رفع مشکل ضبط مکالمه در اندروید 10

امکان ضبط مکالمه، یکی از پرطرفدارترین قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند است. افراد عادی و حرفه‌ای می‌توانند از ضبط مکالمات دو طرفه بهره‌مند شوند. با این کار می‌توانید در صورت نشنیدن بخشی از یک مکالمه مهم، یا فراموش کردن جزئیات، تماس ضبط شده را دوباره گوش کنید.

گوگل قابلیت «Call Screen» را برای کاربران اندروید ارائه کرد که همراه با رونویسی تماس‌ها است. هوش مصنوعی موبایل به تماس پاسخ می‌دهد و رونوشت مکالمه، روی صفحه ارائه می‌شود. مشکل اینجاست که به محض پایان تماس، متن از بین می‌رود.

همچنین شما می‌توانید از ضبط کننده خارجی یا «Google Voice» استفاده کنید. به علاوه چندین برنامه شخص ثالث هم وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا تمام تماس‌های تلفنی (ورودی و خروجی) را در شرایط مناسب ضبط کنید. خوشبختانه اکثر این اپلیکیشن‌ها، در پلی استور موجود هستند.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک به رفع مشکل ضبط مکالمه در اندروید 10 خواهیم پرداخت. علاوه بر آن، چندین برنامه مناسب را برای ضبط صدا، معرفی می‌کنیم. لطفا تا پایان، با ما همراه باشید.

رفع مشکل ضبط مکالمه دوطرفه در اندروید

اپلیکیشن‌های ضبط تماس (call recorder) دارای مشکلات زیادی هستند. پس از آخرین به روز رسانی اندروید، گوگل ضبط تماس را محدود کرده است. این کار باعث می‌شود بسیاری از برنامه‌ها نتوانند مکالمات را به وضوح ضبط کنند. در واقع، ضبط تماس با نسخه‌های جدید اندروید، بسیار دشوار است.

ما اکثر اپلیکیشن‌های ضبط صدا برای اندروید 10 را حداقل برای یک‌بار امتحان کرده و به این نتیجه رسیدیم که متاسفانه گوگل نمی‌خواهد افراد، تماس‌های تلفنی را ضبط کنند. البته روش‌های مختلف دیگری هم موجود هستند؛ اما نیاز به تنظیمات پیچیده و البته کسب مجوزهای لازم دارند.

برای مثال بسیاری از ضبط کننده‌های مکالمه، صدای بلندگو را ضبط می‌کنند. این روش مانند برنامه ضبط صدا است؛ اما لازم است تا شما تمام تماس‌های خود را از طریق بلندگو برقرار کنید.

بهترین اپلیکیشن های ضبط مکالمه در اندروید 10

ما در ادامه چند اپلیکیشن قابل اعتماد را برای ضبط صدا در اندروید 10 معرفی می‌کنیم؛ البته در نظر داشته باشید که هیچ تضمینی بابت کار کردن درست و دقیق آن‌ها، وجود ندارد. بنابراین، تنها راه‌حل شما، امتحان کردن یک به یک این برنامه‌ها است.

اپلیکیشن ضبط مکالمه Cube

این تنها اپلیکیشن موجود در این لیست است که نه تنها باعث رفع قطعی مشکل ضبط مکالمه در اندروید 10 می‌شود، بلکه می‌توانید در سرویس‌های مختلف مانند وایبر، اسکایپ، تلگرام، واتساپ، ایمو، لاین و فیسبوک هم، از آن استفاده کنید.

اپلیکیشن ضبط مکالمه Cube
اپلیکیشن ضبط مکالمه Cube

همان‌طور که گفته شد، ضبط مکالمه در همه دستگاه‌ها پشتیبانی نمی‌شود؛ بنابراین شما باید برنامه را نصب کنید تا ببینید آیا این ویژگی روی دستگاه شما کار می‌کند یا خیر! بهترین ویژگی این برنامه، رایگان بودن آن است.

