فعال سازی اینترنت رایتل برای اندروید و iOS

رایتل به عنوان یکی از اپراتورهای بزرگ ایران در زمینه سیمکارت و تلفن همراه شناخته می‌شود که با تمرکز بر اینترنت همراه پا به عرصه وجود نهاد. این اپراتور با ارائه خدمات اینترنتی متمایز تا حد زیادی توانسته جایگاه قابل قبولی را در بین کاربران تلفن همراه کسب کند. یکی از مشکلاتی که کاربران اینترنت همراه رایتل با آن روبرو هستند، نحوه فعال سازی اینترنت رایتل برای اندروید و iOS است؛ زیرا بدون انجام دادن این تنظیمات استفاده از اینترنت همراه ممکن نیست.

از آنجایی که رایتل خدمات خود را بر بستر 3G و 4G ارائه می‌کند، استفاده از خدمات آن در تمامی نقاط کشور ممکن نیست. در حالی‌که مناطقی که تحت پوشش اینترنت این اپراتور قرار می‌گیرند، از کیفیت اینترنت بسیار مناسبی برخوردار هستند.

اگر شما هم می‌خواهید از اینترنت همراه رایتل استفاده کنید، اما نمی‌دانید تنظیمات اینترنت آن چه مراحلی دارد، تا انتهای این مقاله از ایده آل تک با ما همراه باشید. اما قبل از اینکه بخواهید تنظیمات اینترنت رایتل را انجام دهید، به چند نکته زیر توجه داشته باشید.

بررسی مناطق تحت پوشش رایتل

با مراجعه به صفحه مناطق پوشش رایتل می‌توانید محل زندگی خود را از نظر تحت پوشش بودن این اپراتور بررسی کنید. در این صفحه می‌توانید روی نقشه، محل زندگی خود را پیدا کنید یا با وارد کردن شهر محل سکونت، از نحوه پشش شبکه رایتل در هر منطقه، اطلاع پیدا کنید.

در این صفحه همچنین نوع پوشش شبکه‌ای (3G یا 4G) و کیفیت این خدمات قابل بررسی است. از آنجایی که خود رایتل پوشش 2G ندارد، در مناطقی که آنتن دهی ندارد، می‌توانید از شبکه سایر اپراتورها استفاده کنید.

نکته‌ دیگری که به شما کمک می‌کند تا از کیفیت خدمات رایتل مطمئن شوید، دوستان یا آشنایانی هستند که در محل زندگی شما از اینترنت رایتل استفاده می‌کنند. از آنجایی که نوع پوشش اینترنت، می‌تواند روی سرعت و کیفیت اینترنت شما تاثیر بگذارد، لازم است قبل از خرید سیمکارت و جستجو برای تنظیمات اینترنت رایتل، مطمئن شوید که اینترنت در محل زندگی شما از پوشش مناسبی برخوردار است.

مناطق تحت پوشش رایتل

تجهیزات 4G

یکی دیگر از موارد بسیار مهم، داشتن تجهیزات و گوشی‌هایی است که از 4G پشتیبانی می‌کنند. کمتر گوشی جدیدی وجود دارد که از چنین امکاناتی برخوردار نباشد.

هر گوشی که از 4G  پشتیبانی می‌کند، حتما از 3G هم پشتیبانی می‌کند. در خرید گوشی های کارکرده این نکته را در نظر داشته باشید که گوشی مورد نظر باید از 4G  پشتیبانی کند.

روش‌های فعال سازی اینترنت رایتل برای اندروید و iOS

برای تنظیم کردن اینترنت همراه رایتل چند راه وجود دارد. هر کدام از این روش ها می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند و لازم است فقط یکی از آن‌ها را انجام دهید. بنابراین اگر به یکی از روش‌های زیر اینترنت همراه رایتل را فعال کردید، نیازی نیست سایر روش‌ها را انجام دهید.

