انتخاب بهترین پس زمینه برای تماس ویدیویی تنها در چند دقیقه

پس زمینه برای تماس ویدیویی بسیار مهم است؛ زیرا تاثیر فراوانی بر مخاطبین آنلاین شما خواهد گذاشت. شاید تا همین چند وقت قبل، تماس تصویری بیشتر جنبه تفریحی داشت و برای ارتباط با دوستان و آشنایان مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ ولی امان از ویروس کرونا که تمام جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار داد!

پیش از این هیچوقت کارمندان در چنین مقیاس گسترده‌ای از راه دور کار نکرده بودند. هنگامی که میلیون‌ها شرکت در یک دوره کوتاه مدت به طور کامل دورکار شدند تا سرعت انتشار ویروس کرونا را کاهش دهند، ویدیو کنفرانس به یک راه حل منطقی برای ارتباط نیروی کار از راه دور و حفظ تولیدات تیم‌ها از خانه تبدیل شد.

علاوه بر جلسات شغلی، افراد از تماس ویدیویی برای دیدارهای مجازی، جشن‌های مجازی مثل تولد، بازی‌های آنلاین‌ و سایر فعالیت‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. پس زمینه برای تماس ویدیویی علاوه بر پوشاندن فضای شلوغ و نامرتب پشت سرتان، می‌تواند روشی برای تبلیغ برند تجاری شرکت‌تان هم باشد. به‌علاوه اگر به درستی انتخاب شود می‌تواند گزینه‌ای مناسب، برای سرگرمی و جلب توجه افراد باشد.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک ایده‌هایی را برای تماس ویدیویی شما ارائه داده‌ایم تا مطمئن باشید که یک تماس تصویری منحصر به‌فرد خواهید داشت. با ما همراه باشید.

چرا پس زمینه در تماس ویدیویی مهم است؟

احتمالا برای برگزاری یک تماس ویدیویی خود را آراسته و مرتب می‌کنید و لباس‌های متناسب می‌پوشید. چرا که می‌دانید ظاهر و اولین تصویر شما در ذهن مخاطب مهم است و می‌تواند در پیش بردن تماس و همچنین اهدافتان از این تماس موثر باشد.

چرا پس زمینه در تماس ویدئویی مهم است؟

از آن جایی که افراد به طور طبیعی به محیط و پس زمینه هم دقیقا به اندازه خودتان توجه می‌کنند، بنابراین بهتر است که محیط اطرافتان نیز دقیقا به اندازه خودتان تمیز و مرتب باشد.

حال سوال اینجاست که برای ایجاد یک پس زمینه مناسب برای تماس ویدئویی باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟ چگونه وسایل اضافی را حذف کرده و فضای اطرافمان را مرتب‌تر نشان دهیم؟  ما در ادامه، پاسخ‌های مناسبی برای این سوالات و سایر ابهامات ذهنی شما ارائه خواهیم داد.

مهم‌ترین نکات برای انتخاب پس زمینه برای تماس ویدیویی

آنچه که در ادامه خواهید خواند، نکاتی کلیدی هستند که با رعایت آن‌ها می‌توانید در بهترین فضای ممکن با همکاران، دوستان، آشنایان و … به برقراری یک تماس تصویری بپردازید.

یک تصویر زمینه برای پشت سرتان انتخاب کنید.

برای انتخاب تصویر زمینه گزینه‌های زیادی در اختیار دارید. در ادامه به چند مورد اشاره خواهیم کرد:

کاغذ دیواری

به نظر می‌آید یکی از جالب‌ترین و زیباترین ایده‌ها به عنوان تصویر زمینه برای تماس ویدیویی، استفاده از کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری را می‌توانید در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف خریداری کرده و با سلیقه خود، به دیوار پشت‌ سرتان نصب کنید.

