اتصال گوشی اندروید به تلویزیون : معرفی هفت روش کارساز

اتصال گوشی اندروید به تلویزیون می‌تواند شما را از دست صفحه‌های نمایش‌های کوچک راحت کرده و یک صفحه بسیار بزرگ را در اختیارتان قرار دهد. در این مواقع، همه کابل HDMI را به عنوان تنها راه‌ ممکن به شما پیشنهاد می‌دهند؛ اما ایده آل تک همیشه راهکارهای جدیدی را به شما نشان خواهد داد.

در بهترین حالت، دستگاه اندرویدی شما دارای یک صفحه نمایش 7 اینچی است؛ این درحالیست که کوچکترین تلویزیون‌های هوشمند، حداقل 30 اینچ صفحه را پیش روی شما قرار می‌دهند! به قول قدیمی‌ها، جای هیچ استخاره نیست؛ همین الان باید به فکر اتصال گوشی اندروید به تلویزیون خود باشید.

حالا سوال این است که چگونه می‌توانید تلفن یا تبلت خود را به تلویزیون متصل کرده و لذت اندروید با صفحه نمایش بزرگ را تجربه کنید؟ با این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک همراه باشید تا 7 روش کاربردی را برای یکی کردن دستگاه اندرویدی و TV یاد بگیرید.

اتصال گوشی اندروید به تلویزیون چه کاربرد هایی دارد؟

این روزها یکی از مهمترین کاربردهای اتصال گوشی اندروید به تلویزیون، علاقه به گیم و بازی کردن با کیفیت بالاست. وقتی بازی‌ها از روی صفحه کوچک موبایل به صفحه بزرگ تلویزیون یا سینما خانگی شما منتقل شوند، خواهید دید سرگرمی خصوصی درون گوشی شما به طور ناگهانی به یک سرگرمی عمومی ‌تبدیل می‌شود که همه آرزوی آن را داشتند.

کاربردهای اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

حتی ممکن است دیگر از کنسول بازی استفاده نکنید و از این پس دستگاه اندروید خود را وسیله‌ای فوق‌العاده برای تجربه بازی‌های جدید و هیجان انگیز بدانید.

چگونه دستگاه اندروید را به یک کنسول بازی مهیج تبدیل کنیم؟

عاشق بازی‌های لذت بخش، هیجانی و جذاب هستید؟ در این جا قصد داریم از نحوه تبدیل گوشی اندرویدی به یکی از این کنسول بازی های جالب پرده برداریم تا بتوانید از علاقه‌های کلاسیک خود در قالبی مهیج و مدرن بیشتر لذت ببرید.

امکاناتی که در این اتصال در دسترس شما قرار خواهد گرفت، قابل توجه هستند و این تجربه، به قدری جذاب خواهد بود که ممکن است دیگر هرگز حاضر نباشید گیم‌های اندرویدی را بدون تلویزیون بازی کنید. برای داشتن بهترین نتیجه، لازم است یک کنترلر را به دستگاه خود وصل نمایید.

با کمی‌ فکر کردن شاید به این نتیجه برسید که مجموعه عکس و فیلم هم موارد مناسبی برای به اشتراک‌گذاری با دوستان است. نرم افزار ارائه، می‌تواند مزایای اتصال HDMI به صفحه نمایش را نیز داشته باشد.

7 روش برای اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

حتی ممکن است بخواهید از اتصال HDMI به تلویزیون برای اهداف دیگری استفاده کنید. پس بگذارید اول به این سوال پاسخ دهیم که چگونه دستگاه اندروید خود را به تلویزیون HDMI متصل کنیم؟

Google Chromecast

احتمالا رایج‌ترین روش، استفاده از Google Chromecast Ultra است که همه با آن آشنایی دارند و ابزاری برای پخش مستقیم رسانه (یا نمایش‌گر تلفن شما) در تلویزیون محسوب می‌شود.

اتصال گوشی اندروید به تلویزیون از طریق Google Chromecast

Chromecast دارای یک کانکتور HDMI و یک کابل برق USB است (در اکثر تلویزیون‌ها پورت USB وجود دارد که انرژی کافی برای تأمین برق دستگاه را فراهم می‌کند). هنگامی‌که با دستگاه اندروید شما Pair شد، آماده استفاده است.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که از دستور Cast در منوی تنظیمات سریع اندروید استفاده کنید یا آیکن آن را در اپلیکیشن‌های مورد علاقه خود پیدا کنید. به عنوان مثال، برنامه Chrome دارای گزینه Cast است.

