چگونه از بلاک واتساپ خارج شویم؟

واتساپ یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام رسان در سراسر جهان محسوب می‌شود. بیشتر افراد برای برقراری ارتباط با دوستان، آشنایان و هم‌کاران خود از این برنامه استفاده می‌کنند. اما متاسفانه گاهی امکان ارسال پیام به یکی از مخاطبین خود را نداریم؛ زیرا او ما را بلاک کرده است.

بلاک شدن در واتساپ یک اتفاق شرم آور نیست؛ پس بابت آن خود را سرزنش نکنید. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که از لیست بلاک یکی از مخاطبین خود خارج شوید؟ آن‌هم بدون اجازه فردی که شما را بلاک کرده است. بله درست خواندید! این کار به راحتی امکان‌پذیر است.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم شما را با چند روش کاربردی آشنا کنیم که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید از لیست بلاک مخاطبین Whatsapp خارج شوید. اگر می‌خواهید دوباره دل کسی که بلاک‌تان کرده را به دست بیاورید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

نشانه های بلاک شدن در واتساپ چیست؟

بلاک شدن در اپلیکیشن واتساپ نشانه‌های زیادی دارد. مخاطبین شما در اپلیکیشن Whatsapp همراه با عکس پروفایل کاربری‍شان نشان داده می‌شوند (مگر در شرایطی که مخاطب، حساب خود را به شکلی تنظیم کرده باشد که عکس پروفایلش، برای شما دیده نشود). اولین نشانه بلاک شدن در واتساپ این است که تصویر پروفایل کاربری شخص مورد نظر، در حساب واتساپ شما ظاهر نمی‌شود.

نشانه های بلاک شدن در واتساپ

یکی دیگر از نشانه‌های بلاک شدن در واتساپ، سین نشدن پیام‌ها است. در حالت عادی، زمانی که پیامی را برای یکی از مخاطبین خود ارسال می‌کنید، بعد از چند لحظه دو تیک در کنار آن ظاهر می‌شوند. (البته به شرطی که فرد مقابل به اینترنت وصل باشد) زمانی که مخاطب پیام شما را باز کند، این دو تیک به رنگ آبی در می‌آیند. این در حالیست که اگر در لیست بلاک یک فرد باشید، پیام‌های شما با یک تیک نشان داده می‌شوند. (هیچ‌وقت دو تیک نمی‌خورند)

اگر کسی شما را در واتساپ بلاک کرده باشد، نمی‌توانید با او تماس صوتی یا تصویری برقرار کنید. در این شرایط، تماس شما در وضعیت “Calling” باقی می‌ماند و هرگز به “Ringing” تغییر حالت نمی‌دهد.

روش های خارج شدن از بلاک واتساپ چگونه است؟

اگر با نشانه‌های بالا برخورد کردید، مطمئن باشید که توسط مخاطب مورد نظر، بلاک شده‌اید! پس باید به فکر راهی باشید که از این بلاک خارج شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا سه روش کاربردی را برای خروج از بلاک لیست Whatsapp بررسی کنیم.

حذف و نصب دوباره واتساپ

اولین قدم، حذف کردن حساب کاربری شما در واتساپ است. وارد اپلیکیشن Whatsapp شده و از منوی سمت راست، روی Setting ضربه بزنید. در ادامه، روی گزینه “Account ” که در کنار آیکون کلید و درست در زیر پروفایل کاربری شما قرار دارد، ضربه بزنید.

روی account ضربه بزنید

در صفحه جدید، روی “delete my account” ضربه بزنید.

delete my account

اکنون یک منوی پاپ آپ باز می‌شود که به شما می‌گوید از تمام گروه‌های واتساپ حذف می‌شوید و همه سابقه چت‌های خود را نیز از دست خواهید داد. در مرحله بعد، کشور ایران را انتخاب کرده و روی “Delete my account” ضربه بزنید.

حذف پروفایل کاربری واتساپ

اکنون حساب کاربری شما با موفقیت پاک شده است. اپلیکیشن Whatsapp را هم از تلفن همراه خود حذف کرده و گوشی را ریستارت کنید.

