تنظیمات ویجت آیفون {اضافه کردن ویجت در آیفون}

امکان ویرایش ویجت در صفحه‌ی خانگی آیفون قابلیت جدیدی است که در iOS 14 به این سیستم‌عامل اضافه شده است. البته این قابلیت برای کاربران اندروید پیش از این هم وجود داشت. هرچند در iOS 13 استفاده از ویجت‌ها به اندازه نسخه‌ی جدید این سیستم‌عامل آسان و راحت نیست، اما به عنوان ابزاری سودمند می‌توان از آن‌ها بهره گرفت.

در این مقاله از مجله تکنولوژی  ایده‌آل تک با نحوه ویرایش، اضافه کردن و یا حذف ویجت در گوشی‌های آیفون بیشتر آشنا می‌شویم. اگر شما هم به این ابزارک‌های مفید و شگفت‌انگیز علاقمند شده‌اید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

ویجت چیست؟

ویجت یا برنامک، برنامه‌هایی کاربردی هستند که به عنوان ماژولی از برنامه اصلی در صفحه گوشی یا تبلت شما قرار می‌گیرند. در حقیقت کاربران بدون نیاز به باز کردن برنامه، با استفاده از ویجت می‌توانند اطلاعاتی از آن اپلیکیشن را مشاهده کنند.

به عنوان مثال میزان شارژ گوشی، ساعت یا ایرپاد خود را بررسی کنند. یا مسافت باقی مانده تا محل کار و خانه و میزان حافظه موجود در گوشی را ببینند و صدها کاربرد کوچک و بزرگ دیگر که در این برنامک‌های کوچک نهفته است.

ویجت چیست ؟

ویجت‌های iOS در سه اندازه موجود هستند که ما آن‌ها را کوچک، متوسط و بزرگ می‌نامیم. آن‌ها به ترتیب فضای 4 برنامه، 8 برنامه (مستطیل افقی) و 16 برنامه (مربع‌های بزرگ که نیمی از صفحه نمایش شما را می‌گیرند) را اشغال می‌کنند. این ابزارک‌ها از تمام فضای اضافی، برای نمایش اطلاعات مفید استفاده می‌کنند.

احتمالا ساده‌ترین کاری که ویجت آیفون می‌تواند برای شما انجام دهد، نمایش وضعیت آب و هوا است. ویجت کوچک iOS Weather دمای فعلی، پیش‌بینی بالاترین و پایین‌ترین دمای امروز و یک تصویر کوچک (ابری، بارانی یا آفتابی) را روی صفحه نمایش ظاهر می‌کند!

iOS Weather

بعضی از برنامه‌ها، انواع مختلفی از ویجت‌ها را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، ویکی پدیا “تصویر روز” نگاه اجمالی به “امروز در تاریخ” و خلاصه‌ای از پرخواننده‌ترین مقاله‌های امروز را به شما نشان می‌دهد. البته توجه داشته باشید که هر ویجت، هر اندازه‌ای را ارائه نمی‌دهد. گوگل فقط ویجت‌های کوچک (برای جستجوی سریع) و متوسط (حالت ناشناس و جستجوی صوتی) را در اختیار کاربران آیفون قرار می‌دهد.

همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، آب و هوا، تقویم و برنامه‌های مالی در میان ویجت‌ها پیشرو هستند. برنامه‌های بومی اپل و برخی از تنظیمات iOS مانند باتری و صفحه نمایش هم در میان علاقمندان به ویجت‌ها، از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. علاوه بر این، یک ویجت اختصاصی به نام Widgetsmith هم برای مدیریت کامل صفحه نمایش، طرفداران خود را به دست آورده است.

سفارشی کردن صفحه ویجت‌ها در آیفون

خب اکنون نوبت استفاده از ویجت‌ها رسیده است. این ابزارک‌های جذاب و محبوب، می‌توانند تجربه کاربری شما از گوشی آیفون را متحول کند. اگر به دنبال افزودن قابلیت‌های بیشتر به گوشی موبایل خود هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

حذف یا اضافه کردن ویجت ها

اضافه کردن یک ویجت بسیار ساده به نظر می‌رسد:

کافیست روی یک فضای خالی از صفحه اصلی آیفون خود ضربه زده و آن را برای چند لحظه نگه دارید. به این ترتیب، در گوشه بالا سمت چپ، علامت + را مشاهده خواهید کرد؛ روی آن ضربه بزنید تا لیستی از ابزارک‌های موجود را مشاهده کنید. روی ویجت مورد نظر خود ضربه بزنید و یکی از سایزهای کوچک، بزرگ یا متوسط را انتخاب کنید. در پایان، گزینه “Add Widget” را انتخاب کنید!

زمانی که یک ویجت را برای افزودن به صفحه اصلی انتخاب می‌کنید، سیستم عامل iOS برنامه‌ها را به شکلی تغییر می‌دهد که جا برای آن باز شود. البته در هر زمان می‌توانید جای ویجت‌ها را به دل‌خواه عوض کنید: روی ویجت ضربه بزنید و آن را مانند سایر برنامه‌های معمولی جا به جا کنید!