برای دانلود برنامه Cube می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

این برنامه، هنگام ضبط تماس‌ها، هیچ تبلیغی را ارائه نمی‌دهد. بنابراین با اپلیکیشن «Cube Call Recorder» می‌توانید یکی از بهترین تجربه‌های ضبط مکالمه را به صورت کاملا رایگان، دریافت کنید.

اپلیکیشن ضبط مکالمه ‌Call Recorder – ARC

‌Call Recorder – ARC یکی دیگر از برنامه‌های عالی، برای رفع مشکل ضبط مکالمه در اندروید 10 است که تقریبا روی تمام دستگاه‌های اندروید کار می‌کند. دقیقا مانند ضبط تماس خودکار، این برنامه هم می‌تواند تماس‌های ورودی و خروجی شما را ردیابی کرده و به راحتی آن‌ها را ضبط کند.

اپلیکیشن ضبط مکالمه ‌Call Recorder - ARC
اپلیکیشن ضبط مکالمه ‌Call Recorder – ARC

بهترین ویژگی اپلیکیشن «Call Recorder – ARC» این است که واقعا عالی کار می‌کند. این برنامه همچنین از چندین فضای ذخیره‌سازی از جمله گوگل درایو، دراپ باکس، وان درایو، FTP و WebDAV پشتیبانی می‌کند.

از طریق لینک زیر، می‌توانید این اپلیکیشن ضبط صدای محبوب را دانلود و نصب کنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

از طرفی با این برنامه، می‌توانید تماس‌های ضبط شده را مستقیما به ایمیل دلخواه خود ارسال کنید. همچنین «Call Recorder – ARC» به صورت رایگان (با تبلیغات) در دسترس است. برای حذف همه تبلیغات، می‌توانید نسخه حرفه‌ای آن را با قیمت 2.04 دلار خریداری کنید.

اپلیکیشن ضبط مکالمه Recorder & Smart Apps

با میانگین امتیاز 4.6 در پلی استور، Recorder & Smart Apps یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها برای رفع مشکل ضبط مکالمه در اندروید 10 است. این برنامه تمام تماس‌های ورودی و خروجی شما را ضبط و سازمان‌دهی می‌کند.

اپلیکیشن ضبط مکالمه Recorder & Smart Apps
اپلیکیشن ضبط مکالمه Recorder & Smart Apps

شما می‌توانید این برنامه را طوری تنظیم کنید که تماس‌ها، به طور خودکار ذخیره شوند یا هر بار که تماس تمام می‌شود، از شما سوال کند. ویژگی «درخواست برای ذخیره» به کاهش تعداد تماس‌های ذخیره شده در تلفن همراه شما کمک می‌کند و فقط تماس‌های مهم ذخیره می‌شود.

از لینک زیر می‌توانید برای دانلود و نصب Recorder & Smart Apps استفاده کنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

با اینکه Recorder & Smart Apps از فضای ذخیره‌سازی پشتیبانی نمی‌کند؛ اما به شما این امکان را می‌دهد که تماس‌های ضبط شده را از طریق دراپ باکس، اسکایپ و موارد دیگر به اشتراک بگذارید.

استفاده از برنامه «Recorder & Smart Apps» با تبلیغات، رایگان است. یک نسخه حرفه‌ای هم وجود دارد که تبلیغات را به طور کامل حذف می‌کند و 5.28 دلار هزینه دارد.

اپلیکیشن ضبط مکالمه Truecaller

بیشتر ما این برنامه را به عنوان یک برنامه شناسایی تماس گیرنده می‌شناسیم که به ما این امکان را می‌دهد شماره‌های ناشناخته را شناسایی کنیم. با این حال، «Truecaller» قابلیت ضبط تماس را هم به خوبی ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن ضبط مکالمه Truecaller
اپلیکیشن ضبط مکالمه Truecaller

این برنامه نه تنها به شما اجازه می‌دهد تا بدانید چه کسی با شما تماس می‌گیرد؛ بلکه باعث می‌شود تماس‌های ناشناخته را پاسخ ندهیم. به همین دلیل داشتن قابلیت ضبط تماس در آن، یک مزیت است.