کاغذ دیواری برای پس زمینه

فون‌های پارچه‌ای

زمینه‌های پارچه‌ای در هنگام تماس‌های ویدیویی توجه را کاملا به گوینده متمرکز می‌کنند؛ چون ساده و تک‌رنگ هستند و هیچ حواس پرتی، وجود نخواهد داشت. جنس فون‌ها نور را بازتاب نمی‌دهد؛ بنابراین اگر وقت زیادی را صرف تنظیم نور در تماس خود می‌کنید، این نوع پس‌ زمینه می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

مزیت استفاده از فون‌های پارچه‌ای در این است که فوکوس بصری، درست در وسط عکس و روی گوینده است، بنابراین حواس مخاطبین ‌پرت نخواهد شد. همچنین نصب آن نیز آسان است. از طرف دیگر نصب و پایین آوردن آن به صورت متوالی، چالش برانگیز خواهد بود.

این پارچه می‌تواند خیلی زود کثیف و چروک شود. اگر بخواهید خوب و مناسب به نظر بیایید تنظیم متناسب فون با خودتان باید به درستی انجام شود که اینکار حجم زیادی از فون را نیاز خواهد داشت.

پس زمینه های وینیل

رول‌های وینیل هم می‌توانند به عنوان پس زمینه استفاده شوند. این رول‌ها نسبتا ارزان هستند اما به دلیل خاصیت بازتابی آن باید در کنفرانس ویدیویی حواستان به نور هم باشد.

رول های وینیل

کتابخانه شخصی

کتابخانه شخصی شما نیز می‌تواند به عنوان یک انتخاب عالی در پس زمینه تماس ویدیویی باشد. میز و صندلی را به گونه‌ای قرار دهید که کتابخانه در پشت سرتان و کمی مایل به راست یا چپ قرار گیرد.

استفاده از کتابخانه شخصی برای پس زمینه ویدئویی

می‌توانید کتاب‌ها را به نحوی که می‌خواهید مخاطبتان ببیند در کتابخانه بچینید. پیشنهاد می‌شود که کتاب‌ها را هم به صورت افقی و هم عمودی روی طبقات مختلف کتابخانه قرار دهید و فضای لازم برای تزئینات مانند گلدان، عروسک و یادداشت‌های شخصی هم بگذارید.

وایت‌بورد

استفاده از تخته سفید نیز می‌تواند جالب باشد. اگر در بین تماس نیاز به توضیح بیشتر هم داشتید می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید برند شرکت یا یک جمله قصار یا ضرب‌المثل، پیام تبریک یا هر پیام دیگری به انتخاب خودتان روی آن بنویسید.

انتخاب وایت بورد برای پس زمینه

معمولا برای افراد، خواندن نوشته‌های روی آن جالب توجه خواهد بود. حتی می‌توانید از این طریق حواس مخاطب را پرت کرده و از خودتان دور کنید. بنابراین اگر تماس ویدیویی استرس‌زایی برایتان است که فکر می‌کنید زیاد هم برای آن آماده نیستید، می‌توانید این روش را امتحان کنید!

البته باید نوشته‌ها منظم و قابل خواندن باشند! نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که وایت‌بورد نیز خاصیت بازتابی دارد پس در تنظیم میزان نور اطراف و منبع نور دقت کنید.

تابلوی هنری

می‌توانید تابلوها یا نقاشی‌هایی را روی دیوار پس زمینه نصب کنید. این تابلوها و نقاشی‌ها می‌تواند کار خودتان باشد یا خریداری کرده باشید. نحوه چینش تابلوها نیز از موارد مهمی است که باید به آن دقت کنید.

یک رنگ دلپذیر انتخاب کنید

وقتی نوبت به انتخاب بهترین رنگ برای پس زمینه یک کنفرانس ویدیویی می‌رسد، باید از الگوهای پر زرق و برق و رنگ‌های تند خودداری کرد. رنگ‌های روشن مانند زرد، نارنجی یا قرمز می‌توانند منحرف کننده و نامناسب باشند. بهترین انتخاب رنگ‌های خنثی مانند آبی، خاکستری روشن، سفید یا صورتی ملایم است که برای چشم هم راحت هستند.

