تغییر زبان در KMPlayer آموزش تغییر زبان فیلم و تغیر زبان پیش فرض نرم افزار

نرم افزار KMPlayer هم‌چنان به عنوان محبوب‌ترین پخش کننده فایل‌های صوتی و تصویری در سیستم عامل ویندوز شناخته می‌شود. بی‌تردید تمام کاربران کامپیوترهای شخصی، حداقل یک‌بار از برنامه کی ام پلیر استفاده کرده‌اند! تغییر زبان در KMPlayer یکی از درخواست‌های پرتکرار کاربران این نرم افزار، محسوب می‌شود.

با این‌حال، تغییر زبان در برنامه کی ام پلیر می‌تواند دو معنی متفاوت داشته باشد: برخی از کاربران، به دنبال تغییر زبان پیش‌فرض نرم افزار و فارسی کردن محیط KMPlayer هستند؛ در حالی که عده‌ای دیگر، قصد دارند زبان فیلم‌های پخش شده در این برنامه را تغییر دهند (در صورتی که از نسخه‌های دو زبانه فیلم‌ها استفاده شود)

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم تغییر زبان در KMPlayer را در هر دو معنی آن، بررسی کنیم. ابتدا به آموزش فارسی کردن محیط برنامه خواهیم پرداخت و پس از آن، به شما عزیزان یاد می‌دهیم چگونه زبان فیلم را در نسخه‌های دو زبانه، تغییر دهید.

فارسی کردن محیط و زبان KMPlayer

زبان برنامه KMPlayer به صورت پیش‌فرض، روی انگلیسی تنظیم شده است. البته در زمان نصب اولیه برنامه، می‌توانید زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. با این‌حال، در صورتی که در مراحل اولیه راه‌اندازی، زبان را روی هر زبان دیگری تنظیم کرده‌اید، اصلا نگران نباشید! شما هر زمان که بخواهید، می‌توایند تغییر زبان در KMPlayer را انجام داده و این نرم افزار را فارسی کنید.

کار کردن با زبان فارسی، برای بسیاری از کاربران آسان‌تر از سایر زبان‌ها است. در صورتی که بتوانید KMPlayer را فارسی کنید، به راحتی می‌توانید وارد منوهای مختلف آن شده و تنظیمات مورد نظر خود را تغییر دهید.

برای فارسی کردن محیط و زبان KMPlayer باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا نرم افزار کی ام پلیر را اجرا کرده و در هر نقطه‌ای از آن، کلیک راست کنید.
  2. از میان گزینه‌های موجود، ماوس خود را روی “Language” نگه دارید تا منوی کناری آن باز شود.
  3. مطابق تصویر زیر، زبان KMPlayer روی گزینه “Auto Select” تنظیم شده است. (زبانی که در زمان نصب انتخاب کرده‌اید)روی گزینه language کلیک کنید
  4. از میان زبان‌های مختلف، روی “Farsi.ini” کلیک کنید. زبان را روی farsi تنظیم کنید
  5. اکنون زبان نرم افزار KMPlayer به فارسی تغییر کرده است.زبان فارسی در kmplayer

از این به بعد و با انجام تنظیمات بالا، تمامی منوهای این نرم افزار را به صورت فارسی مشاهده می‌کنید. برای تغییر زبان، مراحل بالا را دوباره جلو بروید و این بار، روی زبان جدید یا Auto Select کلیک کنید.

تغییر زبان فیلم در KMPlayer

اگر از خوره‌های فیلم و سریال باشید، حتما با اصطلاح دو زبانه، آشنایی کافی دارید. برخی از فیلم‌ها علاوه بر زبان اصلی، از یک یا چند فایل دوبله دیگر هم برخوردار هستند. کاربران KMPlayer می‌توانند زبان فیلم را به‌راحتی و از میان گزینه‌های موجود، انتخاب کنند.

برای تغییر زبان فیلم در KMPlayer باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. فیلم مورد نظر خود را در برنامه کی ام پلیر اجرا کنید.
  2. روی محیط برنامه کلیک راست کرده و ماوس خود را روی “Audio” نگه دارید. ماوس خود را روی audio قرار دهید.
  3. در منوی باز شده، روی “Stream Selection” کلیک کنید. روی stream selection کلیک کنید
  4. از لیست زبان‌های باز شده، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که این قابلیت، فقط برای فیلم‌ها و سریال‌هایی قابل استفاده است که زبان‌های دوبله، از قبل به نسخه اصلی فیلم اضافه شده باشند. در غیر این صورت، باید صوت دوبله را به صورت دستی دانلود کرده و در برنامه وارد نمایید.

ما در مقاله “آموزش گذاشتن صوت دوبله روی فیلم در نرم افزار Kmplayer” به بررسی کامل استفاده از نسخه‌های دوبله در برنامه کی ام پلیر پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر، حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

کلام آخر

برنامه کی ام پلیر، پادشاه نرم افزارهای پخش کننده فیلم در سیستم عامل ویندوز است. این نرم افزار، قالبیت‌های فراوانی دارد که یکی از آن‌ها، تغییر زبان برنامه و فیلم‌های در حال پخش است. ما در این مقاله، به بررسی کامل تغییر زبان در KMPlayer پرداختیم.

در صورتی که هم‌چنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

3.8 | (6)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//