آموزش ورد 2013 – غلط یاب متن در ورد

غلط یاب متن در ورد از قابلیت های بسیار کاربردی نرم افزار ورد (Word) است. توسط این قابلیت حین تایپ اسناد در ورد غلط های املایی با خط قرمز رنگ مشخص می شوند. به این ترتیب کاربر متوجه غلط املایی و گرامری خود می شود و آن را اصلاح می کند.

غلط یاب متن در ورد به صورت پیش فرض فعال است. اما ممکن است بعد از نصب ورد این امکان برای شما عمل نکند. در ادامه به فعال سازی غلط یاب متن در ورد 2013 می پردازیم. با ایده آل تکنولوژی همراه باشید.

فعال سازی غلط یاب متن در ورد

غلط یاب متن در ورد به شما امکان یافتن اشتباهات املایی و گرامری را در متن می دهد. خوشبختانه این قابلیت از زبان های مختلفی از جمله زبان فارسی پشتیبانی می کند.

بعد از تایپ و آماده سازی سند خطوط قرمز رنگی در زیر بعضی از کلمات مشاهده می شود. این خطوط قرمز نشانه وجود غلط املایی آن کلمه است.

برای فعال سازی غلط یاب متن در ورد نرم افزار ورد را اجرا کنید. سپس روی منوی File کلیک کنید. مطابق تصویر زیر از نوار آبی رنگ گزینه Options را انتخاب نمایید.

منوی Options در ورد

در پنجره Word Options روی گزینه Proofing کلیک کنید. سپس به بخش When correcting spelling and grammar in Word بروید. در این بخش چهار گزینه را باید فعال کنید:

Check spelling as you type: این گزینه برای بررسی غلط های املایی همزمان با تایپ متن است.

Mark grammar errors as you type: با تیک زدن این گزینه جملاتی که از نظر گرامر مشکل دارند را در زمان تایپ با خطوط رنگی زیر متن مشخص می کند.

Frequently confused words: این گزینه نیز آن دسته از کلمات پر اشتباه را مشخص می کند.

Check grammar with spelling: تیک زدن این گزینه گرامر متن را با توجه به غلط املایی آن بررسی می کند.

هر چهار گزینه را تیک بزنید و برای ذخیره تنظیمات روی دکمه OK کلیک کنید.

انتخاب پنجره Word Options

از این به بعد تمام غلط های املایی و گرامری با خطوط موج دار قرمز و سبز در متن مشخص می شوند. شما به راحتی قادر به تصحیح این اشتباهات در سند هستید.

4.5 | (4)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//