قبل از خرید آنتی ویروس به این 5 نکته توجه کنید

فرقی ندارد که از چه دستگاهی استفاده می‌کنید، چه از لپ تاپ استفاده کنید چه از تبلت یا تلفن همراه، تنها یک چیز اهمیت دارد؛ این که اینترنت جای خطرناکی است. همیشه بد افزارهای مخرب و یا هکرهایی خواهند بود که در اولین فرصت کامپیوتر شما را هک کرده، اطلاعات شما را دزدیده یا دستگاه‌تان را تحت اختیار خودشان قرار دهند.

به همین علت، همه کاربران باید مطمئن شوند که دستگاه‌های متصل به اینترنت آن‌ها، با یک آنتی ویروس محافظت شده است. در بازار، آنتی ویروس‌ های زیادی وجود دارند، به‌همین‌دلیل شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که کدام آنتی ویروس بهتر است؟ البته که یک جواب قطعی برای انتخاب بهترین آنتی ویروس دنیا وجود ندارد؛ اما در ادامه این مطلب از مجله ایده آل تک، ۵ نکته حائز اهمیت هنگام انتخاب آنتی ویروس بیان شده تا روند انتخاب را برای شما ساده‌تر کند.

1. آیا می‌خواهید آنتی ویروس شما از حافظه ابری پشتیبانی کند؟

برخلاف آنتی ویروس‌های غیر ابری، آنتی ویروس‌های ابری بیشتر کارهای خود را به جای درایو کامپیوتر، در بستر اینترنت انجام می‌دهند. آنتی ویروس‌ هایی که حافظه ابری دارند، نه تنها رد پای منبع بسیار کوچکی دارند، بلکه واکنش آن‌ها به بدافزارهای جدیدی که پیدا می‌شوند هم سریع‌تر است.

آنتی ویروس ابری

این آنتی ویروس‌ها به تنظیمات دستی یا از پیش تعیین شده برای دانلود اطلاعات مربوط به بدافزارهای جدید نیاز ندارند تا از دستگاه شما محافظت کنند. یکی از آنتی ویروس‌های بر پایه حافظه ابری که تقریبا برای تمامی دستگاه‌ها جواب می‌دهد، آنتی ویروس «TotalAV» است. این آنتی ویروس برای بسیاری از پلتفرم‌ها موجود بوده و دستگاه را در برابر انبوهی از بدافزارها، ویروس‌ها و حملات هکری محافظت می‌کند. هر زمان که دستگاه شما بخواهد برنامه یا فرمانی را اجرا کند، این آنتی ویروس آن‌ها را بررسی کرده و مطمئن می‌شود که سالم هستند.

2. از چه دستگاه یا سیستمی می‌خواهید محافظت کنید؟

یک نکته بدیهی این است که بی‌شک شما به یک برنامه نیاز دارید که با عملکرد سیستم شما سازگار باشد. البته این مشکل در مقایسه با گذشته دیگر مشکل بزرگی نیست؛ زیرا بسیاری از شرکت‌های ساخت آنتی ویروس برنامه‌های خود را برای پلتفرم‌های گوناگون طراحی می‌کنند. به‌طور‌مثال، آنتی ویروس «AVG» که هم نسخه رایگان دارد و هم نسخه محافظت کامل (پریمیوم)، برای ویندوز، مک بوک، اندروید و iOS موجود است.

بهترین آنتی ویروس های کامپیوتر در سال 2023
بخوانید

از آنجا که برخی از آنتی ویروس‌ ها فضای زیادی را اشغال می‌کنند، توجه به این نکته که فضای خالی دستگاه شما چقدر است، می‌تواند مهم باشد. اگر به یک آنتی ویروس نیاز دارید که فضای کمی را اشغال کند و عملکرد خوبی داشته باشد، پیشنهاد ما به شما استفاده از آنتی ویروس «Webroot» است.

3. بودجه شما چقدر است؟

اگر بودجه زیادی ندارید و استفاده سنگینی هم از کامپیوتر نمی‌کنید، به احتمال زیاد آنتی ویروس های رایگان برای شما کافی خواهند بود. اگر ویندوز داشته باشید، می‌توانید از یک گزینه ساده و ارزان مانند «Windows Defender» استفاده کنید؛ این برنامه همان برنامه محافظتی خود ویندوز ۱۰ است.

بهترین آنتی ویروس برای شرکت

یک گزینه دیگر هم نسخه رایگان آنتی ویروس «Avast» است که توانسته در تحقیقات مربوط به امنیت سایبری، امتیاز بالایی دریافت کند. این نرم‌افزار برای ویندوز، مک بوک، اندروید و iOS در دسترس است؛ اما اگر بودجه کافی داشته باشید، پرداخت هزینه بیشتر برای خرید لایسنس آنتی ویروس‌ هایی مانند «Bitdefender Total Security» می‌تواند قابلیت‌های بیشتری مثل محافظت در برابر «وب‌کم» و «میکروفن» هم در اختیار شما قرار بدهد.

4. با چه ریسک‌های امنیتی مواجه هستید و تا چه حد به حفاظت نیاز دارید؟

اگر از کامپیوتر خود تنها برای ارسال ایمیل و تماشای آنلاین ویدیوهای مختلف استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد خرید یک آنتی ویروس با قابلیت‌های مختلف، هدر دادن بودجه محسوب می‌شود. اما اگر در وب، فعالیت ویژه‌ای دارید یا این که کارهای تجاری خود را با کامپیوتر انجام می‌دهید، خرید چنین آنتی ویروس‌ هایی می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بسیاری عالی و ارزشمند باشد.

به‌طور‌مثال در وبسایت آنتی ویروس «GDATA» نوشته شده است که این آنتی ویروس از تکنولوژی حفاظت در برابر بدافزارها و حملات سایبری برخوردار است؛ این دسته از حملات یکی از بزرگترین تهدیدات امروز در فضای مجازی هستند. آنتی ویروس «Norton ۳۶۰» یک گزینه بسیار عالی برای افرادی است که از دستگاه‌های متصل به اینترنت استفاده می‌کنند. این آنتی ویروس می‌تواند به خوبی تمامی اطلاعات شخصی را با استفاده از VPN، سیستم‌های ضد هک و محاظت از داده، محافظت کند.

با 10 آنتی ویروس برتر اندروید در سال 2023 آشنا شوید
بخوانید

5. چقدر اهل تکنولوژی هستید؟

اگر خیلی از تکنولوژی سر در نمی‌آورید، احتمالا بهتر است که از یک آنتی ویروس با رابط کاربری ساده‌تر استفاده کنید. شعار آنتی ویروس «Trend Micro Antivirus»، محافظت ساده در برابر تهدیدات پیچیده است. در تمامی نظرات ثبت شده درباره این آنتی ویروس، درباره رابط کاربری ساده آن صحبت شده است.

1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//