بهترین برنامه کتاب صوتی آیفون + 6 اپلیکیشن برتر 2023

یادش بخیر؛ همه ما در کودکی عاشق قصه بودیم و این قصه‌ها را وقتی بیشتر دوست داشتیم که مادر، پدر یا پدربزرگ و مادربزرگ، آن‌ها را برایمان می‌خواندند! اگر هنوز این عادت را ترک نکرده‌اید به شما تبریک می‌گوییم؛ زیرا یکی از میلیون‌ها علاقمند به کتاب صوتی هستید.

عاشق مطالعه هستید اما دل و دماغ کتاب دست گرفتن و خواندن ندارید؟ کتاب صوتی بهترین پیشنهاد است! یا شاید هم در زندگی شلوغ امروزی، فرصتی برای یک گوشه نشستن و خواندن کتاب‌های مختلف را ندارید؟ باز هم باید به سراغ کتاب‌های صوتی بروید.

خوبی یک کتاب صوتی این است که می‌توانید به صورت موازی با فعالیت‌های روزانه خود، به آن گوش دهید. در مترو، زمان استراحت و ناهار، پیاده‌روی، برگشت به منزل و … تنها چیزی که به آن نیاز دارید؛ یک اپلیکیشن مناسب است که روی تلفن همراهتان نصب شده باشد.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم شما را با بهترین برنامه کتاب صوتی آیفون آشنا کنیم. اگر یکی از کاربران این گوشی‌ها هستید و از طرف دیگر، اخیرا به کتاب‌های گویا علاقمند شده‌اید؛ حتما تا پایان با ما همراه باشید.

اپلیکیشن کتاب صوتی Apple Books

شرکت اپل به طراحی اپلیکیش‌های اختصاصی برای دستگاه‌های خود از قبیل آیفون و آیپد معروف است. وقتی پای کتاب صوتی در میان باشد، کاربران گوشی‌های آیفون، انتخابی بهتر از برنامه Apple Books نخواهند داشت!

اپلیکیشن کتاب صوتی apple book

این اپلیکیشن که به صورت انحصاری برای سیستم عامل iOS طراحی شده است؛ امکان جستجو در میان میلیون‌ها کتاب در موضوعات مختلف از قبیل علمی، تخیلی، هیجان‌انگیز، روان‌شناسی، ادبیات کودک و … را برای شما فراهم می‌کند.

برای دانلود و نصب اپلیکیشن Apple Books در گوشی‌های آیفون، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

برنامه Apple Books علاوه بر آیفون، در دیگر دستگاه‌های اپل از قبیل اپل واچ (ساعت هوشمند)، آیپد، مک و … هم به راحتی اجرا می‌شود. رابط کاربری تمیز و آسان که از ویژگی‌های اصلی برنامه‌های اپل است، در این اپلیکیشن هم به وضوح قابل مشاهده است.

علاوه بر این، ویژگی Family Sharing در این برنامه به شما امکان می‌دهد که کتاب‌های صوتی مورد علاقه خود را با حداکثر 5 نفر از اعضای خانواده یا دوستان خود، به اشتراک بگذارید.

برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های اپلیکیشن Apple Books عبارتند از:

  • امکان خرید مستقیم کتاب‌های صوتی در داخل برنامه
  • قابل اجرا در تمامی دستگاه‌های اپل
  • امکان اشتراک‌گذاری کتاب‌ها با اعضای خانواده و دوستان
  • امکان تعیین اهداف خواندن برای حفظ انگیزه گوش دادن به کتاب‌های صوتی
  • رابط کاربری ساده و شهودی
  • پشتیبانی از CarPlay

به عنوان تنها عیب این برنامه کاملا رایگان، باید به این نکته اشاره کنیم که در حال حاضر، تنها در کشورهای محدودی عرضه شده است. اما مطمئنا به زودی، دسترسی آن در سراسر جهان، ممکن خواهد شد.

برنامه Audible

اگر بخواهیم به صورت کلی به بهترین اپلیکیشن کتاب صوتی در همه سیستم عامل‌ها اشاره کنیم، بدون شک باید از Audible نام ببریم. این برنامه کاملا رایگان، تقریبا تمامی انتظارات شما از یک برنامه AudioBook را برآورده خواهد کرد.

