آیا شماره تلفن مجازی یا فیک قابل ردیابی است

شماره تلفن مجازی، خط تلفن فیزیکی ندارد. تماس های هدایت شده از طریق شماره های مجازی، قابل پیگیری هستند. معمولاً مشاغل از شماره های مجازی برای مسیریابی تماس های دریافتی مشتری به نمایندگان مناسب بر اساس ورودی مشتری از طریق سیستم IVR استفاده می کنند. شماره تلفن مجازی اغلب برای فعال کردن سرویس از راه دور در تلفن IP و خدمات ارسال پیام ، استفاده می شود. ردیابی شماره تلفن مجازی امکان پذیر ولی سخت است.

شماره تلفن مجازی این امکان را فراهم می کند که شخصی در یک کد منطقه مشخص با یک کاربر تلفن IP در یک کد منطقه دیگر تماس بگیرد ، گویی این یک تماس محلی است.  مشتری سرویس VoIP (از طریق IP و از طریق صدا) از ارائه دهنده خدمات خود می خواهد تا یک شماره تلفن مجازی را در یک کد منطقه مورد نظر به او اختصاص دهد. وقتی شخصی در آن کد منطقه با شماره تلفن مجازی شماره گیری می کند ، تماس را محلی می کند اما نقشه محل شماره تلفن واقعی مشتری را می زند.

شماره مجازی چیست؟

ویژگی های یک شماره تلفن مجازی

  • ضبط تماس

Exotel به شما امکان می دهد تماس ها را ضبط کنید ، بر آنها نظارت داشته باشید و تصمیمات شغلی بهتری بگیرید.

  • مسیریابی تماس هوشمند

  • صف تماس

صف تماس را می توانید فعال کنید تا مشتریان در صورت اشغال بودن خط، در صف مجازی قرار گیرند. تا زمانی که مشتری متصل شود ، می توانید یک آهنگ پخش کنید.

  • گزارش تماس

با اطلاعاتی درباره وضعیت هر تماس ، تجزیه و تحلیل مفصلی را در مورد همه کمپین هایی که اجرا می کنید دریافت کنید

  • زنگ زدن موازی

از شماره مجازی استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که با زنگ زدن همزمان مشتریان، تماس تلفنی از دست نمی رود.

  • IVR

IVR مخفف Interactive Voice Response، می باشد. IVR معمولی یک ویژگی نرم افزاری مرکز تماس است که دارای چندین منوی از پیش تنظیم شده است که تماس گیرنده می تواند از بین آنها یکی را انتخاب کند. IVR ها با هدایت تماس گیرندگان به سمت منبع مناسب ، اعم از اپراتور ، سیستم پست صوتی یا پیام ضبط شده ، به تماس گیرنده پاسخ دهند. این سیستم باعث کاهش چشمگیر هزینه ها و افزایش بهره وری در هر شرکتی می شود.

  • تمایز تماس

تقسیم تماسهای حرفه ای و شخصی حتی در همان دستگاه

  • ارسال تماس

Exotel به شما امکان می دهد بسته به میزان استفاده خود ، تماسها را به شماره های مختلف ارسال کنید.

  • قابل تنظیم

به طور کامل سیستم را متناسب با نیازهای تجاری خود تنظیم کنید.

انواع شماره های مجازی

  • شماره محلی

با شماره های مجازی محلی ، نرخ pickup را بهبود بخشیده و هزینه تماس را کاهش دهید. Exotel تعدادی شماره محلی در چندین کشور آسیا ، SEA و ایالات متحده فراهم می کند

  • شماره رایگان

ارتباط مشتری با استفاده از شماره های بدون تلفن

مشاغل چگونه از شماره های مجازی نفع می برند

  • ضبط محتوای مکالمات

تمام اطلاعات و مکالمات مشتری شما از طریق یک شماره انجام می شود

  • سیستم گویا

ویژگی هایی مانند سیستم IVR کمک می کند تا تجربه منحصر به فردی را به مشتریان خود ارائه دهید

  • صرفه جویی در هزینه

  • یک شماره مجازی برای یک تیم

کل تیم شرکت می توانند بدون از دست دادن تماس چند مشتری، به یک شماره مجازی واحد وصل شوند.

