غیرفعال کردن به روز رسانی خودکار برنامه‌ها در اندروید (راهنمای تصویری)

برنامه‌های اندرویدی دانلود شده از فروشگاه Google Play، به طور پیش فرض به روز می‌شوند. اگر ترجیح می‌دهید به‌ روزرسانی‌ها و هر گونه مجوز جدید یا تغییر یافته مرتبط با به ‌روزرسانی‌ها را مرور کرده و انتخاب کنید، می‌توانید به‌‌روزرسانی‌های خودکار را غیرفعال کنید. اما نکته مهم این است که به ‌روزرسانی‌های نرم‌افزار برای آگاهی از آخرین آسیب ‌پذیری‌های امنیتی مهم هستند.

به‌ روزرسانی‌های خودکار تضمین می‌کنند که برنامه‌های شما همیشه به آخرین موارد امنیتی به‌‌روز هستند. اگر می‌خواهید به‌روزرسانی‌های خودکار را غیرفعال کنید، باید بگوییم که کار سختی در پیش ندارید بلکه مراحل انجام آن بسیار آسان است. به همین خاطر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا مراحل غیر فعال کردن به‌روز رسانی‌های خودکار برنامه‌ها در اندروید را به شما آموزش دهیم.

مراحل غیرفعال کردن به‌‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها

در ادامه به شما نشان خواهیم داد که چگونه به ‌روزرسانی‌های خودکار برای همه برنامه‌ها را غیرفعال کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در ابتدا فروشگاه Google Play را در تلفن یا تبلت Android خود باز کنید. سپس روی نماد نمایه خود در بالا سمت راست ضربه بزنید.
  2. در مرحله بعد، گزینه تنظیمات «Settings» را از منو انتخاب کنید.
  3. بخش «تنظیمات شبکه» یا Network Preferences را باز کنید و «به‌‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها» یا Auto-update Apps را انتخاب کنید.
  4. اکنون از منوی باز شده گزینه «Don’t Auto-update Apps» را انتخاب کنید.
  5. اکنون همه چیز آماده است و برنامه‌ها و بازی‌ها نمی‌توانند به ‌طور خودکار در پس ‌زمینه به ‌روزرسانی شوند.

نحوه غیرفعال کردن به روز رسانی خودکار برنامه‌ها در اندروید

نحوه غیرفعال کردن به ‌روزرسانی‌های خودکار برای یک برنامه

اگر برنامه‌های خاصی وجود دارد که نمی‌خواهید به‌ طور خودکار به‌ روزرسانی شوند، می‌توانید آن را بر اساس برنامه، غیرفعال کنید. برای غیر فعال کردن به روزرسانی‌های مربوط به یک برنامه خاص، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا فروشگاه Play را باز کنید و برنامه‌ای را که نمی‌خواهید به‌ طور خودکار به‌ روزرسانی شود، سرچ کرده و روی آن ضربه بزنید.
  2. روی نماد منوی سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید.
  3. حالا گزینه «فعال کردن خودکار به‌ روزرسانی» یا «Enable Auto Update» را بردارید.

نحوه غیرفعال کردن به روز رسانی خودکار برنامه‌ها در اندروید

می‌توانید این کار را برای همه برنامه‌ها و بازی‌هایی که نمی‌خواهید به‌ طور خودکار در پس ‌زمینه به‌ روزرسانی شوند، انجام دهید. به طور کلی، این ایده خوبی است که به برنامه‌ها اجازه به‌روزرسانی را بدهید، اما ممکن است مواردی وجود داشته باشد که لزومی به به‌روزرسانی نداشته نباشد. همچنین شاید دوست داشته باشید قبل از اعمال به‌‌روزرسانی‌ها، ببینید چه چیزی در لاگ تغییرات وجود دارد. اما خوشبختانه، کنترل آنچه در Play Store می‌گذرد بسیار آسان است.

کلام آخر

با پیشرفت فناوری و ظهور گوشی‌های هوشمند، استفاده از برنامه‌های مختلف در اندروید بسیار رایج شده است. اما گاهی اوقات به دلایل مختلف نیاز است که به روز رسانی خودکار برنامه‌ها را غیرفعال کنیم. غیرفعال کردن به روز رسانی خودکار برنامه‌ها در اندروید به شما اجازه می‌دهد تا به صورت دستی و در زمان مناسب، برنامه‌های خود را به‌روز کنید. این کار می‌تواند به صرفه‌ جویی در مصرف داده‌های اینترنت، حفاظت از حافظه دستگاه و بهبود عملکرد گوشی شما کمک کند. با استفاده از روش‌هایی که در این مطلب بیان شد، به راحتی می‌توانید به روز رسانی خودکار برنامه‌های خود را غیرفعال کرده و از امکانات دستگاه‌تان به بهترین شکل استفاده کنید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//