چگونه آنتن گوشی را تقویت کنیم؟

خسته کننده‌ترین اتفاقی که ممکن است هنگام کار کردن با گوشی برای شما بیفتد، ضعیف شدن سیگنال است. این موضوع، به سرعت شما را به این فکر می‌اندازد که چگونه آنتن گوشی را تقویت کنیم؟

خوشبختانه، چند نکته آسان برای حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی وجود دارد که در این مقاله می‌خواهم به طور کامل به آن بپردازم، پس تا پایان همراه ما باشید.

1. استفاده از حالت هواپیما، راه اندازی مجدد یا به روز رسانی، برای تقویت آنتن گوشی

تلفن‌ها ممکن است گاهی اوقات دچار خطا شوند؛ به خصوص زمانی که در حال حرکت باشید، ممکن است همچنان به شبکه‌ای که قبلا به آن وصل بوده‌اید، متصل بمانید. تلفن شما همیشه به دنبال بهترین سیگنال نیست (چون این کار باتری را سریع‌تر خالی می‌کند)، بنابراین باید خودتان اقدام کنید.

سریع‌ترین راه برای رفع این مشکل این است که حالت هواپیما را روشن کنید، حدود ۱۰ ثانیه صبر کنید و سپس دوباره آن را خاموش کنید. این کار باعث می‌شود تلفن شما دوباره شبکه‌های موجود را بررسی کند. حالت هواپیما معمولا از کنترل سنتر آیفون یا پنل تنظیمات سریع گوشی‌های اندرویدی قابل دسترسی است.

تنظیمات گوشی اندرویدی

در برخی موارد، ممکن است نیاز باشد گوشی خود را مجددا راه‌اندازی کنید. این کار به خصوص هنگام ورود و خروج از مناطق حامل رومینگ، ضروری است.

گاهی اوقات، به‌روزرسانی نرم‌افزار تلفن می‌تواند به حل مشکلات سیگنال کمک کند.

2. دریافت سیم کارت جدید (یا تمیز کردن سیم کارت فعلی)

اگر مدت زیادی است که از سیم کارت خود استفاده می‌کنید، ممکن است این سیم کارت نتواند به آخرین باندهای شبکه متصل شود. دلیل آن چیست؟ ممکن است کنتاکت‌های سیم کارت شما کثیف یا فرسوده شده باشند که هر کدام از این مشکلات می‌تواند باعث اختلالات متناوب شود. می‌توانید با بیرون آوردن سیم کارت و تمیز کردن سطح فلزی آن شروع کنید. از یک دستمال ضدعفونی‌کننده یا یک سواب پنبه‌ای با کمی الکل استفاده کنید.

چگونه آنتن گوشی را تقویت کنیم؟

اگر مشکل تقویت آنتن گوشی شما حل نشد، می‌توانید از دفاتر نمایندگی خدمات مشتری شرکت مخابراتی خود درخواست یک سیم کارت جدید کنید، یا به اپراتور تماس گرفته و مشکل را پیگیری کنید. شما باید به آن‌ها اطلاع دهید که مشکل شبکه دارید و می‌خواهید یک سیم کارت جدید را امتحان کنید.

3. تغییر شبکه تلفن همراه

شبکه‌های 4G و 3G ویژگی‌های سیگنال متفاوتی دارند و گاهی اوقات از برج‌های مختلفی می‌آیند. برخی مواقع، شبکه، تلفن شما را مجبور می‌کند تا سیگنال ضعیف‌تری را که دورتر است دریافت کند تا بتواند علامت «4G» را در نوار وضعیت نمایش دهد. زیرا هرچه تلفن شما به شبکه جدیدتری متصل باشد، از منابع شرکت مخابراتی بهینه‌تر استفاده می‌کند. بنابراین، اپراتورها تمایل دارند تا دستگاه‌های بیشتری را در شبکه‌های جدید قرار دهند.

متأسفانه، این اتفاق گاهی اوقات به این معناست که دستگاه‌ها با آنتن ضعیف مواجه می‌شوند. اگر منطق شرکت مخابراتی شما به سیستم‌های جدیدتر اولویت می‌دهد، ارزش این را دارد که بین حالت‌های مختلف شبکه جابه‌جا شوید. دقت کنید که در این مواقع، اتصال 3G بسته به موقعیت مکانی شما می‌تواند سریع‌تر از اتصال 4G باشد.

برای تقویت آنتن گوشی در آیفون، به مسیر زیر بروید.