  • بهره وری

چندین تماس را همزمان انجام دهید و با پیگیری مکالمات ، کارآمدتر کار کنید

 از VOIP چطور می توان صاحب شماره تلفن را پیدا کرد؟

تماس های VoIP با ایجاد امکان تماس تلفنی از طریق اینترنت ، ارتباط را آسان تر می کنند. با تماس های VoIP ، می توانید با هر کسی در جهان تماس برقرار کنید به شرط آنکه یک ارتباط اینترنتی برای طرفین برقرار باشد. تماس های VoIP همچنین امکان تماس تلفنی کنفرانس و جلسات VoIP را نیز فراهم می آورد. اکنون مشاهده می شود که سازمان های تجاری از تماس های VoIP در فرایند ارتباطی خود استفاده می کنند. ویپ خطوط تلفنی نامحدود فراهم کرده و ارتباط را آسان تر ، ارزان تر و سریع تر انجام دهند.

نگرانی اخیر هنگام استفاده از تماس های VoIP ، ردیابی شماره تلفن ناشناس در هنگام برقراری تماس های VoIP است. هنگامی که تماس گیرندگان ناشناس از طریق VoIP با شما تماس می گیرند ، فقط می توانید شناسه تماس گیرنده را ببینید ، یعنی همان شماره ای که در دستگاه تلفن خود مشاهده می کنید.

 روشهای مختلف برای ردیابی صاحب شماره در هنگام تماس VoIP 

  • کارآگاه تلفن معکوس

روش Reverse Phone Detective از برنامه های مختلف آنلاین برای ردیابی مالک خط تلفن استفاده می کند. این روش رایگان است و از شما درخواست می شود كه شناسه تماس گیرنده را در موتور جستجو وارد كنید . در حقیقت می توان از این کارآگاهان آنلاین برای جستجوی شماره تلفن ثابت نیز استفاده کرد.

  • ارائه دهنده خدمات VoIP

راه دیگر برای یافتن صاحب شماره VoIP ناشناس از طریق ارائه دهنده خدمات VoIP است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که شناسه تماس گیرنده و زمان برقراری تماس را یادداشت کنید. سپس با ارائه دهنده خدمات تلفن VoIP خود صحبت کنید تا صاحب آن شماره را برای شما ردیابی کند.

تنها بند استفاده از این روش برای ردیابی تماس گیرنده این است که تماس گیرنده ای که می خواهید در مورد آن بدانید ، باید دارای یک شناسه تماس گیرنده یا آدرس IP باشد که از او برای برقراری تماس استفاده کرده است. اگر تماس گیرنده برای برقراری تماس از شخص ثالث یا IP جعلی استفاده کند ، ردیابی تماس گیرنده سخت تر می شود.

  • دستگاه خود را برای نمایش نام VoIP CallerID تنظیم کنید

ردیابی صاحب شماره VoIP با داشتن شماره اصلی آسانتر می شود. این شماره در واقع از دو بخش تشکیل شده است ، اولین شماره، شناسه تماس گیرنده است که عددی است که می توانید مشاهده کنید ، در حالی که دومین نام،  CNAM است. بیشتر پایانه های تلفن، فقط برای نمایش  شناسه تماس گیرنده تنظیم شده اند. بنابراین ، باید پیکربندی تلفن خود را تغییر دهید تا نام شناسه تماس گیرنده CNAM را نیز نشان دهد.

  • استفاده از هدفون یا تلفن همراه (برنامه)

هنگامی که به یک پروکسی یا سرور متصل هستید و از یک تلفن سخت افزاری یا تلفن نرم افزاری Session Initiation Protocol) SIP) استفاده می کنید ، بسته به نحوه اتصال با پروکسی یا سرور ، راهی برای ردیابی شماره VoIP وجود دارد.

در حین استفاده از تلفن های نرم افزاری ، آنالایزر بسته مانند Wireshark را بر روی دستگاه خود نصب کرده و فیلتر SIP را قرار دهید. روی قسمت “FROM” کلیک کنید. اطلاعات IP مبدا تماس را به شما نشان می دهد. اگر به سرور ارائه دهنده خدمات تلفن اینترنتی (ITSP) دسترسی دارید ، می توانید با بارگیری یک سرویس گیرنده Secure ShELL) SSH) و اجرای یک دستور ردیابی ، شماره خود را ردیابی کنید

  • با استفاده از دامنه

آدرس VOIP معمولاً به شکل: 1234@voip.domain.tld ، 5678@sample.com ، 1234@176.42.127 و غیره است. با نام دامنه ، می توانید آدرس IP دامنه را به راحتی به شماره ای که شما را فراخوانده ، ردیابی کنید.

4.7 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//