اگر در حال حاضر از اپلیکیشن «Truecaller» استفاده می‌کنید، می‌توانید به جای استفاده از یک برنامه دیگر از این لیست، از آن برای رفع مشکل ضبط مکالمه در اندروید هم استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که قابلیت ضبط مکالمه رایگان نیست و ماهانه 49 پوند هزینه دارد.

برای دانلود برنامه «Truecaller» می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

با این حال، قبل از اینکه این هزینه را پرداخت کنید، می‌توانید از چهارده روز استفاده رایگان آن برای امتحان کردن، استفاده کنید. شما باید برنامه را نصب و استفاده کنید تا ببینید تلفن شما پشتیبانی می‌شود یا خیر.

اپلیکیشن «Truecaller» یکی از بهترین تجربه‌های ضبط مکالمه را ارائه می‌دهد. بنابراین ما این برنامه را به هرکسی که می‌خواهد تماس خود را روی گوشی اندرویدی ضبط کند، توصیه می‌کنیم.

نکته: پشتیبانی از اندروید پای و دستگاه‌های بالاتر توسط اپلیکیشن «Truecaller» به طور رسمی متوقف شده است.

اپلیکیشن ضبط مکالمه Lovakara

Lovakara یک برنامه ضبط مکالمه رایگان است که می‌توانید برای ضبط خودکار تماس‌های خود، از آن استفاده کنید. شما با استفاده از این برنامه، می‌توانید تمام تماس‌های ضبط شده خود را در قالب MP3 ذخیره کنید.

اپلیکیشن ضبط مکالمه Lovakara
اپلیکیشن ضبط مکالمه Lovakara

شما می‌توانید تماس‌ها را در تلفن خود ذخیره کنید یا به یک کارت SD خارجی منتقل کنید. با این حال، فضای ذخیره سازی ابری وجود ندارد. از طرفی، این برنامه توسط تبلیغات پشتیبانی می‌شود و هیچ نسخه پولی برای حذف تبلیغات وجود ندارد.

با وجود همه این‌ها، برنامه «Lovakara» در رفع مشکل ضبط مکالمه در اندروید 10 بسیار خوب است؛ بنابراین جای شکایت زیادی وجود ندارد.

اپلیکیشن ضبط مکالمه Top Weather Studio

Top Weather Studio هم یکی دیگر از برنامه‌های خوب برای رفع مشکل ضبط مکالمه در اندروید 10 است. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد هر دو تماس ورودی و خروجی را ضبط کنید.

اپلیکیشن ضبط مکالمه Top Weather Studio
اپلیکیشن ضبط مکالمه Top Weather Studio

این اپلیکیشن شامل چندین ویژگی پیش فرض مانند ضبط همه تماس‌ها، رد همه تماس‌ها، ضبط تماس از لیست مخاطبین، نادیده گرفتن تماس مخاطبین و موارد دیگر است.

بدین ترتیب شما می‌توانید ضبط مکالمه خود را به خوبی تنظیم کنید تا برنامه با تماس‌های ضبط شده ناخواسته پر نشود. هر گزینه‌ای را که انتخاب کنید، همیشه توانایی ضبط دستی تماس را هم دارید.

مانند بسیاری دیگر از برنامه‌های موجود در این لیست، اپلیکیشن «Top Weather Studio» به شما این امکان را می‌دهد که ضبط‌های خود را در قالب MP3 ذخیره کرده و به کارت SD منتقل کنید یا در گوگل درایو بارگذاری کنید.

از ویژگی‌های دیگر این برنامه می‌توان به جداسازی تماس‌های ضبط شده مورد علاقه، جستجو تماس‌های ضبط شده، ارسال تماس از طریق ایمیل، هایلایت کردن تماس ضبط شده و موارد دیگر اشاره کرد.

اپلیکیشن ضبط مکالمه RMC: Android Call Recorder

RMC: Android Call Recorder یکی از بهترین برنامه‌های ضبط مکالمه در پلی استور است. این برنامه نه تنها به شما این امکان را می‌دهد که تماس صوتی را با فرمت‌های MP3 و WAV ضبط کنید؛ بلکه از فرمت‌های دیگری مانند AMR  MP4 و 3GP هم پشتیبانی می‌کند.

