حذف مخاطبین تکراری در iOS و اندروید

حذف مخاطبین تکراری از لیست مخاطبان یکی از مشکلات رایج کاربران گوشی‌های هوشمند است. وجود شماره‌های ذخیره شده تکراری در لیست Contacts موجب نارضایتی هر فردی می‌شود و به همین دلیل، اغلب کاربران تمایل دارند تا لیست فهرست مخاطبان آنها مرتب و فارغ از بهم‌ریختگی‌های معمول باشد.

به همین دلیل، ما در مجله تکنولوژی ایده آل تک این مطلب را آماده کردیم تا شما را با روش‌های ساده حذف شماره‌های تکراری در iOS و اندروید آشنا کنیم.

اپلیکیشن‌های فراوانی در بازار وجود دارند که به صورت اختصاصی برای حذف مخاطبین تکراری ساخته شده‌اند، اما شما با مطالعه این مطلب قادر خواهید بود تا بدون نصب هرگونه برنامه‌ای، عملیات حذف هر شماره تماس تکراری را بر روی گوشی خود انجام دهید، پس با ما همراه شوید.

حذف مخاطبین در اندروید

حذف شماره های تکراری در اندروید بسیار آسان است. در نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید، شما می‌توانید با انتخاب هر شماره و یا مخاطبی در لیست مخاطبان و لمس آیکون سه‌نقطه‌ای که در کنار آن ظاهر می‌گردد، گزینه حذف(Delete) را انتخاب نمایید.

در نسخه‌های بالاتر اما این کار به دو روش امکان‌پذیر است:

در روش اول شما می‌توانید به لیست مخاطبان(Contacts) خود رفته و آیکون سه‌نقطه در قسمت بالای تصویر را لمس و سپس گزینه حذف(Delete) را انتخاب کنید و سپس اقدام به حذف شماره‌های تکراری کنید.

در روش دوم نیز می‌توان ابتدا شماره‌های مورد نظر را در لیست مخاطبان انتخاب و سپس گزینه سطل زباله در پایین تصویر را لمس نمود.

ادغام شماره‌های تکراری در اندروید

اما عده‌ای قصد دارند تا شماره تماس دوستان خود را که چند شماره از آن‌ها را در گوشی خود ذخیره کرده‌اند، با یکدیگر ادغام نمایند:

در نسخه‌های متفاوت اندروید منوها کمی متفاوت است اما این تفاوت آن قدر ناچیز است که افراد می‌توانند به سادگی و با کمی دقت، شماره‌های تماس متفاوت و یا حتی ایمیل دوستان خود را که به صورت مجزا در لیست Contacts خود ذخیره کرده‌اند را با یکدیگر ادغام نمایند.

  • در قدم اول در منوی گوشی خود گزینه (Contacts) را انتخاب نموده و سپس در قسمت بالایی صفحه به دنبال آیکون این منو باشید که معمولاً به صورت سه خط تیره افقی در نسخه‌های متفاوت سیستم عامل اندروید قابل مشاهده است.
  • با لمس این این آیکون گزینه مدیریت مخاطب‌ها (Manage contacts) را انتخاب نمایید.
  • در این قسمت با انتخاب گزینه Merge contacts می‌توانید کار ادغام شماره های تکراری خود را انجام دهید.

ادغام مخاطبین در اندروید

البته در نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید پس از ورود به بخش فهرست(contacts) می‌بایست گزینه (Suggestions) را انتخاب و به صورت دستی اقدام به ادغام شماره تماس‌های تکراری نمود که این کار نیز بسیار ساده و بدون دردسر انجام می‌گیرد.

حذف یا ادغام شماره‌های تکراری در اندروید با استفاده از Gmail

روش‌های مختلف دیگری برای حذف و یا ادغام مخاطبین تکراری وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به حذف شماره‌ های تکراری از طریق Gmail اشاره کرد. برای انجام این کار باید اپلیکیشن Contacts مربوط به گوگل بر روی گوشی شما نصب باشد:

  • ابتدا به قسمت((Gmail)) رفته و سپس از منوی آن گزینه Contacts را انتخاب نمایید.
  • در صورتی که اپلیکیشن این برنامه نصب نباشد شما مستقیما به صفحه دانلود آن  در پلی استور هدایت می‌شوید و می‌توانید این اپلیکیشن را بر روی گوشی خود نصب کنید.
  • با لمس گزینه  Contacts در Gmail تمام شماره‌های ذخیره شده تکراری برای شما به نمایش در می‌آید و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که مخاطب‌های تکراری را به راحتی حذف کنید.
  • لازم به ذکر است که استفاده از این روش بسیار سریع نیز می‌باشد.

حذف یا ادغام شماره‌های تکراری در اندروید با استفاده از اپلیکیشن‌ها

اپلیکیشن‌های مختلفی نیز به منظور آسان نمودن عملیات حذف مخاطبین تکراری، توسط شرکت‌های مختلف تولید و روانه بازار شده‌اند که معمولا رایگان هستند و به نحوی طراحی شده‌اند که عموم افراد بتوانند از آنها استفاده کنند.

Duplicate Contacts Cleaner

از بهترین اپ‌های موجود در بازار برای حذف شماره‌ های تکراری در گوشی‌های سامسونگ و به طور کلی اندروید می‌توان به Duplicate Contacts Cleaner و Contact Cleaner اشاره کرد. این برنامه‌ها بسیار کم حجم هستند و کاربران می‌توانند هر دو را در گوگل پلی به صورت رایگان دانلود و نصب نمایند.

