پوشه تلگرام کجاست + فایل های تلگرام کجا ذخیره می‌ شوند؟

پیدا کردن فایل‌های دانلود شده از تلگرام، همیشه یکی از دغدغه‌های کابران تلفن‌های همراه است. خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که عکس، ویدیو یا آهنگی را از تلگرام دانلود می‌کنیم، ولی بعدا به سختی می‌توانیم آن را پیدا کنیم! چرا؟ چون نمی‌دانیم پوشه تلگرام کجاست ! 

از طرفی دیگر، پوشه تلگرام در گوشی‌هایی که از سیستم عامل اندروید 11 استفاده می‌کنند، قابل مشاهده نیست! به عبارتی دیگر، کاربران نمی‌توانند به فایل‌های دانلود شده از تلگرام دسترسی داشته باشند. 

البته این مشکل فقط درباره تلگرام نیست؛ بلکه گاهی وقت‌ها دسترسی به فایل‌های دانلود شده از مرورگر، واتساپ، اینستاگرام و … هم سخت می‌شود. البته در صورت داشتن یک برنامه مدیریت فایل قدرتمند، این مشکل تا حدود زیادی حل می‌شود. 

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم علاوه بر پاسخ دادن به این سوال که فایل‌های تلگرام کجا ذخیره می شوند، به راه حل پیدا کردن سایر فایل‌های دانلود شده در گوشی‌های اندروید هم بپردازیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید. 

پوشه تلگرام کجاست ؟ 

پیام رسان تلگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی حال حاضر ایران است و بسیاری از افراد، ساعت‌های متمادی را در این اپلیکیشن به گشت و گذار در کانال‌های مختلف و چت با دوستانشان مشغول هستند. علاوه بر این، در طول شبانه روز ممکن است انواع فایل‌ها از قبیل عکس، ویدئو، موزیک و یا فایل‌های متنی را در تلگرام دانلود کنیم.

دسترسی به فایل‌های ذخیره شده از تلگرام هم کار بسیار آسانی است. برنامه‌های مدیریت فایل، یک پوشه مجزا تحت عنوان “Telegram” برای شما ایجاد می‌کنند که تمامی فایل‌هایی که از این شبکه اجتماعی دانلود کرده‌اید، در این پوشه قابل رویت هستند.

فایل های دانلود شده در تلگرام

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در داخل پوشه “Telegram” فایل‌های بر اساس نوع آن‌ها (موزیک، تصویر، فیلم، و متن) بخش‌بندی شده‌اند. این اتفاق باعث می‌شود تا با سرعت بیشتری به فایل مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

پوشه تلگرام در شیائومی 

گوشی‌های شیائومی این روزها در کشورمان به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده‌اند. به همین خاطر، در این قسمت به صورت جداگانه به بررسی پوشه تلگرام در شیائومی خواهیم پرداخت: 

  • گوشی‌های شیائومی از یک فایل منیجر داخلی به نام “File Manager” برخوردار هستند. روی آیکون آن در صفحه اصلی ضربه بزنید. روی فایل منیجر ضربه بزنید

در صفحه‌ای که باز می‌شود، مطابق تصویر زیر روی More ضربه بزنید. روی more ضربه بزنید

  • در این قسمت روی “Telegram” ضربه بزنید. روی telegram ضربه بزنید
  • اکنون فایل‌های دانلود شده از تلگرام در دسترس شما قرار دارند. 

پوشه تلگرام در اندروید 11 

همان‌طور که در ابندای مقاله هم اشاره کردیم، سیستم عامل اندروید 11 به دلیل افزایش امنیت، پوشه تلگرام (Telegram) را از برنامه‌های فایل منیجر حذف کرده است. بنابراین، اکنون نمی‌توانید به فایل‌هایی که از این شبکه اجتماعی دانلود کرده‌اید، دسترسی داشته باشید. 