اپلیکیشن ضبط مکالمه RMC Android Call Recorder
اپلیکیشن ضبط مکالمه RMC Android Call Recorder

به کمک این برنامه می‌توانید به طور خودکار، تمام تماس‌های ورودی و خروجی را ضبط کنید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که تماس‌ها را دسته بندی و جستجو کنید. از طرفی یک فایل سطل زباله داخلی دارد که نگرانی از حذف تصادفی تماس‌های ذخیره شده را از بین می‌برد.

برای دانلود برنامه RMC Android Call Recorder می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

شما می‌توانید موارد مختلفی مانند کانال‌های ضبط (بین مونو و استریو) را انتخاب و شخصی‌سازی کنید. اپلیکیشن «RMC: Android Call Recorder» همچنین از دراپ باکس و گوگل درایو هم پشتیبانی می‌کند. این برنامه برای رفع مشکل ضبط مکالمه در اندروید 10 کاملا رایگان است و با تبلیغات پشتیبانی می‌شود.

اپلیکیشن ضبط مکالمه Automatic Call Recorder

این برنامه هم یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ضبط تماس اندروید است که در حال حاضر، می‌توانید دانلود و استفاده کنید. ما این برنامه را روی چند دستگاه مختلف استفاده کردم و خوشبختانه روی تمام آنها بدون نقص کار کرد. با اAutomatic Call Recorder می‌توانید هر تعداد تماس دل‌خواه را ضبط کنید و باعث رفع مشکل ضبط مکالمه در اندروید 10 شوید.

اپلیکیشن ضبط مکالمه Automatic Call Recorder
اپلیکیشن ضبط مکالمه Automatic Call Recorder

این برنامه سه حالت مختلف برای ضبط خودکار تماس‌ها فراهم می کند: شما می‌توانید همه تماس‌ها را ضبط کنید، فقط تماس‌های مخاطبین ذخیره شده را ضبط کنید یا تماس‌هایی را ضبط کنید که برای شماره‌های موجود در لیست مخاطبین شما نیستند.

برای دانلود این اپلیکیشن، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

اپلیکیشن «Automatic Call Recorder» همچنین با دراپ باکس و گوگل درایو کار می‌کند؛ بنابراین لازم نیست نگران کمبود حافظه تلفن هوشمند خود باشید. شما می‌توانید از نسخه رایگان برنامه با تبلیغات هم استفاده کنید یا نسخه حرفه‌ای آن را با قیمت 6.99 دلار خریداری کنید که تبلیغات را به طور کامل حذف می‌کند.

اپلیکیشن ضبط مکالمه All Call Recorder Lite 2020

این هم یک برنامه رایگان دیگر برای رفع مشکل ضبط مکالمه در اندروید 10 است. All Call Recorder Lite 2020 یکی از ساده‌ترین برنامه‌های لیست است و فقط امکانات اصلی را شامل می‌شود. شما می‌توانید تماس‌های ورودی و خروجی را ضبط کنید.

اپلیکیشن ضبط مکالمه All Call Recorder Lite 2020
اپلیکیشن ضبط مکالمه All Call Recorder Lite 2020

این اپلیکیشن دارای یک پخش کننده صوتی است که می‌توانید برای پخش ضبط‌های خود استفاده کنید. قابلیت‌های اضافی مانند جستجو و مرتب سازی، پشتیبانی از فضای ذخیره سازی و انتقال فایل‌ها به کارت SD پشتیبانی نمی‌شود.

در مجموع اگر به دنبال یک برنامه ساده و جمع و جور برای ضبط تماس‌های تلفنی خود هستید، اپلیکیشن «All Call Recorder Lite 2020» یکی از بهترین گزینه‌های موجود در پلی استور است.

اپلیکیشن ضبط مکالمه  Blackbox

Blackbox یک برنامه ضبط تماس عالی برای رفع مشکل ضبط مکالمه در اندروید است که با آن، می‌توانید مکالمات تلفنی خود را به طور خودکار ضبط کنید. همچنین همه موارد ضبط شده در گوگل درایو ذخیره می‌شود.

