اینفوگرافیک تحولی در انتقال راحت اطلاعات | 10 نکته طلایی در طراحی اینفوگرافیک

زمانی که یک متن پیچیده و طولانی برای ارائه دارید و می خواهید آن را با بیانی ساده و قابل فهم برای مخاطب مطرح کنید، اینفوگرافیک بهترین گزینه برای انتخاب است. اینفوگرافیگ (Infographic) هنری است که در آن اطلاعات مبهم (دشوار) و طولانی با استفاده از تصاویر و المان ها برای مخاطب به سادگی هرچه تمام به تصویر کشیده می شود. زمانی که مخاطب بتواند تصویر را درک کند و موضوع آن را متوجه شود یعنی این که شما توانسته اید به راحتی اطلاعات پیچیده را به او انتقال دهید و موفق شده اید که کاربر را به هدف خود نزدیک تر کنید.

چرا باید از اینفوگرافیک استفاده کنیم؟

اینفوگرافیک به کمک قرار دادن المان ها و آیکن ها در کنار یکدیگر تصاویر جذابی را برای انتقال سریع و واضح اطلاعات به وجود می آورند، وقتی که می توانید با استفاده از تصاویر به سادگی حتی مطالب دشوار را هم به گونه ای که فهم آن ها راحت تر شود به مخاطب خود ارائه دهید، چرا از متن های طولانی و حوصله سر بر استفاده کنید؟ این موضوع ثابت شده است که تصاویر مدت زمان بیشتری را به نسبت محتوای متنی در ذهن انسان ها باقی می مانند، همین موضوع می تواند دلیل اصلی برای جایگزین نمودن اینفوگرافیک به جای متن های طولانی و پیچیده باشد.

کاربرد اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافیک یک ابزار ارزشمند است که به جهت انتقال و ارتباط با مخاطب مورد استفاده قرار می گیرد. در ساخت اینفوگرافیک هدف اصلی طراح این است که بتواند محتوای متنی و طولانی که درک آن ها دشوار است را به یک محتوای بصری تبدیل نماید و بتواند تمامی متن را با استفاده از تصویر به افراد نمایش دهد.

انواع اینفوگرافیک

اینفوگرافیک در آژانس دیجیتال مارکتینگ پلاسینگ باتوجه به سفارش و درخواست مشتری در انواع گوناگونی طراحی و ساخته می شود. مهم ترین آن ها عبارت اند از:

· اینفوگرافیک اقتصادی

در این نوع اینفوگرافیک طراح از مقدار کمی المان و آیکن استفاده می کند و در نتیجه یک تصویر جذاب و ساده را طراحی می کند. این تصویر ساده در عین حال که شلوغ نیست می تواند هدف شما را به راحتی به مخاطب انتقال دهد. این اینفوگرافیک همان طور که از نامش پیداست قیمت مناسبی دارد و بسیار مقرون به صرفه است.

· اینفوگرافیک اختصاصی

این نوع اینفوگرافیک برعکس نمونه ی اقتصادی دارای میزان زیادی المان و آیکون های جذاب است. شما می توانید در هنگام سفارش اینفوگرافیک اختصاصی هر آنچه که از تصویر دلخواهتان مدنظر دارید را به طراحان اعلام نمائید تا تصویر را بر اساس سلیقه و داده های شما چیدمان و طراحی نمایند.

· اینفوگرافیک فتومونتاژ

اینفوگرافیک فتومونتاژ تصویری است که در آن المان ها و آیکن ها در کنار تصاویر واقعی قرار می گیرند و می توانند به خوبی احساس واقعی بودن را به بیننده منتقل کنند. در این نوع از اینفوگرافیک هم مانند سایر نمونه های مشابه مشتری می تواند نظرات خود را برای طراحی تصویر اعلام کند. لازم به ذکر است که در تمامی انواع اینفوگرافیک ها امکان ویرایش پس از تحویل پروژه وجود دارد.

بهترین دلایل استفاده از اینفوگرافیک

  • تسهیل در ارائه اطلاعات دشوار و پچیده؛
  • ایجاد جذابیت بصری برای بیننده؛
  • اشتراک گذاری آسان تصاویر در تمامی رسانه ها؛
  • فشرده سازی متن های طولانی در قالب تصویر؛
  • مخاطب محتوای تصویری را بیشتر دوست دارد؛
  • هزینه کم و مقرون به صرف بودن به نسبت دیگر راه های انتقال اطلاعات.

