اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند با 3 روش ساده

تماشای تصاویر یا فیلم‌های گرفته شده با دوربین موبایل روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون، واقعا جذاب و لذت بخش است! امروز خبر خوبی برای کاربران تلفن‌های همراه شیائومی داریم: اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون از آن‌چه که فکرش را می‌کنید، راحت‌تر است!

خبر خوب این‌که برخی از گوشی‌های شیائومی از یک ابزار داخلی برای فعال کردن حالت Screen mirroring (نمایش صفحه نمایش موبایل در نمایش‌گرهای بزرگ‌تر مانند تلویزیون) برخوردار هستند. اما حتی اگر گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی نکند هم راه‌های مختلفی برای برقراری اتصال میان موبایل و تلویزیون هوشمند وجود دارند.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به بررسی 3 روش ساده برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند بپردازیم. اگر دوست دارید محتوای تلفن همراه خود را در یک صفحه نمایش بزرگ‌تر مشاهده کنید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

آیا همه گوشی‌های شیائومی به تلویزیون وصل می‌شوند؟

پاسخ کوتاه این سوال، بله است! تقریبا تمام گوشی‌های هوشمند شیائومی، از جمله دستگاه‌های Redmi که از سیستم MIUI استفاده می‌کنند، از قابلیت Screen mirroring پشتیبانی می‌کنند.

آیا همه گوشی های شیائومی به تلویزیون وصل می‌شوند؟

سیستم MIUI از نسخه MIUI 11 به بعد، قابلیت داخلی پخش صفحه نمایش یا همان Miracast را روی تلفن‌های همراه شیائومی قرار داده است. بنابراین بدون نیاز به هیچ اپلیکیشن جانبی، می‌توانید محتوای گوشی خود را روی تلویزیون مشاهده کنید.

حتی در صورتی که تلفن همراه شما از Miracast پشتیبانی نکند، باز هم می‌توانید به اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون‌های هوشمند، امیدوار باشید. در این شرایط، باید به سراغ اپلیکیشن‌های جانبی یا همان برنامه‌های شخص ثالث بروید.

در ادامه این مقاله، ابتدا روش استفاده از Miracast را توضیح می‌دهیم. بعد از آن، به سراغ دو اپلیکیشن محبوب ApowerMirror و letsview خواهیم رفت. بنابراین حتما تا پایان ما را دنبال کنید.

آموزش اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی با ساده‌ترین روش‌ها
بخوانید

اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون از طریق Miracast

برای وصل کردن موبایل و تلویزیون به همدیگر در این روش، نیاز به یک شبکه بی سیم (وای فای) دارید. علاوه بر این، تلویزیون هوشمند شما حتما باید از Wi-Fi پشتیبانی کند. در صورتی که این شرایط مهیا بود، برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون از طریق Miracast مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در قدم  اول، تلفن همراه و تلویزیون خود را به یک شبکه وای فای مشترک، متصل کنید.
  • در این مرحله باید منبع پخش تلویزیون خود را به “Wireless Screen Mirroring” تغییر دهید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، به دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه نمایید. تلویزیون را در حالت Wireless Screen Mirroring قرار دهید
  • اکنون در تنظیمات گوشی شیائومی خود، وارد بخش Connection & sharing شده و ویژگی “Cast” را فعال کنید. به این ترتیب، گوشی دستگاه‌های قابل اتصال را پیدا می‌کند. گزینه cast را فعال کنید
  • در لیستی که نمایش داده می‌شود، روی نام تلویزیون خود ضربه بزنید. روی نام تلویزیون خود ضربه بزنید
  • ویژگی Screen mirroring فعال شده و می‌توانید به محتوای گوشی خود روی صفحه نمایش تلویزیون دسترسی داشته باشید.

از این لحظه به بعد (تا زمانی که اتصال را قطع نکرده باشید) تمام کارهایی که در تلفن همراه شیائومی خود انجام می‌دهید، در نمایش‌گر تلویزیون، نشان داده می‌شوند.

اتصال گوشی اندروید به تلویزیون : معرفی هفت روش کارساز
بخوانید

استفاده از برنامه LetsView برای اتصال گوشی و تلویزیون

ابزار LetsView یکی از بهترین و قابل اعتمادترین برنامه‌ها برای اتصال گوشی‌‌ به تلویزیون هوشمند است. این یک اپلیکیشن اشتراک‌گذاری صفحه نمایش بی‌سیم DNLA است که تقریبا از تمام پلتفرم‌های موجود، پشتیبانی می‌کند.

