تنها گوشی دنیا که در بنچمارک 3DMark به امتیاز Maxed Out رسید

Galaxy S23 Ultra، جدیدترین پرچمدار سامسونگ است که از تراشه Snapdragon 8 Gen 2 قدرت می‌گیرد؛ این تلفن هوشمند حالا با ثبت یک رکورد جدید در ابزار بنچمارکینگ 3Dmark، توجه همگان را به خود جلب کرده است. اما معنای Maxed Out چیست و چرا این امتیاز اهمیت بالایی دارد؟

بنچمارک 3Dmark چیست؟

پیش از آنکه بخواهیم در مورد قیمت گوشی سامسونگ s23 ultra و عملکرد فنی عالی آن صحبت کنیم، بهتر است ابتدا با 3Dmark آشنا شوید.

3Dmark ابزاری برای اندازه‌گیری قدرت کامپیوترهای شخصی و همچنین تلفن‌های هوشمند است. این اپلیکیشن، چندین بنچمارک مختلف دارد که هرکدام از آنها برای کلاس سخت‌افزاری مشخصی طراحی شده‌اند تا خیلی دقیق بتوانید قدرت دستگاه هوشمند خود را محک بزنید. این ابزار برای پلتفرم‌های مختلفی عرضه شده و با ویندوز، اندروید و دستگاه‌های اپل سازگاری کامل دارد.

3Dmark با اجرای تست‌های گرافیکی و کامپیوتری مختلفی که با دقتی بالا طراحی شده‌اند، توانایی و عملکرد گیمینگ دستگاه شما را اندازه‌گیری می‌کند؛ هرچقدر دستگاه شما قوی‌تر باشد، تست‌ها نیز به‌شکلی روان‌تر اجرا خواهند شد. بهتر است بدانید که این ابزار به حدی سنگین است که حتی نرخ فریم‌های پایین نیز کاملا طبیعی هستند.

هر بنچمارک، یک امتیاز مشخص به شما می‌دهد تا با استفاده از آن، امکان مقایسه توانایی دستگاه‌های مختلف را داشته باشید. این امتیازها همیشه در قالب اعداد چند رقمی هستند و طبیعتا هرچقدر این عدد بیشتر باشد، یعنی قدرت پردازشی دستگاه شما نیز بالاتر خواهد بود.

چرا امتیاز 3Dmark اهمیت دارد؟

ابزار 3Dmark توسط میلیون‌ها گیمر، صدها منتقد حوزه فناوری و همچنین بسیاری از کمپانی‌های فناور بزرگ جهان استفاده می‌شود. به علاوه، با اطمینان می‌توان گفت که 3Dmark، محبوب‌ترین ابزار بنچمارک در جهان است و با میلیون‌ها کاربر، دیتابیس خوبی از امتیازها را در اختیار دارد.

امتیاز Maxed Out برای گوشی S23 Ultra به چه معناست؟

ابزار 3Dmark، بخش‌های مختلفی در تست خود داشته و برای هرکدام از این قسمت‌ها، یک امتیاز مشخص را در نظر می‌گیرد؛ مثلا در تست‌های 3DMark for Android Wild Life Unlimited و  3DMark for Android Wild Life Extremeدر این ابزار، گوشی S23 Ultra به‌ترتیب موفق به کسب امتیازهای 13937 و 3725 شده است، در حالی که آیفون 14 پرو مکس، به‌ترتیب امتیازهای 12309 و 3335 را دریافت کرده است.

اما نکته قابل توجه در مورد ابزار 3Dmark، درج امتیاز Maxed Out برای برخی از تست‌های Galaxy S23 Ultra بوده است! این عبارت اصطلاحا به معنی رسیدن به حالت حداکثری است. نمونه این امتیاز را می‌توانیم در تست‌های معتبر OpenGL ES 3.1 و Vulkan ببینیم.

طبیعتا این مسئله می‌تواند روی قیمت گوشی سامسونگ s23 ultra و ارزش خرید این محصول نیز اثرگذار باشد.

ویژگی های فنی Galaxy S23 Ultra

حالا که احتمالا امتیاز بالای این تلفن هوشمند شما را شگفت‌زده کرده باشد، بهتر است کمی هم در مورد مشخصه‌های سخت‌افزاری این محصول صحبت کنیم.

