نحوه به روز رسانی برنامه‌های گوشی سامسونگ (مرحله به مرحله)

گوشی‌های اندرویدی و به خصوص گوشی‌های برند سامسونگ، در ایران محبوبیت زیادی دارند. به این خاطر که کار کردن با این گوشی‌ها نسبت به تلفن‌های همراه آیفون آسان‌تر است. به طوری که اکثر افراد جامعه می‌توانند به راحتی با آن کار کنند. اما یکی از مسائلی که اهمیت زیادی دارد؛ به روز رسانی برنامه های گوشی سامسونگ است.

حتما می‌دانید که برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف پس از مدتی باید به روز رسانی شوند تا بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند. به همین خاطر است که شما به عنوان دارنده گوشی سامسونگ باید در برهه‌های زمانی مختلف برنامه‌های گوشی خود را آپدیت کنید. به همین جهت ما در این مقاله قصد داریم نکاتی که می‌توانید با کمک آن‌ها به روز رسانی برنامه های گوشی سامسونگ را انجام دهید به شما بگوییم پس با ما همراه باشید.

چرا به روز رسانی برنامه های گوشی سامسونگ اهمیت دارد؟

با توجه به اینکه نسخه جدید اندروید مدتی است که منتشر شده، کاربران باید برنامه‌های دستگاه خود را به‌ روزرسانی کنند. اما برخی از برنامه‌ها ممکن است بدون آپدیت به خوبی کار کنند و برخی دیگر نیاز به آپدیت دارند. نکته مهمی که باید توجه کنید این است که اگر یک برنامه را از دست بدهید، ممکن است سایر برنامه‌ها نیز عملکرد خود را از دست دهند. بنابراین، بهترین راه برای به‌ روزرسانی برنامه‌ها در سیستم عامل اندروید، استفاده از فروشگاه گوگل پلی است.

با ورود به این فروشگاه و انتخاب بخش به‌روزرسانی‌ها می‌توانید تمامی برنامه‌هایی که نیاز به آپدیت دارند را مشاهده کرده و به ‌روزرسانی نمایید. این کار به شما کمک می‌کند تا از آخرین ویژگی‌ها و امنیت‌های اضافی برنامه‌ها بهره مند شوید.

مراحل به روز رسانی برنامه های گوشی سامسونگ به صورت دستی

اگر می‌خواهید به صورت دستی برنامه‌های گوشی سامسونگ خود را آپدیت کنید؛ باید این کار را در برنامه گوگل پلی یا فروشگاه پلی انجام دهید. این برنامه را باز کنید و روی آیکون پروفایلتان که در بالا و سمت راست قرار دارد ضربه بزنید. سپس در صورتی که قصد دارید برنامه‌های خود را آپدیت کنید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در ابتدا به صفحه پروفایل خود مراجعه کنید و روی گزینه مدیریت برنامه‌ها و دستگاه‌ها یا Manage apps & device کلیک کنید.
  2. سپس از طریق صفحه پروفایل فروشگاه Google Play برنامه را به ‌روز کنید. در این بخش، متوجه خواهید شد که چه تعداد برنامه نیازمند به ‌روزرسانی هستند تا عملکرد آن‌ها به خوبی حفظ شود. شما می‌توانید بر روی گزینه بروزرسانی همه یا Update all کلیک کرده و فرآیند به روز رسانی برنامه های گوشی سامسونگ را آغاز کنید. همچنین، می‌توانید بر روی گزینه مشاهده جزئیات یا See details کلیک کرده و لیستی از برنامه‌های نیازمند به ‌روزرسانی را مشاهده کنید. در کنار هر برنامه، یک دکمه به ‌روزرسانی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد به راحتی برنامه‌ها را به صورت جداگانه به‌ روزرسانی کنید.
  3. اگر تصمیم دارید برنامه‌های خود را به حالت فعلی حفظ کرده و نیاز به به‌ روزرسانی ندارید، این انتخاب برای شما مناسب است. با این حال، بسیاری از کاربران تلفن‌های هوشمند به دنبال به‌ روزرسانی همه برنامه‌ها هستند. بنابراین، آن‌ها بر روی گزینه به‌ روزرسانی همه یا Update all در بالای لیست کلیک می‌کنند.
  4. بعد از انجام این کار، به‌ روزرسانی‌ها به ترتیب شروع می‌شوند و تا زمانی که همه برنامه‌ها به‌ روزرسانی نشوند، ادامه پیدا می‌کنند. پس از اتمام این فرایند، تمام برنامه‌های دستگاه اندروید شما به‌ روز خواهند بود.