Settings > Cellular > Cellular Data Options > Voice & Data

در گوشی‌های اندرویدی نیز، به برنامه تنظیمات بروید تا به بخشی به نام اتصالات، شبکه و اینترنت یا موارد مشابه دسترسی پیدا کنید. شبکه موبایل، سیم‌کارت و شبکه یا موارد مشابه را انتخاب کنید. در اینجا باید گزینه‌ای برای خاموش کردن سرویس 4G مشاهده کنید، در نتیجه اتصال شما به 4G محدود خواهد شد.

4. به اطراف حرکت کنید

یکی از راه حل‌ها برای این پرسش که چگونه آنتن گوشی را تقویت کنیم این است که به اطراف حرکت کنید و آنتن را آزمایش کنید. همه موانع فیزیکی می‌توانند از دریافت سیگنال تلفن شما جلوگیری کنند، از جمله آجر، بتن، شیشه و فلز. از آنجایی که بیشتر ساختمان‌ها از این مواد استفاده می‌کنند، ممکن است مشکلات اتصال را در برخی مکان‌های داخلی، از جمله خانه‌تان، تجربه کنید.

اگر این کار را کردید، سعی کنید در اطراف قدم بزنید تا ببینید سیگنال در مکان دیگری بهتر است یا خیر. حتی یک پنجره باز می‌تواند باعث تفاوت بین سیگنال قوی و ضعیف شود. اگر به طور مداوم خدمات ضعیفی دارید، ممکن است نیاز به تغییر اپراتور داشته باشید.

5. خرید تقویت‌کننده آنتن گوشی

تقویت‌کننده‌های آنتن گوشی، گران‌ترین راه‌حل برای بهبود عملکرد شبکه ضعیف هستند؛ اما همچنین مؤثرترین راه‌حل نیز به شمار می‌روند.

تقویت آنتن گوشی

این دستگاه‌ها سیگنال‌های ضعیف را از آنتن‌های بزرگ جمع‌آوری کرده و سپس آن‌ها را در خانه یا ماشین شما بازپخش می‌کنند. اگرچه این دستگاه‌ها گران هستند، اما می‌توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند و اغلب یک سیگنال ضعیف را به یک اتصال قوی و سریع تبدیل می‌کنند.

6. ممکن است گوشی شما فرکانس‌های جدید را دریافت نکند

اپراتورها هر چند سال یک بار فرکانس‌های جدیدی را به شبکه‌های خود اضافه می‌کنند. اگر گوشی شما خیلی قدیمی است، ممکن است به جدیدترین فرکانس‌ها وصل نشود. بسته به میزان مشکلات اتصال شما، ممکن است زمان خرید یک تلفن 5G جدید فرا رسیده باشد.

7. صبور باشید

ممکن است شرکت مخابراتی شما، به دلیل محدودیت داده ماهانه طرح شما، سرعت را کاهش دهند. به عنوان مثال، طرح شما ممکن است فقط اجازه دسترسی به ۱۰ یا ۲۵ گیگابایت خدمات پرسرعت را بدهد؛ بنابراین پس از عبور از این حد، ممکن است سرعت سرویس شما برای بقیه دوره صورتحساب کاهش یابد و به سرعت‌هایی مانند 3G برسد.

با این حال، احتمال بیشتر این است که با ازدحام شبکه مواجه شوید. اگر در منطقه‌ای که معمولا سرویس خوبی دارد، سرعت‌های متفاوتی را تجربه می‌کنید، ممکن است ازدحام شبکه دلیل ضعیف شدن آنتن گوشی شما باشد.

در هر صورت، ممکن است نیاز باشد صبور باشید و منتظر بمانید تا دوره صورتحساب شما تجدید شود یا ترافیک استفاده محلی کاهش یابد تا بتوانید به سرعت‌های بالاتر بازگردید.

8. به جای تلفن همراه از Wi-Fi استفاده کنید

آیا از Wi-Fi برای بهره‌وری بیشتر استفاده می‌کنید؟ بهترین شبکه برای تلفن شما ممکن است وای فای خانگی شما باشد، حتی برای تماس‌ها. تقریبا همه تلفن‌های مدرن از تماس Wi-Fi پشتیبانی می‌کنند که معمولا می‌توانید آن را در تنظیمات تلفن همراه یا تماس تلفن خود فعال کنید. بهبود وای فای خانگی‌ ممکن است ساده‌تر از تلاش برای تقویت آنتن گوشی در محل زندگی‌تان باشد.

وای فای خانگی

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//