صفحه نمایش خود را با Amazon Fire Stick همسان سازی کنید.

روش دیگر برای همسان‌سازی وایرلس نمایشگر دستگاه اندروید شما، استفاده از Amazon Fire Stick است. ایده مورد نظر در این جا مشابه استفاده از Chromecast است:

شما دو دستگاه را بهم پیوند می‌دهید و صفحه نمایش خود را به تلویزیون می‌آورید. سپس می‌توانید محتوا، برنامه‌ها، بازی‌ها و هر رسانه پخش فعال را در تلویزیون خود مشاهده کنید.

Amazon Fire TV Stick یکی از پرفروش ترین برنامه‌های آمازون است و برای مدیا سنتر تولیدکننده آن، نسبت به Google Chromecast Ultra گزینه بسیار انعطاف پذیرتری است.

Miracast Dongle

Miracast، یک سیستم وایرلس HDMI است که در بسیاری از تلویزیون‌های مدرن قرار داده شده است. حتی اگر تلویزیون شما از سازگاری Miracast برخوردار نباشد، ممکن است با جستجو در گزینه‌ها، دریابید که دستگاه پخش Blu-ray یا مرکز رسانه (مدیا سنتر) شما این ویژگی را دارد. در صورت عدم موفقیت، می‌توانید یک دانگل ارزان قیمت Miracast را به پورت HDMI تلویزیون خود متصل کنید.

اتصال از طریق Miracast Dongle

برای اتصال دستگاهی که دارای Android 6.0 Marshmallow یا نسخه جدیدتر است، به دستگاه Miracast ، باید از مسیر تنظیمات> اتصال دستگاه> بازتاب صفحه را باز کرده و مراحل را در آن جا دنبال کنید.

برای دستگاه‌های قدیمی‌تر که گزینه های متفاوتی دارند، از قسمت تنظیمات> نمایش> صفحه نمایش Cast استفاده کنید، سپس منو را باز کرده و گزینه Enable wireless display را تیک بزنید.

USB به HDMI

در سال های اخیر، پشتیبانی‌های اتصال USB به HDMI بهبود یافته است. برای این منظور، شما به یک مبدل برای تبدیل سیگنال از کانکتور USB (معمولا میکرو USB یا شاید کانکتور USB نوع C) به کابل HDMI و نمایش خروجی در تلویزیون یا مانیتور مورد نظر خود نیاز دارید. علاوه بر آن می‌توانید یک مبدل USB به HDMI مناسب را از سایت آمازون خریداری کنید.

اتصال از طریق آداپتر hdmi

سازگاری برای مبدل‌ها در دستگاه‌های مختلف، متفاوت است. تلفن‌ها و تبلت‌های سامسونگ مانند برخی از دستگاه های HTC و Motorola با آن‌ها کار می‌کنند، اما ممکن است برخی دیگر با این مبدل‌ها سازگاری نداشته باشند. اگر چنین شد، فورا به سراغ خرید یک آداپتور نروید، بلکه اول “آداپتور USB HDMI برای [دستگاه خود]” را در گوگل جستجو کنید و ببینید چه نتایجی را برای شما می‌آورد.

آداپتور USB HDMI در دو نوع موجود است:

  • MHL: این عنوان، مخفف Mobile High-Definition Link است و ویدیوی HD و صدای فراگیر هشت کانال را ارائه می‌دهد. بر روی ساخت آن در سال 2010 سرمایه گذاری شده و در حال حاضر مشخصات superMHL را ارائه می‌دهد. دستگاه‌ها هم با micro-USB و هم با USB Type-C در دسترس هستند.
  • Slimport: به برق کمی احتیاج دارد، به این معنی که می‌توانید بدون تخلیه باتری، گوشی خود را به تلویزیون وصل کنید. البته اگر یک بازی با گرافیک بالا کار کنید، معلوم است که برق بیشتری مصرف خواهد کرد! خوشبختانه بسیاری از کابل های Slimport از یک پورت میکرو USB برای اتصال کابل شارژر شما استفاده می‌کنند.

توجه داشته باشید که انواع آداپتور AV دیگر نیز موجود است. اگر تلویزیون HDMI ندارید، می‌توانید به جای آن کابل Slimport سازگار با VGA را انتخاب کنید.

تلفن خود را به عنوان یک دستگاه ذخیره سازی متصل کنید

روش دیگر برای اتصال تلفن اندروید به تلویزیون ، استفاده از دستگاه ذخیره سازی USB است. اگرچه این مورد برای اشتراک صفحه نمایش چندان مناسب نیست، با این وجود به شما امکان می‌دهد عکس‌ها و فیلم‌ها را در تلویزیون و با صفحه نمایش بزرگ مشاهده کنید.

