ساخت اکانت اسپاتیفای در ایران {آموزش صفر تا 100}

اسپاتیفای (Spotify) یک سرویس پخش موسیقی آنلاین است که در مدت زمان کوتاهی، توانسته به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. مانند هر شبکه اجتماعی دیگری، اولین قدم برای استفاده از این برنامه، ساخت اکانت اسپاتیفای است.

متاسفانه تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که در سطح جهانی بر علیه ما ایرانی‌ها اعمال شده‌اند، حتی گوش دادن به موسیقی‌های دلخواه را هم سخت کرده‌اند! جای تعجب نیست اگر به عنوان یک ایرانی، نتوانید به سادگی مردم سایر نقاط جهان، از سرویس آنلاین اسپاتیفای استفاده کنید.

با این‌حال نباید ناامید شوید. زیرا در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به آموزش ساخت اکانت اسپاتیفای در ایران بپردازیم. اگر شما هم دوست دارید به هزاران آلبوم موسیقی، پادکست و ویدیو به صورت رایگان و آنلاین دسترسی داشته باشید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

اسپاتیفای چیست و چرا تا این اندازه محبوب است؟

اسپاتیفای یک سرویس پخش موسیقی آنلاین است که به کاربران خود اجازه می‌دهد به حجم زیادی از آهنگ‌ها، پادکست‌ها و ویدئوها در سراسر جهان دسترسی داشته باشند. این برنامه در طیف وسیعی از دستگاه‌ها از جمله رایانه‌های شخصی، تلفن‌های همراه، تبلت، اتومبیل، تلویزیون و … به سادگی اجرا می‌شود.

اسپاتیفای چیست؟

ویژگی‌های اصلی Spotify از قبیل گوش دادن به آهنگ و پادکست یا دیدن ویدئوها کاملا رایگان هستند. اما با ارتقا به نسخه پرمیوم، می‌توانید به قابلیت‌های بیشتری از قبیل ساخت پلی لیست‌های نامحدود، حذف شدن تبلیغات و … دسترسی داشته باشید.

دلیل اصلی محبوبیت اسپاتیفای، رایگان بودن و البته سادگی آن است. ثبت نام در این برنامه بسیار آسان است (البته به شرطی که ساکن ایران نباشید!) و با چند ضربه ساده، می‌توانید به هزاران آهنگ و سایر محتواهای چند رسانه‌ای دسترسی داشته باشید.

چه بخواهید از نسخه رایگان این برنامه استفاده کنید و چه علاقمند به اشتراک پولی آن باشید، باید قبل از هرچیز یک اکانت کاربری در اسپاتیفای بسازید. ما در ادامه به صورت مفصل به این موضوع ورود خواهیم کرد.

دانلود اسپاتیفای در دستگاه‌های مختلف

شما می‌توانید به صورت تحت وب، به وب سایت اسپاتیفای دسترسی داشته باشید؛ اما برای راحتی هرچه بیشتر، باید اپلیکیشن آن را دانلود کرده و در دستگاه خود نصب کنید. خوشبختانه Spotify با تمامی سیستم عامل‌های موبایل و کامپیوتر، سازگار است.

برای دانلود اسپاتیفای در رایانه‌های شخصی، روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

در صورتی که تمایل دارید از این برنامه روی تلفن همراه خود استفاده کنید، بر اساس سیستم عامل گوشی (اندروید یا iOS) روی یکی از لینک‌های زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی    

همان‌طور که می‌دانید، کاربران اندروید باید این برنامه را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنند. این در حالیست که آیفونی‌ها باید روی لینک اسپاتیفای در فروشگاه اپ استور، ضربه بزنند.

ساخت اکانت اسپاتیفای در ایران (کامپیوتر و موبایل)

برای ایجاد حساب کاربری در برنامه اسپاتیفای، می‌توانید از طریق وب سایت رسمی این برنامه یا اپلیکیشن‌های آن در تلفن همراه و کامپیوتر استفاده کنید. ما در ادامه، ساخت اکانت اسپاتیفای از طریق وب سایت را بررسی خواهیم کرد.

قبل از هر کاری، روی لینک زیر کلیک کنید تا وارد صفحه ثبت نام وب سایت Spotify شوید:

ثبت نام در اسپاتیفای

توجه داشته باشید که برای ورود به صفحه بالا، نیاز به نرم افزار تغییر IP دارید؛ زیرا این برنامه، آی پی‌های کشورمان را مسدود کرده است.

بعد از ورود به صفحه ثبت نام اسپاتیفای، می‌توانید از حساب فیسبوک، اکانت گوگل یا آدرس ایمیل خود برای ایجاد کاربری Spotify استفاده کنید. ما در ادامه، از آدرس ایمیل استفاده خواهیم کرد.

مطابق تصویر زیر، در هر فیلد، اطلاعات لازم را وارد کنید:

اطلاعات خود را برای ساخت اکانت در اسپاتیفای وارد کنید

در ادامه و بعد از وارد کردن اطلاعات زیر، صفحه را به پایین اسکرول کرده و روی دکمه سبز رنگ Sign up کلیک کنید:

روی sign up کلیک کنید

در صورتی که بعد از کلیک روی Sign up با اخطار زیر مواجه شدید، باید سرور برنامه تغییر IP خود را روی کشور ایالات متحده آمریکا تنظیم کرده و دوباره اطلاعات خود را تایید کنید.

خطای آی پی

اکنون اکانت شما در اسپاتیفای ساخته شده است. از این به بعد می‌توانید در هر دستگاهی، برای ورود به محیط این برنامه، از نام کاربری و رمز عبور خود (که در زمان ثبت نام وارد کرده‌اید) استفاده کنید.

