاربری ساده و آسان اسکایپ، یکی از قابل توجه‌ترین ویژگی‌های آن است. اسکایپ در طول زمان پیشرفت زیادی داشته و خوشبختانه هم‌چنان در حال توسعه و گسترش است.

برای دانلود و نصب نرم افزار اسکایپ در سیستم عامل ویندوز، روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

تماس‌های ویدئویی اسکایپ، از کیفیت صدا و تصویر فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند. با استفاده از این برنامه‌، می‌توانید به راحتی با سایر کاربران ویندوز، کاربران اندروید و iOS به سادگی تماس تصویری برقرار کنید.

ooVoo

برنامه ooVoo هم‌چنان در میان علاقمندان به تماس‌های تصویری محبوب است. نقطه قوت اصلی این نرم افزار، رابط کاربری آسان آن است. ooVoo به قدری ساده است که حتی کاربران مبتدی هم می‌توانند بدون هیچ مشکلی، با آن کار کنند. حداکثر افرادی که می‌توانید در تماس‌های ویدئویی گروهی با آن‌ها مکامه کنید، 8 نفر است.

نرم افزار oovoo

ooVoo علاوه بر ویندوز، در سیستم عامل‌های اندروید و iOS نیز به خوبی کار می‌کند. ویدئوهای ضبط شده در این برنامه را می‌توانید به راحتی ویرایش کرده و با دوستان خود در سراسر جهان، به اشتراک بگذارید.

برای دانلود نسخه ویندوز نرم افزار ooVoo کافیست روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

کیفیت صدا و تصویر تماس‌های ویدئویی در ooVoo به خوبی اسکایپ نیست. با این‌حال می‌توانید نیازهای شما را از یک چت تصویری خوب و مناسب، تا حد زیادی راحت کند.

کلام پایانی

تماس‌های ویدئویی در روزهای اوج گیری ویروس کرونا به یکی از نیازهای مهم زندگی افراد مختلف، تبدیل شده است. به همین دلیل، ما در این مقاله به بررسی بهترین اپلیکیشن های تماس تصویری رایگان در تلفن‌های همراه و رایانه‌هیا شخصی پرداختیم.

در صورتی که هم‌چنان در این ارتباط سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//