چگونه با کد تست گوشی سامسونگ از عملکرد آن اطمینان حاصل کنیم؟

کد تست گوشی سامسونگ یکی از مهمترین ابزارها در فرآیند توسعه و تولید گوشی‌های هوشمند است. این کد‌ها به تضمین عملکرد صحیح و بهینه گوشی‌ها کمک می‌کنند و از این رو اهمیت بسیاری دارند. از آنجایی که تعداد دارندگان گوشی‌های سامسونگ در کشور ایران بسیار زیاد است شاید شما هم به عنوان کاربر گوشی سامسونگ قصد داشته باشید کد تست این گوشی را امتحان کنید. در واقع پیش از اینکه اقدام به خرید گوشی دست دوم کنید؛ لازم است که عملکرد آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. اگر قصد دارید بیشتر با روش انجام این کار و کد تست گوشی سامسونگ آشنا شوید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کد تست سامسونگ چیست؟

کد تست گوشی سامسونگ  # * ۰ # * (ستاره مربع صفر ستاره مربع) است. این کد تست سامسونگ به شما امکان می‌دهد قسمت‌های مختلف سخت افزار گوشی خود را تست کنید. این کد برای هر مدل گوشی سامسونگ قابل استفاده است و با وارد کردن آن در شماره‌گیر، یک منو نمایش داده می‌شود که با انتخاب هر گزینه، می‌توانید یک قسمت از گوشی خود را تست کنید. این کد تست سلامت گوشی سامسونگ، همه‌ موارد سلامت صفحه نمایش، تست لمسی، تست ال سی دی، تست پیکسل گوشی، تست اسکرین، حسگر اثر انگشت، دوربین، اسپیکر، ویبره و رنگ را شامل می‌شود. این لیست ممکن است بسته به مدل و قابلیت‌های گوشی، متفاوت باشد. انتخاب هر گزینه به شما این امکان را می‌دهد که یک قسمت از گوشی را تست کنید. در ادامه برخی از گزینه‌های موجود در این قسمت و مفهوم محتوایی که نمایش داده می‌شود، بررسی و توضیح داده خواهد شد.

کد تست سالم بودن کلیدهای سخت ‌افزاری

هنگام استفاده از کد (# * ۰ # * ) برای تست گوشی سامسونگ، یک گزینه برای بررسی سلامت کلیدهای سخت افزاری و فیزیکی گوشی در اختیار شما قرار می گیرد. گزینه SUB KEY به شما امکان می‌دهد تا همه کلیدهای گوشی خود را تست کنید. پس از انتخاب این گزینه، شما باید به ترتیب کلیدهای گوشی خود را فشار دهید و در صورت عملکرد صحیح، رنگ صفحه نمایش تغییر می‌کند. لطفا توجه داشته باشید که این قسمت شامل کلیدهای مجازی نیز می‌شود (مانند دکمه بازگشت در گوشی‌های قدیمی که حساس به لمس هستند). پس از تست کلیدها، دو بار روی گزینه بازگشت کلیک کنید تا به منوی اصلی بازگردید.

کد تست تاچ صفحه نمایش

کد تست تاچ صفحه نمایش گوشی سامسونگ نیز همان کد # * ۰ # * است. پس از زدن این کد، شما می‌توانید تاچ تلفن همراه خود را به طور کامل مورد آزمایش قرار دهید. تمام موارد زیر در واقع به نوعی سلامت تاچ گوشی شما را بررسی می‌کنند:

کد تست گوشی های سامسونگ

  • Touch: این قابلیت در تمامی گوشی‌های سامسونگ به جز مدل‌های بدون نمایشگر لمسی موجود است. اما توصیه می‌شود که بدون دلیل مشخص این قابلیت را تست نکنید، زیرا در صورت خرابی یک نقطه از نمایشگر، امکان بازگشت به منوی اصلی با دو بار کلیک روی گزینه ممکن نخواهد بود و نیاز به تعمیر خواهید داشت. در حالت عادی، با انتخاب این گزینه، در یک صفحه با خانه‌هایی قرار می‌گیرد که باید آن‌ها را لمس کرده و به رنگ سبز تغییر دهید. در صورت عدم تغییر رنگ، نشان دهنده مشکل در لمس گوشی است. برای خروج از این حالت، می‌توانید منتظر شوید تا به صورت خودکار به منو برگردید یا کلید افزایش صدا را فشار داده تا به منوی اصلی بازگردید.
  • TSP Hovering: این قابلیت تنها در گوشی‌های جدید سامسونگ و با قابلیت‌های Air Actions قابل استفاده است. با این قابلیت می‌توانید بدون لمس نمایشگر، فقط با نزدیک کردن انگشتتان به پنل، گوشی را هدایت کنید. تست این قابلیت شبیه به تست تاچ است، با این تفاوت که باید انگشتتان را با فاصله‌ای اندک از نمایشگر حرکت دهید.
  • Wacom test: این گزینه برای گوشی‌‌هایی است که از قلم هوشمند سامسونگ پشتیبانی می‌کنند. با انتخاب این گزینه، می‌توانید عملکرد صحیح قلم هوشمند در گوشی خود را تست کنید. روند کار این گزینه مشابه قسمت تاچ است، با این تفاوت که شما باید مسیر خواسته شده را با استفاده از قلم هوشمند طی کنید.
  • SPEN HOVERING: در این بخش، قلم هوشمند s را باید به حرکت در مسیر مشخص شده از نمایشگر دور کنید تا قابلیت شناوری آن را آزمایش کنید.

