چگونه بفهمیم واتساپ هک شده؟ روش جلوگیری از آن چیست؟

هک شدن حساب کاربری واتساپ WhatsApp بدترین کابوس است. زیرا حریم خصوصی نقض می‌شود. این بدان معناست که شخص دیگری به چت‌های شخصی، اطلاعات، شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارد. هکر می‌تواند با حذف چت‌ها، پاسخ دادن به چت‌ها، مرتکب جرایمی شود.

هکرها می‌توانند به روش‌های مختلفی از جمله از طریق وب، واتساپ و یا شماره شما در دستگاه دیگر به اطلاعات واتساپ دسترسی پیدا کنند.

هکرها همچنین می‌توانند به سرعت کد  QR واتساپ را اسکن کرده و به مکالمه واتساپ شما از هر نقطه دنیا دسترسی پیدا کنند.

برای اطلاع از اینکه وب واتساپ شما در یک دستگاه ناشناخته فعال است، به سه نقطه داده شده در گوشه بالا سمت راست پنجره واتساپ بروید. لیست تمام جلسات باز را بررسی کنید. با این کار می‌توانید تمام دستگاه‌های متصل به واتساپ را مشاهده کنید.

اگر پیغام ” This phone could not be verified” را مشاهده می‌کنید، به این معنی است که واتساپ توسط یک دستگاه ناشناخته قابل دسترسی است.

دسترسی به فایل Device Backup

دسترسی به فایل Device Backup حتی زمانی که  واتساپ را با AppLock قفل کرده باشید، امکان‌پذیر است. با این حال، باید توجه داشت که این هک فقط بر روی دستگاه‌هایی که واتساپ به تازگی بروزرسانی شده‌اند، تأثیر می‌گذارد.

هکر لحظه دسترسی به گوشی موبایل، در عرض چند دقیقه قادر به خواندن یا حذف مکالمات واتساپ از یک دستگاه دیگر خواهد بود.

هکرها پس از دریافت فایل پشتیبان توسط  file manager، می توانند فایل را از طریق بلوتوث به دستگاه دیگری ارسال کنند.

آنها می‌توانند با نصب اپلیکیشن auto-backup روی گوشی موبایل، از برنامه‌های پشتیبان خودکار مانند backup text برای واتساپ استفاده کنند و مستقیماً تمام مکالمات واتساپ را به ایمیل ارسال کنند و و یا آن‌ها را حذف کنند.

به این صورت، آن‌ها حتی در صورت قفل شدن واتساپ به تمام چت‌های شما دسترسی پیدا می‌کنند.

نکاتی برای جلوگیری از هک شدن واتساپ

– از تمام کامپیوترهایی که در لیست WhatsApp Web مشاهده می‌کنید، خارج شوید. این باعث می‌شود از خواندن چت‌ها توسط هکرها جلوگیری شود. این کار باید هر بار که از وب واتساپ استفاده می‌کنید، انجام شود.

– هنگام بیرون آمدن از برنامه، گوشی را رها نکنید.

– برای جلوگیری از دسترسی افراد ناشناس به برنامه‌ها، تمام برنامه‌های خود را قفل کنید.

– تلفن خود را به اینترنت وای فای ناشناس یا در مکان عمومی متصل نکنید زیرا هکرها می‌توانند از آدرس MAC منحصر به فرد برای دسترسی به تمام چت‌های واتساپ استفاده کنند.

– در صورتی که واتساپ شما قبلاً هک شده است، با ارسال ایمیل به support@whatsapp.com، حساب کاربری خود را غیرفعال کنید. در صورت عدم دسترسی به مدت 30 روز، حساب کاربری حذف خواهد شد.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//