آموزش نصب نرم افزار MKVMerge

MKVMerge نرم افزار کاربردی است که برای چسباندن صدای دوبله به فیلم مورد استفاده قرار می‌گیرد. هم‌چنین می‌توانید برای اضافه کردن فایل زیرنویس به فیلم‌های زبان اصلی برای پخش در دستگاه‌هایی که قابلیت پخش را ندارند از آن استفاده کنید. خوشبختانه برنامه کم حجم و کار با آن بسیار آسان است. علاوه برا این بعد از افزودن صدای دوبله و زیرنویس کیفیت فیلم به هیچ عنوان کاهش نمی‌یابد. برنامه نیاز به فعال‌سازی و کرک ندارد. فقط با فیلم‌های با فرمت MKV سازگار است. در این مقاله به آموزش نصب نرم افزار MKVMerge می‌پردازیم.

برنامه MKVMerge

همان‌طور که گفتیم، کاربرد برنامه MKVMerge برای افزودن صدای دوبله و زیرنویس است. شما قادرید که به راحتی فایل زیرنویس که با فرمت srt. است را به فیلم موردنظرتان بچسبانید و در تلویزیون تماشا کنید. بدون این‌که به پلیرهایی مانند KMPlayer نیازی داشته باشید. البته این نرم افزار با فرمت MKV سازگار است. بنابراین می‌توانید فقط فیلم‌هایی را که با این فرمت هستند وارد برنامه کنید. اما نگران نباشید. اگر فرمت فایل ویدئویی شما غیر از MKV است می‌توانید از نرم افزارهای تبدیل فرمت استفاده کنید. به راحتی با تبدیل فیلم موردنظرتان به فرمت MKV از کار با این نرم افزار لذت ببرید. برنامه MKVMerge ویژگی‌ها و قابلیت‌های خوبی دارد که بین کاربران محبوب شده و استفاده می‌شود. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • کم حجم بودن
  • رابط کاربری ساده و استفاده آسان
  • عدم کاهش کیفیت فیلم
  • افزودن صدا و زیرنویس به فیلم در زمان کم
  • حذف صدای دوبله و زیرنویس از فیلم
  • عدم نیاز به کرک و فعال‌سازی
  • خروجی فیلم با فرمت MKV

دقت کنید که با این نرم افزار نمی‌توان زیرنویس یا صدای دوبله ساخت. بلکه بایستی شما فایل جداگانه صدا و زیرنویس را دانلود کرده و داشته باشید. فقط برای چسباندن فایل از این برنامه استفاده می‌شود. معمولا هنگام دانلود فیلم فایل دوبله و زیرنویس به صورت جداگانه برای دانلود ارائه می‌شود.

آموزش نصب نرم افزار MKVMerge

برای نصب نرم افزار MKVMerge ابتدا آن را از سایت‌های معتبر دانلود نمایید. به پوشه نصب برنامه بروید و روی فایل setup برنامه دبل کلیک کنید. پنجره نصب نرم افزار را مشاهده می‌کنید. روی دکمه Next بزنید تا به مرحله بعد بروید.

انتخاب گزینه Next برای شروع نصب

در مرحله بعد، مسیر نصب برنامه را تعیین کنید و روی دکمه Next کلیک کنید.

انتخاب مسیر نصب برنامه MKVMerge

بدون هیچ تغییری دکمه Next را بزنید تا به مرحله بعدی بروید.

انتخاب پوشه جدید در منوی استارت

تیک گزینه Create a desktop icon را بزنید تا یک میانبر از برنامه روی دسکتاپ ایجاد شود. اگر گزینه دوم را تیک بزنید آیکون برنامه را در Quick Launch نوار وظیفه قرار می‌دهد.

دکمه Next را بزنید.

ایجاد میانبر برنامه

برای نصب نرم افزار MKV Merge کافی‌ست روی دکمه install کلیک کنید تا نصب برنامه آغاز شود.

نصب نرم افزار MKVMerge

مشاهده تصویر زیر نشان می‌دهد نصب برنامه با موفقیت انجام شده است. تیک گزینه Run MKV Merge را بردارید و روی دکمه Finish کلیک کنید تا پنجره زیر بسته شود.

پایان نصب برنامه

به همین راحتی و سرعت برنامه نصب شد. حالا می‌توانید آن را اجرا کنید و از امکانات و رابط کاربری ساده آن لذت ببرید. اگر تجربه یا سوالی دارید می‌توانید زیر این پست در بخش نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

3.5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//