آموزش تبدیل بیت کوین به ریال

احتمالا شما هم تا به حال با سوالاتی از قبیل بیت کوین چیست و برای کیست روبه رو شده اید. بیت کوین (Bitcoin) نوعی ارز دیجیتال و مجازی در فضای اینترنت است که چند سالی است توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. این ارز دیجیتال ثمره تلاش فرد یا گروهی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو (satoshi nakamoto) در سال 2009 است .البته اولین تلاش ها برای جایگزین کردن فن آوری های رمز نگاری ارز مجازی به جای سیستم کنترل و جابجایی پول از طریق بانک های مرکزی از سال 1998 شروع شد. بیت کوین یکی از رایج ترین ارز های دیجیتال است که امنیت بسیار بالایی دارد.

برای اینکه با نحوه تبدیل بیت کوین به ریال آشنا شوید ابتدا باید بدانید واحد این ارز دیجیتال چیست و چگونه محاسبه می شود.

در اصل بیت کوین محصول طراحی و سپس توسعه یک برنامه نرم افزاری متن باز (open source) است. به طور کلی می توان گفت ارزهای رمزنگاری شده همگی یک سری کد رایانه ‌ای هستند که ارزشی پولی را در خود نگهداری می ‌کنند. از آن جا که بیت‌ کوین نخستین ارز دیجیتال دنیا است، سایر ارزهای دیجیتال ایجاد شده پس از آن را آلت‌کوین (Altcoin) یا سکه جایگزین می نامند.

بلاک چین

از آن جا که توسعه، گسترش و کد نویسی این برنامه متن باز توسط شخص و گروهی بخصوص انجام نمی پذیرد پس مالک و صاحب امتیاز مشخصی ندارد. این نرم افزار بر پایه همکاری های گروهی و مشارکت های فنی گروه زیادی از توسعه دهندگان سراسر جهان به وجود آمده و توسعه می یابد.

چاپ و نشر پول های کاغذی به عهده ی بانک های مرکزی کشورها بر پایه ی پشتوانه های پولی مانند طلا صورت می گیرد و چاپ آن ها در دست مردم نیست. اما بیت کوین را مردم جهان تولید می کنند. سوال این است که چقدر بیت کوین در جهان وجود دارد و آیا با گسترده تر شدن شبکه تولید کننده های بیت کوین این میزان افزایش می یابد یا خیر؟ در معدن پروتکل بیت کوین، تعداد 21 میلیون سکه بیت کوین مجازی برای متقاضیان در همه جهان از همان ابتدا گنجانده شده است این میزان نیز قابل تغییر نمی باشد.

حتما اصطلاح استخراج بیت کوین (ماینینگ) به گوشتان خورده است. به کسانی که بتوانند برای اولین بار مقداری از کدها را استخرج کنند در اصطلاح معدنچی بیت کوین (bitcoin miner) گفته می شود. البته این 21 میلیون بیت کوین واحد هستند یعنی امکان خرد کردن آن به واحد های کوچکتر نیز وجود دارد و کوچکترین واحد بیت کوین یک میلیونیم هر واحد سکه می باشد.

واحد بیت کوین

استخراج بیت کوین از ابتدا به این دشواری نبود طبق آمار و مطالعات موجود از سال 2009 تا 2014 تقریبا تعداد  12میلیون بیت کوین استخراج شد و رفته رفته استخراج بیت کوین دشوارتر گردید و اکنون با استناد به آمار موجود و تخمین سرعت استخراج ان احتمالا اخرین بیت کوین در سال 2140 استخراج خواهد شد.

استخراج بیت کوین به سختی تولید طلا است و امکان دارد بعد از شروع نیز به نتیجه دلخواه نرسد و فرد باید مسیر سختی را بپیماید در این مورد هم فرد باید دارای سخت‌افزار با سرعت پردازش بالا بوده و هم نرم‌افزار متن باز استخراج بیت‌کوین را بر روی آن نصب نماید. این سخت افزار باید یک مبادله بیت کوینی را تایید اعتبار نماید پس سرعت پاسخگویی به طرف مقابل بسیار مهم است. کسی که بتواند با داشتن ابزار ذکر شده تایید معامله بیت کوینی را انجام دهد 25 بیت کوین جدید دریافت می کند. این شبکه بدون ماینرها، مورد حمله قرار می ‌گیرد و ناکارآمد خواهد بود.