10 نکته طلایی در طراحی اینفوگرافیک

مهم ترین نکاتی که در هنگام طراحی اینفوگرافیک باید به آن ها توجه داشته تا بتوانید یک نتیجه ی عالی داشته باشید به شرح ذیل هستند:

  1. برنامه ریزی کنید و از همه ی زوایا به موضوع اینفوگرافیک فکر کنید
  2. عنوانی مرتب و مجذوب کننده به کار ببرید
  3. از فونت خوانا و مناسب استفاده کنید
  4. از تصاویر مرتبط و مکمل استفاده کنید
  5. از ذکر منابع و اطلاعات تماس قافل نشوید
  6. سعی کنید خلاصه و مفید بنویسید
  7. قانون یک سوم را در طراحی های خود اعمال کنید
  8. بهتراست از پالت های رنگی پیش ساخته بهره ببرید
  9. منحصر به فرد و خاص طراحی کنید
  10. برای طراحی خود چارچوب بگذارید و تعادل را رعایت کنید.

نقش اینفوگرافیک در توسعه ی کسب وکار

هر کسب و کاری برای اینکه توسعه و گسترش یابد نیازمند تبلیغات و بازاریابی است. اینفوگرافیک ها نوعی بازاریابی محتوایی و تبلیغ تصویری هستند که قابلیت این را دارند که به بهترین نحو و با کم ترین هزینه خدمات و محصولات شما را به کمک تولید محتوای بصری به بیننده نمایش دهند.

مخاطب به مدت طولانی تصویر را به خاطر می سپارد و بدون تردید هر هنگام که نیازمند خدماتی که شما ارائه می دهید شد، اولین برندی که به ذهنش می رسد شما هستید. بازنشر راحت تصاویر اینفوگرایک نیز باعث می شود تا افراد بیشتری برندتان را ببینند و همین موضوع به راحتی می تواند باعث توسعه کسب و کار شما شود.

یک اینفوگرافیک خوب چه ویژگی هایی دارد؟

زمانی که بیننده تصاویر اینفوگرافیکی را ببیند و مفهوم آن را در کمترین زمان درک کند می توان گفت که شما موفق به ساخت یک اینفوگرافیک کاربردی و مفید شده اید. مهم ترین ویژگی های یک اینفوگرافیک خوب به شرح ذیل می باشد:

  • در تصویر از طراحی درستی استفاده شده باشد؛
  • موضوع و یا داستان به خوبی در آن روایت شده باشد؛
  • درک و فهم آن برای مخاطب آسان باشد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها باتوجه به نیاز و سفارش مشتری در انواع گوناگونی طراحی و ساخته می شوند و به دلیل ویژگی های متفاوت دارای هزینه های متفاوتی به نسبت یکدیگر دارند. اصلی ترین فاکتورهای موثر در قیمت طراحی اینفوگرافیک عبارتند از:

  • ابعاد اینفوگرافیک؛
  • تعداد المان ها و آیکن ها؛
  • میزان داده های مشتری؛
  • سبک طراحی.

کلام آخر

در این مقاله گفتیم که اینفوگرافیک چه نقشی در توسعه ی کسب و کار شما دارد و شما چگونه می توانید با استفاده از این تصاویر گرافیکی جذاب و زیبا درک مفاهیم پیچیده را برای مخاطب خود راحت تر کنید. تعرفه اینفوگرافیک به نسبت دیگر محتوای ویدیویی مانند موشن گرافیک و تیزرها کم تر است و گزینه ی مناسبی برای زمانی است که شما تازه کارتان را شروع کرده اید و قادر به پرداخت هزینه ی زیادی برای تبلیغات نیستید، پس به این نتیجه می رسیم که اینفوگرافیک در واقع یک میانبر اقتصادی و مقرون به صرفه است که می تواند کمک شایانی در پیشبرد اهداف تبلیغات و بازاریابی به شما کند. برای سفارش اینفوگرافیک دلخواهتان کافیست با کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ پلاسینگ تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره ی رایگان سفارش خود را ثبت نمائید.

ایده آل تک صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//