با ضربه زدن روی لینک زیر، می‌تواند اپلیکیشن رایگان LetsView را برای گوشی شیائومی خود، دانلود و نصب کنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

توجه کنید که این برنامه را باید روی تلویزیون هوشمند خود هم نصب کنید. در صورتی که نمی‌توانید از تلویزیون خود به صورت مستقیم LetsView را دانلود کنید، نسخه APK را از طریق لینک زیر دانلود کرده و در تلویزیون خود کپی کنید:

دانلود letsview

بعد از این‌که این برنامه را در گوشی موبایل و تلویزیون خود نصب کردید، مراحل زیر را برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند دنبال کنید:

  • ابتدا تلویزیون هوشمند و موبایل خود را به یک شبکه وای فای مشترک متصل کنید. تلویزیون و گوشی را به یک شبکه وای فای متصل کنید
  • برنامه LetsView را در تلویزیون هوشمند خود، راه‌اندازی و اجرا کنید.
  • اکنون LetsView را در گوشی خود راه‌‌اندازی کرده و منتظر بمانید تا نام تلویزیون هوشمند ظاهر شود.

برنامه letsview را روی گوشی هوشمند اجرا کنید

  • روی نام تلویزیون ضربه زده و Phone Screen Mirroring را انتخاب کنید.
  • بلافاصله صفحه نمایش تلفن همراه، روی نمایش‌گر تلویزیون ظاهر می‌شود.
چگونه آیفون را به تلویزیون‌های هوشمند متصل کنیم؟
بخوانید

اتصال تلویزیون هوشمند به گوشی شیائومی با برنامه ApowerMirror

در نهایت، سومین روشی که می‌توانید از آن برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند استفاده کنید، برنامه ApowerMirror است. این اپلیکیشن قدرتمند، قابلیت‌های مختلف از جمله Cloud Mirroring (اتصال از راه دور) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برای شروع، باید ApowerMirror را روی تلفن همراه و تلویزیون هوشمند خود نصب کنید. برای این‌کار، از لینک‌های زیر استفاده کنید:

دانلود برنامه ApoweMirror

 

دانلود برنامه از گوگل پلی  

بعد از این‌که برنامه را با موفقیت روی هر دو دستگاه نصب کردید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تلفن همراه و تلویزیون هوشمند خود را به یک شبکه وای فای مشترک وصل کنید.
  • برنامه  ApowerMirror را در هر دو دستگاه اجرا کنید.
  • یک پین کد در نسخه تلویزیون برنامه دریافت می‌کنید که باید آن را اپلیکیشن باز شده در تلفن همراه وارد کنید.
  • اکنون در نسخه موبایل برنامه، روی اولین گزینه در گوشه بالای سمت راست (به شکل ستاره) ضربه بزنید. روی نماد ستاره ضربه بزنید
  • در فیلد باز شده، پین کدی که در تلویزیون دریافت کرده بودید را وارد کرده و روی “Start now” ضربه بزنید.

به این ترتیب اتصال برقرار شده و می‌توانید به محتوای روی صفحه نمایش تلفن همراه شیائومی خود، در نمایش‌گر بزرگ تلویزیون هوشمندتان دسترسی داشته باشید.

کلام آخر

وصل کردن تلفن همراه به تلویزیون یکی از قابلیت‌های جدید  این دستگاه‌ها است که با استقبال فوق‌العاده کاربران مواجه شد. کمتر کسی می‌تواند قید تماشای عکس‌ها و فیلم‌ها یا حتی اجرای بازی‌های موبایل خود را روی نمایش‌گر بزرگ و باکیفیت تلویزیون بزند!

در این مقاله به بررسی 3 روش برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول 

آیا اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون رایگان است؟

بله. هر 3 روش که ما در این مقاله معرفی کرده‌ایم، کاملا رایگان هستند و برای استفاده از آن‌ها، نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نخواهید داشت.

بهترین روش برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند کدام است؟

در صورتی که گوشی شیائومی شما از ویژگی Miracast پشتیبانی نماید، به سادگی و بدون نصب هیچ برنامه دیگری، می‌توانید گوشی خود را به نمایش‌گر تلویزیون متصل کنید.

3 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//