فعال شدن اینترنت رایتل به صورت خودکار

همزمان که سیمکارت خود را در گوشی قرار می‌دهید، تنظیمات مربوط به اینترنت به صورت خودکار برای شما فعال خواهد شد و می‌توانید به راحتی به اینترنت متصل شوید.

برای اطمینان از فعال شدن خودکار اینترنت کافی است یکی از مرورگرهای خود را باز کرده و آدرس یکی از سابت‌هایی که به طور مکرر به آن سر می‌زنید را باز کنید. اگر به طور خودکار، صفحه مورد نظر برای شما باز شد، به این معنی است که  فعال سازی اینترنت رایتل  به صورت خودکار و به درستی انجام شده است.

فعال سازی اینترنت رایتل برای اندروید و iOS به صورت دستی

تنظیماتی که برای فعال سازی اینترنت رایتل مورد استفاده قرار می‌گیرند، در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS مشابه همدیگر است. تنها تفاوت آن‌ها در مسیر دسترسی به این تنظیمات است. در این مرحله ابتدا نحوه فعال سازی اینترنت رایتل اندروید را بررسی خواهیم کرد و سپس این کار را برای سیستم عامل iOS نیز انجام خواهیم داد.

نحوه فعال کردن تنظیمات اینترنت 4G رایتل در گوشی‌های اندرویدی

این تنظیمات در بخش Access Point Name قابل تغییر و دسترسی است. به منظور دسترسی به این تنظیمات مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به بخش تنظیمات گوشی خود بروید و روی گزینه Network & Internet  کلیک کنید. در این مرحله به تنظیمات مختلفی تنظیمات اینترنت و شبکه گوشی خود دسترسی پیدا خواهید کرد.

فعال کردن تنظیمات اینترنت 4G رایتل در گوشی‌های اندرویدی مرحله 1

  • در مرحله بعد روی Mobile network کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.

فعال کردن تنظیمات اینترنت 4G رایتل در گوشی‌های اندرویدی مرحله 2

  • در این مرحله روی گزینه Access Point Names تب کنید.

فعال کردن تنظیمات اینترنت 4G رایتل در گوشی‌های اندرویدی مرحله 3

  • در این مرحله Access Point های موجود را مشاهده می‌کنید. روی RighTel ضربه بزنید. اگر چنین گزینه‌ای مشاهده نمی‌کنید، روی گزینه + در بالای صفحه تب کنید تا وارد تنظیمات نهایی شوید.

فعال کردن تنظیمات اینترنت 4G رایتل در گوشی‌های اندرویدی مرحله 4

  • برای اینکه بتوانید تنظیمات اینترنت 4G رایتل را به صورت کامل انجام دهید در مقابل Name و APN عبارت RighTel را قرار دهید. همین دو تغییر کافی است و به بقیه گزینه‌ها دست نزنید.
  • روی سه نقطه بالا سمت راست تب کرده و گزینه save را انتخاب کنید. حالا با خاموش و روشن کردن گوشی، می‌توانید از اینترنت پرسرعت رایتل استفاده کنید.

فعال کردن تنظیمات اینترنت 4G رایتل در گوشی‌های اندرویدی مرحله 5

 

نحوه فعال کردن تنظیمات اینترنت 4G رایتل در گوشی‌های آیفون

تنظیم کردن اینترنت همراه رایتل در گوشی‌های آیفون نسبت به گوشی‌های اندرویدی راحت‌تر است. برای اینکه بتوانید از اینترنت رایتل در گوشی‌های آیفون استفاده کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به بخش تنظیمات یا setting گوشی خود بروید و روی گزینه cellular کلیک کنید.
  • در مرحله بعد گزینه cellular data را فعال کنید، در همین صفحه روی گزینه cellular Data Network تب کنید تا وراد تنظیمات نهایی شوید.
  • در بخش cellular data مقابل گزینه APN مقدار RighTel را وارد کنید. در کمی پایین‌تر مقدار APN را باز هم RighTel وارد کنید. در نهایت تنطیمات را save کرده و گوشی خود را یکبار خاموش و سپس روشن کنید. حالا می‌توانید از اینترنت همراه رایتل به راحتی استفاده کنید.