تمامی بیت کوین های افراد نزد دارنده آن ذخیره می شوند و فرد برای نگهداری بیت کوین به ابزاری نرم افزاری به نام کیف پول (wallet) نیاز دارد .این نرم افزار دارای نشانی رمزنگاری شده است که فرد باید آن را روی گوشی یا رایانه خود نصب کند.

این نرم افزار اجازه انتقال مقدار مشخصی بیت کوین را به فرد می دهد که امکان دریافت و پرداخت به کیف پول دیگر را دارد.

معاملات بیت کوین در یک دفتر کلی (ledger) ثبت می شود و نسخه های زیادی از این دفتر وجود دارد که در دسترس مخازن زنجیره‌ای به نام blockchain قرار گرفته که کنترل معاملات به صورت کامل و یا محدود در دست آن ها است.

زمانی که پرداختی از یک کیف پول انجام می شود دریافت کننده نیاز دارد که صحت کد بیت کوین مورد تایید قرار گیرد. دلیل آن هم این است که بیت کوین مورد نظر برای فرد دیگری ارسال نشده باشد و پرداخت کننده ی آن دارای نشانی معتبر باشد این عمل نیازمند تایید فردی از استخراج کنندگان است. (دقیقا همان عملی که استخراج کننده در ازای آن بیت کوین دریافت می کند). تایید هر انتقال ده دقیقه به طول می انجامد تا زمانی که پول دریافتی دارای تاییدیه استخراج کننده نباشد قابل خرج کردن نیست.

تبدیل بیت کوین به دلار

بنیاد ارزهای مجازی بخصوص بیت کوین بر نظام رمزگذاری استوار است. پرداخت از کیف پول برگشت ناپذیر است. با اینکه این مبادلات بدون شناخت از هویت واقعی شما انجام میگیرد، کوچکترین اشتباه در درج نشانی ممکن است باعث از دست دادن پول شما گردد.

اخیرا با توجه به تغییرات قیمت و بالا رفتن ارزش آن در ایران و سایر کشور ها خیلی از افراد به دنبال خرید و فروش این ارز دیجیتال هستند . اما چگونگی تبدیل این ارز رمزنگاری شده نیاز به کسب اطلاعات و آموزش بیت کوین دارد.

پرداخت کردن به وسیله ارز بیت کوین زیاد سخت نیست. اگر تجربه پرداخت پول توسط کردیت کارت یا دبیت کارت را داشته باشید باید بگوییم پرداخت از طریق بیت کوین راهی راحت تر دارد. این پرداخت نیاز به حساب تجاری ندارد. پرداخت به وسیله یک برنامه کاربردی کیف پول، انجام می گیرد که این برنامه هم بر روی کامپیوتر و هم بر روی گوشی هوشمند قابل اجرا است. این فرآیند با وارد کردن آدرس گیرنده، مقدار وجه پرداختی و فشردن دکمه ارسال صورت می پذیرد. بسیاری از اپلیکیشن های کیف پول با پشتیبانی از  اسکن کد QR و یا با استفاده از تکنولوژی NFC و تماس دادن دو گوشی تلفن با هم، می توانند پرداخت پول را آسانتر کنند.

چگونگی تبدیل بیت کوین به ریال

پرداخت و دریافت پول در بیت کوین در هر ساعت شبانه روز و در هر کجای دنیا امکان پذیر است. فرآیند پردازش پرداخت وجه با بیت کوین، بدون کارمزد و یا با کارمزدی بسیار کم، صورت می گیرد. بعضی از کاربران برای پردازش سریعتر، کارمزد پرداخت می کنند که در نتیجه تاییدیه تراکنش را سریعتر از شبکه دریافت خواهند کرد. این مبلغ به انجام دهندگان این کار پرداخت می شود که یعنی استخراج کنندگانی که ماشین های‌شان شبکه ها را امن ساخته است. این مبلغ پرداخت شده برای پردازش در مقابل پول هایی که جابه‌جا می شود بسیار اندک است و به چشم نمی آید و این دلیل شکوفایی سایت هایی همچون Satoshi Dice است. این وب سایت، به کاربران  ساده بیتکوین اجازه انجام معاملات کوچک با کمترین توجه به نرخ فی در بلاکچین را می دهد. با افزایش ارزش بیتکوین، هزینه های مربوطه به تراکنش ها نیز افزایش یافته است.

