معرفی بهترین دستگاه تولید بیت کوین

امروزه بازار ارز‌های دیجیتال بسیار داغ است. استخراج (ماینینگ) ارز‌های دیجیتال راهی سودآور است که می تواند به منبع درآمدی برای اشخاص تبدیل شود. البته برای ورود به دنیای ارز‌های دیجیتال باید اطلاعات کافی در این زمینه داشت. در گذشته استخراج بیت کوین با CPU‌ و سخت‌افزارهای خانگی صورت می‌گرفت. اما با ورود دستگاه تولید بیت کوین به بازار و در دسترس قرار گرفتن آن برای عموم مردم با سرعت بیشتری در حال گسترش است.

سخت‌افزارهای مختلفی در بازار موجود است که باید به برق مصرفی و سودآوری هر یک توجه کرد. در مقاله امروز از ایده آل مگ به معرفی بهترین دستگاه تولید بیت کوین برای استخراج و ماینینگ می‌پردازیم.

استخراج (ماینینگ) بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین اگر با برق به صرفه و سخت‌افزار مناسب باشد سودآور است. در گذشته این عمل با پردازنده‌ها انجام می‌شد. کابران با استفاده از سیستم‌های خانگی اقدام به ماینینگ می‌کردند. اما با گسترش شبکه بیت کوین استخراج با تراشه‌های ای‌سیک (ASIC) به‌صرفه است.

در حال حاضر استخراج بیت کوین با تراشه‌های ای‌سیک (ASIC) انجام می‌شود که هسته اصلی دستگاه‌های ماینینگ را تشکیل می‌دهد.

دستگاه تولید بین کوین

چگونه مناسب ترین دستگاه تولید بیت کوین تهیه کنیم؟

مسائل مختلف مهمی برای انتخاب بهترین دستگاه تولید بیت کوین وجود دارد. بعضی می‌خواهند که دستگاهی داشته باشند که فقط در اتاق‌شان کار کند. بعضی به فکر دستگاهی مقرون به صرفه هستند. باید به این نکته توجه کرد که برای خرید دستگاه ماینینگ باید به هش، برق مصرفی و بودجه اولیه برای خرید دستگاه توجه کرد.

در کشور ایران که بهای برق مصرفی بالاست برای سودآوری استفاده از برق صنعتی به صرفه است. اما در کشوری مثل چین که برق ارزان تر است بیشترین استخراج بیت کوین را دارد.

در ادامه به موضوع سخت‌افزار مناسب و کاربردی برای ماینینگ می‌پردازیم.

البته باید توجه داشت که استفاده از دستگاه های تولید بیت کوین به دلیل تولید برق فراوان که افزایش دی اکسید کربن و گرم شدن زمین را در پی دارند مضرات زیادی برای محیط زیست و منابع طبیعی داشته و استفاده از دستگاه های تولید بیت کوین در چین و ایران ممنوع است.

معرفی پرکاربردترین دستگاه تولید بیت کوین

1- بهترین دستگاه تولید بیت کوین برای مبتدی‌ها: Avalon6

تولیدکنندگان Avalon6 ، کنان کریتیو، تلاش کرده‌اند که سادگی را برای افراد مبتدی لحاظ کنند. این دستگاه سودآورترین دستگاه ماینینگ نیست. اما در راه‌اندازی ای‌سیک چه پیشرفته و چه پایه سادگی رعایت شده است. به همین دلیل برای مبتدیان پیشنهاد می‌شود.

هش این دستگاه 3.5 تراهش در ثانیه به ازای مصرف 1050 وات است. Avalon6 با قیمت مقرون به صرفه خود و سادگی به دستگاهی مناسب و پرطرفدار برای ماینینگ تبدیل شده. اگر قصد شروع استخراج بیت کوین را دارید، می‌توانید این دستگاه کوچک را با قیمت 650 دلار تهیه کنید.

درست است که Avalon6 زیاد سودآور نیست اما برای ایجاد امنیت شبکه و استفاده در منزل بسیار مناسب است.

بهترین دستگاه تولید بیت کوین برای مبتدی‌ها: Avalon6

2- بهترین مدل: هالانگ دراگون مینت تی ۱ (HalongDragonMint T1)

بهترین مدل دستگاه استخراج بیت کوین DragonMint T1 می‌باشد که تولید شرکت Halong Mining است. این دستگاه با هش 16 ترا هش بر ثانیه سودآورترین دستگاه برای ماینینگ به حساب می‌آید. در ساخت این دستگاه از تراشه DM8575 استفاده شده که پیشرفته‌ترین تراشه طراحی شده است.

ویژگی دیگر DragonMint T1 مصرف به صرفه برق است. مصرف برق آن 1480 وات می‌باشد.

به دلیل دو ویژگی بالا DragonMint T1 حدود 2729 دلار به فروش می‌رسد. اما با وجود قیمت بالای این دستگاه تقاضا برای آن بسیار است. اگر هزینه تهیه یک دستگاه تولید بیت کوین برای‌تان مهم نیست و به سودآوری آن اهمیت می‌دهید DragonMint T1 بهترین انتخاب برای شماست. البته به دلیل تقاضای بالا برای خرید آن ممکن است کمی در صف انتظار بمانید!

بهترین مدل: هالانگ دراگون مینت تی ۱ (HalongDragonMint T1)

3- رقیب DragonMint T1: بیت مین انت ماینر اس ۹ آی (Bitmain Antminer S9i)

با توجه به این‌که DragonMint T1 بهترین مدل برای تولید بیت کوین به حساب می‌آید. اما اگر برای تهیه آن دچار مشکل هستید می‌توانید دیگر دستگاه‌ها خریداری کنید. مدل دیگری که رقیب DragonMint T1 به شمار می‌رود، Antminer S9i است. Antminer S9i توسط شرکت قدرت هش بالایی دارد.

در Antminer S9i از تراشه BM1389 بیت مین به کاربرده شده و دارای قدرت هش 14 تراهش در ثانیه می‌باشد. نسبت به DragonMint T1 در مقام دوم قرار دارد.

نکته قابل توجه Antminer S9i رابط کاربری ساده و راه اندازی آسان آن است. به راحتی می‌توان آن را تنظیم کرد و راه اندازی نمود. این دستگاه بهترین مدل Antminer محسوب می‌شود 2700 دلار قیمت دارد.

بنابراین اگر می‌خواهید سودآوری خوبی داشته باشید و نمی‌توانید DragonMint T1 را تهیه کنید، این مدل بهترین انتخاب برای شماست.

بیت مین انت ماینر اس ۹ آی (Bitmain Antminer S9i)

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//