آموزش ردیابی کردن گوشی های سامسونگ با روش های مختلف

امروزه گوشی‌های همراه به عنوان یکی از وسایل ضروری برای افراد شناخته شده است. بعضی افراد در گوشی خود اطلاعات مهمی را نگه‌داری می‌کنند که همیشه نگران از دست رفتن آن‌ها هستند.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک روش‌های کاربردی ردیابی گوشی سامسونگ را معرفی کرده‌ایم که با استفاده از آن‌ها به راحتی می‌توانید گوشی همراه خود را پیدا کنید.

بهترین روش های ردیابی گوشی سامسونگ

گوشی‌های همراه امروزه در زندگی افراد از ارزش بالایی برخوردار است، به طوری‌که به یک عضو جدانشدنی از زندگی مردم تبدیل شده است. همچنین در سال‌های اخیر به دلیل بیماری کرونا تمام افراد بیشترین وقت خود را در منزل سپری کردند که همین امر، باعث افزایش استفاده از گوشی‌های همراه شده است.

به همین دلیل اگر از گوشی‌های هوشمند سامسونگ استفاده می‌کنید؛ تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. در ادامه به بررسی روش‌های مختلف ردیابی گوشی سامسونگ دزدیده شده پرداخته‌ایم که می‌توانید آن‌ها را بر روی موبایل خود فعال کنید تا به وسیله آن‌ها، مکان تقریبی گوشی خود را پیدا کنید.

چگونه گوشی سامسونگ گم شده را پیدا کنیم؟

قبل از انجام هر کاری باید بر روی گوشی خود، تنظیماتی را انجام دهید تا بتوانید از روشهای ردیابی گوشی سامسونگ استفاده کنید. برای اینکار باید مسیر  Settings -> Lock Screen and Security -> Scroll down را طی کنید.

سپس بررسی کنید که آیا حساب Samsung شما قابل مشاهده است یا خیر. بعد از انجام این مسیر روش‌هایی که در زیر معرفی کرده‌ایم را می‌توانید روی گوشی اعمال کنید.

1- Find My Device

از این ویژگی زمانی می‌توانید استفاده کنید که در گوشی، اجازه مشاهده موقعیت مکانی را داده باشید و همچنین یک حساب Google روی گوشی خود فعال دارید. بعد از این اجازه مراحل زیر را به ترتیب برای پیدا کردن گوشی سامسونگ دزدیده شده، طی کنید.

مرحله 1: ابتدا به آدرس زیر مراجعه کنید:

مرحله 2: اطلاعات کاربری خواسته شده در این سایت را باید همانند حساب کاربری موجود در گوشی خود وارد کنید تا بتوانید به راحتی وارد شوید.

پیدا کردن گوشی سامسونگ

مرحله3: تلفن سامسونگ مورد نظر را از لیست موجود انتخاب کنید.

مرحله4: اگر قبلا موقعیت مکانی را در تلفن سامسونگ خود فعال کردید، باید بتوانید موقعیت فعلی خود را روی نقشه مشاهده کنید.

2- استفاده از برنامه‌های ردیاب GPS

استفاده از برنامه‌های ردیاب GPS یک روش راحت، برای ردیابی گوشی سامسونگ است. طراحی این برنامه ها به گونه‌ای انجام شده که کار با آن راحت و کاربر پسند باشد. KidsGuard Pro یکی از این برنامه‌ها است که به شما این امکان را میدهد، گوشی سامسونگ خود را ردیابی کنید.

ایده GPS

کاربران با استفاده از این برنامه می‌توانند تمام فعالیت‌های گوشی خود را چک کنند. یکی از ویژگی‌های اصلی این برنامه ردیابی گوشی همراه است. همچنین فعالیت‌های دیگری که می‌توانید با استفاده از این برنامه انجام دهید، شامل: نظارت بر  سوابق تماس، پیام‌های متنی، تصاویر، ویدیوها، تقویم دستگاه مورد نظر، مخاطبین و یادداشت‌ها است. تمام این فعالیتها را می‌توانید از راه دور نیز بررسی کنید.

