آموزش ساخت اکانت چت جی پی تی (ChatGPT) در ایران

این حقیقت دارد که می‌توانید با استفاده از ChatGPT ماهیانه ۱۰۰۰ دلار درآمد داشته باشید، اما ابتدا باید در ChatGPT ثبت‌نام کنید و سپس باید به روشی هوشمندانه‌تر از آن استفاده کنید، بنابراین، بیایید یاد بگیرید که چگونه حساب Chat GPT ایجاد کنید.

آیا به دنبال آموزش ساخت اکانت چت جی پی تی (ChatGPT) در ایران هستید؟ پس شما به جای درستی رسیده‌اید، برای ایجاد یک حساب GPT باید مراحلی را دنبال کنید.

شما می‌توانید حتی چندین حساب را تنها در چند دقیقه و با مراحل بسیار ساده ایجاد نمایید، بنابراین فقط این مقاله از ایده آل تک را دنبال کنید تا حساب خود را در Chat GPT بسازید.

چت جی پی تی چیست؟

به زبان ساده، ChatGPT یک ربات چت یا هوش مصنوعی است که از طریق چت متنی با شما در تعامل است. این ابزار هوش مصنوعی با استفاده از فناوری‌های روز می‌تواند کلمات مناسب را حدس بزند و جملات منطقی و دقیقی بسازد که شما را به پاسخ‌های مورد نیاز هدایت کند.

چت جی بی تی چیست ؟

کاربرد این ربات بسیار گسترده است و شامل اپلیکیشن‌هایی مانند کدنویسی و ویرایش، نوشتن نامه و مقاله، خلاصه نویسی کتاب، ارائه اطلاعات در زمینه‌های مختلف و بسیاری موارد دیگر است.

این ربات با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی، متن و سؤالات کاربر را پردازش می‌کند و به سؤالات کاربران پاسخ می‌دهد. برای این کار، این مدل با حجم زیادی از اطلاعات مکتوب از منابع مختلف مانند کتاب، مقاله و وب‌سایت آموزش داده شده است و به لطف سازگاری پیشرفته GPT Chat با زبان طبیعی انسان، به راحتی می‌تواند سؤالات پیچیده کاربر را درک کند.

JPT Chat با کمک دانش به دست آمده از این راه می‌تواند کلمه بعدی را در هر جمله حدس بزند و درنهایت به یک جمله یا متن کاملا مناسب برسد.

استفاده از چت جی پی تی در تجارت برای بهبود کیفیت خدمات مشتری و کاهش هزینه انجام کار است. به عنوان مثال، شرکت‌های بزرگ مانند شرکت‌های بانکی، شرکت‌های تلفن همراه، شرکت‌های خدماتی و غیره از چت GPT برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می‌کنند. در این صورت مشتریان از طریق چت JPT پاسخ سؤالات خود را دریافت می‌کنند.

نکته: برای آشنایی کامل با ChatGPT توصیه می‌کنیم حتما مقاله “چت جی پی تی (ChatGPT) چیست و چگونه کار می کند ؟” را مطالعه نمایید.

آیا ChatGPT در ایران فعال است؟

آیا شما نیز مانند صدها شرکت ایرانی، ماهانه میلیون‌ها دلار برای توسعه بخش‌های مرتبط با ارتباط با مشتری هزینه می‌کنید؟ با این ربات مکالمه محور، این هزینه‌ها را به فراموشی خواهید سپرد.

آیا چت جی بی تی در ایران فعال است؟

به این دلیل که این ربات فارسی هم می‌داند و در صورت تشخیص، اشعار سعدی و حافظ را هم برای شما می‌خواند. او علاوه بر ربات بودن، خواب و خوراکی ندارد و شبانه‌روز آماده پاسخگویی به سوال مشتریان است!

در سایر نقاط جهان، در زمان ثبت نام، یک رمز عبور API از چت ربات دریافت می‌کنید و کلید دریافتی را روی پلتفرم خود قرار می‌دهید؛ اما در ایران شرایط متفاوت است. به دلیل وجود تحریم‌ها، خدمات OpenAI در ایران فعال نیستند.

اگر سعی کرده‌اید از چت جی پی تی در ایران استفاده کنید، احتمالا در مرحله اول تایید ایمیل با خطاها و مشکلاتی مواجه شده‌اید. البته ثبت نام در سایت این ابزار در حالت عادی کار سختی نیست! فقط باید ایمیل خود را تایید کنید و کد ارسال شده به شماره خود را وارد کنید.

کاربران ایرانی برای استفاده از خدمات این ربات نیاز به خرید شماره مجازی chatGPT دارند و باید همیشه به فیلترشکن متصل باشند. این مشکل می‌تواند استفاده از ChatGPT در ایران را کمی پیچیده کند.

با این حال، جای نگرانی نیست زیرا کلید دسترسی به ChatGPT بدون هیچ دردسری در دستان همراهان همیشگی مجله ایده آل تک است.