ویرایش قرارگیری ویجت ها

احتمالا بعضی از ویجت‌ها برای شما کاربرد بیشتری داشته باشند و مایل باشید آن‌ها را در بالای صفحه ویجت‌ها قرار دهید. برای این کار کافی است تا آیکن سه خط خاکستری در سمت راست ویجت را لمس و در محل دلخواه خود جاگذاری کنید.

تنطیم محل قرار گیری ویجت‌ها
با این گزینه می‌توانید محل قرارگیری ویجت‌ها را تنظیم کنید

در نهایت با انتخاب گزینه Done تنطیمات انجام شده را ذخیره کنید.

ذخیره تنظیمات ویجت
با این گزینه تمامی تنظیمات و تغییرات را ذخیره کنید

ایجاد ویجت هوشمند دسته ای در iOS 14

سیستم عامل iOS 14.0 از یک ویجت خاص به نام “Smart Stack” برخوردار است. این ابزارک در واقع مجموعه‌ای از ویجت‌ها است که به صورت هوشمند در طول روز، در حال چرخش در تلفن همراه آیفون شما است. برای ایجاد ویجت دسته‌ای، کافیست یک ویجت هم‌اندازه را روی یکی از ویجت‌های موجود بکشید و رها کنید.

ویجت های هوشمند دسته ای

Smart Stack به طور خودکار ویجت‌ها را می‌چرخاند تا مرتبط‌ترین اطلاعات را در طول روز نشان دهد. در ادامه، به نحوه ساخت ویجت هوشمند دسته‌ای خواهیم پرداخت:

  1. یک فضای خالی از صفحه اصلی آیفون خود را انتخاب کرده و روی آن فشار دهید تا صفحه شروع به تکان خوردن کند.
  2. یک ویجت را روی یک ویجت دیگر بکشید. می‌توانید تا 10 ویجت را روی هم قرار دهید.
  3. روی “Done” ضربه بزنید.

به این ترتیب، می‌توانید به یک دسته از ویجت‌ها را روی تلفن همراه آیفون خود داشته باشید.

اضافه کردن ویجت به آیپد

برای اضافه کردن ویجت به آیپد باید مراحل زیر را دنبال کنید. البته توجه داشته باشید که آیپد شما، حتما باید از سیستم عامل iOS 14.0 برخوردار باشد:

  1. Today View را باز کنید و روی یک فضای خالی از صفحه نمایش فشار دهید تا برنامه‌ها شروع به تکان خوردن کنند.
  2. روی علامت … ضربه بزنید.
  3. برای پیدا کردن ویجت مورد نظر خود به سمت پایین اسکرول کنید. روی آن ضربه بزنید و اندازه ویجت را با انگشت تنظیم کنید.
  4. بعد از رسیدن به سایز دل‌خواه، روی “Add Widget” و سپس “Done” ضربه بزنید.

به این ترتیب، می‌توانید ویجت‌های مورد نظر خود را به صفحه اصلی آیپد خود اضافه کنید.

روش میان‌بر برای اضافه کردن ویجت

روش سریع‌تری هم برای اضافه کردن ویجت وجود دارد. در این روش نیازی به ورود به صفحه Today View ندارید. برای این کار کافی است اپلیکیشن مورد نظر را برای چند لحظه لمس کنید.

اگر این اپلیکیشن از ویجت پشتیبانی بکند، تصویری مانند شکل زیر ظاهر خواهد شد. با لمس گزینه Add Widget، ویجت مربوطه به آسانی به فهرست برنامک‌های شما اضافه خواهد شد.

اضافه کردن ویجت
با لمس Add Widget می‌توانید ویجت مورد نظر را به صفحه ویجت‌ها اضافه کنید

نتیجه گیری

ویت‌ها ابزارک‌هایی هستند که می‌توانند تجربه کاربری شما در تلفن‌های همراه را متحول کنند. در این مقاله به بررسی انواع روش‌های اضافه کردن ویجت در آیفون و نحوه ویرایش آن پرداختیم. اکنون به سادگی می‌توانید از این ابزارهای دوست داشتنی و جذاب استفاده کرده و قابلیت‌های متنوعی را به آیفون خود اضافه کنید.

در صورتی که هم‌چنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول 

محبوب ترین ویجت های آیفون کدامند؟

در حال حاضر ویجت‌های آب و هوا، تقویم و برنامه‌های مالی به همراه برخی از تنظیمات آیفون مانند باتری و صفحه نمایش، محبوب‌ترین ویجت‌های آیفون محسوب می‌شوند.

ویجت دسته ای چیست؟

ویجت دسته ای یا Smart Stack به تعدادی از ویجت‌ها گفته می‌شود که به صورت هوشمند و در طول روز، اطلاعات مورد نیاز کاربران را نمایش می‌دهند.

3.3 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//