حال باید بدانید از آن چگونه استفاده کنید. برای اینکار تمام مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

مرحله 1: ابتدا باید یک حساب کاربری در سایت KidsGuard Pro ایجاد کنید.

مرحله 2: در صفحه مرورگر گوشی وارد سایت www.clevguard.net شوید. سپس اندروید مناسب گوشی خود را از لیست موجود انتخاب کنید و آن را نصب کنید.

مرحله 3: پس از اتمام نصب وارد نرم افزار شده و در آن از حساب کاربری خود استفاده کنید. در ادامه اگر نیاز به انجام تنظیماتی بود، می‌توانید از دستورالعمل‌های روی صفحه استفاده کنید.

مرحله4: وارد پورتال آنلاین شوید و روی گزینه  Whereabouts کلیک کنید تا از این طریق اقدام به ردیابی گوشی سامسونگ خود کنید.

دلایل استفاده از KidsGuard Pro

مکان GPS گوشی مورد نظر، بر روی نقشه گوگل به سرعت نمایش داده می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد تا مکان فعلی گوشی خود را ردیابی کنید. همچنین تاریخ‌چه موقعیت مکانی گوشی را با جزئیات کامل نشان می‌دهد.

تمام اطلاعات در مکانی امن ذخیره می‌شود و برای هیچ کس، از جمله کارکنان پشتیبانی KidsGuard Pro  قابل دسترسی نیست و تنها شما با استفاده از حساب کاربری خودتان می‌توانید این اطلاعات را مشاهده کنید.

3- Google Timeline

این روش برای زمانی استفاده می‌شود که گوشی شما خاموش یا باتری آن کاملا تمام شده باشد. Google با استفاده از حساب کاربری دستگاه شما را ردیابی می‌کند.

نحوه ردیابی موبایل سامسونگ

به طور حتم گوشی شما قبل از خاموش شدن به اینترنت دسترسی داشته و از این طریق مکان حدودی را می‌توانید مشاهده کنید. برای اینکه Google Timeline به درستی کار کند، مکان‌نمای گوشی باید فعال باشد؛ برای این‌کار باید به تنظیمات Googleمراجعه کنید.

عملکرد تایم لاین Google Maps، بر خلاف ابزار Find Your Device، به طور خاص برای پیدا کردن گوشی سامسونگ طراحی نشده است. در عوض، می‌توانید از داده‌های موقعیت مکانی خود برای اهداف مختلفی مانند جستجوی برنامه‌های سفر قبلی استفاده کنید.

در این روش، حتی اگر دستگاه اندرویدی روشن نباشد؛ می‌توانید از تاریخچه داده‌های موقعیت مکانی برای تعیین آخرین مکان ثبت شده و ردیابی گوشی سامسونگ خود استفاده کنید. این بدان معناست که حتی اگر گوشی به طور کامل خاموش باشد، ممکن است بتوانید مکان آن را پیدا کنید.

مراحل استفاده از Google Maps

1- ابتدا به تاریخچه مکانی که از طریق گوگل شناسایی شده، بروید.

2- سپس به Google Maps بروید و نوار کناری را باز کنید. حال Timeline را از منوی کشویی انتخاب کنید.

3- در سمت چپ صفحه، می‌توانید جدول زمانی که شامل نام همه مکان‌هایی که گوشی در آن‌جا بوده را مشاهده کنید. همچنین در سمت راست نقشه مکان‌هایی وجود دارند.

مزیت Timeline توانایی ردیابی موقعیت مکانی تلفن به طور منظم در مدت زمان طولانی است. حتی اگر کسی آن را دزدیده باشد، می‌توانید مکان‌هایی را که اغلب در آنجا بوده را مشاهده و شناسایی کنید.