همانطور که می دانید مجموع کل بیتکوین هایی که در جهان تولید وجود دارد، هرگز از مرز 21 میلیون نخواهد گذشت و این دلیل عدم تورم در این پول است.

کوچکترین مقدار بیت کوین یک ساتوشی(Satoshi)  است که برابر است با یک، صد میلیونیوم بیت کوین (۰٫۰۰۰۰۰۰۰۱)

۱satoshi=0.00000001฿

این واحد بسیار کوچک و کم ارزش است و با ارزش فعلی بیت کوین، هر صد ساتوشی یا یک بیت تقریبا معادل ۷ ریال است.

سایر تبدیل ها به واحد های کوچکتر :

  • ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ساتوشی = ฿ ۱ بیت کوین
  • ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ساتوشی = ฿ ۰٫۱
  • ۱,۰۰۰,۰۰۰ ساتوشی = ฿ ۰٫۰۱ = بیت سنت  یا cBTC
  • ۱۰۰,۰۰۰ ساتوشی = ฿ ۰٫۰۰۱ = یک میلی بیت کوین mBTC
  • ۱۰,۰۰۰ ساتوشی = ฿ ۰٫۰۰۰۱
  • ۱,۰۰۰ ساتوشی = ฿ ۰٫۰۰۰۰۱
  • ۱۰۰ ساتوشی = ฿ ۰٫۰۰۰۰۰۱ = یک بیت (Bit یا μBTC) = ریال 7
  • ۱۰ ساتوشی = ฿ ۰٫۰۰۰۰۰۰۱
  • ۱ ساتوشی = ฿ ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۱

 

معادل ریالی بیت کوین با توجه به قیمت حال حاضر بیت کوین به صورت زیر است:

  • یک میکرو بیت کوین = 100 ساتوشی
  •  یک میلی بیت کوین = 1000 میکرو بیت کوین=100,000 ساتوشی(صد هزار)
  •  یک بیت کوین = 1000 میلی = 1,000,000 میکرو = 100 میلیون ساتوشی
  •  یک بیت کوین = یک میلیون  تا دو میلیون  (متغیر است – یعنی بین 350 تا 660 دلار)
  •  یک میلی بیت کوین = هزار تا دو هزار تومان = ده هزار ریال تا بیست هزار ریال

  • 0.00000001 =   1 ساتوشی = 0.15 ریال
  • 0.00000010 =  10 ساتوشی =  1.5 ریال = 0.15 تومان
  • 0.00000100 =   100 ساتوشی =  یک میکرو BTC  = یک و نیم تومان
  • 0.00001000 =   1000 ساتوشی = 10 میکرو BTC =  پانزده تومان
  • 0.00010000 = 10 هزار S = صد میکرو  =  یک صد و پنجاه تومان
  • 0.00100000 = 100 هزار  = 1 میلی BTC  =  هزار و پانصد تومان
  • 0.01000000 = 10 میلی BTC =  پانزده هزار تومان
  • 0.10000000 = 100 میلی BTC =  یک صد و پنجاه هزار تومان
  • 1.00000000 = 1 بیت کوین = یک میلیون و پانصد هزار تومان

تبدیل واحد های کوچک بیت کوین

آموزش تبدیل بیت کوین به ریال

تبدیل واحدهای بزرگ بیت کوین

آموزش تبدیل بیت کوین به ریال

راه تبدیل کردن بیت کوین به ریال یا تومان صرافی های اینترنتی است. راه اعتماد به این صرافی ها نماد اعتماد الکترونیک است همچنین باید عکس ثبت در ساماندهی را نیز داشته باشند و با کلیک بر روی عکس وارد صفحه ی اطلاعات ثبت شده سایت شوید. تمامی اطلاعات این سایت ها در سیستم های پلیس فتا ثبت شده و کاملا امن است.

3 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//