تنظیم آلارم در ویندوز 10 [فعالسازی ساعت هشدار در کامپیوتر]

یاد دورانی که با رادیوهای قدیمی و یا ساعت‌های زنگ‌دار از خواب بیدار می‌شدیم بخیر! به نظر می‌رسد هرچقدر که زمان رو به جلو می‌رود، بازهم نیاز انسان به ساعت هشدار و بیدار شدن سر یک تایم مشخص، نه تنها از بین نمی‌رود، بلکه بیشتر هم می‌شود. این روزها، بسیاری از افراد، با استفاده از ساعت هشدار تلفن همراه خود از خواب بیدار می‌شوند؛ اما جالب است بدانید که تنظیم آلارم در ویندوز 10 نیز امکان پذیر است.

بله تعجب نکنید! به راحتی و با چند کلیک ساده می‌توانید آلارم لپ تاپ یا کامپیوتر خود را فعال کنید و در مواقع مورد نیاز، از آن استفاده کنید. خوشبختانه ویندوز 10 دارای یک ساعت هشدار داخلی است که با انجام تنظیمات آن، به راحتی فعال می‌شود.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم شما را با تنظیم آلارم ویندوز 10 و مراحل آن بیشتر آشنا کنیم. اگر دوست دارید رایانه شما نقش همان ساعت‌ کوکی‌های قدیمی را برایتان ایفا کند، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مراحل فعالسازی آلارم در ویندوز

برای اینکار، ابتدا باید کلمه “Alarm” را در باکس جستجوی ویندوز 10 تایپ کنید. برای رفتن به این باکس باید بر روی علامت ویندوز در سمت چپ و پایین مانیتور کلیک کنید تا کادر Search برای شما ظاهر شود.

در کادر جستجو کلمه alarm را تایپ کنید

در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود، باید روی آیکون “Alarms & Clock” کلیک کنید.

آیکون alarm&clock برای تنظیم آلارم در ویندوز 10

بر روی دکمه “+ ” کلیک کنید تا بتوانید یک زمان هشدار جدید تعیین کنید. در این مرحله شما همچنین می‌توانید از میان زنگ‌های موجود، یک صدا را برای آلارم خود انتخاب کنید.

یک آلارم جدید اضافه کنید

در این مرحله می‌توانید ساعت آلارم را مشخص کنید. البته تنظیماتی مانند صدای زنگ هشدار، مدت تعویق هر آلارم، تعداد دفعات تکرار و … را نیز انجام دهید. (همه این موارد اختیاری هستند)

انجام تنظیمات مربوط به آلارم

روی دکمه “save” در قسمت پایین سمت راست صفحه کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره شوند.

تنظیم آلارم در ویندوز 10 را سیو کنید

تذکر: در اکثر رایانه‌ها، آلارم تنها در صورتی عمل می‌کند که سیستم روشن بوده و در حالت خاموش و یا “Sleep” قرار نداشته باشد. برای اینکه بتوانید تنظیم آلارم در ویندوز 10 را انجام دهید، باید کامپیوتر یا لپ تاپ خود را به گونه‌ای پیکربندی کنید که بعد از گذشت مدت زمان معینی، وارد حالت خواب یا همان Sleep نشود.

ما در ادامه به شما نشان می‌دهیم که چگونه حالت Sleep را در کامپیوتر یا لپ تاپ خود غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن حالت Sleep در ویندوز 10

برای اینکه بتوانید رایانه خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که هرگز وارد حالت خواب نشود، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا کلمه “sleep” را در کادر جستجوی ویندوز 10 تایپ کنید.

عبارت sleep را در کادر جستجو وارد کنید

در صفحه جدید، روی گزینه “Power and Sleep Settings” کلیک کنید.

عبارت power setting را تایپ کنید

زمان خواب را در زیر منوهای “when plugged in” و “”on battery” بر روی کلمه “Never” تنظیم کنید.

زمان خواب را بر روی هرگز تنظیم کنیدتذکر: اگر در شرایطی که لپ تاپ شما در حال استفاده از باتری است، تنظیمات حالت sleep را بر روی never قرار دهید، ممکن است شارژ آن تمام شده و بعد از مدتی خاموش شود.

کلام پایانی

همانطور که ملاحظه کردید با چند کلیک ساده، می‌توانید از کامپیوتر یا لپ تاپ خود را تبدیل به عنوان یک ساعت هشدار استفاده کنید. البته با توجه به فراگیر شدن استفاده از تلفن‌های همراه، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از آلارم این دستگاه‌ها استفاده کنند؛ اما قطعا تنظیم آلارم ویندوز 10 نیز در مواقعی به کار شما خواهد آمد.

1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//