معرفی 10 برنامه ضبط صدا در اندروید

اگر از آن دسته افرادی هستید که تاکنون برنامه‌های ضبط صدا متعددی را امتحان کرده‌اید اما از هیچ کدام نتیجه دلخواه را نگرفتید، ممکن است دست بر برنامه‌های نادرستی گذاشته باشید. یکی از مفیدترین ویژگی‌های هر دستگاه اندرویدی، امکان ضبط کردن صدا است. دلایل زیادی نیز برای انجام چنین کاری وجود دارد؛ برای مثال نوازندگان به یک برنامه ضبط صدا در اندروید نیاز دارند تا ملودی جدیدی را ضبط کنند، روزنامه‌نگاران باید مصاحبه‌ها را ضبط کنند، دانشجویان باید کلاس‌های درسی خود را ضبط کنند و … .

خبر خوب این است که شما مجبور نیستید برای رفع چنین نیازهایی، دستگاه ضبط کننده صدا بخرید. تلفن هوشمند اندروید شما کاملاً قابلیت انجام این کار را دارد. تنها کافی است تا یک برنامه ضبط صدا در اندروید که متناسب با نیازهایتان باشد در تلفن خود بارگیری کنید.

در این مقاله از ایده آل تک قصد داریم، بهترین برنامه‌های ضبط صدا در اندروید را معرفی کرده و شما را با مزایا و معایب هر یک آشنا کنیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

در ادامه شما را با بهترین برنامه‌های ضبط صدا در اندروید آشنا خواهیم کرد. با مطالعه‌ی دقیق ویژگی‌های هر یک، برنامه‌ی موردنیاز خود را انتخاب کرده و آن را به راحتی با استفاده از لینک‌های فراهم شده از گوگل پلی دانلود کنید.

برنامه Stock Audio Recorder

برنامه Voice Recorder

با استفاده از این برنامه دیگر برای ضبط صدا باکیفیت بالا در اندروید مشکلی نخواهید داشت. علاوه بر رایگان بودن نصب این برنامه، استفاده از آن بسیار ساده و آسان است. با نصب Audio Recorder می‌توانید جلسات، یادداشت‌های شخصی، سخنرانی‌ها و آهنگ‌های خود را با بهترین کیفیت ضبط کنید. عملکرد این برنامه محدودیت زمانی نداشته و داده‌ها را به صورت MP3 ضبط و ذخیره می‌کند.

این اپلیکیشن از تمامی فرمت‌های رایج پشتیبانی کرده و این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان، فایل‌های صوتی ذخیره ‌شده را در شبکه‌های مجازی به اشتراک گذاشت. از دیگر مزایای این برنامه ضبط صدا در اندروید، می‌توان به امکان ضبط صدا در پس‌زمینه، ذخیره‌ی نیروی باتری تلفن، تعیین میکروفن ضبط صدا، توانایی تحلیل طیف صوتی زنده و … اشاره کرد.

برخلاف تصور بسیاریاز افراد، این برنامه قابلیت ضبط تماس‌های تلفنی را ندارد؛ اما با تمام ویژگی‌های خوب و بد خود، امتیاز 4.8 از 5 را در گوگل پلی به دست آورده است.

دانلود برنامه برنامه Stock Audio Recorder

برنامه Voice Recorder Easy

برنامه ضبط صدای Voice Recorder Easy

یکی از بهترین برنامه‌های ضبط صدا باکیفیت بالا در اندروید، برنامه‌ی Voice Recorder Easy است. این اپلیکیشن ضبط صدا شامل دو نسخه پیشرفته و رایگان است که نسخه‌ی معمولی آن برای رفع نیازهای اکثریت کفایت می‌کند. همین نسخه در میان افراد مختلف جامعه مانند دانش‌آموزان، مدرسان، موزیسین‌ها و …بسیار رایج است.

کار با این برنامه همان‌طور که از نام آن پیدا است، بسیار آسان است؛ به طوری که برنامه را باز می‌کنید، گزینه mic را انتخاب کرده و ضبط صدا آغاز خواهد شد. این برنامه برخلاف بسیاری از برنامه‌های ضبط صدا، محدودیت زمانی نداشته و طولانی‌ترین جلسات، کنفرانس‌ها، ملودی‌ها و … را می‌تواند با بهترین کیفیت ضبط کند.

