چگونه پست و محتوای خودمان را وارد اکسپلور اینستاگرام کنیم؟

اغلب ما معمولا زمان زیادی را صرف پست گذاشتن در اینستاگرام می‌کنیم، اما نمی‌دانیم چگونه پست خودمان را وارد اکسپلور کنیم؟ هنگامی که بحث استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام به میان می‌آید، یکی از روش‌های بسیار مؤثر برای بیشتر دیده‌شدن پیج شما، راهیابی به صفحه اکسپلور است. با ورود پست‌های شما به صفحه اکسپلور اینستاگرام می‌توانید، فالوورهای بیشتری بگیرید. این موضوع برای افرادی که پیج‌های بیزنسی دارند، اهمیت بسیار بالایی دارد. زیرا قرارگرفتن هر چه بیشتر پست‌های آنان، مشتریان و اکانت‌های جدیدی به فالوورهای آنان اضافه می‌کند.

اما ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام نیز راه و روش‌های مخصوص به خود را دارد. برای قرارگرفتن در اکسپلور، شما باید برخی از اصول را رعایت کنید. اولین نکته در خصوص آن این است که پیج شما نباید در حالت خصوصی باشد. زیرا در این حالت پست‌های شما در صفحه اکسپلور برای دیگر کاربران به نمایش درنمی‌آید.

صفحه اکسپلور اینستاگرام چیست؟

این صفحه شامل مجموعه‌ای از محتواها می‌شود که با توجه به علایق شخصی کاربران به نمایش درمی‌آید. الگوریتم اینستاگرام به این صورت است که بر اساس اکانت‌های مشابه یا محتواهایی که شما بیشتر مشاهده می‌کنید، پست‌های گوناگونی را به شما نشان می‌دهد. اینستاگرام شامل عکس‌ها و ویدئوهای متنوعی می‌شود. در واقع محتوای موجود در اکسپلور اینستاگرام، بر اساس علایق شخصی هر فرد است. شما با کلیک کردن روی آیکون ذره‌بین می‌توانید به صفحه اکسپلور دسترسی یابید.

صفحه اکسپلور اینستاگرام چیست ؟

کاربران از طریق نوار جست‌وجویی که در بالای صفحه وجود دارد، می‌توانند برای پیداکردن محتوای محبوب خود از کلمات کلیدی استفاده نمایند. همچنین بر مبنای دسته‌بندی‌های خاص شما، برخی نتایج می‌توانند فیلتر شوند. مثلاً سرچ کردن عبارت صنایع‌دستی، محدودیت جستجو را برای رسانه یا مواد کمتر می‌کند. این ویژگی به افراد کمک می‌کند تا جست‌وجوهای خود را دقیق‌تر انجام دهند.

علل اهمیت اکسپلور در کسب‌وکار شما

ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام برای صاحبان کسب‌وکارها یا افرادی که قصد افزایش فالوورها و مخاطبان پیج اینستاگرام خود را دارند، بسیار اهمیت دارد. زیرا در این شرایط افراد بیشتری قادر به دیدن پست‌های شما هستند. اینستاگرام تا سال 2023 ماهانه حدوداً 1.2 میلیارد کاربر فعال خواهد داشت. افزایش کاربران این پلتفرم مزایایی دارد:

  1. رشد فالوورهای پیج: به طور روزانه حدود 200 میلیون کاربر از پست‌های اکسپلور دیدن می‌کنند. در بین کاربرانی که ذکر کردیم، اینستاگرام محتوای پیج شما را به افرادی نشان می‌دهد که حساب شما را دوست دارند. این یعنی صاحب پیج فرصت بسیار خوبی در اختیار دارد که با آن می‌تواند برخی بازدیدکنندگان پیجش را به فالوور خود تبدیل نماید.
  2. بالارفتن تعامل: چنانچه کاربرها از محتوایی که می‌بینند خوششان آید، ممکن است آن را لایک کنند یا زیر آن کامنت بگذارند. برخی کاربران نیز آن را برای دوستان خود می‌فرستند. بدین ترتیب با انتشار پست‌های شما در اکسپلور، تعامل پیج شما افزایش می‌یابد.
  3. افزایش میزان فروش: زمانی که تعداد کاربرانی که صفحه شما را می‌بینند، بیشتر می‌شود، محصولات موجود در پیج شما نیز بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد. پست‌های شما نیز بیشتر در اکسپلور نمایش داده می‌شود. بدین ترتیب فروش محصولات شما نیز به میزان زیادی افزایش می‌یابد.