کد تست رنگ صفحه نمایش

پس از اعمال کد تست اصلی سامسونگ، حالا می‌توانید با انتخاب برخی از گزینه‌ها، رنگ صفحه نمایش خود را مورد آزمایش قرار دهید. برای تست رنگ صفحه نمایش گوشی سامسونگ می‌توانید گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

  • Red: با انتخاب گزینه مورد نظر، نمایشگر باید به طور کامل به رنگ قرمز درآید. هر نقطه‌ای از صفحه نمایش که قرمز نشود، نشان‌دهنده‌ معیوب بودن پیکسل در آن قسمت است.
  • Green: با انتخاب گزینه مربوطه، نمایشگر باید به طور کامل با رنگ سبز پر شود. هر نقطه‌ای که رنگ سبز نگیرد، نشان دهنده مشکل در پیکسل آن قسمت است.
  • Blue: با انتخاب گزینه مربوطه، نمایشگر باید به طور کامل به رنگ آبی درآید. هر نقطه‌ای که این رنگ را نداشته باشد، نشان‌دهنده‌ مشکل در آن قسمت است.
  • Black: این گزینه نشان دهنده قابلیت نمایشگر در تولید رنگ مشکی است. با انتخاب این گزینه، تمام پیکسل‌های نمایشگر گوشی شما باید خاموش شده و صفحه کاملا تاریک شود؛ در غیر این صورت، نمایشگر مشکل دار است.

کد تست ال سی دی

در واقع در این قسمت از کد تست LCD سامسونگ، تست نمایشگر گوشی را بررسی می‌کنیم. قسمت قبلی بررسی رنگ‌های نمایشگر را شامل می‌شد، اما در این قسمت به تست روشنایی و کنتراست می‌پردازیم. در صورتی که نمایشگر گوشی سامسونگ سالم باشد، با انتخاب گزینه dimming در منوی اصلی کد تست LCD، نمایشگر به سه قسمت اصلی تقسیم می‌شود و سه رنگ اصلی را با کنتراست‌های مختلف نمایش می‌دهد و با ضربه زدن روی نمایشگر، روشنایی آن تغییر می‌کند. اگر با انتخاب این گزینه یا ضربه زدن روی نمایشگر، یا روشنایی آن تغییر نکند، یعنی نمایشگر معیوب است. برای خروج می‌توانید کلید افزایش صدا را فشار دهید.

کد تست آنتن

برای آزمایش آنتن سامسونگ، می‌توانید از گزینه‌های RECEIVER و LOW FREQUENCY استفاده کنید. اگر RECEIVER را انتخاب کنید، یک صدای نویزی خواهید شنید. اگر LOW FREQUENCY را انتخاب کنید، سه گزینه‌ مختلف بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود که هر کدام یک محدوده‌ فرکانسی پایین را نشان می‌دهند. در صورتی که صدا به گوش شما نرسد، از فرد دیگری بخواهید که گوشی را نزدیک صورتش نگه دارد و آن گزینه را امتحان کند.

کد تست دوربین

تست کردن دوربین در انواع گوشی‌های موبایل یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. برای اینکه از سلامت بودن دوربین تلفنتان اطمینان حاصل کنید می‌توانید کدهای زیر را اعمال کنید:

  • mega cam: با انتخاب این گزینه، دوربین اصلی گوشی شما فعال می‌شود و تنها با عکس ‌گرفتن می‌توان به منوی اصلی بازگشت. همچنین، فلش ال ای دی در زمان عکس‌ گرفتن روشن می‌شود.
  • front cam: با انتخاب این گزینه، دوربین سلفی گوشی شما فعال می‌شود و اگر یک سلفی بگیرید، می‌توانید به حالت قبلی بازگردید.
  • IRIS camera test: این قابلیت در تمامی گوشی‌های سامسونگ موجود نیست. IRIS یک سنسور است که از طریق تشخیص چهره، کاربر را شناسایی می‌کند. با انتخاب این گزینه، عملکرد و صحت آن بررسی می‌شود.
  • Barcode Emulator Test: این گزینه امکان تولید و خواندن بارکدها را در گوشی شما فراهم می‌کند. با انتخاب این قسمت، یک منو جدید ظاهر می‌شود که حاوی لیستی از بارکدها است. با انتخاب هر مورد، یک بارکد جدید تولید می‌شود و شما می‌توانید آن را با استفاده از بارکد اسکنر را اسکن کنید تا از صحت آن مطمئن شوید.

کد تست حسگر اثر انگشت

این کد تست سنسور سامسونگ، شامل عبارت ستاره مربع صفر ستاره مربع یا #*0#* است. با استفاده از این کد، می‌توانید حسگر اثر انگشت سامسونگ را آزمایش کنید. در این کد تست گوشی سامسونگ، گزینه‌ای که می تواند حسگرهای اصلی را با توجه به SENSOR آزمایش کند، کاملا واضح است و آزمایش آن‌ها پیچیده نیست. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید حسگر مجاورت سامسونگ را با استفاده از این کد تست کنید، کافی است کف دستتان را به بالای صفحه نزدیک کنید. اگر صفحه به رنگ سبز روشن شد، به این معناست که حسگر proximity در گوشی شما صحیح کار می‌کند.

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل درباره کد تست گوشی سامسونگ صحبت کردیم. با توجه به رشد روزافزون صنعت گوشی‌های هوشمند، اهمیت کد تست گوشی سامسونگ بیش از پیش مشخص است. این کدها به تضمین عملکرد صحیح و بهینه گوشی‌ها کمک می‌کنند و نقش بسیار مهمی در ارتقاء کیفیت و اعتبار محصولات دارند. بنابراین، توسعه و استفاده از کدهای تست با دقت و حوصله بالا بسیار حائز اهمیت است و نباید آن را از دست داد.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//