در حال حاضر، پوشه تلگرام در اندروید 11 در مسیر زیر قرار دارد: 

storage/Android/data/org.telegram.messenger/cache

البته در همین مسیر هم نمی‌توانید به راحتی به فایل‌های دانلود شده دسترسی داشته باشید و باید مجوزهای لازم را به برنامه مدیریت فایل خود بدهید. مجوزهایی که ممکن است امنیت تلفن همراه شما را تحت تاثیر قرار دهند. 

از زمانی که این مشکل به وجود آمده است، تلگرام آپدیت‌های زیادی ارائه کرده است؛ اما در هیچ‌کدام از آن‌ها، این مشکل حل نشده است. بهرحال همچنان باید منتظر بمانیم تا این برنامه، دسترسی کاربران به فایل‌های دانلود شده در اندروید 11 را آسان کند. 

دسترسی به محل ذخیره فایل های دانلود شده در اندروید

برنامه‌های “File Manager” امکان دسترسی شما را به تمامی‌ فایل‌های موجود در تلفن همراه (چه در حافظه اصلی و چه در کارت حافظه) فراهم می‌کنند. فایل‌ها دانلود شده نیز در یکی از پوشه‌های همین برنامه قرار می‌گیرند. به عبارتی دیگر، برای پیدا کردن فایل های دانلود شده در اندروید، باید به سراغ جستجو در برنامه مدیریت فایل خود بروید.

فایل‌هایی که در تلفن همراه خود دانلود می‌کنید، در یک پوشه با عنوان “Downloads” ذخیره می‌شوند. برای شروع، برنامه “File Manager” دستگاه اندرویدی خود را باز کنید:

ورود به برنامه مدیریت فایل

در مرحله بعدی باید پوشه “Downloads” را پیدا کنید. برای این کار بر روی منوی سه خطی که در سمت چپ و بالای برنامه مدیریت فایل مشاهده می‌کنید، ضربه بزنید.

ورود به پوشه دانلود

در این صفحه، بر روی پوشه “Downloads” که در لیست برای شما ظاهر شده است، ضربه بزنید

پیدا کردن فایل هایی که دانلود کرده اید

در این پوشه می‌توانید به تمامی فایل‌هایی که دانلود کرده‌اید دسترسی داشته باشید.

به همین سادگی شما توانستید به تمامی فایل های دانلود شده خود دسترسی داشته باشید.

استفاده از اپلیکیشن‌های مدیریت فایل

همانطور که گفته شد، شما می‌توانید از فایل منیجرهای شخص ثالث نیر بر روی تلفن همراه خود استفاده کنید. برای این کار ما به شما اپلیکیشن FX File Explorer را پیشنهاد می‌کنیم. کار با این برنامه بسیار آسان است و به راحتی می‌توانید به انواع فایل‌های خود دسترسی داشته باشید.

برای دانلود برنامه مدیریت فایل FX File Explorer می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

دانلود برنامه از کافه بازار

دانلود برنامه از گوگل پلی

بعد از اینکه این برنامه را با موفقیت دانلود و نصب کردید، می‌توانید از طریق آن به تمامی فابل‌های خود دسترسی داشته باشید. همانطور که در شکل زیر می‌بینید، این برنامه فایل‌های شما را در قالب پوشه‌های منظم، مرتب سازی می‌کند.

اپلیکیشن fx file explorer

برای پیدا کردن فایل های دانلود شده، تنها کافیست در محیط فایل منیجر FX File Explorer به دنبال پوشه “Downloads” باشید.

یکی از دیگر از اپلیکیشن‌های مدیریت فایل که می‌توانید روی آن حساب کنید، برنامه “ES File Explorer” است. این اپ نیز از رابط کاربری بسیار ساده و آسانی برخوردار است و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

برای دانلود اپلیکیشن مدیریت فایل “ES File Explorer” می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

دانلود برنامه از کافه بازار

دانلود برنامه از گوگل پلی

در این اپلیکیشن نیز برای پیدا کردن فایل‌هایی که دانلود کرده‌اید، باید به سراغ پوشه “Downloader” بروید. البته در “ES File Explorer” فایل‌های دانلود شده بر اساس برنامه‌ای که برای مدیریت دانلود استفاده کرده‌اید طبقه بندی می‌شوند. بنابراین اگر از برنامه‌هایی مانند ADM استفاده می‌کنید، باید در یک پوشه با همین نام، به دنبال فایل های دانلود شده باشید.

