6 برنامه روتوش عکس برتر برای اندروید و آیفون در سال 2022

آیا عاشق سلفی گرفتن هستید؛ اما علاقه‌ای به صرف کردن وقت در برنامه فتوشاپ و ویرایش عکس‌ها و تصاویر خود ندارید؟ اگر پاسخ مثبت است، پس بیش از هر چیز دیگری، به چند برنامه روتوش عکس نیاز دارید! به کمک این اپلیکیشن‌ها روی تلفن همراه خود هم می‌توانید عکس‌ها را در کمترین زمان ممکن، ادیت و روتوش کنید.

همه ما دوست داریم در عکس‌هایمان خوب به نظر برسیم و برای رسیدن به این آرزو، نیاز داریم کمی با عکس‌هایی که گرفته‌ایم، سروکله بزنیم! برنامه‌های سنگین رایانه را فراموش کنید و به سراغ اپلیکیشن‌های کاربردی و کم حجم موبایل بروید.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به معرفی 6 برنامه روتوش برتر در سال 2022 برویم. اگر می‌خواهید دیگران از دیدن عکس‌های شما شگفت‌زده شوند، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

برنامه روتوش عکس PicsArt (اندروید و iOS)

به عنوان اولین اپلیکیشن روتوش عکس، ما به شما برنامه PicsArt را پیشنهاد می‌دهیم که در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS به خوبی اجرا می‌شود. استفاده از این برنامه بسیار آسان و در عین حال، سرگرم کننده است. در عین حال، تمام نیازهای شما در رابطه با روتوش تصویر را پوشش می‌دهد.

برنامه روتوش عکس PicsArt

برای دانلود برنامه PicsArt بسته به سیستم عامل تلفن همراه خود، روی یکی از لینک‌های زیر، ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

 

دانلود برنامه از گوگل پلی  

کنترل خلاقانه، ابزارهای عالی ویرایش تصویر و طیف وسیعی از فیلترهای جذاب، از جمله بهترین ویژگی‌های این اپلیکیشن ادیت عکس محسوب می‌شوند. انتخاب یا ایجاد استیکرهای بامزه اضافه کردن متن‌های هنری و امکان به اشتراک‌گذاری تصاویر را هم به PicsArt اضافه کنید تا به خوبی متوجه شوید که با چه اپلیکیشن همه فن حریفی طرف هستید!

ابزار Remix Chat به شما اجازه می‌دهد عکس‌های خود را با بیش از 150 میلیون کاربر PicsArt به اشتراک گذاشته یا از ویژگی ویرایش مشترک استفاده کنید. با این‌حال تبلیغات درون برنامه‌ای در نسخه رایگان این اپلیکیشن، گاهی ممکن است آزار دهنده باشند.

با پرداخت حق اشتراک ماهانه، علاوه بر خلاص شدن از دست تبلیغات، می‌توانید از ابزارهای حرفه‌ای هم برخوردار شوید. با این حال، به شما اطمینان می‌دهیم که نسخه رایگان PicsArt هم می‌تواند رضایت کامل شما را جلب نماید.

برنامه ادیت عکس Snapseed (مخصوص اندروید و iOS)

اگر به دنبال یک برنامه برای عکاسان حرفه‌ای هستید، اپلیکیشن Snapseed دقیقا همان چیزی است که باید به سراغ آن بروید. این اپلیکیشن دارای مجموعه‌ای از ابزارهای ویرایش درجه یک است. بنابراین با گذاشتن کمی زمان، می‌توانید بهترین تصاویر را با آن بسازید.

برنامه روتوش عکس Snapseed

روی یکی از لینک‌های زیر ضربه بزنید و اپلیکیشن Snapseed را از یکی از فروشگاه‌های گوگل پلی یا اپ استور، دانلود و نصب نمایید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

برای عکاسان علاقمند به جزئیات، Snapseed نه تنها می‌تواند سرگرم کننده باشد، بلکه اعتیادآور نیز خواهد بود. داشتن طیف وسیعی از نورپردازی‌ها، افکت‌های رنگی، ابزارهای تغییر شکل، براش‌ها، فیلترها و … این اپلیکیشن را به یک برنامه روتوش عکس حرفه‌ای تبدیل کرده است.