Voice Recorder Easy قادر است که صداهای محیط اطراف را با فرمت‌های دلخواه از جمله PCM، AAC و AMR ضبط کند. می‌توان برای ضبط صداهای باکیفیت بالا از فرمت‌های MP4 و PCM و برای ضبط صداهای کم ‌اهمیت‌تر از فرمت AMR به منظور صرفه‌جویی در مصرف فضای تلفن خود استفاده کرد. از دیگر مزایای این اپلیکیشن می‌توان به توانایی ضبط صدا در پس‌زمینه، امکان اشتراک گذاشتن، حذف، ویرایش و یا سازمان‌دهی صداهای ضبط‌شده اشاره کرد. اپلیکیشن Easy Voice Recorder Pro هم‌اکنون در مارکت اندروید امتیاز 4.7 از 5.0 را به خود اختصاص داده است.

معایب

در کنار تمامی مزایای این برنامه، لازم است تعدادی از معایب جزئی آن را نیز ذکر کنیم. در نسخه‌ی رایگان این برنامه، تبلیغات آنلاین وجود دارد که ممکن است برای هر فردی آزاردهنده باشند. این تبلیغات در نسخه‌ی پیشرفته برنامه حذف شده‌اند. بسیاری از افراد به دنبال برنامه‌ای برای ضبط مکالمات تلفنی خود هستند؛ اما این برنامه چنین قابلیتی ندارد. این اپلیکیشن از صداهای ضبط‌شده در حافظه‌ی داخلی خود کپی نمی‌گیرد (بک آپ نمی‌گیرد). از این رو در صورتی که به ‌اشتباه یکی از صداهای ضبط ‌شده را پاک کردید، نمی‌توان از طریق خود برنامه آن را بازگرداند.

دانلود برنامه برنامه Easy Voice Recorder‏

برنامه Hi-Q MP3 Voice Recorder

معرفی برنامه های لازم برای هر تلفن اندروید

یکی دیگر از بهترین برنامه‌ ضبط صدا در اندروید Hi-Q MP3 Voice Recorder است که یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های گروه برنامه‌نویسی Yuku محسوب می‌شود. این برنامه به دلیل قابل‌ دسترس بودن، کیفیت بالای ضبط و فضای داخلی غیرپیچیده، به یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ضبط صدا تبدیل شده است که با قیمت 3.99 دلار در مارکت اندروید به فروش می‌رود.

این برنامه قادر است صداها را با فرمت MP3 ضبط و ذخیره کند. از آنجایی که این فرمت بسیار باکیفیت و متداول است؛ باعث می‌شود که فایل ضبط‌ شده را در تمامی دستگاه‌ها بتوان به راحتی و بدون مشکل پخش کرد.

از دیگر قابلیت‌های این برنامه می‌توان به امکان تغییر میکروفن ضبط صدا (در صورت دارا بودن بیش از یک میکروفن)، بارگذاری فایل‌های ضبط‌شده در Dropbox، اشتراک‌گذاری فایل‌های صوتی به برنامه‌های دیگر، تغییر بیت ریت تا 320 کیلوبیت بر ثانیه و تغییر آیکون ضبط صدا بر روی صفحه برای عدم جلب‌توجه اشاره کرد.

تمام این ویژگی‌های مثبت، دست‌ به ‌دست هم داده‌اند تا این اپلیکیشن در گوگل پلی امتیاز 4.4 از 5.0 را به خود اختصاص دهد. نسخه‌ی پیشرفته این برنامه امتیاز 4.7 را در میان کاربران به دست آورده است. تنها عیب این برنامه از دیدگاه کاربران، ضبط نکردن تماس‌های تلفنی است.

دانلود از گوگل پلی

برنامه ASR Voice Recorder

هر جا صحبت از ضبط صدای حرفه‌ای در اندروید باشد، سخن از برنامه ASR Voice Recorder نیز به میان خواهد آمد. به کمک این نرم‌افزار به راحتی می‌توانید در هر مکانی ، صداهای موردنظر خود را با بهترین کیفیت و انواع مختلف فرمت ذخیره کنید. این برنامه ضبط صدا در اندروید فرمت‌های زیادی از جمله MP4،WAV،OGG،FLAC،M4A،MP3 و 3GP را پشتیبانی می‌کند.