شیوه راهیابی به صفحه اکسپلور اینستاگرام

ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام کمی مشکل است. زیرا تعداد پیج‌های خریدوفروش در این پلتفرم بسیار زیاد است. بنابراین ورود به اکسپلور چالش‌های زیادی برای صاحبان پیج‌ها دارد. ما در این جا چندین روش را که به راهیابی پست شما به اکسپلور کمک می‌کند را بررسی می‌کنیم:

اشتراک‌گذاری محتوای جذاب

یکی از موارد مهم در رتبه‌بندی اینستاگرام Engagement است. الگوریتم صفحه اکسپلور نیز به دنبال همین موضوع است. شما باید محتوای جذابی برای کاربران تولید کنید. برای این کار کافیست به محتوای پیج‌های موفق نگاهی بیندازید. با این کار می‌توانید محتوای بهتری تولید کنید و وارد اکسپلور شوید. محتوای تولید شده بیش از هر چیزی باید مفید باشد و توجه دیگران را جلب نماید. آیا محتوای شما به فالوورها چیز جدیدی یاد می‌دهد؟

از پست‌های صفحات دیگر ایده بگیرید

چنانچه نمی‌دانید چطور محتوای جذابی برای کاربران خود بسازید، به انواع محتواهایی که در صفحه اکسپلور دیده می‌شود، نگاهی بیندازید. این موضوع کمک زیادی به شما می‌کند تا پست‌هایی بسازید که مخاطبان شما با آن درگیر شوند. همچنین بدین‌وسیله می‌توانید رویکرد مناسبی که برای قرارگرفتن صفحه شما در اکسپلور لازم است را پیدا کنید. بنابراین برای موفقیت باید گاهی اوقات استراتژی‌های تولید محتوای خود را تغییر دهید. با انجام این روش‌ها ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام راحت‌تر انجام می‌شود.

زمان مناسبی برای اشتراک‌گذاری پست‌ها در نظر بگیرید

زمان مهم‌ترین عامل برای ایجاد تعامل در رسانه‌های اجتماعی به شمار می‌رود. اگر هزاران محتوای جدید را در مدت کوتاهی در صفحه اینستاگرام خود قرار دهید، چنانچه تعامل فوری با پست‌های شما ایجاد نشود، احتمال گم‌شدن آن در فید وجود دارد. برای حل این مشکل، باید پست خود را در زمانی انتشار دهید که اغلب فالوورهای شما آن را ببینند. این موضوع تا حد زیادی به مکان شما، مخاطبان و صنعتی که در آن فعالیت دارید، بستگی دارد. برای پیداکردن زمان مناسب جهت انتشار پست، بهتر است رفتار دنبال‌کنندگان خود را زیر نظر بگیرید. Sprout Social یکی از پلتفرم‌های مناسب برای یافتن بهترین زمان محسوب می‌شود.

زمان مناسبی را برای انتشار پست های خود در نظر بگیرید

فرمت‌های جدیدی بسازید

زمانی که اینستاگرام از یک قابلیت جدید برای تولید محتوا رونمایی می‌کند، می‌خواهد که چنین فرمتی هر چه زودتر برای کاربران پلتفرم برجسته شود. مثلاً Reels در اینستاگرام یک تب اختصاصی دارد. این موضوع به این دلیل رخ‌داده است که اینستاگرام تمایل زیادی به موفقیت این قابلیت دارد. ایجاد چنین محتوایی می‌تواند تعامل بیشتری بین کاربران و پیج شما ایجاد نماید. همچنین از این طریق مخاطبان نیز علاقه بیشتری به اکانت شما پیدا می‌کنند. در یک‌کلام برای ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام شما باید فید خود را متنوع کنید تا مخاطبان بیشتری داشته باشید.

سرمایه‌گذاری در تبلیغات

شما در راه رشد پیج اینستاگرام خود و قرارگرفتن هر چه بیشتر پست‌ها در صفحه اینستاگرام، می‌توانید تبلیغات نیز انجام دهید. با ایجاد تبلیغات موثر و هدفمند در اینستاگرام به‌صورت کاملاً برجسته‌ای محتوای خود را به سایر کاربران اینستاگرام نیز نشان دهید. البته باید یادآور شوم که تبلیغات جایگاه ویژه‌ای را برای شما در اکسپلور تضمین نمی‌کند، اما می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

جمع‌بندی

در مقاله امروز شیوه ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام را بررسی کردیم. ارائه یک ترکیب مناسب از زمان‌بندی، ارائه محتوای جدید و خوب می‌تواند سبب برتری شما نسبت به رقبا شود. اما به‌منظور مؤثرتر کردن این روش‌ها بهتر است در گام اول شناخت بسیار خوبی نسبت به مخاطبان خود پیدا کنید. بدین ترتیب بهتر می‌توانید در خصوص پست‌های ارائه شده و نوع محتوای پیج خود تصمیم‌گیری نمایید. قاعدتاً در چنین حالتی می‌توانید شمار دنبال‌کنندگان خود را روز‌به‌روز افزایش دهید و فالوورهای قدیمی پیج خود را نیز نگه دارید.

سلب مسئولیت: ایده آل تک صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//