در این مرحله، فروشگاه پلی استور را باز کرده و اپلیکیشن Whatsapp را انتخاب کنید. سپس روی “Install” ضربه بزنید تا این برنامه، دوباره در تلفن همراه شما نصب شود. برای این‌کار، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

دانلود برنامه از گوگل پلی

حالا نوبت به ساخت حساب کاربری جدید می‌رسد. اپلیکیشن Whatsapp را باز کنید و تمام مراحل را برای ایجاد یک کاربری دنبال کنید. در نهایت خواهید دید که شماره شما از لیست بلاک تمام مخاطبین، خارج شده است.

استفاده از گروه مشترک 

روش بالا در تمامی شرایط، می‌تواند موثر باشد؛ با این‌حال ممکن است شما حاضر نباشید به خاطر خروج از لیست بلاک یک مخاطب، حساب کاربری خود را به صورت کامل، از دست بدهید. همان‌طور که می‌دانید، حذف حساب کاربری Whatsapp منجر به خروج شما از تمام گروه‌ها و هم‌چنین از بین رفتن تمام سابقه چت با دیگر مخاطبین می‌شود.

به همین دلیل، ما یک راه‌حل ساده‌تر را پیشنهاد می‌دهیم: استفاده از گروه مشترک! در این شرایط، باید از یک دوست مشترک بخواهید تا شما و مخاطبی که بلاک‌تان کرده را به یک گروه مشترک دعوت نماید و سپس، خودش از گروه خارج شود.

به این ترتیب، می‌توانید در این گروه با مخاطب خود گفتگو کرده و از او بخواهید شما را از لیست بلاک خارج کند. البته توجه داشته باشید که در این شرایط شما هم‌چنان بلاک خواهید بود؛ اما تا زمانی که مخاطب شما در گروه باشد، می‌توانید با او چت کنید.

ایجاد اکانت دوم یا اکانت موازی

یکی دیگر از روش‌های خارج شدن از بلاک واتساپ و برقراری ارتباط با فردی که شما را بلاک کرده است؛ ایجاد یک اکانت دوم است. به این ترتیب، می‌توانید از اکانت دوم خود، به مخاطب مورد نظر پیام داده و از او بخواهید حساب اصلی شما را از لیست سیاه خارج کند. برای این کار، روش‌های مختلفی وجود دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

در صورتی که بیش از یک سیم کارت در اختیار دارید، می‌توانید به راحتی از سیم کارت دوم خود استفاده کرده و یک اکانت موازی ایجاد کنید. در این شرایط، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که مخاطب مورد نظرتان را به این اکانت اضافه کرده و به او پیام دهید.

در صورتی که فقط یک سیم کارت در اختیار دارید، برای ساخت اکانت دوم، باید به سراغ مجازی بروید. با استفاده از این شماره‌ها، می‌توانید به تعداد دل‌خواه اکانت Whatsapp ایجاد کنید.

شماره مجازی به شما اجازه می‌دهد تا بدون داشتن سیم کارت، از قابلیت‌هایی مانند برقراری تماس، ارسال و دریافت پیامک و ثبت نام در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

تذکر:از آن‌جایی که بیشتر این شماره‌ها، بعد از چند روز غیر فعال می‌شوند؛ هیچ تضمینی از بابت امنیت و ماندگاری آن‌ها نیست. در حقیقت، ممکن است تمام اطلاعاتی که در اکانت تلگرام دوم خود (که با شماره مجازی ساخته‌اید) به‌راحتی و بدون هیچ اطلاع قبلی، پاک شده و از دسترس خارج شوند.

اگر می‌خواهید یک شماره مجازی بسازید و با استفاده از آن، حساب دوم خود در Whatsapp را فعال کنید، توصیه می‌کنیم مقاله “آموزش ساخت شماره مجازی با 5 روش ساده و رایگان” را مطالعه نمایید.

بعد از ساخت شماره مجازی و برای ایجاد حساب دوم در Whatsapp، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد تنظیمات تلفن همراه خود شوید.
  2. به دنبال یکی از گزینه‌های Dual App یا Clone app یا App Twin باشید و روی آن ضربه بزنید.
  3. اکنون لیستی از برنامه‌ها را مشاهده می‌کنید. Whatsapp را انتخاب نموده و روی آن ضربه بزنید.ساخت واتساپ با شماره مجازی
  4. تمام مراحل ساخت حساب واتساپ را دنبال کنید. در زمان ورود شماره موبایل، باید شماره مجازی خود را وارد کنید.
  5. وارد واتساپ شده و حساب دوم خود را انتخاب کنید. در ادامه، روی “Agree and Continue” ضربه بزنید.