اپلیکیشن مدیریت فایل es file explorer

انواع مختلفی از اپلیکیشن‌های مدیریت فایل دیگری نیز به صورت رایگان در دسترس شما قرار دارند که می‌توانید به دلخواه از هرکدام استفاده کرده و فایل‌های خود را به راحتی مدیریت کنید.

پوشه دانلود در پلتفرم های مختلف

پیدا کردن فابل‌های دانلود شده در اندروید نیز یکی دیگر از مشکلات گاه و بیگاه کاربران این سیستم عامل است. این فایل‌ها، معمولا در یک فولدر ذخیره می‌شوند که برای پیدا کردن آن در پلت فرم‌های مختلف، باید راه‌های متفاوتی را دنبال کنید.

محل ذخیره فایل‌های دانلود شده در سونی

کاربران تلفن‌های هوشمند سونی برای پیدا کردن فایل‌های دانلود شده، کار سختی پیش رو ندارند. زیرا این پلت فرم، یک پوشه مخصوص و آبی رنگ را با عنوان “Downloads” را در نظر گرفته است. این پوشه در صفحه اصلی و در کنار سایر اپلیکیشن‌ها، قابل مشاهده است.

محل ذخیره فایل های دانلود شده در گوشی سامسونگ

برخلاف سونی، شرکت سامسونگ پوشه “Downloads” را به صورت مستقیم و در میان اپلیکیشن‌ها قرار نداده است.کابران این پلتفرم یک پوشه تحت عنوان “My files” را روی صفحه اصلی در اختیار دارند که پوشه “Downloads” در این بخش قرار گرفته است. با ورود به این فولدر، می‌توانید به تمامی فایل‌های دانلود شده، دسترسی داشته باشید.

دسترسی به فایل‌های دانلود شده از واتساپ

تمامی فایل‌هایی که در اپلیکیشن واتساپ در سیستم عامل اندروید باز می‌کنید، به صورت خودکار در حافظه داخلی یا خارجی دستگاه شما ذخیره می‌شوند. با مراجعه به بخش فایل‌های دانلود یا اپلیکیشن مدیریت فایل، یک پوشه تحت عنوان “Whatsapp” مشاهده خواهید کرد که تمامی فایل‌ها (موزیک، ویدیو و …) در آن مرتب‌سازی شده‌اند.

همچنین اگر نیاز به نصب دو واتساپ در یک گوشی دارید، مطلب آن را از دست ندهید.

کلام پایانی 

توصیه می‌کنیم برای کنترل بهتر روی فایل‌های موجود در تلفن همراه خود، حتما از یک اپلیکیشن مدیریت فایل مناسب استفاده کنید. این برنامه‌های علاوه بر اینکه فایل‌های شما را منظم و مرتب می‌کنند، می‌توانند در مواردی همچون پاک سازی فضای اضافی و اشغال شده از حافظه نیز، به شما کمک کنند.

در صورتی که شما عزیزان برای دسترسی به فایل های دانلود شده در اندروید، از یک روش یا اپلیکیشن دیگر استفاده می‌کنید، حتما در بخش نظرات همین مقاله با ما و سایر خوانندگان مجله ایده آل تک در میان بگذارید.

سوالات متداول 

 محل ذخیره فایلهای دانلود شده در گوشی سامسونگ کجاست؟

فایل‌هایی که در گوشی‌های سامسونگ دانلود می‌شوند، در یک پوشه تحت عنوان “Download” که در پوشه “My files” قرار دارد، ذخیره می‌شوند.

محل ذخیره فایل های دانلود شده تلگرام در گوشی سامسونگ کجاست؟

فایل‌هایی که از اپلیکیشن تلگرام دانلود می‌کنید در یک پوشه تحت عنوان “Telegram” ذخیره می‌شوند. این پوشه در برنامه “My files” یا برنامه شخص ثالث مدیریت فایل قرار دارد.

2.9 | (34)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

25 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
25
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//