برنامه کتاب صوتی Audible

امکان دانلود آفلاین کتاب‌های موجود در کتابخانه، سرعت قابل تنظیم، نشانک‌ها، پیمایش آسان در میان فصل‌های مختلف کتاب، پشتیبانی از multitasking برای پخش برنامه در پس زمینه و … تنها برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد Audible به شمار می‌روند.

برای دانلود و نصب این برنامه کتاب صوتی آیفون کافیست روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

امکان خرید مستقیم کتاب‌های صوتی از داخل برنامه یا خرید اشتراک Audible به صورت ماهانه و دریافت اعتبار برای گوش دادن نامحدود به کتاب‌ها هم برای کاربران این اپلیکیشن فراهم شده است.

برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های برنامه کتاب صوتی Audible عبارتند از:

  • دارا بودن انواع محتواهای صوتی
  • ادغم عالی با آمازون
  • امکان گوش دادن آفلاین به کتاب‌های صوتی
  • رایگان و بدون تبلیغات داخلی
  • همگام‌سازی بین دستگاه‌های مختلف

برنامه کتاب صوتی آیفون Libby

اگر می‌خواهید برای همیشه با خرید کتاب‌های صوتی خداحافظی کنید، باید به سراغ اپلیکیشن قدرتمند و رایگان Libby بروید. این برنامه به شما اجازه می‌دهد به کتاب‌خانه‌های صوتی دسترسی داشته و کتاب‌های مورد علاقه خود را بدون خرید، بخوانید و از آن‌ها لذت ببرید.

اپلیکیشن کتاب صوتی Libby

برای شروع، باید در این برنامه ثبت نام کرده و یک کاربری ایجاد کنید. سپس می‌توانید در کتاب‌خانه‌های اطراف محل زندگی خود جستجو کرده و کتاب‌های صوتی را به امانت بگیرید؛ دقیقا مانند همان کاری که با عضویت در کتاب‌خانه‌های حقیقی و داشتن کارت عضویت انجام می‌دادید!

بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر یک کتاب‌خانه با دارا بودن کتاب‌های صوتی در نزدیکی محل زندگی شما قرار نداشته باشد، این اپلیکیشن عملا کارایی چندانی نخواهد داشت.

برای دانلود و نصب برنامه Libby در آیفون، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

اپلیکیشن Libby بهترین برنامه برای دسترسی به کتاب‌های صوتی رایگان است. این یک راه کاملا امن و قانونی برای گوش دادن به هزاران نسخه از کناب‌های جدید و کلاسیک است.

برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های این برنامه عبارتند از:

  • پشتیبانی از کتاب‌های محلی
  • کاملا قانونی برای گوش دادن به کتاب‌های صوتی رایگان
  • امکان دسترسی به چندین کتابخانه به صورت همزمان

اپلیکیشن Scribd

قابلیت‌های Scribd بسیار فراتر از یک پخش کننده صوتی ساده برای دستگاه‌های آیفون و سیستم عامل iOS هستند. بنابراین تصمیم گرفتیم این اپلیکیشن را هم در لیست بهترین برنامه کتاب صوتی آیفون قرار دهیم.

اپلیکیشن کتاب صوتی Scribd 

اگر می‌خواهید به هزاران نسخه از کتاب‌های صوتی دسترسی داشته باشید، باید هزینه اشتراک ماهیانه Scribd که تنها 10 دلار است را پرداخت کنید. اما اگر فقط به یک اپلیکیشن برای باز کردن کتاب‌های صوتی که دانلود کرده‌اید نیاز دارید، نیازی به پرداخت درون برنامه‌ای نیست.

کتابخانه Scribd حاوی انواع محتواها از قبیل کتاب‌های صوتی، کتاب‌های الکترونیکی، مقالات دانشگاهی، روزنامه‌ها، مجلات و حتی موسیقی است. بنابراین خرید اشتراک این اپلیکیشن را به شدت به شما عزیزان توصیه می‌کنیم.

برای دانلود و نصب Scribd در آیفون کافیست روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

یکی از ویژگی‌های قابل توجه این برنامه، اجرا شدن روی اپل واچ است. بنابراین دیگر برای گوش دادن به کتاب‌های صوتی، حتی به گوشی آیفون هم نیاز ندارید! تنها داشتن یک ساعت هوشمند اپل و البته اپلیکیشن Scribd برای انجام این کار کفایت می‌کند.

