آموزش ساخت وبلاگ در وردپرس

طراحی سایت های بلاگی برای بسیاری از کسب و کارها مزیت های زیادی دارد. وبلاگ در گذشته برای به اشتراک گذاری خاطرات روزانه یا اطلاعات افراد انجام میشد اما امروزه ایجاد وبلاگ در وردپرس با انگیزه های مختلف انجام می شود.

سایت های وبلاگی می توانند در زمینه برندسازی به شما کمک کنند یک نمونه برندسازی سایت دیجی کالا مگ است که به خوبی توانسته به شناسایی هویت آنلاین برند دیجی کالا کمک کند یا هدف از ساخت وبلاگ می تواند افزایش نرخ کلیک سایت تان باشد.

به جز اینها با طراحی سایت وبلاگی مانند دیجیاتو می توانید با تبلیغات به درآمد برسید و همزمان  اطلاعات موردنیاز کاربران را در اختیار آنها قرار دهید. در ادامه به آموزش ساخت وبلاگ در وردپرس می پردازیم.

مراحل ساخت وبلاگ در وردپرس

برای طراحی سایت وبلاگی با وردپرس مراحل زیررا طی کنید.

  • خرید هاست: یکی از هاست های معتبر را انتخاب کنید که فاکتورهایی مانند سرعت بالا، پشتیبانی منظم و امنیت را داشته باشد. از هاست 1 گیگ لینوکسی می توانید شروع کنید.

نکته: اگر اولین بار است که قصد طراحی سایت را دارید می توانید با نصب قالب روی لوکال هاست ابتدا بدون هاست و دامنه به صورت آزمایشی یک سایت را طراحی کرده و سپس اقدام به خرید هاست و دامنه کنید.

  • خرید دامنه: یک دامنه متناسب با برندتان انتخاب کنید که تلفظ و نوشتار آن راحت باشد و بعد از تایید دامنه و خرید هاست آنها را به هم متصل کنید.
  • انتخاب و نصب قالب وبلاگی: قالب وبلاگی قدرتمندی انتخاب کنید که استایل جذابی داشته باشد. برای انتخاب قالب ازدسته قالب قالب وبلاگ پیش نمایش قالب را ببینید و امکانات آن را بررسی کنید. اگر هنوز انتخاب برای شما سخت است در ادامه مقاله ویژگی های یک قالب وبلاگی مناسب را آورده ایم. بعد از انتخاب قالب نوبت به نصب قالب وبلاگ می رسد که با بسته نصب آسان به راحتی می توانید قالب را نصب کنید.
  • سفارشی سازی قالب و نصب افزونه های ضروری: در مرحله بعد باید محتوای مورد نظر خود مانند برگه ها و نوشته ها را ویرایش کنید و افزونه های ضروری برای افزایش سرعت و بهینه سازی مانند افزونه راکت و افزونه های سئو مانند یواست سئو را نصب کنید.

برای نحوه ایجاد وبلاگ در وردپرس ادامه مقاله را ببینید.

طراحی سایت وبلاگی

اولین مرحله برای ساخت وبلاگ در وردپرس، طراحی وبلاگ است. اگر می خواهید به سایت خود یک وبلاگ اضافه کنید می توانید یک صفحه اختصاصی برای وبلاگ ایجاد کنید و نوشته های خود را در آن به نمایش بگذارید.

برای این کار باید یک برگه جدید ایجاد کنید و برای نوشته های خود دسته ایجاد کنید و بعد از اینکه هر نوشته را ایجاد کردید آن را به یک دسته تخصیص دهید. اما اگر بخواهید یک سایت وبلاگی ایجاد کنید منوهای صفحه اصلی شما همان دسته های وبلاگ هستند، مثلا آموزش وردپرس، آموزش طراحی سایت و غیره.

در ادامه نحوه ساخت منوها وصفحات مهم سایت وبلاگی را شرح می دهیم و در انتها می گوییم که یک قالب وبلاگی مناسب چه ویژگی هایی دارد.

ایجاد دسته بندی نوشته ها در وبلاگ وردپرس

ابتدا از بخش نوشته ها > دسته ها، دسته های نوشته ها را ایجاد کنید. بعد از اینکه دسته ها را ایجاد کردید باید آنها را در منوی اصلی نمایش دهید.

دسته‌های نوشته ها را ایجاد کنید

نمایش دسته بندی نوشته ها در منوی اصلی

ابتدا وارد بخش نمایش > فهرست ها شده و منوی اصلی را انتخاب کنید البته می توانید یک فهرست جدید هم ایجاد کنید. حالا می توانید منوی خود را سفارشی سازی کرده و براساس نیاز خود بچینید.