4- برنامه Spyic

این نرم افزار قابل دانلود و نصب بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی سامسونگ است. این نرم افزار به طور مخفیانه تمام داده‌ها را از دستگاه شما بازیابی کرده و با سرویس ذخیره سازی ابری Spyic همگام می‌کند. قابلیت دیگری که این نرم افزار دارد، این است که می‌توانید از آن برای مشاهده اطلاعات روی گوشی بدون اطلاع سارق استفاده کنید.

برنامه Spyic

5- Cocospy

نرم افزار ردیابی Cocospy شبیه به Spyic است و از آن برای ردیابی گوشی سامسونگ استفاده می‌شود. برای استفاده از این برنامه به نرم افزار روت نیاز ندارید و با یک‌بار نصب، به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. حالت مخفی آن یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود؛ زیرا فرد سارق از وجود همچنین برنامه‌ای باخبر نیست.

شرایط استفاده از این برنامه به شرح ذیل است:

  • گوشی هوشمند سامسونگ، باید دارای نسخه اندروید 4.0 یا بالاتر باشد.
  • آدرس ایمیل
  • اتصال اینترنتی که قابل اعتماد باشد

مراحل راه اندازی Cocospy

  • مرورگر وب خود را راه اندازی کنید و به سایت Cocospy بروید. اگر حساب کاربری ندارید، باید برای استفاده از این برنامه یک آدرس ایمیل و یک رمز عبور ایجاد کنید.

نحوه اجرای Cocospy

  • نماد اندروید را از نوار منو انتخاب کنید. لیستی از تمام برنامه های Cocospy که در دسترس هستند به شما نمایش می‌دهد.
  • گزینه مناسب را انتخاب کنید و پرداخت را انجام دهید.
  • بعد از پرداخت یک ایمیل تأیید حاوی اطلاعات پرداخت و دستورالعمل نصب و یک لینک دانلود دریافت می‌کنید.
  • بر روی لینک ارسالی کلیک کنید و آن را بر روی گوشی نصب کنید. قبل از تکمیل فرآیند نصب، مطمئن شوید که حالت مخفی انتخاب شده باشد.
  • بعد از اینکه نصب کامل شد، با استفاده از دستگاه دیگری به حساب Cocospy خود بروید تا نحوه عملکرد آن را آزمایش کنید.
  • پس از دسترسی به حساب خود، زمانی را برای همگام سازی آن با تلفن سامسونگ خود در نظر بگیرید.
  • بعد از انجام تمام این مراحل وارد داشبورد خود شوید. در سمت چپ صفحه، گزینه‌هایی را مشاهده می‌کنید که در مورد تلفن شما اطلاعاتی را ارائه می‌دهد. همچنین در سمت راست، خلاصه‌ای از فعالیت‌های گوشی را که شامل موقعیت مکانی است، را نمایش می‌دهد.
  • می‌توانید با انتخاب گزینه‌ها از منوی کشویی به مشاهده پیام‌ها، تماس‌ها، موقعیت مکانی، تاریخچه اینترنت و سایر اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

برای ردیابی گوشی سامسونگ، وارد حساب Cocospy شوید و از ابزار مکان برای پیدا کردن آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از ویژگی سیم‌کارت این برنامه استفاده کنید، به این صورت که با تعویض سیم کارت به شما هشدار می‌دهد.

نتیجه گیری

تمام پنج روشی که در این مقاله به آن اشاره شد، بهترین روش‌های موجود برای ردیابی گوشی سامسونگ است. ولی باید بدانید برای استفاده از هر برنامه‌ای شما نیاز دارید یک‌سری تنظیمات اولیه‌ای را برای آن‌ها انجام دهید تا بتوانید از برنامه به درستی استفاده کنید.

در این مقاله به بررسی ردیابی گوشی سامسونگ گم یا دزدیده شده پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

2 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//