حذف مخاطبین تکراری در گوشی‌‌های سامسونگ

کمپانی سامسونگ در گوشی‌های هوشمند خود از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند. به همین دلیل افرادی که از گوشی‌های این برند صاحب‌نام استفاده می‌کنند می‌توانند با مطالعه مواردی که در بخش ابتدایی این مطلب در مورد نحوه حذف شماره های تکراری در سیستم عامل اندروید ذکر شده است، حذف مخاطبین تکراری را به راحتی انجام دهند.

پاک کردن شماره های تکراری در آیفون

گوشی‌های هوشمند آیفون در ایران بسیار محبوب هستند و به انتخاب اول اکثر علاقه‌مندان حوزه تکنولوژی و به خصوص جوانان تبدیل شده است. نکته‌ای که در این مورد وجود دارد، استفاده آیفون از سیستم عامل iOS است که به صورت اختصاصی و انحصاری برای گوشی‌های این غول حوزه تکنولوژی طراحی شده است.

انجام عملیات پاک کردن مخاطبین تکراری در آیفون با گوشی‌هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند متفاوت است؛ پس با ما همراه باشید تا با روش آسان این کار آشنا شوید.

برای پاک کردن هر شماره تماس تکراری در آیفون روش‌های مختلفی وجود دارد. اپلیکیشن‌های متعددی مانند Cleanup Duplicate Contact در بازار وجود دارند که کاربران می‌توانند با نصب آنها بر روی گوشی خود به راحتی اقدام به حذف شماره‌های تکراری خود در لیست(Contacts)کنند.

استفاده از این اپلیکیشن‌ها بسیار آسان بوده و سرعت و دقت آن‌ها نیز قابل قبول است. اما افرادی که قصد نصب اپلبیکیشن ندارند می‌توانند به صورت دستی و به روشی بسیار راحت اقدام به حذف مخاطبین تکراری در گوشی خود کنند؛ به منظور انجام این کار تنها کافیست مراحل زیر را بر روی گوشی آیفون خود انجام دهید:

  • در صفحه اولیه یا همان Home آیکون Phone که با رنگ سبز مشخص شده است را لمس کنید
  • حال گزینه(Contacts) را که در قسمت پایین صفحه گوشی مشاهده می‌کنید لمس کنید تا لیست مخاطبین شما ظاهر شود.
  • اکنون مواردی را که تکراری است و قصد حذفشان را دارید انتخاب کنید و در کادری که پس از لمس هر مخاطب ظاهر می‌شود گزینه ویرایش(Edit) را لمس کنید

حذف مخاطبین در آیفون

  • اسکرول را به پایین کشیده و سپس گزینه حذف مخاطب (Delete Contact) را لمس کنید.
  • در قدم پایانی کادری بر روی گوشی ظاهر می‌شود که از شما در خواست می‌کند تصمیم خود برای حذف مخاطب مورد نظر را تایید کنید که پس از ضربه زدن بر روی گزینه تایید، عملیات حذف مخاطب به پایان می‌رسد.

حذف مخاطبین تکراری در آیفون

ادغام شماره‌های تکراری در گوشی آیفون

برخی از کاربران گوشی‌های آیفون با مشکل ادغام شماره‌های تکراری خود مواجه هستند و به عنوان مثال دوست دارند تا ایمیل، شماره منزل و شماره تلفن یک فرد خاص را با یک نام مشخص در لیست مخاطبین خود ذخیره نمایند.

ادغام شماره‌های تکراری در آیفون نیز بسیار آسان است و افراد می‌توانند با طی کردن مراحل زیر، به آسانی و در زمانی بسیار کوتاه، شماره‌هایی که با چند عنوان مختلف در لیست مخاطبین ذخیره شده‌اند را با هم ادغام کنند. برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در قدم اول می‌بایست کاربران به لیست (Contacts) خود بروید که برای این کار کافیست بر روی آیکون سبز رنگ تلفن (Phone) ضربه زده و در قسمت پایینی صفحه گوشی گزینه مخاطبین را لمس کنید.
  • در این مرحله ابتدا مخاطب مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس گزینه ویرایش را از کادری که در قسمت بالا و سمت راست گوشی ظاهر شده را لمس کنید
  • در این کادر اگر اسکرول را به سمت پایین بکشید گزینه (link contacts)‌ را مشاهده خواهید کرد

ادغام مخاطبین در گوشی آیفون

  • این گزینه را لمس کنید و سپس مخاطب دومی را که قصد دارید شماره آن با مخاطب اولیه ادغام شود انتخاب کنید
  •  گزینه انجام شدن (Done) را لمس کنید.

به همین سادگی این دوشماره با هم ادغام شده و با نامی که که برای مخاطب اول انتخاب کرده‌اید در لیست مخاطبین شما ذخیره خواهند شد.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی انواع روش‌های حذف و یا ادغام مخاطبین در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS پرداخته‌ایم. امیدوارم اکنون بتوانید به آسانی لیست شماره‌های تلفن همراه خود را سر سامان دهید و  دفترچه تلفن خود را خلوت‌تر کنید.

اگر روش یا برنامه دیگری برای این کار سراغ دارید، لطفا در قسمت نظرات همین مقاله، آن را با ما و دنبال‌کنندگان مجله ایده آل تک در میان بگذارید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//