پادکست چیست ؟ چگونه پادکست گوش کنیم ؟

طبق مطالعه‌ای که به‌تازگی توسط مرکز تحقیقات ادیسون انجام‌ شده است، ۵۷ میلیون نفر ادعا کرده‌اند که به‌طور منظم پادکست گوش می‌دهند. این رقم نسبت ‌به سالیان گذشته، ۲۳ درصد افزایش داشته ‌است!

پادکست گوش دادن با هر هدفی، چیزی فراتر از قرار دادن هدفون داخل گوش و پلی کردن آن است. پادکست‌ها این روزها همه‌گیر و محبوب شده‌اند و در هر گوشه و کناری می‌توان به آن‌ها دست پیدا کرد.

می‌دانید پادکست چیست؟ چه تاریخچه‌ای دارد و چگونه تولید می‌شود؟ برای استفاده بهتر از پادکست‌ها روش‌هایی وجود دارد که در این مقاله از مجله ایده آل تک به آن‌ها می‌پردازیم. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

پادکست چیست؟

توضیح اینکه دقیقا پادکست چیست کمی دشوار است؛ زیرا بسیاری از انواع فایل‌های صوتی در بستر وب می‌توانند شبیه پادکست باشند. یک نقطه شروع خوب این است که یک پادکست را به‌عنوان رادیو اینترنتی درخواستی در نظر بگیرید.

همه چیز درباره پادکست

پادکست یک برنامه صوتی است که می‌توانید در رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود به آن گوش دهید. [بااین‌حال و برای اینکه این موضوع اشتباه نشود، پادکست فقط به صدا محدود نمی‌شود، بلکه می‌تواند ویدیویی نیز باشد].

پادکست طبق تعریف، یک رسانه اپیزودیک است؛ بنابراین برای واجد شرایط بودن به‌عنوان پادکست، باید حداقل ۲ قسمت وجود داشته باشد.

یک برنامه تلویزیونی نمونه‌ای از رسانه‌های اپیزودیک است؛ اما یک فیلم مستقل این‌طور نیست. مگر این‌ که برای مثال، بخشی از یک سه‌گانه باشد. به همین دلیل برخی از پادکست‌ها نیز مفهوم اپیزود را که از برنامه‌های تلویزیونی وام گرفته شده است، برای بیان تعداد فصل‎ها اتخاذ می‌کنند.

به‌ طور کلی این تعاریف ساده در شناخت مفهوم پادکست به شما کمک خواهند کرد:

  • پادکست‌ها محتوای صوتی مشابه نمایش‌های رادیویی گفتگو یا کتاب‌های الکترونیکی هستند.
  • پادکست‌ها درباره هر چیزی و همه‌چیز هستند، دقیقاً مانند رادیو، کتاب، تلویزیون یا فیلم هر موضوعی را زیر ذره‌بین بررسی می‌کنند.
  • دسترسی به پادکست‌ها در دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل رایگان است. همه می‌توانند با اتصال به اینترنت و یک جفت هدفون، به پادکست گوش دهند.

تفاوت پخش رادیویی با پادکست چیست؟

با حجم محتوایی که پادکست ارائه می‌کند، رادیو پخش معمولی یا رادیو زمینی هرگز نمی‌تواند با آن رقابت کند. باند رادیویی AM و FM فقط تعداد زیادی کانال دارد. درنتیجه، ایستگاه‌های رادیویی محتوای خود را «پخش» می‌کنند.

تفاوت پخش رادیویی با پادکست چیست ؟

به این معنی که تلاش می‌کنند تا حد امکان گسترده باشند زیرا درنهایت، این همان چیزی است که تبلیغ‌کنندگان به دنبال آن هستند؛ اما در مقابل، پادکست، لزوما مانند رادیو مانع درآمد تبلیغاتی نیست. با محتوای خاص و تخصصی خود، می‌تواند تنها به کسانی که گوش دادن را انتخاب می‌کنند، «محدود» شود.