سامسونگ از تراشه جدید و محبوب اسنپدراگون 8 نسل 2 برای پرچمدار خود استفاده کرده است تا بالاترین سطح از توان پردازشی در اختیار کاربران قرار بگیرد. این تراشه که بعضا از آن با نام Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy نیز یاد می‌شود، یک تفاوت مهم با نمونه‌های مشابه خود روی پرچمداران دیگر دارد و آن، استفاده از پردازنده اورکلاک‌شده است.

این چیپ 4 نانومتری که TSMC مسئولیت تولید آن را بر عهده داشته است، پردازنده‌ای 8 هسته‌ای متشکل از یک هسته Cortex-X3 با فرکانس 3.36 گیگاهرتزی، دو هسته Cortex-A715 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و سه هسته Cortex-A510 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز دارد. این در حالی‌ست که هسته Cortex-X3 بر روی دیگر محصولات، فرکانس 3.2 گیگاهرتزی داشته و همین مسئله، پرچمدار سامسونگ را یک سر و گردن بالاتر قرار می‌دهد. سازندگان همچنین از 12 گیگابایت حافظه رم پرسرعت LPDDR5X استفاده کرده‌اند تا در ترکیب با این پردازنده قوی، بتوانید کارها را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید. به لطف استفاده از پردازشگر گرافیکی Adreno 740 نیز مشکلی در اجرای حتی سنگین‌ترین بازی‌ها وجود نخواهد داشت.

عملکرد بهتر در مقایسه با نسل قبلی

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 در مقایسه با نسخه قبلی آن یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1، پیشرفت‌های زیادی داشته است. مثلا پردازنده، تا 35 درصد عملکرد بهتر و تا 40 درصد، مصرف بهینه‌تری دارد تا علاوه بر افزایش بازدهی باتری گوشی، بازی‌ها نیز با نرخ فریم بالاتری بر روی گوشی اجرا شوند. البته در اینجا نباید از نقش آدرنو 740 نیز غافل شد چرا که عملکرد این پردازشگر گرافیکی مطابق با بنچمارک‌های موجود، 25 درصد بهتر از گذشته شده است؛ آدرنو 740 همچنین تا 45 درصد مصرف انرژی پایین‌تری دارد که می‌تواند یک خبر خوب برای گیمرها باشد.

خوشبختانه، سخت‌افزار به‌کاررفته بر روی گوشی سامسونگ، به حدی قوی است که کاربران بدون هیچ مشکلی بتوانند جدیدترین و گرافیکی‌ترین بازی‌های روز را با بالاترین تنظیمات و همچنین بیشترین نرخ فریم بر روی تلفن هوشمند خود اجرا کرده و از انجام بازی‌ها نهایت لذت را ببرند.

سخن پایانی

پردازنده بسیار قوی، تنها یکی از ویژگی‌های برجسته پرچمدار 2023 سامسونگ است و کاربران می‌توانند این محصول را با امکانات فوق‌العاده‌ای تهیه کنند که نمونه آنها را در کمتر محصولی می‌توان مشاهده کرد. مثلا این محصول همراه با قلم هوشمند سامسونگ به دست کاربران می‌رسد و دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی آن، عملکردی حیرت‌انگیز در ثبت تصاویر دارد. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در مورد این محصول می‌توان به نمایشگر 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 1440×3088 و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی، باتری 5000 میلی‌آمپری فست شارژ، اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک، اسپیکرهای استریو تنظیم‌شده توسط AKG و یک ترابایت حافظه داخلی اشاره کرد.

قیمت گوشی سامسونگ s23 ultra به واسطه بهره‌مندی از بهترین امکانات سخت‌افزاری، در سطح بالایی قرار دارد؛ اما با در نظر گرفتن قیمت روز گوشی‌ها در همان بازه قیمتی بدون شک هم اکنون ارزش خرید بسیار بالایی دارد. اگر مشکلی با هزینه حدود 50 میلیونی این گوشی هوشمند ندارید، بهتر است بدانید که با خرید گلکسی اس 23 اولترا صاحب قدرتمندترین گوشی اندرویدی جهان خواهید شد!

  • https://benchmarks.ul.com/hardware/phone/Samsung+Galaxy+S23+Ultra+review
  • https://benchmarks.ul.com/hardware/phone/Apple+iPhone+14+Pro+Max+review
  • https://support.benchmarks.ul.com/support/solutions/articles/44002146295-3dmark-user-guide
  • https://9to5google.com/2023/02/03/snapdragon-8-gen-2-galaxy-s23-tsmc/
  • https://www.xda-developers.com/qualcomm-snapdragon-8-gen-2-for-galaxy
سلب مسئولیت: ایده آل تک صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//