خمیر اسلایم چیست؟

محصولات اسلایم در سال گذشته محبوبیت زیادی یافته است. این وسیله با توجه به ظاهر دلربا و بافت نرم آن، یکی از محبوب ترین اسباب بازی ها در میان کودکان محسوب می شود .  اسلایم یک محصول اسباب بازی تولید شده توسط “Mattel” بود، که در فوریه 1976 معرفی شد. این اسباب بازی از یک ماده غیر سمی چسبناک تشکیل شده که دارای پیچ و تاب می باشد و رنگ های مختلفی هم دارد. شکل ظاهری و خصوصیات فیزیکی آن مانند آدامس یا صمغ است. اسلایم از یک ماده غلیظ و چسبنده ساخته شده است که بوسیله مخلوط کردن یک ترکیب با نام “Borate” سدیم یا بوراکس با آب ایجاد می شود و دارای یک بافت ضخیم ، مانند چسب است و می تواند در رنگ های مختلف ساخته شود.

اسلایم که به خمیر جادویی نیز معروف است می تواند وسیله ای مفرح برای افرادی از هر سن و سال باشد، بدون اینکه کثیف کاری و ریخت و پاش به همراه داشته باشد.

با ایده آل تکنولوژی همراه باشید

فواید روانی اسلایم:

از فواید روانی این وسیله می توان به خالی کردن فشار استرس از طریق دست ها اشاره کرد. اسلایم ژله ای است بر پایه پلیمرهای بهداشتی که فرد با فشردن آن استرس خود را تخلیه و از صداهایی که از حبس هوا در بین لایه های آن ایجاد می شود لذت می برد. در بعضی از خمیر ها اسانس رایحه ها اعم از نعنا و اسانس های خوشبوی دیگر وجود دارد که حس آرامش و جذابیت آن را افزایش می دهد.

قیمت این خمیر ها زیاد نیست و اکثر افراد می توانند آن را تهیه کنند همچنین حمل و نقل و جا به جایی آن بسیار آسان است یعنی به راحتی می توانید آن را با خود به همه جا ببرید و در موقعیت های مختلف از آن استفاده کنید.

خمیر اسلایم چیست؟

عوارض اسلایم:

 

با این حال، یک گزارش جدید نشان داده است که اسباب بازی های مبتنی بر اسلایم ها می تواند باعث آسیب بیشتری نسبت به فواید آن باشد . بر طبق تحقیقاتی که روی این ماده صورت گرفته، اسلایم حاوی مقادیر زیادی از مواد شیمیایی مرتبط با تشنج، اسهال و اختلال در باروری است. مهمترین مسئله ای که در این باره وجود دارد این است که، ماده اصلی تشکیل دهنده این خمیر ، پودری است به نام اسید بوریک که برای کشتن سوسک و انواع حشرات موذی مورد استفاده قرار می گیرد.

خمیر اسلایم

نگهداری از اسلایم:

ژل اسلایم را باید در جای خنک و به دور از نور آفتاب و گرما، مثل یخچال نگهداری کرد. برای استفاده از آن حتما باید دست های خود را بشویید و آن را مرطوب کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که این ژل نباید با سایر مواد خارجی مخلوط شود.

اگر بعد از مدتی که از آن استفاده میکنید احساس کردید خمیر سفت شده است می توانید با اضافه کردن آب یا روغن بچه به آن و یا حتی گرم کردن آن، انعطاف پذیری اولیه آن را بازیابی کنید. در صورت شل شدن غیر طبیعی ژل می توانید با نگهداری آن در یخچال یا مکان های سرد دیگر، آن را سفت کنید.

2.7 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//