بنابراین، در حالی‌ که ممکن است مخاطبان یک پادکست خاص به‌ طور قابل‌ توجهی کمتر از مخاطبان یک پخش رادیویی باشد، می‌توان استدلال کرد که مخاطبان پادکست بسیار هدفمندتر و علاقه‌مند به محتوای ارائه شده هستند.

بنابراین، به‌نوعی، رادیو ماهواره‌ای، با توانایی خود در ارائه کانال‌های بیشتر از رادیو پخش، گامی به سمت پادکست برمی‌دارد؛ اما هنوز به آن نزدیک نشده است.

پادکست‌ها «در صورت تقاضا» و به خواست و انتخاب شما پلی می‌شوند؛ نه مانند برنامه‌ای که یک ایستگاه رادیویی تصمیم به پخش آن دارد؛ بنابراین، به‌نوعی مانند TiVo است.

هر پادکست معمولا یک وب‌سایت دارد که در آن قسمت‌های نمایش را می‌توان گوش داد یا برای گوش دادن در آینده دانلود کرد. با استفاده از رسانه دانلود شده، می‌توانید آن را با انتقال به پخش‌کننده رسانه دیجیتال قابل‌حمل یا استفاده از یک برنامه پادکست در تلفن خود، با خود ببرید؛ بنابراین، به‌این‌ترتیب، به‌ نوعی مانند یک کتاب جیبی کوچک است.

اما چیزی که واقعا یک پادکست را منحصربه‌فرد می‌کند و به یک پادکست، توانایی کستینگ آن را می‌دهد، این است که چگونه می‌تواند بلافاصله خود را به چندین نقطه توزیع پادکست (مانند iTunes و رادیو استیچر) یا برنامه‌های پادکچر از طریق یک فرآیند توزیع شناخته شده برساند.

بنابراین، در این راه، پادکست‌ها مانند اشتراک مجلات هستند. جنبه تمایز در «کستینگ» در جایی است که پادکست‌ها می‌توانند مخاطب جهانی داشته باشند، زیرا رادیو سنتی قدرت سیگنال پخش خود را محدود می‌کند.

تاریخچه پادکست چیست؟

در دهه 1980، چیزی که ما امروز به آن پادکست می‌گوییم، آدیوبلاگ یا همان وبلاگ نویسی صوتی نامیده می‌شد. هنگامی‌ که اینترنت در دهه 1990 شروع به کار کرد، برخی از ایستگاه‌های رادیویی و برنامه‌های کمدی، نسخه‌های قابل دانلودی از محتوای صوتی خود را ارائه کردند. مردم قطعات خود را ضبط می‌کنند و محتوای صوتی را از طریق اینترنت به اشتراک می‌گذارند، مانند پست‌های شنیداری وبلاگ.

تاریخچه پادکست

محبوبیت این نوع فایل‌های صوتی در اوایل دهه 2000 افزایش یافت، زمانی که مردم شروع به توزیع محتوای صوتی خود از طریق فید RSS کردند که به کاربران اجازه می‌دهد در یک برنامه مشترک شوند و به‌روزرسانی‌های دائمی را دریافت کنند.

رشد پادکست‌ها در اواسط دهه 2000 به دلیل استفاده از پهنای باند و اینترنت آغاز شد. از اولین پادکست به‌عنوان مکالمات فناوری اطلاعات توسط دوغ کی یاد می‌شود. این برنامه در سال 2003 شروع شد و تا سال 2012 ادامه داشت. دو سال پس از شروع، اپل پادکست‌ها را به iTunes اضافه کرد. این اقدام، نقش بزرگی در محبوبیت نهایی پادکست‌ها داشت.

در سال 2004، آدام کری، جوکی سابق ام‌تی‌وی و دیو وینر، توسعه‌دهنده نرم‌افزار، iPodder را نوشتند – که اکنون جویس نامیده می‌شود – برنامه‌ای که به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌های ایستگاه رادیویی اینترنتی را روی آی‌پاد خود دانلود کنند.

کری میزبان و مجری مشترک چندین پادکست بوده است. او به دلیل نقشش در محبوبیت این رسانه به‌عنوان پدر پاد شناخته می‌شود. یکی از اولین پادکست‌های او کد منبع روزانه بود که برای مخاطبان علاقه‌مند به فناوری در نظر گرفته شده بود.