به این ترتیب، می‌توانید روی تلفن همراه خود، دو حساب واتساپ داشته باشید. به راحتی از طریق اکانت دوم به مخاطبی که حساب اصلی شما را بلاک کرده است پیام دهید. البته ممکن است قضیه بدتر از این حرف‌ها باشد و فرد مورد نظر، حاضر نباشد شما را از لیست سیاه خارج کند؛ اما حداقل تلاش خود را کرده‌اید.

آیا نرم افزار بلاک شکن واتساپ کاربردی است؟

اخیرا بسیاری از وب‌سایت‌ها به معرفی برنامه‌هایی می‌پردازند که با نصب آن‌ها، شما از لیست بلاک تمام مخاطبین خود خارج می‌شوید! متاسفانه این موضوع فقط یک کلاهبرداری بزرگ است و هیچ نرم افزار بلاک شکن واتساپ در بازار وجود ندارد.

به عبارتی دیگر، هنوز هیچ اپلیکیشنی ساخته نشده که بتواند شما را به صورت مستقیم از لیست بلاک یک کاربر دیگر خارج کند. تبلیغاتی که برای این برنامه‌ها می‌شود، صرفا به منظور ورود شما و افزایش کلیک صورت می‌گیرد و در نهایت، هیچ نفعی برای شما نخواهد داشت.

اگر یک مخاطب شما را بلاک کرده است، فقط با سه روشی که در قسمت‌های قبل به آن‌ها اشاره شد، می‌توانید شانس خود را برای ارتباط دوباره با او امتحان کنید. بنابراین دانلود و نصب برنامه بلاک شکن واتساپ را فراموش کنید و گول این تبلیغات را نخورید.

کلام پایانی

بلاک شدن در واتساپ یک اتفاق ناراحت کننده است؛ به ویژه زمانی که یکی از دوستان یا نزدیکان، ما را در لیست سیاه قرار دهید. پس قبل از هر چیز، مراقب رفتار خود در فضای مجازی باشید، زیرا تقریبا تمام اپلیکیشن‌ها از جمله Whatsapp این اختیار را به کاربران خود داده‌اند که افراد مزاحم را Block کنند.

با این وجود، در این مقاله به بررسی سه روش کاربردی و مطمئن برای خروج از لیست بلاک واتساپ پرداحته‌ایم. در صورتی که هم‌چنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول

چطور به شخصی که در واتساپ بلاکمان کرده پیام دهیم؟

برای این کار می‌توانید از یکی از دوستان خود بخواهید که یک گروه ایجاد کرده و شما و مخاطب مورد نظرتان را وارد آن کند. در این گروه می‌توانید به فردی که شما را بلاک کرده است پیام بدهید. البته می‌توانید از یک اکانت دوم نیز برای این کار استفاده کنید.

نشانه های بلاک شدن در واتساپ چیست؟

اولین نشانه بلاک شدن در واتساپ، پاک شدن عکس پروفایل مخاطب در لیست مخاطبین شما است. یک تیک خوردن پیام و عدم اتصال در زمان تماس تصویری و صوتی هم از دیگر نشانه‌های بلاک شدن در واتساپ محسوب می‌شوند.

برنامه ضد بلاک شدن واتساپ چیست؟

در حال حاضر، هیچ برنامه ای برای این کار وجود ندارد. بنابراین گول تبلیغات را نخورید و از نصب اپلیکیشن‌هایی با این عنوان، خودداری کنید.

امکان بازیابی پیام های بلاک شده در واتساپ وجود دارد؟

در صورتی که از برنامه واتساپ خود یک نسخه پشتیبان یا بک آپ تهیه کرده باشید، امکان بازیابی پیام‌های پاک شده وجود دارد. در غیر این صورت، باید به سراغ برنامه‌های ریکاوری بروید.

4.5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//