ساخت اکانت چت جی پی تی برای کاربران ایران

مراحل ساخت اکانت جی پی تی در تمام دنیا بسیار ساده است برای این کار به Open AI بروید، سپس گزینه SignUp را انتخاب کنید، ایمیل و رمز عبور خود را اضافه کنید، سپس ایمیل خود را تأیید کنید، بعد از آن باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و شماره تلفن خود را تأیید نمایید، سپس حساب شما آماده استفاده است.

اما همان‌طور که گفتیم کار ساخت اکانت چت جی پی تی برای کاربران ایران کمی متفاوت‌تر خواهد بود و نیاز هست مراحل بیشتری را طی کنید تا موفق به ایجاد یک حساب کاربری و استفاده از امکانات فوق‌العاده ارزشمند ChatGPT شوید.

برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد صفحه چت جی پی تی شوید

این ابزار توسط گروه OpenAI توسعه یافته است و می‌توانید از طریق وب‌ سایت رسمی این شرکت، به آن دسترسی داشته باشید. البته فراموش نکنید که بهتر است ابزاری برای تغییر آی پی وارد کنید. بدون چنین ابزاری می‌توان سایت را باز کرد، اما کندتر می‌شود و برخی کارها به درستی انجام نمی‌شود.

وارد سایت openai شوید

بنابراین ابتدا IP خود را تغییر دهید و سپس OpenAI را در مرورگر خود مرور کنید. اولین سایت در لیست نتایج، سایت رسمی OpenAI خواهد بود. روی آن کلیک کنید و صفحه جدید را به پایین اسکرول کنید تا به انتهای صفحه برسید.

روی پیوند ChatGPT کلیک کنید تا به سایت این دستگاه در این بخش و در گروه نمایش داده شده هدایت شوید. راه ساده‌تر آن است که در صفحه نتایج سرچ مرورگر خود، مستقیما روی لینک ChatGPT کلیک کنید.

در گوگل روی chatgpt کلیک کنید

به چت GPT بپیوندید و ایمیل را تائید کنید

صفحه چت جی پی تی توضیحاتی در مورد این ابزار دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر مفید است. در بالای صفحه، دکمه Test ChatGPT را فشار دهید.
شما به صفحه جدیدی هدایت می‌شوید که از شما می‌پرسد چه کاری می‌خواهید انجام دهید.

برای شروع مراحل ثبت‌ نام، روی دکمه ورود کلیک کنید. این مرحله ممکن است کمی طول بکشد. ChatGPT مرورگر شما را بررسی می‌کند و از شما می‌خواهد که تأیید کنید که یک ربات نیستید.

در چت جی بی تی ثبت نام کنید

سپس به صفحه‌ای با دو کادر خالی هدایت می‌شوید تا آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید. آدرس ایمیل خود را به همراه یک رمز عبور قوی و مطمئن وارد کنید و روی Continue کلیک کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله باید یک تغییر دهنده IP قدرتمند و معتبر فعال باشد.

پس از وارد کردن اطلاعات مربوطه، ChatGPT از شما می‌خواهد که ایمیل خود را تأیید کنید؛ بنابراین، آدرس ایمیل خود را با یک تغییر دهنده آدرس IP فعال وارد کنید، پیام ChatGPT را باز کنید و روی دکمه تأیید آدرس ایمیل کلیک کنید.

توجه داشته باشید که ممکن است در این مرحله با خطا مواجه شوید و فرآیند اعتبارسنجی به درستی انجام نشود. برای جلوگیری از بروز مشکل می‌توانید چندین ابزار مختلف تغییر IP را امتحان کنید یا دستگاه خود را تغییر دهید.

در برخی موارد وجود یک برنامه یا برنامه خاص می‌تواند باعث این مشکل شود. در این صورت می‌توانید افزونه‌های مرورگر خود را یکی یکی غیرفعال کنید و فرآیند احراز هویت را دوباره امتحان کنید.

شماره مجازی برای چت جی پی تی در ایران

پس از تائید موفقیت‌آمیز ایمیل، به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که نام و نام خانوادگی شما را می‌خواهد. این قسمت را با اطلاعات مناسب پرکنید. در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود که شماره‌ای را وارد کرده و سپس کدی که برای آن شماره ارسال شده است را وارد کنید.

مشکل اینجاست که با شماره‌های ایرانی نمی‌توانید این مرحله را دور بزنید و اکثر شماره‌های مجازی نیز توسط این ابزار شناسایی می‌شوند؛ اما خوشبختانه هنوز راه‌حلی برای حل این مشکل وجود دارد.

می‌توانید یک شماره ویژه برای خدمات OpenAI خریداری کنید که کار شما را شروع می‌کند و به شما امکان می‌دهد به راحتی از ChatGPT در ایران استفاده کنید.

نکته: اگر نمی‌دانید که چگونه باید یک شماره مجازی ایجاد کنید، توصیه می‌کنیم حتما مقاله “آموزش ساخت شماره مجازی با 5 روش ساده و رایگان” را مطالعه نمایید.

دریافت شماره مجازی برای ساخت اکانت چت جی پی تی در ایران

برای انجام این کار، وارد سایت NumberLand شوید. در گوشه بالا سمت چپ سایت، روی گزینه ثبت‌نام بزنید، اطلاعات را وارد کنید و یک حساب کاربری برای خود بسازید.