در سال 2019، Spotify دو پلتفرم میزبانی پادکست برجسته Gimlet Media و Anchor را خریداری کرد. این شروع علاقه پلتفرم استریم به این قالب بود.

در همان سال، ادیسون ریسرچ گزارش ردیابی مصرف‌کننده پادکست را منتشر کرد که بیان کرد 90 میلیون نفر در ایالات‌متحده در یک ماه به پادکست‌ها گوش داده‌اند.

محبوبیت این فرمت در بخش‌های شرکتی و مصرف‌کننده همچنان ادامه دارد. در طول سال‌ها، پادکست به یک راه ارزشمند برای دستیابی به بازارهای خاص و به دست آوردن طرفداران دیجیتال تبدیل شده است.

شبکه پادکست چیست؟

برخی از نمایش‌ها، بخشی از شبکه‌ها هستند. شبکه‌های پادکست شبیه شبکه‌های تلویزیونی هستند که محتوا را از طریق کانال‌های مشابه توزیع می‌کنند. اساسا، یک شبکه پادکست گروهی از پادکست‌ها است که باهم کار می‌کنند تا یکدیگر را تبلیغ کنند.

شبکه پادکست چیست ؟

این نوع ساختار برای تبلیغ‌کنندگان فریبنده است زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد تبلیغات خود را در چندین نمایش پخش کنند. برای مثال، Rainmaker.FM یک شبکه پادکست با ده نمایش مجزا است که هرکدام جنبه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال را پوشش می‌دهند.

تولید کننده پادکست چیست؟

برخی از نمایش‌ها از یک تولیدکننده پادکست برای مدیریت تولید و مدیریت برنامه استفاده می‌کنند. آن‌ها ضبط، ویرایش، تبلیغات و سایر فعالیت‌های پشت صحنه را انجام می‌دهند. این موضوع، به میزبان اجازه می‌دهد تا روی تولید محتوای عالی تمرکز کند.

انواع پادکست کدام‌اند؟

وقتی از کسی می‌پرسید: پادکست چیست؟ معمولا انواع مختلفی از نمایش‌ها را ارائه می‌دهند. اگر فکر می‌کنید فرمت پادکست فقط به انواع صوتی محدود کننده است، اشتباه می‌کنید.

انواع پادکست کدامند ؟

راه‌های بی‌شماری برای سازمان‌دهی محتوای یک نمایش وجود دارد تا آن را برای شنوندگان خود جذاب کنید. انتخاب یک قالب واضح و ثابت ماندن، کلید ایجاد پایگاهی قابل‌اعتماد از شنوندگان است.

اگر نمایش شما یک هفته یک مونولوگ انفرادی جدی، هفته بعد یک پانل کمدی و هفته بعد یک داستان تخیلی داشته باشد، برای نگه‌داشتن شنوندگان خود با مشکل مواجه خواهید شد.

به‌طورکلی می‌توان انواع پادکست را از نظر محتوا و نوع اجرا در دو دسته تقسیم‌بندی کرد.

انواع پادکست بر اساس نوع اجرا

در زیر محبوب‌ترین انواع پادکست بر اساس نوع اجرا آمده است:

  • پادکست مصاحبه: این یکی از رایج‌ترین انواع نمایش است. یک مجری (مجریان) در هر قسمت با یک مهمان جدید مصاحبه می‌کند.
  • پادکست انفرادی/مونولوگ: روایتی ساده از یک نفر. برای هرکسی که در یک موضوع خاص متخصص است، ایده آل است.
  • مکالمه/میزبان مشترک: این زمانی است که دو نفر (که ترکیب شیمیایی خوبی باهم دارند) باهم گفتگو می‌کنند.
  • پادکست پانل: این شبیه به یک پادکست مصاحبه است، اما با گروه بزرگ‌تری از افراد که بحثی ارگانیک دارند.
  • داستان‌سرایی تخیلی: این‌ها داستان‌های تخیلی هستند که در چندین قسمت، شبیه به تلویزیون دراماتیک روایت می‌شوند. برخی را یک نفر روایت می‌کند. دیگران از تیم‌های صداپیشگان استفاده می‌کنند.

