آموزش کپی پیست در اندروید [ استفاده از Copy و Paste در Android]

کپی پیست کردن در اندروید به آسانی انجام این کار در ویندوز نیست. کاربران کامپیوتر می‌توانند به راحتی و از طریق ماوس، اقدام به انتخاب، کپی کردن و جایگذاری فایل‌ها نمایند؛ اما در اندروید و به طور کلی تلفن‌های همراه، دیگر خبری از Mouse نیست و همین عامل، کار را برای Copy و Paste کردن فایل‌ها و پرونده‌ها سخت می‌کند.

مهم‌ترین مشکلی که کاربران اندروید با کپی پیست کردن دارند، مربوط به کپی متون و لینک‌ها است. ما در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک به بررسی راه‌های مختلف انجام کپی پیست در اندروید خواهیم پرداخت.

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که با copy و paste کردن متون، فایل‌ها و لینک‌ها در دستگاه اندرویدی خود مشکل دارید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کپی پیست کردن متن در اندروید

اگر در یک صفحه از وب هستید، مشغول ارسال ایمیل هستید و یا به صورت کلی هر متنی در صفحه نمایش موبایل خود مشاهده می‌کنید که بخشی از یک عکس نیست، برای کپی کردن آن، نیاز به انجام مراحل زیر دارید:

در هر نقطه از متنی که قصد کپی کردن آن را دارید، بر روی صفحه نمایش فشار دهید تا دو آیکون کوچک آبی رنگ ظاهر شوند. اگر در حال کپی متن فارسی هستید، آیکون سمت راست را به ابتدای متن و آیکون سمت چپ را به انتهای متن حرکت دهید. (این کار برای متون انگلیسی برعکس است)

نکته: برای کپی کردن یک کلمه، نیازی به تنظیم آیکون‌ها نیست، زیرا با فشار دادن بر روی آن، کلمه مورد نظر شما انتخاب خواهد شد.

بعد از اینکه تمام مورد نظر خود را انتخاب کردید، در یک جعبه شناور در بالای صفحه، چند گزینه مشاهده خواهید کرد. در میان این گزینه‌ها به دنبال “Copy” بگردید و بر روی آن ضربه بزنید.

کپی کردن متن در اندروید

اکنون شما متن مورد نظرتان را با موفقیت کپی کرده‌اید و نوبت به جای‌گذاری یا پیست (Paste) کردن آن است. برای این کار نیز باید مطابق مراحل زیر عمل کنید:

به برنامه یا محلی که قصد دارید متن را در آن کپی کنید بروید. (برای مثال Gmail یا واتساپ) در محلی که برای نوشتن متن در نظر گرفته شده است و در فضای خالی ضربه بزنید تا یک جعبه شناور برای شما به نمایش دربیاید. در صورتی که قصد دارید متن دقیقا به همان صورتی که کپی کرده‌اید پیست شود، بر روی گزینه “Paste” ضربه بزنید؛ اما اگر قصد دارید تنها ارقام و حروف جای‌گذاری شوند، بر روی “Paste as plain text” ضربه بزنید.
پیست کردن متن در اندروید

نکته: اگر با ضربه زدن بر روی فضای خالی، جعبه شناور برای شما به نمایش درنیامد، انگشت خود را چند ثانیه بر روی نقطه‌ای که قصد پیست کردن متن در آن را دارید، نگه‌دارید.

کپی پیست کردن لینک در اندروید

یکی دیگر از مواردی که ممکن است به کپی پیست در اندروید نیاز داشته باشید، به انتخاب و جای‌گذاری لینک‌ها مربوط می‌شود. سند یا صفحه‌ای از وب که قصد برداشتن لینک آن را دارید، انتخاب کرده و اندکی فشار دهید تا یک منو برای شما ظاهر شود. در این منو دو گزینه اصلی وجود دارد:

Copy link address : این گزینه کل آدرس صفحه را در کلیپ بورد تلفن همراه شما قرار می‌دهد و می‌توانید در هر جایی آن را جا‌ی‌گذاری کنید. این گزینه برای مواردی که قصد دارید صفحه را در یک مرورگر دیگر باز کرده و یا آن را برای افراد دیگر ارسال کنید، مفید است.

Copy link text : این گزینه فقط متنی که در آدرس صفحه می‌بینید را کپی می‌کند (لینک کپی نمی‌شود و با ضربه زدن بر روی آن، نمی‌توانید وارد صفحه شوید). این مورد برای مواقعی که قصد دارید آدرس را در یک سند تایپ کنید، به کارتان خواهد آمد.

کپی کردن لینک در اندروید

برای پیست کردن لینک در هر دو حالت، روش یکسانی وجود دارد. در جایی که قصد قرار دادن پیوند را دارید ضربه زده و چند لحظه نگه‌دارید. اکنون و در منوی ظاهر شده، گزینه Paste را انتخاب کنید تا لینک شما به راحتی قرار داده شود.

کلام پایانی 

همانطور که مشاهده کردید، کپی پیست در اندروید اصلا کار سختی نیست؛ تنها کافیست روش آن را بدانید. ما در این مقاله سعی کردیم این کار را به صورت بسیار آسان و مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم.

اگر از دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، می‌توانید وارد صفحه آموزش ترفندهای اندروید شده و سایر مقالات ایده آل تک در این حوزه را نیز مشاهده نمایید. ما هر روز، ترفندها و آموزش‌های جدیدی را درباره سیستم عامل Android برای شما عزیزان قرار می‌دهیم.

3.3 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//