برنامه ضبط صدا ASR

پس از ضبط صدا، امکان ویرایش تمامی فایل‌ها صوتی وجود دارد؛ برای مثال می‌توانید فایل‌های صوتی را بر اساس نام، تاریخ برچسب‌ها و… مرتب کنید، سرعت پخش فایل‌ها را تغییر داده، زبان ورودی برنامه را تغییر داده، یادداشت‌هایی در هنگام ضبط یا پخش صوت بیفزایید و یا در Dropbox، Google Drive و سایر شبکه‌های مجازی بارگذاری کرده و به اشتراک بگذارید.

یکی از ویژگی‌های اصلی که باعث محبوب شدن آن شده است، امکان ضبط مکالمات تلفنی است. در نظرسنجی گوگل پلی ASR Voice Recorder امتیاز 4.5 از 5 را به دست آورده است. یکی از مشکلات رایج میان کاربران این برنامه تبلیغات موجود در نسخه‌ی رایگان آن است.

دانلود از گوگل پلی

برنامه Parrot

آشنایی با بهترین برنامه ویرایش فایل صوتی

Parrot یک برنامه ضبط صدا در اندروید به ارزش 19.99 دلار در مایکت اندروید و گوگل پلی است. این برنامه با قابلیت‌های بی‌نظیری مانند ضبط صدا به صورت HD، پشتیبانی فرمت‌های مختلف، پشتیبانی انواع هدفون‌ها و ساعت‌های بلوتوثی، توانایی ضبط تماس‌های تلفنی باکیفیت بالا، افکت‌های صوتی مختلف برای کاهش هرگونه صدای مزاحم موجود در محیط هنگام ضبط و… توانسته است که امتیاز 4.1 از 5.0 را در گوگل پلی به خود اختصاص دهد.

اپلیکیشن Parrot محدودیت زمانی نداشته و می‌تواند طولانی‌ترین یادداشت‌ها، تمرین‌های موسیقی، کنفرانس‌ها و تماس‌های تلفنی را ضبط کند. برای جلوگیری از حذف ناگهانی داده‌های ضبط‌شده خود، می‌توان از آن‌ها بک آپ گرفت و یا به حساب کاربری خود در گوگل درایو و دراپ باکس متصل شده تا فایل‌های صوتی موردنظر در هر زمانی و بدون هیچ‌گونه تغییری بر روی این سرورها ارسال شوند.

نسخه‌ی رایگان این برنامه برای اکثریت افراد کافی است؛ اما اگر نیازمند تنظیمات و قابلیت‌های پیشرفته‌اید، نسخه‌ی پیشرفته و غیر رایگان این نرم‌افزار پاسخگوی نیازهایتان خواهد بود.

دانلود از گوگل پلی

برنامه Smart Recorder

برنامه ضبط صدای Smart Recorder

اگر مانند بسیاری از افراد حافظه‌ی محدود تلفن همراه شما مانع نصب بسیاری از اپلیکیشن ضبط صدا پیشرفته موردنیاز شده است، برنامه Smart Recorder راه‌حل شما است. یکی از ساده‌ترین برنامه‌های ضبط صدا در اندروید Smart Recorder است که به صورت رایگان از طریق گوگل پلی برای دانلود عرضه می‌شود. این برنامه در گوگل پلی امتیاز 4.6 از 5 را به دست آورده است. در ادامه با برخی از مزایا و معایب آن آشنا می‌شویم.

از بارزترین ویژگی‌های برنامه Smart Recorder می‌توان به توانایی تحلیل طیف صوتی زنده، ضبط صدا با کیفیت HD، اشتراک‌گذاری راحت فایل‌های صوتی، اشغال فضای کم از حافظه‌ی تلفن همراه، پشتیبانی از فرمت‌های مختلف، ویرایش سرعت و کیفیت فایل‌های ضبط‌شده، دارای محیط ساده اپلیکیشن برای استفاده تمامی سنین، امکان انتخاب میکروفن ضبط صدا در صورت وجود چندین میکروفن، پشتیبانی از ساعت‌ها و هدفون‌های بلوتوثی، امکان استفاده از فایل‌های صوتی برای زنگ تلفن و هشدار ساعت، پشتیبانی از ضبط استریو و مونو، امکان انتقال فایل‌های صوتی به سایر برنامه‌های ویرایش صدا، امکان سازمان‌دهی پوشه‌های موجود در برنامه و قابلیت ضبط در پس‌زمینه اشاره کرد.

