استفاده از نتفلیکس Netflix برای یادگیری زبان جدید

بهترین راه برای یادگیری زبان جدید، این است که به مکانی بروید که با آن زبان صحبت می‌کنند. برای شبیه‌سازی محیطی که با زبان خارجی صحبت می‌کنند، می‌توانید تنظیمات نتفلیکس Netflix را تغییر دهید. نتفلیکس در بیش از 190 کشور سراسر جهان استفاده می‌شود. اپلیکیشن Netflix در گوشی موبایل توانایی همگام‌سازی روی تلویزیون هوشمند را دارد و به شما امکان می‌دهد نتفلیکس را از طریق موبایل یا تبلت کنترل کنید. بنابراین امکان استفاده از Netflix در تلویزیون هوشمند وجود دارد. دستگاه تلفن همراه را به همان شبکه Wi-Fi تلویزیون وصل کنید و برنامه نتفلیکس را در تلویزیون و دستگاه همراه راه اندازی کنید.

نتفلیکس چیست؟


نتفلیکس یک سرویس پخش است که امکان مشاهده طیف گسترده‌ای از برنامه‌های تلویزیونی، فیلم، مستند و موارد دیگر را در هزاران دستگاه متصل به اینترنت فراهم می‌کند. ویژگی مهم نتفلیکس عدم پخش تبلیغات است.

نکته جالب در استفاده از نتفلیکس برای یادگیری زبان این است که در آن ترک‌های صوتی زیادی به زبان‌های خارجی موجود است. برای شروع، به بخش audio and subtitles بروید. در این صفحه تمام عناوینی که نتفلیکس به زبان انتخابی شما در دسترس است نشان داده می‌شود. تاکنون نتفلیکس به 25 زبان از جمله عربی، روسی و اردو مطالب مختلفی دارد. زبان مورد نظر خود را جستجو کنید.

زیرنویس یا دوبله؟


برای تماشای فیلم‌های خارجی دو روش وجود دارد: زیرنویس یا دوبله. زیرنویس‌ها در حالی که صدا اصلی را حفظ می‌کنند ترجمه را در پایین صفحه نشان می‌دهند. دوبله‌های صوتی شامل ضبط مجدد صداها به یک زبان جدید است. این یک روش شهودی‌تر برای بینندگان است، اگرچه یک مشکل برای دوبله‌ها این است که صداها همگام با لب شخصیت‌ها ظاهر نمی‌شوند.

بسته به سطح مهارت زبان خود، می‌توانید موارد زیر را انتخاب کنید:

  • نمایش را با گفتگوی فارسی و زیرنویس‌های اسپانیایی (مبتدی) تماشا کنید.
  • با دیالوگ اسپانیایی و زیرنویس فارسی تماشا کنید (متوسط)
  • می‌توانید با زیرنویس‌ها و دیالوگ‌های اسپانیایی (متخصص) تماشا کنید.
  • با صدای اسپانیایی و بدون زیرنویس (استاد) تماشا کنید.

نمایش زیرنویس‌ها به زبان فارسی و یک زبان دیگر در نتفلیکس

بعضی اوقات دیدن همزمان زیرنویس فارسی و متن به زبان مقصد می‌تواند مفید باشد. نتفلیکس به طور پیش‌فرض از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند، اما یک برنامه افزودنی رایگان Google Chrome با نام ” Language Learning With Netflix ” وجود دارد که این قابلیت را اجرا می‌کند.

زبان-حساب-کاربری-را در نتفلیکس-تغییر-دهید

زبان حساب کاربری را تغییر دهید

به صفحه تنظیمات زبان بروید. در این صفحه می‌توانید زبان حساب کاربری را بر روی زبان مقصد تنظیم کنید، که تمام متن‌های سطح بالا در نتفلیکس را به آن زبان تغییر می‌دهد. یعنی نام گروه‌ها، عناصر ناوبری، ایمیل و اعلان همه تغییر خواهد کرد.

سوالات متداول

یادگیری زبان جدید برای مغز چه می‌کند؟

یادگیری زبان به بهبود مهارت‌های تفکر و توانایی‌های حافظه کمک می کند. از آنجا که مراکز زبان در مغز بسیار انعطاف پذیر هستند، یادگیری زبان دوم می‌تواند زمینه‌های جدیدی در ذهن ایجاد کند و باعث تقویت قدرت تمرکز شود.

آیا می‌توان زبان را در نتفلیکس تغییر داد؟

بله. در قسمت My Profile ، Language را انتخاب کنید. می‌توانید زبان پیش فرض را به یکی از ۲۲ زبان مختلف از جمله اسپانیایی، آلمانی، کره‌ای و چینی تغییر دهید.

چرا برای یادگیری زبان از نتفلیکس Netflix استفاده می‌کنیم؟

می توانید برای یادگیری زبان از Netflix استفاده کنید. همه ما روشهای مختلفی برای یادگیری داریم. برخی از افراد می توانند فقط با کتاب‌های مدرسه زبان یاد بگیرند. LLN (یا آموزش زبان با Netflix) تنها راه سرگرم کننده دیگر برای لذت بردن از فیلم ها / سریال ها در هنگام یادگیری زبان ها و توسعه جنبه‌های خواندن و گوش دادن به یک زبان است

3.5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//