انواع پادکست بر اساس نوع محتوا

در زیر محبوب‌ترین انواع پادکست بر اساس نوع محتوا آمده است:

  • داستان‌سرایی غیر داستانی: این‌ها اپیزودهایی درباره رویدادهای زندگی واقعی هستند، مانند یک سری قتل‌ها، وقایع‌نگاری یک سفر به کوه اورست، یا یک رویداد تاریخی.
  • محتوای تغییر کاربری: زمانی است که محتوای موجود را می‌گیرید و آن را به فرم صوتی ترجمه می‌کنید. به‌عنوان مثال، یک پادکست کلیسا ممکن است موعظه‌های هفتگی خود را ضبط کند و آن‌ها را به‌عنوان قسمت پادکست منتشر کند.
  • پادکست‌های صوتی: اکثر مردم پادکست‌ها را با صدا مرتبط می‌کند حتی اگر یک پادکست لازم نیست صوتی باشد صدا به سه دلیل محبوب‌ترین شکل پادکست است: تولید صدا آسان‌تر است؛ زیرا علاوه‌بر مهارت‌ها و تجهیزات صوتی به دوربین نور و نرم‌افزار و ویرایش ویدئو نیازی ندارید. صدا قابل‌حمل‌تر است که مصرف آن را آسان‌تر می‌کند. همچنین هزینه‌های میزبانی ویدئو برای پادکست‌های سرگرم‌کننده گران است.
  • پادکست‌های ویدئویی: نسخه‌های صوتی و تصویری برنامه‌های خود را به‌طور هم‌زمان تولید می‌کند برنامه‌های تلویزیونی تحت وب، گاهی اوقات به‌طور پادکست ویدئویی توزیع می‌شود.
  • پادکست‌های پیشرفته: پادکست‌های پیشرفته، پادکست‌هایی هستند که دارای علائم فصل هستند و می‌توانند تصاویر آثار هنری و لینک‌ها را همراه با صدا نمایش دهد و فقط در دستگاه‌هایی با قابلیت پشتیبانی از تولید پادکست‌های پیشرفته قابل پخش هستند.
  • رمان‌های پادکست: به‌عنوان کتاب صوتی سریالی یا کتاب صوتی پادکست نیز شناخته می‌شود. این کتاب صوتی را با یک پادکست ترکیب می‌کنند و رمان در قسمت‌هایی از طریق RSS FEED توزیع می‌شود.

مزایای پادکست چیست؟

پادکست‌ها یک ابزار بازاریابی چند کاناله مؤثر هستند؛ زیرا اطلاعات مفیدی را بدون تلاش برای فروش چیزی ارائه می‌دهند. آن‌ها همچنین فرصت‌های بک لینک خوبی را ارائه می‌دهند که تأثیر مثبتی بر بهینه‌سازی موتور جستجوی یک برند دارد.

مزایای پادکست چیست ؟

پادکست‌ها اغلب شامل مهمانان می‌شوند و می‌توانند در یادداشت‌های نمایش به صفحات وب آن مهمان‌ها پیوند دهند. یک شرکت فناوری نوپا می‌تواند از یک پادکست برای آموزش شنوندگان در مورد فناوری گسترده‌تر مربوط به محصول خود استفاده کند تا تخصص خود را به نمایش بگذارد.

علاوه بر موارد فوق، تولید پادکست مزایای زیر را دارد:

ایجاد آن آسان است

تنها چیزی که برای ساخت یک پادکست نیاز است، یک میکروفون، نرم‌افزار صوتی، یک کامپیوتر و اتصال به اینترنت است. هیچ دانش یا تجهیزات اضافی مورد نیاز نیست. یک راه ساده برای ایجاد یک پادکست، صحبت کردن در برنامه یادداشت‌های صوتی در تلفن هوشمند است.

توزیع آن آسان است

پادکست‌ها را می‌توان با استفاده از یک حساب رایگان YouTube یا SoundCloud آپلود کرد و در اختیار شنوندگان قرار داد. هر سرویس یا دستگاهی که بتواند فایل صوتی را میزبانی کند، می‌تواند میزبان یک پادکست باشد.