نورپردازی را به درستی انجام دهید

پس زمینه مناسب دقیقا به خوبی نورپردازی شما بستگی دارد. اگر به درستی نورپردازی نشود، پس زمینه انتخابی نیز کارایی خود را از دست خواهد داد. بهترین مکان برای جایگیری منبع نور برای تماس‌های ویدیویی، مستقیما مقابل شما و پشت صفحه کامپیوتر است.

انتخاب بهترین رنگ برای پس زمینه

استفاده از نور طبیعی مناسب‌ترین نور برای تماس ویدیویی است. برای استفاده از نور طبیعی، دوربین خود را طوری قرار دهید که پنجره مقابل صورت شما و پشت دوربین قرار بگیرد.

در صورت استفاده از نور غیرطبیعی، یکی پشت دوربین کمی متمایل به سمت راست و یکی هم پشت دوربین کمی متمایل به چپ قرار دهید. اگر فقط یک منبع نور دارید آن را پشت دوربین قرار دهید.

محل قرارگیری دوربین را تنظیم کنید

برای نشان دادن پس زمینه کنفرانس ویدیویی خود به صورت موثر، باید از تنظیم صحیح دوربین، اطمینان حاصل کنید. بهترین زاویه دوربین رو به رو و در مقابل چشم است.

محل دوربین را به درستی تنظیم کنید

دوربین هم‌سطح با چشم پس زمینه بهتری را نشان خواهد داد. برای این منظور، از یک پایه مانیتور یا تعدادی کتاب یا یک چهارپایه استفاده کنید و دوربین خود را بر اساس آن تنظیم کنید. فقط تنه، شانه‌ها و سر خود را در ویدیو داشته باشید.

پس زمینه را مرتب کنید

سرانجام، اطمینان حاصل کنید که همه آنچه در پس زمینه ویدیوی شما نشان داده شده خواهد شد، تمیز و مرتب است. شما باید در کانون توجه باشید بنابراین چیزهای اضافی را که موجب حواس پرتی می‌شود از محیط حذف کنید.

پس زمینه را مرتب کنید

از پرسه زدن کودکان یا حیوانات خانگی در محیط جلوگیری کنید. روی میزتان را مرتب کنید. اسباب بازی‌ و وسیله‌های پخش شده روی زمین را جمع کنید. لیوان چای و قهوه تان را هم از دید خارج کنید.

ترتیب دادن یک فضای کاری

بهترین راه‌ برای برای تماس‌های کاری، ایجاد یک فضای اداری در خانه است. بهترین سناریو هم برای این امر این است که شما یک دفتر کار راحت، صرفا برای کار و تماس ویدیویی داشته باشید.

تماس ویدیویی در اتاق کاری

داشتن این دفتر کار می‌تواند خیال شما را برای تمام تماس‌های ویدیویی راحت کند. اما خب از طرف دیگر، تمیز نگه داشتن این اتاق سخت خواهد بود و از این اتاق نمی‌توان به منظور دیگری استفاده کرد. همچنین هزینه نور و دکوراسیون آن کمی بالا خواهد بود.

سخن پایانی

وقتی صحبت از ایجاد بهترین فضا برای کنفرانس ویدیویی در خانه می‌شود، یعنی میزان آمادگی شما از نظر محیط اطراف برای برقراری تماس بالا باشد. بنابراین کمی وقت بگذارید و بررسی کنید که آیا تنظیمات شما با مواردی که اشاره کردیم مطابقت دارد یا خیر و حتما قبل از تماس تست کنید!

تصویر زمینه‌ای که شما در تماس‌هایتان استفاده می‌کنید چیست؟ لطفا آن را در قسمت نظرات با ما و مخاطبان مجله ایده آل تک در میان بگذارید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//