ساخت اکانت اسپاتیفای در PS4 و PS5

اسپاتیفای در کنسول‌های بازی PS4 و PS5 هم در دسترس است. بنابراین می‌توانید در حین انجام بازی‌های جذاب و هیجان‌انگیز، به موسیقی‌های مورد علاقه خود هم گوش کنید. البته توجه داشته باشید که نسخه رایگان اسپاتیفای، تنها 1 ماه در این کنسول‌های بازی اعتبار دارد و بعد از آن، باید اکانت خود را پرمیوم کنید.

ساخت اکانت اسپاتیفای در ps4

در کنسول بازی PS4 برای دانلود و ساخت اکانت Spotify باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد PlayStation Store شده و Spotify را جستجو کنید.
  • بعد از پیدا کردن اسپاتیفای، روی download کلیک کنید تا برنامه با موفقیت نصب شود.
  • بعد از نصب موفقیت آمیز برنامه، روی Sign up کلیک کرده و حساب کاربری خود را ایجاد کنید.
توجه: در صورتی که قبلا در هر یک از دستگاه‌های دیگر، حساب کاربری اسپاتیفای ایجاد کرده‌اید، نیازی به ثبت نام مجدد در PS4 و PS5 نیست. بعد از دانلود برنامه، روی Log in کلیک کرده و با اطلاعات کاربری خود، وارد اسپاتیفای شوید. .

در کنسول بازی PS5 برای دانلود و نصب برنامه اسپاتیفای، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در خانه رسانه (All Apps) روی All Apps کلیک کنید.
  • Spotify را انتخاب کرده و روی Download کلیک کنید.
  • در صورتی که قبلا حساب کاربری اسپاتیفای خود را ایجاد کرده‌اید، روی Log in کلیک کرده و وارد حساب خود شوید.
  • روی Link Accounts کلیک کنید.

فراموش نکنید که اکانت رایگان شما در این کنسول‌ها، تنها 1 ماه اعتبار دارد. پس از آن باید از طریق وب سایت‌های واسط (با جستجو در اینترنت می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید) کاربری خود را به پرمیوم ارتقا دهید.

استفاده از اسپاتیفای در تلویزیون‌های هوشمند

بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند که در سالیان اخیر به بازار عرضه شده‌اند، از برنامه اسپاتیفای پشتیبانی می‌کنند. برای فعال کردن spotify در تلویزیون، فروشگاه برنامه دستگاه خود را برای یافتن این اپلیکیشن جستجو کرده و آن را نصب کنید.

اسپاتیفای در تلویزیون هوشمند

بعد از اینکه نصب برنامه با موفقیت به پایان رسید، آن را باز کرده و یکی از روش‌های زیر را برای ورود به حساب کاربری خود در اسپاتیفای، انتخاب کنید:

  • آدرس ایمیل و رمز عبور حساب کاربری خود (که آن را قبلا در یک دستگاه دیگر ایجاد کرده‌اید) را وارد کنید.
  • برنامه اسپاتیفای را در رایانه یا تلفن همراه خود باز کرده و آن را از طریق قابلیت Spotify Connect به تلویزیون هوشمند خود متصل کنید.
  • LOG IN WITH PIN را انتخاب کنید. سپس در دستگاه دیگری، به صفحه www.spotify.com/pair بروید و پین کدی را که روی صفحه نمایش مشاهده می‌کنید، در نسخه تلویزیون برنامه وارد کنید.

در صورتی که بعد از انجام مراحل بالا، برنامه اسپاتیفای همچنان روی تلویزیون هوشمند شما فعال نشد، راه‌حل‌های زیر را امتحان کنید:

  • مطمئن شوید که تلویزیون هوشمند به اینترنت متصل است.
  • فروشگاه اپ استور تلویزیون خود را برای آخرین آپدیت‌های برنامه Spotify بررسی کنید. در صورتی که برنامه نیاز به آپدیت داشت، حتما این کار را انجام دهید.
  • اپلیکیشن اسپاتیفای را یک بار ببندید و دوباره آن را اجرا کنید.
  • تلویزیون خود را یک‌بار خاموش و روشن کنید.
  • مودم وای فای خود را یک‌بار خاموش و روشن کنید.
  • اپلیکیشن Spotify را از تلویزیون هوشمند پاک کرده و آن را دوباره نصب کنید.
  • در صورت امکان، از یک شبکه وای فای دیگر استفاده کنید.

کلام آخر

اسپاتیفای یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های پخش موسیقی در سراسر جهان است. این برنامه در دستگاه‌های مختلف از قبیل تلفن همراه، تلویزیون هوشمند، کنسول بازی، کامپیوتر، لپ تاپ و … قابل اجرا است. اما در قدم اول، باید حساب کاربری خود را در Spotify ایجاد کنید.

در این مقاله به بررسی ساخت اکانت اسپاتیفای در ایران پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول 

آیا اسپاتیفای در ایران قابل دسترسی است؟

متاسفانه اسپاتیفای آی پی ایران را مسدود کرده است. بنابراین در داخل ایران نمی‌توان به این برنامه دسترسی پیدا کرد. برای حل این مشکل، باید به سراغ برنامه‌های تغییر آی پی بروید.

اسپاتیفای در چه دستگاه‌هایی اجرا می‌شود؟

برنامه اسپاتیفای در تلفن همراه (اندروید و iOS)، رایانه، تلویزیون هوشمند، تبلت، کنسول‌های بازی PS4 و PS5 و … اجرا می‌شود.

5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//