ارسال اتوماتیک تنظیمات اینترنت رایتل 4G

همانطور که در مقاله فعال سازی اینترنت ایرانسل برای اندروید و iOS مشاهده کردید، ایرانسل تنظیمت مربوط به اینترنت را برای شما ارسال خواهد کرد. اما امکان ارسال اتوماتیک تنظیمات اینترنت رایتل 4G وجود ندارد.

در واقع رایتل بیشتر تمرکز خود را روی فعال سازی خودکار و تنظیم دستی اینترنت گذاشته است. البته این باعث نمی‌شود که استفاده از اینترنت رایتل جایگاه خود را در بین طرفدارانش از دست بدهد.

دریافت تنظیمات اینترنت رایتل با استفاده از کد USSD

USSD همان کدهایی رایجی هستند که برای شارژ کردن یا اطلاع از میزان موجودی، از آن‌ها استفاده می‌کنیم. این کد معمولا از امنیت کمتری نسبت به سایر روش‌ها برخوردار است. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های بزرگ هر روز استفاده از آن را محدود‌تر می‌کنند.

هیچ کد USSD وجود ندارد که به کمک آن بتوانید تنظیمات اینترنت رایتل را دریافت کنید. از این منظر رایتل یک اپراتور پیشگام است که سعی می‌کند تمامی خدمات خود را بر بستر اینترنت ارائه کند. بنابراین اگر به هر دلیلی تنظیمات اینترنت 4G رایتل در گوشی شما دچار اختلال شد، به بخش تنظیم دستی مراجعه کنید.

گوشی های دو سیمکارته

اگر از گوشی‌هایی استفاده می‌کنید که دارای دو سیمکارت به طور همزمان است، باید توجه داشته باشید که سیمکارت رایتل روی اسلاتی باشد که از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند.

در بسیاری از موارد هر دو سیمکارت به طور همزمان قابلیت استفاده از شبکه 4G  را ندارند. البته در بسیاری از موارد این گزینه‌ها را می‌توانید به صورت دستی تغییر دهید. بنابراین در هنگام استفاده از اینترنت رایتل به این نکته توجه داشته باشید که سیمکارت رایتل خود را در اسلاتی قرار دهید که استفاده از اینترنت 4G  را برای شما فراهم کند.

معمولا اگر سیمکارت خود را در اسلات شماره یک قرار دهید و امکان استفاده از اینترنت 4G  را برای آن فعال کنید، تجربه بهتر و سرعت بالاتری به دست خواهید آورد.

گوشی دو سیمکارته

خرید بسته اینترنت رایتل

خرید بسته‌های اینترنت همراه می‌تواند تفاوت فاحشی در میزان هزینه‌های شما ایجاد کند. معمولا توصیه می‌شود، بدون فعال کردن بسته اینترنت همراه از اینترنت رایتل استفاده نکنید؛ چرا که بدون اینکه متوجه شوید، تمام اعتبار شما را خالی خواهد کرد.

برای خرید بسته‌های رایتل راه‌های متوعی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت:

استفاده از کدهای دستوری: برای این کار ابتدا کد #142* را شماره گیری کنید. سپس از بین گزینه‌های موجود مناسب‌ترین گزینه را برای خودتان فعال کنید.

استفاده از اپلیکیشن و سایت رایتل من: این اپلیکیشن می‌تواند خدمات زیادی را در اختیار شما قرار دهد که یکی از مهم‌ترین آن ها، خرید بسته‌های اینترنت همراه است.

استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت: اپلیکیشن‌های زیادی هم برای اندروید و هم برای iOS وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید بسته‌های مختلف را فعال سازی کنید.