مقررات خاصی ندارد

هیچ کمیسیون ارتباطات فدرال یا سایر مقررات دولتی برای پادکست‌ها وجود ندارد. این سطحی از آزادی بیان را ممکن می‌سازد که ممکن است در پلتفرم‌های معتبرتر مانند تلویزیون و رادیو امکان‌پذیر نباشد. با این حال، پادکست‌ها مجاز به کپی‌رایت آثار خود هستند.

ساختار طولانی دارد

پادکست‌ها می‌توانند هر طولی داشته باشند. برخی از پادکست‌ها بیش از سه ساعت طول می‌کشند. این طول برای سایر اشکال رسانه‌ای که به سمت محتوای خوراکی متمایل هستند، غیرمعمول است. این فرم امکان پرداختن عمیق‌تر به موضوعاتی را فراهم می‌کند که در رسانه‌های دیگر رایج نیست.

می‌توانند آموزنده باشند

پادکست‌هایی در مورد هر موضوعی از جمله اخبار، کمدی، علمی و موضوعات خاص وجود دارد. به‌ عنوان مثال، کل یک پادکست ممکن است بر تحلیل و بررسی یک رمان تمرکز کند.

همیشه در دسترس هستند

کاربران می‌توانند در هر زمانی که بخواهند در دستگاه‌های تلفن همراه خود به پادکست دسترسی داشته باشند و به آن گوش دهند. پادکست‌ها هنگام انجام کارهای دیگر مانند کار، رانندگی، ورزش و تمیز کردن، به راحتی می‌توانند پخش شوند.

ابزار ارزشمند بازاریابی هستند

بهترین پادکست‌ها به بازاریابان محصول کمک می‌کند تا به مخاطبان خاص دسترسی پیدا کنند. آن‌ها همچنین یک نقطه تماس ثابت هستند که دنبال کنندگان می‌توانند به آن بازگردند.

چگونه پادکست گوش کنیم؟

اکنون ممکن است سؤال کنید که چگونه پادکست گوش کنیم. خبر خوب این است که پیدا کردن و گوش دادن به پادکست‌ها به‌ آسانی آب خوردن است. تنها چیزی که نیاز دارید یک دستگاه با دسترسی به اینترنت است.

چگونه به پادکست گوش دهیم ؟

با توجه به نوع دستگاهی که انتخاب می‌کنید روش‌های زیر برای گوش دادن به پادکست وجود دارد:

در یک وب‌سایت از طریق رایانه شخصی

  • مرورگری مانند Google Chrome یا Firefox را باز کنید.
  • در نوارابزار جست‌وجوی مرورگر نام پادکست را جستجو کنید و وب‌سایت آن را پیدا کنید.
  • آخرین قسمت منتشرشده احتمالا در صفحه اصلی خواهد بود. پخش‌کننده را پیدا کنید، صدای سیستم خود را روشن کنید و روی پخش کلیک کنید.

در iPhone یا iPad

  • برنامه Apple Podcasts را که همراه دستگاه نصب‌شده است جستجو کنید.
  • برنامه پادکست را باز کنید و روی ذره‌بین کلیک کنید تا صفحه جستجو باز شود.
  • نام پادکست را جستجو کنید و روی نتیجه صحیح کلیک کنید.
  • فهرست پادکست، هر قسمت منتشر شده در حال حاضر را نشان می‌دهد. روی دکمه پخش در قسمتی که جذاب‌ترین است، کلیک کنید.

اگر می‌خواهید زمانی که آن پادکست قسمت جدیدی را در آینده منتشر می‌کند مطلع شوید، روی اشتراک کلیک کنید. این عمل به‌طور خودکار هر قسمت جدید را در برنامه Apple Podcasts بارگیری می‌کند.

در یک گوشی اندرویدی

  • برنامه موسیقی Google Play را که با دستگاه نصب شده است جستجو کنید.
  • برای باز کردن صفحه جستجو، برنامه Play و ذره‌بین را باز کنید.
  • نام پادکست را جستجو کنید و روی نتیجه صحیح ضربه بزنید.
  • فهرست پادکست هر قسمت منتشرشده در حال حاضر را نشان می‌دهد. روی دکمه پخش در قسمتی که جذاب‌ترین است کلیک کنید.