برخی از قابلیت‌های برنامه کتاب صوتی Scribd عبارتند از:

  • کتابخانه قدرتمند با محتوای عظیم
  • اشتراک ارزان و مقرون به صرفه
  • کاربری آسان
  • قابل اجرا در اپل واچ

اپلیکیشن کتاب صوتی Chirp Audiobooks

اگر به دنبال یک کتابخانه عظیم از کتاب‌های صوتی با تخفیف‌های فوق‌العاده هستید، Chirp Audiobooks بهترین انتخاب شما خواهد بود. این برنامه کاملا رایگان است و امکان خرید مستقیم طیف گسترده‌ای از کتاب‌های صوتی را با بهترین قیمت، برای شما فراهم می‌کند.

برنامه کتاب صوتی Chirp Audiobooks

با نصب این برنامه، امکان خرید مستقیم پرفروش‌ترین کتاب‌های صوتی را به صورت مستقیم خواهید داشت؛ آن‌هم با قیمت‌های عالی و تخفیف‌های بی‌نظیر که بعید است در هیچ جای دیگر، آن‌ها را به این راحتی‌ها پیدا کنید.

هر کتابی که در Chirp Audiobooks خریداری می‌کنید، برای همیشه متعلق به خودتان است. می‌توانید آن را در داخل برنامه گوش داده یا آن را دانلود کرده و در گوشی آیفون خود ذخیره نمایید.

برای دانلود و نصب اپلیکیشن Chirp Audiobooks در گوشی‌های آیفون، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

ناوبری آسان، تایمر خواب، سرعت پخش قابل تنظیم، دریافت پیشنهادهای شخصی بر اساس علاقمندی‌ها و جستجوهایی که انجام داده‌اید و … تنها برخی از ویژگی‌ها و نقاط قوت این اپلیکیشن قدرتمند و کاملا رایگان هستند.

از جمله قابلیت‌های Chirp Audiobooks می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای استفاده از آن به خرید اشتراک نیازی نیست
  • بهترین تخفیف‌ها برای خرید کتاب‌‌های صوتی
  • توضیه‌ها و پیشنهادهای شخصی بر اساس علاقمندی‌ها

برنامه Kobo Books

یکی دیگر از برنامه‌های پخش کتاب صوتی با کتابخانه‌ای عظیم از انواع عناوین، اپلیکیشن Kobo Books است. توجه داشته باشید که برای استفاده از آن و پخش کتاب‌های صوتی، به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیاز ندارید. با این‌حال، دسترسی به کتابخانه نیازمند پرداخت حق اشتراک است.

برنامه کتاب صوتی

تنها با پرداخت 10 دلار در ماه، می‌توانید به هزاران نسخه از کتاب‌های صوتی در انواع ژانرها دسترسی داشته باشید. استفاده از این برنامه بسیار ساده است و می‌توانید صفحه نمایش را به صورت دلخواه تنظیم کنید.

صفحه اصلی همه کتاب‌هایی را که اخیرا به آن‌ها گوش داده‌اید به شما یادآوری می‌کند و گوش دادن به چندین کتاب را در یک زمان، آسان‌تر می‌کند. به علاوه، گزینه‌های مرتب‌سازی گسترده به شما کمک می‌کنند تا به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید.

برای دانلود و نصب اپلیکیشن کتاب صوتی Kobo Books روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

این برنامه برای افرادی که به دنبال یادگیری زبان‌های مختلف هستند هم بسیار مفید است. زیرا علاوه بر انگلیسی، می‌توانید کتاب‌هایی به زبان‌های فرانسوی، پرتغالی، آلمانی، ایتالیایی، چینی، ژاپنی و … را هم در آن خریداری و پخش کنید.

برخی از قابلیت‌های مهم Kobo Books عبارتند از:

  • کاتالوگ وسیع
  • پشتیبانی از چندین دستگاه
  • سازگار با CarPlay

کلام پایانی

کتاب بخش جدانشدنی زندگی انسان است؛ چه به صورت متنی باشد، چه الکترونیکی و چه در ساده‌ترین صورت آن یعنی صوتی. تنها با داشتن یک برنامه تلفن همراه مناسب، می‌توانید در طول شبانه‌روز به کتاب‌های مورد علاقه خود گوش دهید.

در این مقاله به معرفی بهترین اپلیکیشن کتاب صوتی آیفون پرداختیم. در صورتی که اپلیکیشن دیگری را می‌شناسید که در این لیست قرار نگرفته است؛ حتما آن را در بخش نظرات با ما و سایر خوانندگان، در میان بگذارید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//