در کنار تمامی این قابلیت‌های چشمگیر، این برنامه معایبی از جمله ضبط نکردن تماس‌های تلفنی و توقف خودکار ضبط صدا هنگام پر شدن حافظه تلفن نیز دارد.

دانلود از گوگل پلی

برنامه Rev Voice Recorder

برنامه ضبط صدای Rev Voice Recorder

برای ضبط صدا باکیفیت بالا در اندروید می‌توان از برنامه Rev نیز کمک گرفت. این نرم‌افزار با هر بار به‌روزرسانی با توجه به نظرات و بازخورد کاربران بهبود می‌یابد؛ بنابراین می‌توانید انتظارات خوبی از این برنامه داشته باشید. برنامه Rev Voice Recorder شما را از خریدن یک دستگاه ضبط صدا بی‌نیاز می‌کند؛ چرا که این امکان را فراهم می‌کند که هر صدایی را مستقیماً با تلفن خود باکیفیت بالا ضبط کنید.

این اپلیکیشن در App store و Google Play نیز برای بارگیری در دسترس بوده و امتیاز 3.4 را به دست آورده است. از چشمگیرترین قابلیت‌های این برنامه می‌توان به خدمات رونویسی آن (تبدیل صدا به متن) اشاره کرد.

ضبط صدا در کامپیوتر (با میکروفون و بدون میکروفون)
بخوانید

به لطف این برنامه ضبط صدا در اندروید می‌توان صحبت‌های ذکرشده در کنفرانس‌ها، کلاس‌های درس، تمرین‌های موسیقی و … را به متن تبدیل کرد. این قابلیت با قیمت 1.25 دلار در دقیقه به نیازمندان ارائه می‌گردد. از دیگر قابلیت‌های مشترک این اپلیکیشن با سایرین می‌توان به امنیت بالای فایل‌های صوتی، امکان ویرایش و اشتراک‌گذاری آن‌ها، قابلیت تغییر فرمت، امکان ضبط کردن صدا در پس‌زمینه، رایگان بودن برنامه و پشتیبانی از سرورهای Dropbox اشاره کرد.

دانلود از گوگل پلیبرنامه RecForge II

بهترین برنامه های ویرایش و ضبط صدا

اگر به دنبال بهترین برنامه ضبط صدا در اندروید برای ذخیره کردن تمرین‌های موسیقی و ملودی‌های موردنظر خود هستید،RecForge II یک پیشنهاد مناسب برای شما است. RecForge برای ضبط صدای حرفه‌ای در اندروید استفاده می‌شود و همه قابلیت‌های مورد نیاز را برای ویرایش فایل‌های صوتی را دارا است.

قابلیت تعیین میکروفن ورودی، امکان ضبط به‌وسیله میکروفن‌های خارجی (RODE، iRig،…) و یا داخلی، تحلیل‌گر طیف صوتی زنده، ‏امکان حذف قسمت‌های بی‌صدا و اضافی از فایل‌های ضبط‌شده، ‏امکان اشتراک‌گذاری مستقیم صداها، ‏پشتیبانی از سمپل‌های 8, 11, 12, 16, 22, 24, 32, 44 و 48kHz، تجسم سیگنال صوتی استریو (تحلیل طیف صوتی)، قابلیت تغییر سرعت موسیقی و کشش زمان با سرعت نواختن، تنظیم صدا و سرعت (برای تمرین ساز یا رونویسی سخنرانی، …) و ‏پشتیبانی از بیت ریت بین 32 تا 320 از قابلیت‌های بسیار محبوب این برنامه هستند.

این قابلیت‌ها باعث شده‌اند تا این اپلیکیشن در گوگل پلی امتیاز 4 از 5 را به دست آورده است؛ اما دقت کنید که این برنامه ممکن است در نسخه‌های قدیمی اندروید کار نکند (زیر 4.0).

