حل مشکل دانلود در IDM

در بین نرم‌افزارهای مختلف مدیریت دانلود، دانلود منیجر محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین گزینه است که کاربران بسیاری از جمله در ایران، از آن استفاده می‌کنند. دلیل محبوبیت بالای این نرم‌افزار، رابط کاربری آسان و بهبود سرعت دانلود فایل‌ها است. با این حال بعضی از کاربران در زمان کار با نرم‌افزار اینترنت دانلود منیجر به چالش‌های مختلفی برخورد می‌کنند و به این پرسش‌ها می‌رسند که علت مشکل دانلود در IDM چیست و چرا گاهی دانلود در 99 درصد متوقف شده و ناقص می‌ماند؟ در مقاله پیش رو قصد داریم به پرسش‌های مذکور پاسخ دهیم؛ با ما همراه باشید.

همه چیز در خصوص رفع مشکل IDM و توقف دانلود در 99 درصد

همان‌طور که قبلا بیان شد، idm یکی از بهترین نرم‌افزارهای مدیریت دانلود است که مزیت‌های پرشماری دارد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دانلود منیجر، کمک به مرتب‌سازی فایل‌های دانلودی است. این اتفاق معمولا یک مشکل اساسی برای سیستم‌های بدون IDM و نرم‌افزار مدیریت دانلود محسوب می‌شود.

با برنامه اینترنت دانلود منیجر (idm)، می‌توانید سرعت دانلود فایل‌هایتان را بالا ببرید. این برنامه همچنین امکان زمان‌بندی دانلود را دارد و با زمان‌بندی دانلود فایل در IDM می‌توانید در زمان مشخصی فایل‌هایتان را دانلود نمایید.

یکی دیگر از امکانات مهم دانلود منیجر، امکان صف‌بندی دانلود و ایجاد صف لینک فایل‌ها است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید یک یا چند صف دانلود را وارد زمان‌بندی کرده و آن‌ها را در هر زمان خاصی دانلود نمایید. با وجود تمام ویژگی‌های مثبت ذکر شده، گاهی اوقات در زمان دانلود فایل با idm، دانلود به طور کامل انجام نمی‌شود و حتی در لحظات پایانی در حدود 99 درصد، قطع می‌شود.

عواملی مختلفی مانند سرور ضعیف، اینترنت کند و به روز نبودن نرم‌افزار می‌توانند موجب ناقص ماندن دانلود در idm شوند. در ادامه به بیان رفع مشکل دانلود منیجر با راهکارهای مختلف خواهیم پرداخت.

تغییر سرور

گاهی اوقات سروری که فایل‌ را از آن دانلود می‌کنید، خراب است و باعث ناقص ماندن دانلود می‌شود. از آنجایی که idm فایل‌ دانلودی را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کند اگر سرور مشکل داشته باشد، حتی دانلود را تا درصد بالایی پیش می‌برد و بعد کاربر با مشکل دانلود در IDM مواجه و دانلود متوقف خواهد شد. با تغییر سرور می‌توان سرور خراب را کنار گذاشت و فایل را کامل دانلود کرد.تغییر سرور برای افزایش سرعت دانلود موثر است.

استفاده از اینترنت پرسرعت

طبیعتا اینترنت پرسرعت نقش به‌سزایی در بهبود دانلود با idm دارد. سعی کنید همواره دانلود را در ساعاتی از روز یا شب انجام دهید که سرعت بالاتر است تا دانلود ناقص نماند. اگر سرعت اینترنت افت کند و به حتی در لحظاتی به صفر برسد، دانلود در idm به طور کامل انجام نمی‌شود. بنابراین سرعت بالا در دانلود کامل فایل در idm از اهمیت بالایی برخوردار است.  اگر سرعت کند باشد دانلود کند انجام می شود.

استفاده از نسخه جدید IDM

معمولا بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که برای رفع مشکل ارور دانلود منیجر باید سرور را تغییر دهند یا از اینترنت پرسرعت‌تر استفاده کنند؛ در صورتی که مشکل دانلود در IDM و یا توقف دانلود در ۹۹ درصد، به خود برنامه IDM برمی‌گردد. وقتی مدت زیادی از نصب برنامه می‌گذرد و نسخه های جدید منتشر می‌شود به دلیل این که شما این برنامه را کرک کرده اید، شرکت سازنده متوجه کرک قدیمی می‌شود. به همین علت در برنامه خطا ایجاد می‌کند.

اگر idm به روز نباشد، ممکن است دانلود در 99 درصد قطع شود.

بهترین راهکار برای رفع مشکل ارور دانلود منیجر در این حالت، استفاده از نسخه جدید و به روز شده idm است. بدین منظور حتما نسخه قدیمی idm را از روی کامپیوترتان پاک کنید. سپس نسخه جدید را دانلود کرده و نصب کنید. نسخه‌های جدید این برنامه، عموما مشکلات نسخه‌های قدیمی و به خصوص مشکل دانلود در IDM را ندارند و باعث ناقص ماندن فایل دانلود نمی‌شوند. همچنین می‌توانید از دانلود منیجرهای رایگان مثل Orbit Downloader  و Free download manager استفاده کنید که دردسرهای idm را ندارد و تمام ویژگی‌های مهم و اصلی idm را نیز برخوردار است.

سخن پایانی

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک، تلاش شد تا به طور کامل به پرسش «چرا idm دانلود نمی‌کند ؟» پاسخ داده شود و اطلاعات مناسبی در خصوص رفع مشکل ارور دانلود منیجر ارائه گردد. در پایان از شما عزیزان خواهشمندیم تا پرسش‌های خود در خصوص خطای و متوقف شدن دانلود در idm را در قسمت نظرات مطرح کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن پاسخ دهیم.

سوالات متداول

چرا اینترنت دانلود منیجر باعث افزایش سرعت دانلود می‌شود؟

اینترنت دانلود منیجر به دلیل کوچک کردن فایل به قسمت‌های کوچک، تأثیر به سزایی در افزایش سرعت دانلود دارد.

چرا idm برخی از فایل‌ها را به طور خودکار دانلود نمی‌کند؟

هنگامی که دو بار دانلود از یک سایت را پشت سر هم لغو می‌کنید، IDM به شما پیشنهاد می‌کند که این سایت را به لیست استثناها اضافه کنید. اگر این پیشنهاد را بپذیرید، IDM دیگر هرگز دانلود خودکار را از این سایت انجام نخواهد داد.

در صورت داشتن idm چگونه می‌توان دانلود خودکار را با آن لغو کرد؟

برای لغو کردن دانلود خودکار با idm می‌توانید کلید ALT را هنگام کلیک کردن بر روی لینک دانلود فشار دهید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//