نحوه دایورت تلفن ثابت با ساده ترین روش ممکن

در دنیای امروزی، در ارتباط ماندن با افراد بیشتر از همیشه اهمیت دارد. چه صاحب کسب و کار باشید و یا اینکه نمی‌خواهید زمانی که خارج از منزل هستید تماس‌های مهمی را از دست بدهید، دایورت کردن تلفن ثابت به شما این امکان را می‌دهد که همیشه در دسترس باشید. وقتی تلفن ثابت منزل و یا محل کار خود را  دایورت می‌کنید، خیالتان آسوده خواهد بود و دیگر تماس‌های مهم را از دست نخواهید داد.

کاربردهای دایورت تلفن ثابت

قبل از اینکه با مراحل دایورت کردن تلفن ثابت آشنا شوید باید بدانید دایورت کردن تلفن یعنی چه. دایورت تلفن یعنی اینکه تماس های تلفنی از یک شماره (در این مورد، تلفن ثابت) به شماره دیگر هدایت می‌شود.

با دایورت تلفن ثابت، می‌توانید در هر مکانی که هستید، از تماس‌های تلفن ثابت خود مطلع شوید و به آن‌ها پاسخ دهید. این ویژگی برای افرادی که به طور مرتب از خانه یا محل کار خود خارج می‌شوند، بسیار مفید است.

همچنین دایورت تلفن ثابت برای صاحبان کسب و کار بسیار کارآمد است. زیرا، مشتریان و شرکا می‌توانند در هر زمان از شبانه‌روز با کسب و کار شما تماس بگیرند. به علاوه، برای افرادی که به طور مرتب به سفر می‌روند نیز بسیار کاربرد دارد، زیرا در طول سفر از تماس‌های دوستان و خانواده خود مطلع می‌شوند.

روش دایورت تلفن ثابت

کاربردهای دایورت تلفن ثابت

در تلفن ثابت خود *21*شماره تلفنی که میخواید به آن دایورت کنید# را  وارد کنید. به بیان دیگر ستاره بیست و یک ستاره را در تلفن ثابت خود بگیرید و سپس شماره موبایلی یا تلفن ثابتی که میخواهید تلفن شما به آن دایورت شود را وارد کنید. در نهایت هم کلید مربع را بزنید.

پس از اینکه این فرایند را انجام دادید، برای اطمینان از اینکه دایورت انجام شده همیشه آن را چک کنید. اگر تلفن شما دایورت شده باشد، پس از وارد کردن این کد صدایی که از گوشی تلفن ثابت می‌شنوید متفاوت خواهید بود.

اگر با شماره‌گیری کد دستوری 21، تماس‌های شما دایورت نشد، یعنی که قابلیت دایورت کردن برای شما فعال نیست. برای فعال کردن این قابلیت باید به مخابرات مراجعه کنید.

در برخی موارد، علت عدم فعال شدن قابلیت دایورت کردن، مربوط به مخابرات منطقه است. در این صورت، تا زمانی که مخابرات مشکل را حل نکند، نمی‌توانید از این سرویس استفاده کنید.

نحوه لغو دایورت

هنگامی که می خواهید دوباره با تلفن ثابت خود تماس دریافت کنید، #21# را در تلفن ثابت خود شماره گیری کنید. با این کار ویژگی انتقال تماس غیرفعال می‌شود. اگر بعد از شماره‌گیری کد دستوری #21#، صدای بوق مخصوص را شنیدید، تلفن خود را خاموش و روشن کنید. با این کار، دایورت تلفن شما به طور کامل لغو می‌شود.

هزینه دایورت چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه دایورت تلفن ثابت بر عهده خطی است که آن را دایورت کردید؛ یعنی تلفن ثابت شما.

هزینه دایورت تلفن ثابت بر اساس تعرفه‌های مخابراتی خط ثابت محاسبه می‌شود. این تعرفه‌ها معمولا شامل هزینه تماس داخلی، تماس بین‌استانی و تماس با تلفن همراه می‌شوند.

اگر تماس‌های دایورت شده به خارج از کشور باشند، هزینه تماس و رومینگ نیز به عهده خط تلفن ثابت شما است.

در برخی موارد، ممکن است هزینه دایورت تلفن ثابت رایگان باشد. برای مثال، برخی از شرکت‌های مخابراتی ممکن است دایورت تماس‌های تلفن ثابت به تلفن همراه را رایگان ارائه دهند.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//