اگر می‌خواهید زمانی که آن پادکست قسمت جدیدی را در آینده منتشر می‌کند مطلع شوید، روی اشتراک کلیک کنید. این کار به‌طور خودکار هر قسمت جدید را در برنامه Google Play بارگیری می‌کند.

چگونه پادکست بسازیم؟

راه‌های زیادی برای ایجاد یک پادکست جدید وجود دارد. تجهیزات و اجزای پادکست زیر برای ضبط یک فایل صوتی موردنیاز است:

میکروفون پادکست

میکروفون‌های USB نسبتا ارزان هستند و استفاده از آن‌ها برای ضبط صدا آسان است. میکروفون داخلی لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند نیز برای این کار مناسب هستند. اگر هدف پادکست صوتی با کیفیت بالا باشد، باید یک میکروفون ضبط حرفه‌ای با کیفیت در نظر گرفته شود.

برنامه ضبط

بسیاری از دستگاه‌ها با برنامه‌های ضبط صدا رایگان، مانند برنامه Voice Memos اپل، برای ضبط و ذخیره صدا ارائه می‌شوند. Audacity یک نرم‌افزار ضبط صدا رایگان است که روی سیستم‌عامل‌های دسکتاپ مانند Microsoft Windows، Apple macOS و Linux کار می‌کند.

برنامه‌های ضبط ممکن است دارای نرم‌افزار ویرایش باشند و امکان صدور فایل‌های صوتی را فراهم کنند.

هاست سایت

پس از ضبط، یک پادکست را می‌توان با استفاده از یک پلت فرم توزیع پادکست، مانند Podbean، وب‌سایت‌های پادکست یا Spreaker توزیع کرد.

در ادامه 9 مرحله برای ضبط پادکست با استفاده از رایانه ویندوز و میکروفون USB آورده شده است:

  1. میکروفون را به پورت USB کامپیوتر وصل کنید.
  2. برنامه رایگان Audacity یا برنامه صوتی دیجیتال دیگری را نصب کنید. GarageBand با Apple iOS و macOS گنجانده شده است. ویندوز 10 دارای یک برنامه ضبط صدا از پیش نصب شده است.
  3. برنامه را باز کنید و ورودی صدا را طوری تنظیم کنید که صدا را از میکروفون تشخیص دهد.
  4. میکروفون را تست کنید تا مطمئن شوید سطوح مناسب هستند و به صدای اتاق پاسخ می‌دهند.
  5. دکمه ضبط را فشار دهید و برای شروع ضبط مقدمه صحبت کنید.
  6. در صورت لزوم، پادکست را پس از آن با استفاده از ابزارهای داخلی برنامه صوتی دیجیتال یا برنامه‌ای مانند Adobe Audition ویرایش کنید.
  7. فایل صوتی را با استفاده از عملکرد صادرات برنامه صوتی دیجیتال صادر کنید.
  8. فایل صوتی را در یک پلتفرم اشتراک‌گذاری صدا مانند SoundCloud آپلود کنید. همچنین می‌توانید از یک پلتفرم مخصوص پادکست مانند Podbean یا Spreaker استفاده کنید. آن‌ها به میزبانی و ارتقای پادکست کمک می‌کنند.
  9. پیوند پادکست منتشرشده را در رسانه‌های اجتماعی و جاهای دیگر به اشتراک بگذارید تا شنوندگان را جذب کنید.

میزبانی پادکست چیست؟

پادکست بدون ارائه‌دهنده میزبانی عالی پادکست معنا ندارد. وقتی اولین قسمت خود را ضبط کردید، باید آن را در وب منتشر کنید تا مردم بتوانند از آن لذت ببرند؛ اما شما نمی‌توانید آن را در هرجایی آپلود کنید. شما به یک پلتفرم میزبانی پادکست ویژه نیاز دارید که به‌طور خاص برای دانلود و پخش صدا پیکربندی‌شده باشد.