روش به روز رسانی برنامه‌های گوشی سامسونگ

به این نکته دقت کنید که برای دریافت آخرین نسخه اندروید نیز، اگر نمی‌دانید چه گوشی هایی به اندروید 14 آپدیت می‌ شوند، به این مطلب مراجعه کنید.

مراحل به روز رسانی برنامه های گوشی سامسونگ به صورت خودکار

حالا که با به روز رسانی برنامه های گوشی سامسونگ به صورت دستی آشنا شدید؛ می‌خواهیم نحوه به روز رسانی برنامه‌ها به صورت خودکار را نیز آموزش دهیم. در اندروید، به‌ روزرسانی دستی برنامه‌ها زمان‌ بر بوده و همچنین به روز رسانی نکردن آن‌ها ممکن است موجب اختلال در عملکرد برنامه شود. بنابراین بهتر است کاربران، به ویژه کسانی که گوشی خود را برای امور حیاتی مانند کار کردن به ‌کار می‌گیرند، به‌ روزرسانی برنامه‌ها را به صورت خودکار فعال کنند. تنظیمات برنامه‌هایتان برای به‌ روزرسانی خودکار نیز در فروشگاه Google Play قابل دسترسی است. برای به روز رسانی برنامه‌ها در گوشی سامسونگ به صورت خودکار فقط کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برای شروع، ابتدا به پروفایلتان در تلفن همراه خود بروید. سپس در بخش تنظیمات گزینه‌ای به نام ترجیح‌های شبکه یا Networks preferences را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
  2. در اینجا، گزینه به روزرسانی خودکار برنامه‌ها یا Auto-update apps را انتخاب کنید. پس از انجام این کار، برنامه‌های گوشی اندرویدی شما به طور خودکار به روز خواهند شد و دیگر نیازی نیست نگرانی درباره آن داشته باشید.
  3. روش اولی که می‌توانید از آن استفاده کنید، این است که پس از یک بار به ‌روزرسانی، گزینه آپدیت خودکار را غیرفعال کنید. روش دیگر این است که تنظیم کنید آپدیت برنامه‌ها فقط در هنگام استفاده از اتصال Wi-Fi باشد. به این ترتیب، هنگام استفاده از شبکه داده‌های تلفن همراه، آپدیت‌ها به صورت خودکار انجام نخواهد شد.

در صورتی که نمی‌خواهید به روز رسانی برنامه های گوشی سامسونگ شما به صورت خودکار انجام شود، نگاهی به مقاله نحوه غیرفعال کردن به روز رسانی خودکار برنامه‌ها در اندروید بیاندازید.

کلام آخر

در این مقاله درباره به روز رسانی برنامه های گوشی سامسونگ صحبت کردیم و نکات مهم آن را به شما آموزش دادیم. در پایان می‌توان به این نکته اشاره کرد که به روز رسانی برنامه‌های گوشی‌های اندروید کار سخت و دشواری نیست بلکه می‌توانید به راحتی و با طی کردن چند مرحله ساده که در این مقاله به شما آموزش دادیم تمام برنامه‌های گوشی سامسونگ خود را به روز رسانی کنید. به روز رسانی برنامه‌ها باعث می‌شود تا عملکرد برنامه‌های متصل به آن و در کل گوشی شما راحت‌تر و روان‌تر باشد.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//