اپلیکیشن ضبط مکالمه Blackbox
اپلیکیشن ضبط مکالمه Blackbox

این برنامه همچنین دارای ویژگی قفل امنیتی است که از دسترسی افراد ناخواسته به تماس‌های ضبط شده شما، جلوگیری می‌کند. اپلیکیشن «Blackbox» جزو بهترین برنامه‌های ضبط مکالمه برای اندروید محسوب می‌شود.

برای دانلود Blackbox می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

قابلیت مخفی کردن تماس‌های ضبط شده از برنامه‌های دیگر در تلفن، پاک کردن خودکار تماس‌های ضبط‌ شده قدیمی، پشتیبانی از هدفون بلوتوثی، پشتیبانی از دو سیم کارت و موارد دیگر هم از ویژگی‌های آن است.

نکته: این برنامه برای دستگاه‌هایی که از اندروید پای و بالاتر استفاده می‌کنند، دارای مشکل است. البته برای حل این مشکلات به روز رسانی خواهد شد.

اپلیکیشن ضبط مکالمه Boldbeast

این یکی از برنامه‌هایی است که یا برای گوشی اندروید شما کار می‌کند یا اصلا کار نمی‌کند. اگر باور نمی‌کنید، می‌توانید رتبه بندی‌ در گوگل پلی را بررسی کنید. نسخه رایگان و همچنین پولی این برنامه با قیمت 9.99 دلار در دسترس است.

اپلیکیشن ضبط مکالمه Boldbeast
اپلیکیشن ضبط مکالمه Boldbeast

شما می‌توانید آن را تنظیم کنید تا در صورت نیاز، مکالمه را با کلید میانبر و به صورت دستی ضبط کند. از طرفی به عنوان ضبط کننده صدا هم عمل می‌کند. این برنامه دارای پشتیبانی از همه تلفن‌های دارای اندروید 8.1 تا اندروید 5.0 است.

برای دانلود اپلیکیشن Boldbeast می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

اپلیکیشن ضبط مکالمه SmartMob

این برنامه در اصل برای ضبط صدا طراحی شده است؛ اما شما می‌توانید برای رفع مشکل ضبط مکالمه در اندروید 10 هم از آن استفاده کنید. البته بیشتر قابلیت‌های آن برای ضبط مکالمه است؛ از جمله یک قابلیت جالب که سکوت را حذف می‌کند. بنابراین، شما مجبور نیستید به سکوت گوش دهید!

اپلیکیشن ضبط مکالمه SmartMob
اپلیکیشن ضبط مکالمه SmartMob

در کل این برنامه برای ضبط صدا و همچنین ضبط تماس عالی است. ممکن است لازم باشد این برنامه را از بخش صرفه جویی در مصرف باتری حذف کنید تا برای مدت طولانی‌تری صدا را ضبط کند.

برای دانلود SmartMob از لینک زیر استفاده کنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

این اپلیکیشن در صورت استفاده از «Google Play Pass» رایگان است؛ در غیر اینصورت 1.49 دلار هزینه دارد.

اپلیکیشن ضبط مکالمه Splend Apps

این برنامه هم یکی دیگر از ضبط کننده‌های صدا با قابلیت ضبط مکالمه است. از آن‌جا که بیشتر قابلیت‌های آن برای ضبط صدا است، بنابراین موارد ضبط مکالمه کمتر است. برخی از قابلیت‌ها شامل تنظیمات صدا، ضبط پس زمینه و البته ضبط تماس دریافتی است.

اپلیکیشن ضبط مکالمه Splend Apps
اپلیکیشن ضبط مکالمه Splend Apps

اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید، اپلیکیشن «Splend Apps» یک گزینه ارزان و موثر برای ضبط صدا است. این مورد هم در «Google Play Pass» رایگان است؛ در غیر اینصورت 1.99 دلار هزینه دارد.

