چگونه اینستاگرام را دارک مود کنیم؟

چگونه اینستاگرام را دارک مود کنیم؟

تا قبل از اضافه شدن دارک مود به اینستاگرام کاربران این شبکه اجتماعی خواهان افزوده شدن این آپشن بودند. با اضافه شدن این ویژگی به اینستاگرام در  Android 10 و iOS 13 توسعه دهندگان این نرم افزار گام مهمی در جلب رضایت کاربران خود برداشتند. در این مطلب علاوه بر ارائه توضیحات در مورد دارک مود اینستاگرام به این سوال که چگونه اینستاگرام را دارک مود کنیم؟ پاسخ خواهیم داد.

پیش از فعالسازی حالت تاریک یا دارک مود اینستاگرام باید توجه داشته باشید که نسخه نرم افزاری گوشی اندروید Android 10 و گوشی iPhone نیز iOS 13 باشد. در ضمن اطمینان حاصل کنید که آخرین نسخه اینستاگرام را در اختیار دارید. در هر دوی سیستم عامل‌های Android 10 و iOS 13 با تغییر دادن وضعیت تلفن به حالت تاریک خواهید دید که برنامه اینستاگرام نیز منطبق با وضعیت گوشی در حالت تاریک یا همان دارک مود قرار خواهد گرفت.

دارک مود یا حالت تاریک

یکی از قابلیت‌های تازه‌ای که باعث می‌شود در تاریکی راحت‌تر با گوشی کار کرد قابلیت دارک مود یا همان حالت تاریک است. با توجه به اینکه گوشی‌های هوشمند دارای قابلیت‌های گسترده‌ای هستند کاربران زمان زیادی را به کار با آن اختصاص می‌دهند. خستگی چشم یکی از موارد آزار دهنده‌ای است که در نتیجه استفاده طولانی مدت از گوشی می‌تواند به وجود آید. به همین دلیل قابلیت جدیدی به نام دارک مود به گوشی‌های هوشمند افزوده شد.

دارک مود این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا با سیاه کردن پس زمینه گوشی و اپلیکیشن‌ها کار کردن با گوشی در شب را راحت‌تر شود. به این ترتیب با کم شدن نور ساطع شده از صفحه نمایش گوشی فشار وارد برچشم نیز کاهش خواهد یافت. قابلیت دارک مود با تنظیم نور گوشی منطبق با نور محیط شرایط بهتری را برای کاربران به وجود می‌آورد. همچنین با کاهش نور ساطع شده از گوشی در مصرف باتری نیز صرفه‌جویی خواهد شد. به این شکل دستگاه در مدت زمان طولانی‌تری بدون شارژ کردن قابل استفاده خواهد بود.چگونه اینستاگرام را دارک مود کنیم؟

فعالسازی قابلیت دارک مود اینستاگرام در گوشی‌های iPhone

همان‌طور که اشاره شد برای فعالسازی قابلیت دارک مود اینستاگرام در گوشی‌های iPhone باید از نسخه نرم افزاری iOS 13 استفاده شود. در چنین وضعیتی شما تنها باید در سراسر تم موبایل آیفون خود حالت تاریک یا دارک مود را منطبق با مراحلی که بیان می‌شود فعال کنید.

در اولین گام وارد بخش تنظیمات یا Setting شوید. سپس با زدن ضربه بر روی گزینه Display & Brightness  در ادامه دکمه Dark را انتخاب نمایید. با انجام این مراحل گوشی آیفون شما به راحتی در وضعیت دارک مود قرار خواهد گرفت. به این ترتیب به صورت خودکار تم گوشی شما روزها در حالت عادی و شب ها در وضعیت تاریک قرار خواهد گرفت.

چگونه اینستاگرام را دارک مود کنیم؟

فعالسازی دارک مود اینستاگرام در گوشی‌های اندروید

گفتیم که قابلیت دارک مود برای گوشی‌های اندروید به نسخه Android 10 اضافه شده است. بنابراین اگر صاحب گوشی با سیستم عامل اندروید هستید باید از نسخه Android 10 استفاده نمایید. برای فعالسازی دارک مود اینستاگرام در گوشی‌های اندروید نیز تنها کافیست که حالت تاریک یا دارک مود گوشی را مطابق با مراحل زیر فعال کنید:

در ابتدا با ورود به قسمت تنظیمات یا Setting گزینه Display را انتخاب نمایید. سپس با لمس گزینه  Advanced و انتخاب گزینهDark  از منوی Device theme  می‌توانید به راحتی دارک مود گوشی خود را فعال کنید. به این صورت حالت تاریک در برنامه اینستاگرام نیز اعمال خواهد شد.

 

امکان فعالسازی دارک مود اینستاگرام در اندرویدهای قدیمی

با توجه به مطالب گفته شده ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که آیا می‌توان از قابلیت دارک مود اینستاگرام در نسخه‌های قدیمی اندروید نیز استفاده کرد یا خیر؟ در صورتی که اندروید گوشی شما قدیمی است و امکان ارتقای آن نیز برای شما وجود ندارد باز هم راهی هست تا بتوانید قابلیت دارک مود اینستاگرام را فعال کنید. با استفاده از اپلیکیشن Dark Mode به راحتی قادر خواهید بود دارک مود گوشی خود را فعالسازی کنید.

البته مزیت دیگر استفاده از اپلیکیشن Dark Mode نیز امکان غیرفعال کردن حالت تاریک گوشی است. شما می‌توانید با دانلود این اپلیکیشن از پلی استور با استفاده از گزینه  Night Mode دارک مود گوشی خود را فعال کنید. با فعال شدن حالت تاریک در گوشی شما دارک مود تمام اپلیکیشنهایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند نیز فعال خواهد شد.

غیر فعال کردن حالت تاریک با استفاده از اپلیکیشن Dark Mode

در صورتی که شما از حالت تاریک اینستاگرام راضی نیستید و تمایل به بازگشت آن به حالت عادی دارید با کمک اپلیکیشن Dark Mode به راحتی می‌توانید این امکان را غیر فعال کنید. برای این کار تنها کافیست با باز کردن اپلیکیشن و سپس فعال کردن گزینه Day Mode حالت دارک مود اینستاگرام را غیرفعال کنید.چگونه اینستاگرام را دارک مود کنیم؟

البته باید توجه داشت که با توجه به تفاوت‌های زیاد در میان گوشی‌های اندرویدی این امکان وجود دارد که اپلیکیشن Dark Mode برای برخی از گوشی‌ها کاربرد نداشته باشد.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//