اپلیکیشن رایتل من

به نظر می‌رسد که داشتن یک برنامه برای مدیریت خدمات و سیمکارت ضروری است. به همین دلیل رایتل من، گزینه مناسبی است که دسترسی‌های مختلفی به شما می‌دهد.

رایتل من

خرید بسته‌های اینترنت، مشاهده حجم باقیمانده، خرید شارژ و مدیریت سیمکارت‌ها تنها گوشه‌ای از خدمات بسیار متنوع برنامه رایتل من است. این برنامه برای هر دو سیستم عامل اندروید و ios در دسترس است. علاوه بر اپلیکیشن می‌توانید از سایت ارایتل من هم استفاده کنید.

اطلاع از باقیمانده بسته اینترنت رایتل

دسترسی به باقیمانده بسیته اینترنت برای همه  کسانی که از اینترنت رایتل استفاده می‌کنند حائز اهمیت است. روش‌های زیادی وجود دارد که به کمک آن می‌توانید از حجم اینترنت خریداری شده و همچنین حجم باقیمانده مطلع شوید.

باقیمانده بسته اینترنت رایتل

برای بررسی حجم یاقیمانده بسته کافی است کد دستوری #144* را شماره گیری کنید. همچنین با استفاده از اپلیکیشن رایتل من هم می‌توانید به باقیمانده بسته خود دسترسی داشته باشید. از سایت خود رایتل هم می‌توانید این مورد را بررسی کنید.

ترابرد را فراموش نکنید

ترابرد امکان جدیدی است که اخیرا توسط سه اپراتور مطرح ایران یعنی رایتل، ایرانسل و همراه اول مورد استفاده قرار گرفته است. ترابرد به معنی تغییر اپراتور بدون تغییر شماره تلفن است.

ترابرد

بنابراین اگر می‌خواهید شماره خود را به رایتل تبدیل کنید، می‌توانید از خاصیت ترابرد استفاده کنید. رایتل برای مشتریانی که اپراتور خود را به رایتل تبدیل می‌کنند، بسته‌های تشویقی در نظر گرفته است. بنابراین اگر از خدمات دریافتی خود در سایر اپراتورها رضایت ندارید، به راحتی می‌توانید به رایتل ترابرد کنید.

راه های ارتباط با پشتیبانی رایتل

مطالبی که تا به اینجا بیان شد،بررسی راه‌های فعال سازی اینترنت رایتل در سیستم‌های مختلف را بود. با به کار گیری این ترفندها به احتمال بسیار زیاد مشکلی برای استفاده از اینترنت رایتل نخواهید داشت.

پشتیبانی رایتل

چنانچه با روش‌های بیان شده مشکل شما حل نشده و هنوز هم نمی‌توانید از اینترنت همراه استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم از پشتیبانی رایتل کمک بخواهید. با شماره گیری 200 از خطوط رایتل به مرکز پشتیبانی مشتریان این شرکت وصل خواهید شد. اگر از سایر خطوط استفاده می‌کنید، با شماره گیری 09202000000 می‌توانید از راهنمایی‌های خود شرکت رایتل بهره ببرید.

کلام پایانی

ترفندهای بیان شده در این نوشته برای تمامی کسانی که برای اولین بار سیمکارت رایتل خود را فعال می‌کنند کاربرد دارد. همچنین برای کسانی که در پیکربندی اینترنت خود با مشکل مواجه شده‌اند، کاربردی خواهد بود.

فعال سازی اینترنت رایتل برای اندروید و iOS موضوعی بود که در این نوشته به آن پرداختیم. اگر شما هم برای این مشکل راه حل دیگری استفاده می‌کنید، می‌توایند آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوالی در این زمینه دارید، باز هم در بخش نظرات آن را بیان کنید، تا در اولین فرصت، پاسخگوی شما باشیم.

5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//