اپلیکیشن ضبط مکالمه Google Voice

این اپلیکیشن رایگان قابلیت ضبط مکالمات تلفنی را دارد؛ اما چند مورد قابل توجه هم وجود دارد. اولین و مهمترین مورد این است که شما فقط می‌توانید تماس‌های دریافتی را ضبط کنید. این یک محدودیت بزرگ است.

اپلیکیشن ضبط مکالمه Google Voice
اپلیکیشن ضبط مکالمه Google Voice

علاوه بر این شما باید یک شماره تلفن را با «Google Voice» تنظیم کنید و آن را به عنوان ​​یک شماره عادی یا یک شماره خاص جداسازی کنید. با اینکه این روش کمی پیچیده‌تر از روش‌های دیگر است؛ اما باز هم روش خوبی است.

اپلیکیشن یادداشت‌های صوتی Otter

این یک سرویس رونویسی و سازماندهی یادداشت‌های صوتی است. در واقع شما می‌توانید به یادداشت‌های صوتی خود گوش دهید، آنها را سازماندهی یا رونویسی کنید و موارد دیگر. بنابراین مانند سایر برنامه‌های ضبط مکالمه، تماس‌های شما را ضبط نمی‌کند.

اپلیکیشن یادداشت‌های صوتی Otter
اپلیکیشن یادداشت‌های صوتی Otter

با این حال شما می توانید موارد ضبط شده در این برنامه‌ها را برای سازماندهی به اپلیکیشن «Otter Voice Notes» منتقل کنید. شما ماهانه ششصد دقیقه خدمات رونویسی به صورت رایگان دریافت خواهید کرد.

بعد از آن اشتراک ماهانه با قیمت 4.99 دلار وجود دارد. بنابراین اگر از ضبط مکالمه یک برنامه دیگر راضی هستید، می‌توانید آن را با این برنامه به اشتراک بگذارید تا هم موارد صوتی و هم موارد نوشتاری را به صورت دسته بندی در اختیار داشته باشید.

نکات مهم برای ضبط صدا در اندروید 10

  •  شما با ضربه زدن روی دکمه «Record» که در اپلیکیشن نشان داده می‌شود، می‌توانید تماس‌های تلفنی را ضبط کنید. این دکمه نشان می‌دهد که تماس تلفنی فعلی در حال ضبط است. برای توقف«Record» هم مجددا باید دکمه ضبط را فشار دهید. تماس ضبط شده در قالب فایل «.wav» ذخیرهمی‌شود.
  •  برخی افراد دوست دارند تماس‌های تلفنی را به دلایل قانونی و امنیتی ضبط کنند. با این حال، این کار در بسیاری از مناطق، غیرقانونی محسوب می‌شود.
  •  از آنجا که بیشتر برنامه‌های ذکر شده در این لیست، سرویس رایگان (با تبلیغات پشتیبانی می‌شوند) را ارائه می‌دهند، تست کردن این برنامه‌ها ضروری است. برخی از آنها روی اندروید استاک کار می‌کنند. برخی دیگر هم فقط روی سامسونگ یا وان پلاس کار می‌کنند.
  •  از نظر ما اپلیکیشن ضبط مکالمه «Cube» تنها برنامه‌ای است که روی اندروید استاک، وان پلاس،شیائومی و سایر تلفن‌های هوشمند عالی کار می‌کند. در حقیقت این برنامه بهترین گزینه برای رفع مشکل ضبط مکالمه در اندروید 10 است.
  •  برای داشتن بهترین تجربه ضبط، تنظیمات برنامه را باز کنید و نرم افزار تشخیص صدا را به جایگزینه‌های پیش فرض «تماس صوتی» انتخاب کنید. همچنین حتما از تنظیمات برنامه‌ها استفاده کرده و برای بهترین تجربه ضبط، برنامه را تنظیم کنید.

کلام آخر

به انتهای مقاله رفع مشکل ضبط مکالمه در اندروید 10 رسیدیم. در نهایت اگر شما از یک اپلیکیشن ضبط مکالمه استفاده می‌کنید که عالی است و در لیست ما وجود ندارد، حتما در بخش نظرات به ما و دیگران، معرفی کنید.

3.1 | (13)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

32 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
32
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//