میزبانی پادکست چیست ؟

اساسا یک پلتفرم میزبانی پادکست جایی است که فایل‌های خود را ذخیره می‌کنید. هاست شما همچنین فید RSS شما را تولید و به روز می‌کند. همان‌طور که قبلا ذکر کردیم، این فید حیاتی است و شامل تمام اطلاعاتی است که برنامه‌های شنیداری برای ارائه نمایش شما نیاز دارند.

اگر فید شما به‌درستی پیکربندی نشده باشد – یا بدتر از آن، به‌طور کامل از دست رفته است – شنوندگان نمی‌توانند به نمایش شما دسترسی داشته باشند.
اپل، گوگل، اسپاتیفای و سایر برنامه‌های پادکست فقط دایرکتوری هستند. آن‌ها محتوای شما را ذخیره نمی‌کنند یا یک فید RSS برای شما تولید نمی‌کنند.

پس از راه‌اندازی میزبان پادکست، باید از هر دایرکتوری بازدید کرده و پیوند RSS خود را ارسال کنید تا آن‌ها بدانند کجا برای نمایش شما جستجو کنند. این کار فقط یک‌بار انجام میشود. هنگامی‌که آن‌ها فید شما را دریافت کردند، آن را برای محتوای جدید به‌طور نامحدود نظارت خواهند کرد.

علاوه بر این، یک سرویس میزبانی پادکست فقط فضایی برای فایل‌های صوتی شما نیست. مزایای دیگری مانند تجزیه و تحلیل، ادغام وردپرس، پشتیبانی و ابزارهایی برای تبلیغ نمایش شما ارائه می‌دهد.

بهترین پادکست‌های سال 2022

حالا که می‌دانید پادکست چیست و چه مزایا و کاربردی دارد شاید علاقه‌مند و کنجکاو شده باشید که برای آشنایی بیشتر به چند مورد گوش دهید.

در زیر فهرست برخی از بهترین پادکست‌های سال 2022 به انتخاب شنوندگان در تمام زمینه‌های هنری، روانشناسی، اقتصادی، آشپزی، داستانی و….  به زبان‌های انگلیسی و فارسی آمده است که با یک سرچ ساده به‌نحوی‌که گفته شد می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید:

  • Royally Obsessed
  • The Trojan Horse Affair
  • Dark House
  • Planet Money
  • Normal Gossip
  • How to Be Human
  • Kuper Island
  • 99% Invisible
  • Maintenance Phase
  • Borderline Salty
  • چنل بی؛ علی بندری در روایات
  • سین جیم
  • رادیو راه (مجتبی شکوری)
  • بی پلاس
  • صلح درون
  • رادیو بلاکچین

کلام آخر

ما در عصر طلایی پادکست‌ها زندگی می‌کنیم. اگر بتوانید موضوعی را در خواب ببینید، در جایی از دنیا، شخصی وجود دارد که جلوی میکروفون نشسته و در مورد آن صحبت طولانی دارد.

کل امپراتوری‌های رسانه‌ای از پادکست‌ها ساخته شده‌اند. اگر از آن دسته افرادی بودید که از خود می‌پرسیدند “پادکست چیست؟” امیدواریم به سؤال شما تا حد امکان پاسخ کامل داده باشیم.

اگر همچنان سؤال یا نظری درباره این موضوع دارید؛ خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

آیا می‌توانید پادکست خود را در سایت خود میزبانی کنید؟

خیر. میزبان وب‌سایت شما به‌درستی برای آن پیکربندی نشده است. شما می‌توانید یک برنامه میزبانی وب مناسب برای ذخیره فایل‌های صوتی خود خریداری کنید، اما این هزینه گران‌تر از استفاده از یکی از خدمات میزبانی پادکست است.

چگونه به پادکست گوش دهیم؟

گوش دادن به پادکست‌ها تا زمانی که به اینترنت دسترسی دارید ساده است. گوش دادن به اکثر آن‌ها رایگان است. شما فقط باید وب‌سایت، پلتفرم یا برنامه‌ای را پیدا کنید که مناسب شما باشد. اکثر پادکست‌ها رایگان هستند.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//