از سمت راست بخش دسته ها، دسته هایی که برای نوشته های خود ایجاد کردید قابل مشاهده هستند، آنها را انتخاب کرده و افزودن به فهرست را بزنید. اگر از قبل منوهای دیگری اضافه شده اند می توانید آنها را حذف کنید. بعد از تغییرات ذخیره فهرست را بزنید.

نمایش دسته بندی ها در منوی اصلی سایت

برای ازآن از بخش تنظیمات > پیوندهای یکتا ساختار نامک خود را تعیین کنید. می توانید آن را postname قرار دهید و تغییرات را ذخیره کنید. به این ترتیب در منوی نوشته ها > دسته ها نامک هر دسته بندی نوشته را تعیین کنید.

سپس باید دسته نوشته های خود را تعیین کنید. از بخش نوشته ها ویرایش نوشته را بزنید و برای پست مربوطه از سمت چپ در بخش دسته ها، دسته موردنظر را برای نوشته خود انتخاب کنید.

سایر امکانات یک سایت وبلاگی

در این بخش از آموزش ساخت وبلاگ در وردپرس به معرفی سایر صفحات سایت وبلاگی می پردازیم.

صفحه اصلی

صفحه اصلی اکثر قالب های وبلاگی دارای چیدمان استاندارد است و نیازی نیست شما صفحه را با صفحه سازهایی مانند المنتوراز ابتدا طراحی کنید اما اگر بخواهید آن را سفارشی سازی کنید می توانید از صفحه سازها استفاده کنید. صفحه اصلی یکی از مهم ترین صفحات سایت شما است که باید در طراحی چیدمان آن دقت کنید.

صفحه درباره ما

در بخش درباره ما، اطلاعاتی درباره کسب و کار خود و مدت زمان فعالیت تان بدهید. هر چیزی که برای جلب رضایت کاربر نیاز است را در این بخش بیاورید.

صفحه ارتباط با ما

تمامی اطلاعاتی که کاربر برای ارتباط با شما نیاز دارد را می توانید در این صفحه بیاورید. بهتر است مواردی مانند شماره تماس مثل تلفن ثابت، شماره همراه، آدرس به صورت نقشه و یک فرم تماس با ما را در این بخش بیاورید.

سئو سایت وبلاگی

نظر سنجی های اخیر از بیش از 1000 وبلاگ نشان می دهد که سئو سایت وبلاگی دومین منبع مهم ترافیک این سایت ها است. در سایت وبلاگی تمرکز خود را روی سئو نوشته ها بگذارید و نکاتی مانند لینکسازی داخلی (لینک رفت و برگشتی) بین نوشته ها، انتخاب کلمات کلیدی برای هر پست و نوشته را رعایت کنید. می توانید از افزونه های سئو مانند یواست سئو و رنک مث استفاده کنید.

قالب های مناسب یک سایت وبلاگی چه ویژگی هایی دارند؟

یکی از مهم ترین مراحل طراحی سایت وبلاگی انتخاب قالب سایت است. یک قالب خبری و وبلاگی قدرتمند امکانات زیر را برای طراحی سایت خبری، فناوری اطلاعات، وبلاگی و نقد و بررسی دارد.

  • پنل تنظیمات قدرتمند
  • قابلیت جستجو
  • استایل و طرح بندی صفحات نوشته ها
  • امکان ایجاد ستون بندی
  • طرح های مختلف وبلاگ
  • بخش نقد و بررسی
  • پشتیبانی از فونت های متنوع
  • نمایش مدت زمان خواندن مطلب
  • تعداد نمایش پست
  • امکان قرار دادن تصویر و گالری، ویئو و صوت در پست ها
  • واکنشگرا و بهینه شده برای موبایل

و بسیاری امکانات و ویژگی های دیگر.

قالب مناسب یک سایت وبلاگی

دو تا از قالب های وبلاگی محبوب قالب گیلیون و قالب Yolox  هستند. برای طراحی سایت های خبری و روانشناسی نیز می توانید از قالب newspaper و جنه استفاده کنید.

در این مقاله درباره مراحل طراحی سایت وبلاگی صحبت کردیم و نحوه ساخت وبلاگ در وردپرس را گفتیم. امیدوارم که مطلب برای شما مفید باشد اگر شما هم تا بحال وبلاگ در وردپرس ایجاد کردید تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//