سیستم صوتی ماشین

دکتر اسپرت 

دکتر اسپرت یکی از عرضه‌کنندگان لوازم لوکس ماشین ایران مانند لوازم سیستم صوتی ماشین، ساب، میدرنج و… است. وسایل تزیینی خودرو ازجمله رینگ، لاستیک، اسپویلر، آینه، چراغ و … می‌توانند ظاهر و عملکرد خودرو را بهبود بخشند. این وسایل هم برای خودروهای نو و هم برای خودروهای دست دوم اهمیت دارند. بنابراین حتماً باید لوازم لوکس ماشین خود را از بهترین فروشگاه‌های محل عرضه این محصولات خریداری کنید. در ادامه به معرفی تعدادی از این وسایل می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

امروزه استفاده از سیستم صوتی ماشین بر روی اکثر خودرو‌ها، حتی خودروهایی که از نظر قیمتی در رده بسیار بالایی قرار ندارند فراگیر شده‌است. افزایش انتظار افراد از کلیه شرکت‌هایی خودروسازی و همچنین برخی فروشگاه‌های اینترنتی سیستم صوتی، مانند دکتر اسپرت در این زمینه به حدی افزایش یافته‌است که اکثر آن‌ها مجبور به ارتقای برخی ویژگی‌ها در خودروها شده‌اند. نصب سیستم‌های مختلف، به‌خصوص سیستم صوتی خودرو، برای افراد اهمیت ویژه‌ای دارد؛ به‌طوری‌که علاقه‌مندان حاضرند برای آن هزینه‌های چندمیلیونی پرداخت کنند تا به آنچه مدنظرشان است برسند. این سیستم‌ها از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند. در ادامه به بررسی دقیق اجزای تشکیل‌دهنده سیستم‌های صوتی خواهیم پرداخت.

اجزای مختلف سیستم صوتی ماشین

به‌طورکلی امکانات رفاهی در خودروها، یکی از مهم‌ترین بخش تشکیل‌دهنده ‌آن‌ها است. این امکانات شامل شرایط فرمان، شرایط آینه، سقف خودرو و سیستم صوتی ماشین است. برخی از خودرو‌سازان برتر جهان با به‌کار گرفتن تجهیزات و تکنولوژی‌های مختلف، شرایط مطلوبی را برای خریداران فراهم می‌کنند.

همان‌طورکه ذکر شد، یکی از این قسمت‌ها، سیستم صوتی یک خودرو است که امروزه فراتر از یک دستگاه موسیقی محسوب می‌شود، زیرا یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها هنگام رانندگی در جاده، گوش دادن به موسیقی، همراه با آرامش است. هرچه این موسیقی با کیفیت بهتر و بیشتری پخش شود، این تجربه خاص‌تر و دلنشین‌تر خواهد شد. امروزه خرید یک سیستم حرفه‌ای یا لوازم لوکس ماشین، از برخی فروشگاه‌های حضوری یا آنلاین مانند دکتر اسپرت، بسیار پراهمیت و غیرقابل چشم‌پوشی است.

این سیستم از بخش و اجزای مختلفی تشکیل شده‌است که بسته به نوع و مدل خودرو متفاوت هستند. گاهی با اضافه شدن برخی اجزا، آپشن‌ها هم اضافه شده و روی کیفیت دستگاه تأثیر مثبت می‌‌گذارد. این اجزا عبارت‌اند از:

  • هدیونیت

هدیونیت هسته مرکزی یک سیستم صوتی است که درواقع اصلی‌ترین رابط بین سیستم، راننده و سرنشینان محسوب می‌شود. در گذشته به این قسمت ضبط گفته می‌شد. اما امروزه تحت نام هدیونت با خروجی‌های مختلف aux و USB، امکان پخش آهنگ از فلش مموری یا گوشی موبایل را فراهم می‌کند.