براش Stacks به شما امکان می‌دهد که یک افکت را فقط روی بخش خاصی از تصویر اعمال کنید. علاوه بر این، می‌توانید مجموعه‌ای از ویرایش‌هایی را که روی یک عکس اعمال کرده‌اید، به‌عنوان “Look” ذخیره کنید و از آن، برای عکس‌های دیگر هم استفاده کنید.

خوشبختانه تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های برنامه Snapseed در نسخه رایگان آن قرار گرفته‌اند و هیچ نسخه پرمیوم یا اشتراکی، در کار نیست. اگر نیاز به صرف زمان برای ادیت حرفه‌ای و دقیق یک تصویر دارید، این اپلیکیشن را در اولین فرصت، روی تلفن همراه خود نصب کنید.

اپلیکیشن ویرایش تصویر Adobe Photoshop Camera (اندروید و iOS)

Adobe Photoshop Camera یکی از بهترین برنامه‌های روتوش عکس است که با استفاده از هوش مصنوعی، می‌تواند اصلاحات را قبل و بعد از گرفتن عکس با دوربین گوشی، اعمال کند. این برنامه از فیلترهایی به نام “لنز” برای اعمال جلوه‌های ویژه یا تنظیمات رنگ، نور و وضوح استفاده می‌کند.

برنامه روتوش عکس Adobe Photoshop Camera

برای دانلود اپلیکیشن Adobe Photoshop Camera روی یکی از لینک‌های زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

 

دانلود برنامه از گوگل پلی 

اما یک ویژگی که Adobe Photoshop Camera را خاص می‌کند، استفاده از Adobe Sensei است که به طور خودکار، نوع عکس (پرتره یا منظره) را شناسایی کرده و ماسک‌هایی را برای جنبه‌های کلیدی مانند چهره یا آسمان، ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال، لنزهای آسمان می‌توانند رنگ آسمان را تغییر دهند، ابرها را اضافه یا حذف کنند و حتی انعکاس‌های مناسب را در یک بدنه آب اضافه کنند، بدون اینکه بر قسمت‌های دیگر تصویر، تأثیر بگذارند.

به‌علاوه، برخی از لنزها دارای “sprites” هستن؛ ابزارهای هوشمندی که می‌توان آن‌ها را بزرگ‌نمایی کرد و در ناحیه‌ای از تصویر که توسط Sensei شناسایی شده، حرکت داد. بعضی دیگر از لنزها دارای انیمیشن‌های کوچکی مانند ستاره‌های در حال تیراندازی یا یک کشتی موشکی در حال انفجار هستند.

Adobe قول داده است که لنزهای جدید (که همگی رایگان خواهند بود) را به طور منظم اضافه می‌کند. جالب است بدانید برخی از آن‌ها، توسط هنرمندان مشهور و اینفلوئنسرها ساخته شده‌اند. از آن‌جایی که هر یک از این لنزها دارای تنوع هستند (با کشیدن انگشت به راست یا چپ به آن‌ها دسترسی خواهید داشت)، می‌توانید ساعت‌ها ماجراجویی جذاب را تجربه کنید.

برنامه روتوش عکس Pixlr (اندروید و iOS)

Pixlr یکی از بهترین برنامه‌ها برای کاربران معمولی تلفن‌های همراه است. عکس‌هایی که توسط این اپلیکیشن روتوش می‌شوند، برای اشتراک‌گذاری سریع در شبکه‌های اجتماعی، بسیار ایده آل هستند. رابط بصری Pixlr بسیار آسان است و قطعا از کار کردن با آن لذت خواهید برد.

برنامه روتوش عکس Pixlr

روی یکی از لینک‌های زیر ضربه بزنید تا این اپلیکیشن را از یکی از فروشگاه‌های گوگل پلی یا اپ استور، دانلود و نصب نمایید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

Pixlr یک برنامه روتوش عکس ساده و جذاب است که پیچیدگی‌های زیادی ندارد. به عبارتی دیگر، در این اپلیکیشن تنها چند ابزار ساده وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، تصاویر خود را ویرایش کنید.

کتابخانه این برنامه شامل فیلترهای جذاب، جلو‌ه‌های ویژه، پوشش‌ها، حاشیه‌های سرگرم کننده، برچسب‌های کارتونی و … می‌شود. طرح‌بندی‌های از پیش تعیین شده و الگوهای طراحی شده، به شما اجازه می‌دهند عکس‌های خود را در کمترین زمان ممکن، روتوش کنید.