بنابراین اگر چه نمی‌توانید ویدیوی برنامه ورزشی مورد علاقه موجود در گوشی خود را در تلویزیون پخش کنید، اما می‌توانید فیلم‌های تعطیلات خود را به اشتراک بگذارید. فقط مطمئن شوید که پورت USB تلویزیون (یا سایر دستگاه های رسانه‌ای) شما برای استفاده عمومی باشد، زیرا برخی از آنها برای استفاده تخصصی، محدود هستند.

در ریموت کنترل تلویزیون باید برخی از گزینه‌های کنترل رسانه وجود داشته باشد تا شما بتوانید فایل‌هایی را که می‌خواهید در تلفن خود مشاهده کنید، به راحتی بیابید.

از طریق شبکه DLNA خود به تلویزیون وصل شده و برنامه مورد نظر خود را پخش کنید

دستگاه‌های مختلف، از تلویزیون و پخش کننده‌های Blu-ray گرفته تا جعبه های set-top و کنسول‌ها، از دستورالعمل‌های Digital Living Network Alliance (DLNA) پشتیبانی می‌کنند. این موضوع به این معنی است که با نصب اپلیکیشن مناسب بر روی دستگاه اندروید خود، می‌توانید رسانه را مستقیما روی تلویزیون خود پخش کنید.

اتصال اندروید به تلویزیون از طریق dlna

DLNA به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و در اکثر دستگاه‌ها تعبیه شده است، بنابراین برای این کار به سخت افزار دیگری احتیاج ندارید. تمام چیزی که برای برخورداری از این امکانات مورد نیاز است، اپلیکیشنی مانند BubbleUPnP یا شاید AllConnect است. همچنین می‌توانید از اپلیکیشن دیگری مثل Plex for Android نیز استفاده کنید.

کانکتور HDMI در گوشی های قدیمی‌تر

چندین سال پیش، گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی با یک پورت خروجی فیزیکی HDMI وجود داشتند. این دستگاه‌ها شامل Sony Xperia S، LG Optimus 2x، LG Optimus 3D P920 ، Acer Iconia A1 و … بودند.

تبدیل usb به hdmi

اگر یکی از این دستگاه‌های قدیمی را داشته باشید، به یک کابل HDMI ویژه نیاز دارید. این اتصالات از یک سمت دارای یک کانکتور استاندارد نوع A و از سمت دیگر یک کانکتور مناسب هستند؛ که ممکن است نوع C (مینی HDMI) یا استاندارد نوع A باشد.

با این حال، مشکل این گوشی‌ها، عدم قابلیت آن ها در آپدیت بودن است. شما نمی‌توانید از آخرین نسخه‌های اندروید، ایمنی و ثبات آپدیت‌های امنیتی روی سخت افزار قدیمی لذت ببرید.

با این حال، متخصصان برای شما هم فکری کرده اند. اگر هنوز هم یکی از آن گوشی‌های قدیمی را در دست دارید، می‌توانید Kodi را نصب کنید تا یک مرکز رسانه‌ای جمع و جور برای شما ایجاد کند!

کلام پایانی

با سخت افزار مناسب می‌توانید از خروجی با کیفیت بالای گوشی یا تبلت اندروید خود در تلویزیون HD لذت ببرید. چه بخواهید گیم بازی کنید، چه تماشای عکس و یا لذت بردن از موسیقی را در برنامه امروز خود گنجانده باشید؛ همه این‌ها امکاناتی هستند که متخصصان حوزه تکنولوژی برای فراهم آوردن موقعیتی جذاب و دلنشین برای شما تهیه کرده اند.

به عنوان مثال، ممکن است Plex یا Kodi برای اندروید را روی گوشی یا تبلت خود اجرا کنید. مرکز رسانه سیار شخصی شما (که احتمالا برخی از امکانات پخش LAN را داشت) اکنون یک مرکز رسانه‌ای تمام عیار است که قادر به نمایش فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی در سینما خانگی شما است تا همه اعضای خانواده در کنار هم از آن لذت ببرند.

حالا که می‌دانید قادر خواهید بود بسیار مقرون به صرفه گوشی اندروید خود را با سازگاری تمام به تلویزیون HDMI متصل کنید، استفاده نکردن از این ویژگی خارق العاده و جذاب، کاری بیهوده به نظر می‌رسد.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//