  • اسپیکر

اسپیکر که در گذشته به آن بلندگو نیز گفته می‌شد، یکی از اجزای مهمی است که در فروشگاه دکتر اسپرت موجود بوده و وظیفه‌ی پخش صدا را برعهده دارد که توسط هدیونت یا پخش‌کننده، از روی سی‌دی یا فلش این عمل را انجام می‌دهد. باندها با توجه به قدرتی که در پخش صدا دارند، کیفیت و برتری خود را به رخ می‌کشند. این اجزا نیز از دو قسمت کامپوننت و کواکسیال تشکیل شده‌است که البته نوع دوم در سیستم صوتی خودروها رایج‌تر است. کامپوننت‌ها بیشتر در سیستم‌های فوق حرفه‌ای کاربرد داشته و ساختار پیچیده‌تری نیز دارند.

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، نمونه‌های جدیدتری تحت‌عنوان اسپیکرهای پسیو و اسپیکرهای اکتیو نیز وجود دارد که قابلیت تنظیم پیشرفته‌ی صدا و آمپلی‌فایر داخلی را دارند.

  • کامپوننت‌ها

این نوع اسپیکر که نام دیگر آن باند ۱۶ نیز است، با اسپیکرای نوع قبل تفاوت داشته و در ارائه برخی امکانات مانند شفافیت صدا و قدرت‌پخش، کیفیت بیشتری دارند. هنچنین برای نصب این نوع بلندگو نیازی به تغییر فضای داخلی ماشین نیست و همین عامل سبب افزایش طرفداران آن شده‌است. اجزای تقویت و تفکیک صدای کامپوننت‌ها در بیرون از محفظه‌ آن‌ها قرار داشته و قابلیت حذف نویزها و فرکانس‌های مزاحم را دارا هستند.

  • توییتر در سیستم صوتی

برای پخش صداهای زیر، نیاز به سخت‌افزاری ویژه است که این عمل توسط توییتر به‌راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. با خرید این وسیله از فروشگاه اینترنتی دکتر اسپرت یا اسنپ پی، قطعاً شاهد افزایش کیفیت و شفافیت صدا را خواهید بود.

  • میدرنج

برای تکمیل لوازم لوکس ماشین خود، از این میدرنج استفاده کنید، زیرا اسپیکرها با تولید مستقیم صدا و ارسال آن‌ها، نمی‌توانند کیفیت خوبی را ارائه دهند. چنانچه از میدرنج استفاده کنید، به دلیل حذف تمامی صداهای مزاحم مانند فرکانس‌های اشتباه، بهترین صدای ممکن را در اتومبیل خود تجربه خواهید کرد.

  • اکولایزر

برای بهینه‌سازی کیفیت صدا باید از اکولایزر در سیستم صوتی استفاده کنید. افراد می‌توانند بسته به نوع خودرو و تنظیماتی که بر روی آن وجود دارد، اکولایزرهای مختلفی را انتخاب کنند. با استفاده از این وسیله و فیلترهای مختلف آن بر روی موزیک‌های پخش‌شده در اتومبیل، کیفیت بی‌نظیر و جادویی را تجربه خواهید کرد.

  • خازن سیستم صوتی

برای جبران کیفیت و کمبود ولتاژ از خازن استفاده می‌کنند. هنگامی که ولتاژ باتری یا دینام افت می‌کند، خازن به داخل ورودی آمپلی فایر تخلیه شده و این کمبود به‌راحتی جبران می‌شود. این وسیله شگفت‌انگیز برخلاف باتری، بسیار سریع پر و خالی شده و همزمان از افت ولتاژهای ناگهانی جلوگیری می‌کند، چراکه افت ولتاژ سبب کاهش توان امپل فایر و تغییر در سیگنال صوتی شده که درنهایت کاهش کیفیت صدا و در برخی موارد خرابی لوازم شما را به دنبال دارد.