نسخه رایگان برنامه Pixlr شامل تبلیغات است که ممکن است کمی آزار دهنده باشند. برای خلاص شدن از دست این تبلیغات و همچنین دسترسی به ابزارهای بیشتر، می‌توانید با پرداخت اشتراک ماهیانه، به یکی از کاربران ویژه این اپلیکیشن تبدیل شوید.

اپلیکیشن ادیت تصویر Adobe Lightroom (اندروید و iOS)

نسخه موبایل Adobe Lightroom بخشی از یک برنامه بزرگ مبتنی بر فضای ابری است که شامل ذخیره‌سازی کل کتابخانه عکس‌های شما و دسترسی به فایل‌ها با وضوح کامل (اصلی و ویرایش شده) در همه دستگاه‌ها(موبایل، لپ‌تاپ و دسکتاپ) است. استفاده از این برنامه، نیاز به پرداخت اشتراک دارد؛ اما اگر فقط به دنبال روتوش تصاویر در موبایل هستید، می‌توانید از نسخه رایگان آن استفاده کنید.

برنامه روتوش عکس Adobe Lightroom

برای دانلود برنامه روتوش عکس Adobe Lightroom روی یکی از لینک‌های زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

Adobe Lightroom یک برنامه عالی برای یادگیری محسوب می‌شود. کتابخانه این اپلیکیشن همیشه در حال گسترش و توسعه است و می‌توانید از طریق این آموزش‌ها، به یک ویرایش‌گر حرفه‌ای عکس تبدیل شوید.

چندین ابزار برای نوردهی، جلوه‌های رنگی، ویرایش بخش‌های انتخابی، فیلترها و … تنها بخشی از ویژگی‌های این برنامه قدرتمند و حرفه‌ای به شمار می‌روند. یک نکته جالب این‌که ویرایش‌ها در هر لحظه که مایل باشید قابل لغو شدن هستند؛ بنابراین همیشه می‌توانید به عکس اصلی دسترسی داشته باشید.

Lightroom علاوه بر امکان به اشتراک‌گذاری تصاویر، دارای یک بخش به نام Discover است. در این بخش می‌توانید ویرایش‌هایی که دیگر کاربران روی عکس‌های خود اعمال کرده‌اند، مشاهده کنید.

برنامه روتوش عکس VSCO (اندروید و iOS)

VSCO مانند اینستاگرام یک شبکه اجتماعی آنلاین است که از فیلترهای گوناگونی برای روتوش و ادیت عکس برخوردار است. نقطه قوت این برنامه، پشتیبانی از هزاران فیلتر متنوع و جذاب است که دست شما را برای اعمال تغییرات روی تصاویر، کاملا باز می‌گذارد.

برنامه روتوش عکس VSCO

روی یکی از لینک‌های زیر ضربه بزنید تا برنامه VSCO را از یکی از فروشگاه‌های گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

این اپلیکیشن شامل تمام ابزارهای استاندارد ویرایش تصویر از قبیل برش، حاشیه‌ها، افزودن متن و خطوط و … است. همچنین می‌توانید از VSCO برای تنظیم نوردهی، کنتراست، دما یا رنگ پوست استفاده کنید.

هنگامی که ویرایش عکس خود را تمام کردید، می‌توانید آن را با انجمن VSCO یا در یک شبکه اجتماعی دیگر (مانند اینستاگرام) به اشتراک بگذارید! امکان اشتراک‌گذاری داخلی حتی به شما اجازه می‌دهد تصاویر خود را از طریق پیام رسان‌هایی مانند تلگرام و واتساپ هم به اشتراک بگذارید.

کلام آخر

روتوش عکس برای هر کاربری جذاب و سرگرم کننده است. تا چندی قبل، این کار فقط از طریق برنامه‌های سنگین و حرفه‌ای مانند فتوشاپ، امکان‌پذیر بود. اما امروز می‌توانید روی تلفن همراه خود و در کمترین زمان ممکن، ادیت‌های دل‌خواه را روی عکس‌های خود انجام دهید.

در این مقاله به معرفی 6 برنامه روتوش عکس در تلفن‌های همراه اندروید و iOS پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

2.7 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//