پس از ورود به اکانت، در سمت راست صفحه این سایت، فهرستی از ابزارهای مختلف خواهید دید. روی گزینه OpenAI کلیک کنید. به این ترتیب، فهرستی از شماره‌های مجازی کشورهای مختلف نشان داده می‌شود که برای استفاده در ابزار ChatGPT نیز مناسب هستند. یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. فرایند خرید نیز بسیار ساده است.

با کلیک بر روی “خرید شماره” در مقابل کشور مورد نظر کادر جدیدی برای خرید باز می‌شود. روی دکمه «پرداخت آنلاین» کلیک کنید تا به صفحه خرید آنلاین بروید. مشخصات کارت بانکی خود را وارد کرده و روی گزینه خرید کلیک کنید.

پس از تکمیل فرآیند، به صفحه Numberland بازگردانده می‌شوید و شماره جدید در صفحه کاربری شما ظاهر می‌شود. برای کپی روی آن کلیک کنید، به صفحه ChatGPT برگردید، کشور مورد نظر را از لیست کشورها انتخاب کنید و شماره را در کادر مربوطه قرار دهید. درنهایت دکمه ارسال کد را فشار دهید تا کد برای شما ارسال شود.

شماره مجازی خود را بسازید

کد تائید شماره را وارد کرده و وارد حساب کاربری خود شوید

قدم بعدی بازدید مجدد از Numberland است. کد ارسال شده از ChatGP در صفحه حساب شما نمایش داده می‌شود. البته این روند ممکن است کمی طول بکشد. پس از دریافت کد، آن را در کادر مربوطه در صفحه ChatGPT کپی کنید.

پس از انجام تمام این کارها، به طور معمول وارد حساب کاربری خود خواهید شد. برای ورود مجدد، روی گزینه Sign Up در صفحه اصلی JPT Chat کلیک کنید و ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید.

اکنون که وارد حساب کاربری خود شده‌اید، می‌توانید از این ربات پرس و جو کرده و هرگونه اطلاعاتی را بخواهید.

مشکلات رایج چت جی پی تی در ایران

همان طور که گفتیم، دسترسی و ساخت اکانت چت جی پی تی در ایران با مشکلاتی رو به رو هست. اما شاید برایتان سؤال پیش بیاید که چطور متوجه این خطاها بشویم؟

در زیر دو نمونه از متداول‌ترین خطاهایی که کاربران ایرانی در زمان ثبت‌نام در چت جی بی تی با آن مواجه می‌شوند را به شما معرفی خواهیم کرد:

خطای Limited Capacity

بیایید با استفاده از ترفندهایی که در اینترنت در مورد نحوه استفاده از ChatGPT در ایران آموخته‌اید، هزاران امید و رؤیا را تصور کنید. شما یک شماره مجازی و یک vpn قوی دریافت می‌کنید. شما تمام قوانین و مقررات سایت را قبول دارید اما درنهایت با  خطای Limited Capacity مواجه می‌شوید.

این خطا عمدتا به این معنی است که ربات با درخواست‌های زیادی مشغول است و باید در صف برای درخواست‌ها منتظر بماند. اما آیا این حقیقت دارد؟ ما فقط گفتیم که این یک ربات است، صف ندارد.

در واقع نکته این است که چون IP شما نامعتبر است، ربات ترجیح می‌دهد به جای شما به دیگران سرویس دهد. بسیاری از افراد توصیه می‌کنند در این موارد فیلتر DNS خود را تغییر دهید.

خطای Too Many Request

اگر با این خطا و خطاهای مشابه مواجه شدید، معمولا توصیه می‌کنند کوکی‌های مرورگر خود را پاک کنید، اما به شما اطمینان می‌دهم که این راه‌حل بیشتر جوابگو نیست.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم ساده‌ترین راه ساخت اکانت چت جی پی تی را برای کاربران ایرانی در ChatGPT توضیح دهیم. این ابزار در بسیاری از زمینه‌ها بسیار مفید و کاربردی است.

فقط سؤالات درست را از او بپرسید و منتظر پاسخ باشید. به طور کلی این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که در هر زمینه‌ای رشد کنید و اطلاعات لازم و مفید را در کمترین زمان ممکن ارائه دهید.

پس ارزش امتحان کردن این ربات هیجان انگیز را دارد. اگر این مقاله برای شما مفید بود لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

چت GPT چیست؟

ChatGPT یک هوش مصنوعی است که توسط OpenAI بر اساس GPT-3.5 توسعه یافته است که می‌تواند به سؤالات طولانی شما در یک مکالمه دو طرفه پاسخ دهد. این هوش مصنوعی عملکرد شگفت انگیزی دارد و می‌تواند مکالمات را در قالب گفت و گو  ادامه دهد.

شماره مراقبت مشتری ChatGPT چیست؟

Chat GPT هیچ شماره مراقبت مشتری ندارد.

آیا ChatGPT رایگان است؟

در شرایط فعلی Chat GPT رایگان است اما ممکن است در آینده  تیم Chat GPT برای استفاده از Chat GPT هزینه‌ای دریافت کند.

2.2 | (10)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//