ویژگی‌های یک سیستم صوتی خوب

حالا که با اجزای مختلف تشکیل‌دهنده سیستم صوتی آشنا شدید، بهتر است ویژگی‌های یک وسیله خوب را نیز بدانید تا در هنگام خرید سیستم صوتی از دکتر اسپرت یا اسنپ پی، از این مطالب استفاده کنید. در ابتدا توجه کنید که قبل از انتخاب، باید حد انتظار خود را از وسیله‌ی موردنظر مشخص کنید. برخی افراد به دنبال سیستم‌هایی با صدای بسیار بلند هستند و در مقابل برخی دیگر یک سیستم صوتی در حد معمولی را می‌پسندند. به‌طورکلی بعضی از ویژگی‌های مهم دیگر که یه سیستم صوتی ایده‌آل باید داشته باشد عبارت‌اند از:

  • صدای شفاف و بدون خش

  • قابلیت اتصال به دستگاه‌های مختلف

  • بلندگوهای با استحکام بالا

  • عدم اشغال بسیار زیاد فضای داخلی اتومبیل

  • ظاهری با کیفیت و جذاب

سیستم صوتی، کابردی و مفید برای خودرو

برای انتخاب سیستم صوتی با در نظر گرفتن بودجه خود، باید از نمونه‌هایی که دارای امکانات و کیفیت بالایی دارند استقبال کنید. با انتخاب دقیق و صحیح این سیستم، سرنشینان هنگام مسافرت و جابه‌جایی با خودرو، فضایی آرامش‌بخش و به دور از هرگونه سروصدا و ترافیک را تجربه خواهند کرد. به عبارت دیگر با سیستم صوتی مناسب، نه‌تنها خستگی در خودرو به سراغتان نمی‌آید، بلکه روز شما ساخته شده و انرژی‌تان دو چندان خواهد شد.

با توجه به اجزای مختلفی که ذکر شد، هنگام خرید از آن دسته ابزاری که به سلیقه شما نزدیک‌تر است، در کنار سیستم صوتی خود استفاده کنید. در این مقاله سعی بر آن بود که اجزای مختلف سیستم صوتی و ویژگی‌های هرکدام را بررسی کرده و سپس به معرفی فروشگاه بی‌نظیر دکتر اسپرت که سابقه طولانی و درخشانی درزمینه فروش سیستم‌های صوتی دارند بپردازیم تا هنگام خرید از این مطالب بهره بگیرید.

دکتر اسپرت چیست؟

فروشگاه اینترنتی دکتر اسپرت با بیش از ده سال تجربه در زمینه لوازم و وسایل اسپرت انواع خودرو، محصولات خود را به‌صورت تمام اقساط بدون پیش‌‎ پرداخت در اختیار همشهریان مشهدی و سایر شهرهای کشور قرار می‌دهد. این مجموعه فروشگاهی معتبر جهت جلب اعتماد و اطمینان کاربران محصولات خود را با روش پرداخت در محل به فروش می‌رساند. علاوه‌بر‌این، لوازم لوکس خودرو، با ضمانت‌نامه اصالت کالا و سلامت فیزیکی در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد. از این‌رو هنگام مشاهده هرگونه مشکل در وسایل خریداری شده می‌توانید با تیم پشتیبانی این فروشگاه تماس حاصل نموده و در‌صورت‌نیاز، کالا را عودت دهید.

سخن پایانی

با توجه‌به اینکه اسپرت کردن خودرو یکی از نیازهای نسبتاً ضروری برای بعضی از اتومبیل‌ها محسوب می‌شود؛ شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلفی اقدام به تولید و عرضه انواع لوازم لوکس خودرو با شرایط تمام اقساط و بدون پیش‌ پرداخت کرده‌اند. در این روش، محصولات بر‌حسب نیاز کاربران، بدون ضامن و فقط با چک و یا با سفته در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

دکتر اسپرت نیز به‌عنوان یکی از باتجربه‌ترین مراکز تهیه و عرضه انواع تجهیزات اسپرت خودروهای ایرانی و خارجی، پاسخگوی نیاز کاربران است و یک مرجع معتبر و ارائه‌دهنده انواع وسایل جانبی خودرو در کشور به‌شمار می‌رود. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً از تجربه، توان و خدمات منحصر‌به‌فرد این مجموعه، جهت داشتن یک خودروی لوکس، مجهز و به‌روز استفاده کنید.

https://drsportvip.ir/

سلب مسئولیت: ایده آل تک صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//