دانلود از گوگل پلی

برنامه Call Recorder

Call Recorder یک برنامه ضبط صدا هوشمند است که برای ضبط و ذخیره صدا باکیفیت بالا در دستگاه‌های تلفن همراه اندروید طراحی شده است. با استفاده از این برنامه ضبط صدا در اندروید، کاربران می‌توانند به راحتی از طریق تلفن‌های هوشمند خود تماس‌های صوتی ورودی و خروجی را باکیفیت بالا ضبط و بدون محدودیت در حافظه خود ذخیره کنند. برنامه Call Recorder پس از تشخیص تماس تلفنی، فعال شده و صدای هر دو شخص گوینده و شنونده ضبط خواهند شد.

برنامه Automatic Call Recorder

این اپلیکیشن از امنیت کافی برخوردار بوده و این امکان را فراهم می‌کند که برای حفظ حریم خصوصی خود رمز عبور دلخواه انتخاب کنید. این برنامه همانند بقیه برنامه‌های ضبط صدا ویژگی‌هایی از جمله امکان ویرایش، سازمان‌دهی و اشتراک فایل‌های صوتی را به کاربران ارائه می‌کند. Call Recorder بر روی تلفن‌های اندروید نسخه 4.0 و قبل‌تر آن کار نمی‌کند. درنتیجه‌ی تمام معایب و مزایای این برنامه، امتیاز 4 را در گوگل پلی به دست آورده است.

دانلود از گوگل پلی

برنامه Audio Editor

برنامه‌ی فوق یکی از ساده و در دسترس‌ترین برنامه‌های ضبط صدا در اندروید است. اگر نیازی به قابلیت‌های پیشرفته ویرایش صدا ندارید، این برنامه می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. Audio Editor محدودیتی در زمان ضبط صدا نداشته و به شما این امکان را می‌دهد که هر تعداد فایل صوتی و به هر مقدار زمان که می‌خواهید ضبط کنید.

برنامه Audio Editor

یکی از مشکلات رایج این برنامه یک‌زبانه بودن آن است. زبان این نرم‌افزار انگلیسی بوده و قابل‌تغییر نیست. فایل‌های صوتی ضبط‌شده را می‌توان بسته به نیاز خود ویرایش کرد. این اپلیکیشن در گوگل پلی امتیاز 4.6 را به خود اختصاص داده است.

دانلود از گوگل پلی

نتیجه گیری

به طور کلی تفاوتی ندارد یک روزنامه‌نگار باشید که مصاحبه انجام می‌دهد، یک کارآگاه باشید که صحبت‌های شاهد را ضبط می‌کند و یا یک وبلاگ نویس باشید که محتوای جدیدی را می‌سازد، هرکدام از این 10 برنامه ضبط صدا در اندروید می‌تواند ابزاری مفید برای کمک به شما باشد. فقط به خاطر داشته باشید که همه برنامه‌های ضبط صدا دارای قابلیت‌های مشابهی نیستند. برخی از آن‌ها از قابلیت‌های اضافی برخوردار هستند که ممکن است برای شما مفید و یا بی کاربرد باشند. پس از آشنایی کامل با مزایا و معایب هر یک، برنامه ایده آل خود را انتخاب کنید.

سوالات متداول

آیا ضبط صدا در اندروید قانونی است؟

به طور کلی ضبط صدا منع قانونی ندارد؛ مگر اینکه به قصد کلاهبرداری یا تهدید افراد انجام شود. با این حال، صدای ضبط شده به عنوان یک مدرک قابل استناد، مورد تایید دادگاه نیست.

بهترین برنامه ضبط صدا در اندروید کدام است؟

برنامه های زیادی در فروشگاه گوگل پلی و به منظور ضبط صدا وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. با این حال و بر اساس تجربه کاربران، اپلیکیشن Stock Audio Recorder می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد

چرا گوشی اندروید من صدا را ضبط نمیکند؟

این اتفاق ممکن است به دلیل عدم پشتیبانی گوشی شما از برنامه نصب شده باشد. در صورتی که با این مشکل مواجه هستید، بهتر است از یک اپلیکیشن دیگر برای این کار استفاده کنید.

4.5 | (6)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//