در صورت فراموش كردن الگوی گوشی سامسونگ چه کار باید بکنیم؟

آیا تا به‌حال برای شما هم پیش آمده که الگوی رمز گوشی سامسونگ‌تان را فراموش کرده باشید و ندانید که چگونه باید آن را باز کنید؟ این موضوع واقعا دردسر بزرگی است و می‌تواند حسابی شما را کلافه کند!

شاید برای کسی که علم و آگاهی کافی در مورد ترفندهای موبایل نداشته باشد فراموش كردن الگوي گوشي سامسونگ یک مشکل خیلی بزرگ و چالش برانگیز باشد. ولی ما قصد داریم که سه روش فوق‎العاده ساده برای رفع این مشکل را به شما آموزش دهیم.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده‌ آل تک ما قصد داریم که 3 روش ساده در صورت فراموش كردن الگوي گوشي سامسونگ را به شما آموزش دهیم که به سادگی، خودتان این مشکل را برطرف کنید.

حذف الگوی گوشی سامسونگ با استفاده از پین کد

در صورت فراموش كردن الگوي گوشي سامسونگ خیلی ساده می‎توانید با وارد کردن پین کدی که در گوشی تنظیم کرده بودید، این قفل را باز کنید. به این صورت که:

  • 5 بار 5 الگویی را که فکر می‎کنید قبلا روی گوشی ست کرده بودید و الان فراموش کرده‌اید را بکشید.
  • بعد باید در کادر مشخص شده، پین کد (اگر پین کد را به خاطر داشتید) را وارد کنید.
  • پین کد را وارد کنید و روی دکمه ‎ Done ضربه بزنید.

حذف الگوی گوشی سامسونگ با استفاده از پین کد

با وارد کردن پین کد، قفل گوشی باز خواهد شد و می‌توانید الگویی را که فراموش کرده بودید را کلا حذف کنید و در صورت لزوم یک الگوی جدید برای گوشی تنظیم کنید.

رفع مشکل do not turn off target در گوشی سامسونگ
بخوانید

حذف قفل الگوی فراموش شده‎ با استفاده از Android Phone Unlocker

حالا به نظر شما اگر رمز عبور، الگو و یا هیچ اثرانگشتی برای باز کردن گوشی سامسونگ نداشتیم باید چه‌کار کنیم؟ به نظر شما این امکان وجود دارد که با وجود فراموش كردن الگوي گوشي سامسونگ بدون از دست رفتن اطلاعات داخل گوشی آن را باز کرد؟

برنامه باز کردن قفل گوشی سامسونگ

یکی از روش‌های مطمئن و تست شده برای رفع این مشکل استفاده از یک اپلیکیشن حرفه‌ای به اسم DroidKit – Android Phone Toolkit است که اولین و آخرین انتخاب شما خواهد بود!

DroidKit به‌عنوان یکی از ساده‌ترین بازکننده‌های قفل گوشی اندرویدی در بازار است که نه تنها در گوشی‌های هوشمند سامسونگ، بلکه در سایر برندهای گوشی‌های هوشمند اندرویدی می‌توانید استفاده کنید.

برای دانلود نرم افزار DroidKit برای سیستم عامل ویندوز، روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

از جلمه قابلیت‌های DoroidKit می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • بازیابی و باز کردن قفل، رمزعبور، الگو و پسورد گوشی سامسونگ در کسری از ثانیه بدون
  • حذف کردن الگوی فراموش شده در گوشی و یا تبلت‌های سامسونگ
  • باز کردن قفل گوشی سامسونگ بدون نیاز به روت کردن گوشی

قابلیت‌های نرم‌افزار DroidKit

با DroidKit می‌توانید انواع رمزهای عبور مثل الگو، پین، شماره دیجیتال، اثر انگشت و تشخیص چهره را به راحتی حذف کنید. نکته‌ جالب اینجاست که برای انجام این کار نیازی به روت کردن گوشی نخواهید داشت.

یکی دیگر از بهترین ویژگی‌های این نرم‌افزار این است که استفاده از این نرم‌افزار صرفا به گوشی و تبلت‌های سامسونگ محدود نمی‌شود و امکان باز کردن  قفل بیش از صدها مدل دیگر تلفن و تبلت را نیز دارد.

علاوه بر تمامی مواردی که تا به‌ اینجا به آنها اشاره کردیم، در صورت فراموشی رمز عبور با کمک DroidKit، می‌توانید حتی اکانت Google را نیز از گوشی یا تبلت خود حذف کنید.

روش کار با این نرم‌افزار به این صورت است و باید این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید:

مرحله 1. آخرین نسخه DroidKit را دانلود و نصب کنید و سپس آن را باز کنید. بعد از باز شدن نرم‌افزار به صفحه‌ Welcome Page وارد خواهید شد. بعد باید وارد بخش Unlock Screen شوید تا فراموش كردن الگوی گوشي سامسونگ خود را با برداشتن و حذف کردن آن برطرف کنید.

وارد بخش Unlock Screen شوید

یک نکته‌ی مهم:

از آنجایی که باز کردن قفل در گوشی‌های اندرویدی ممکن است کمی ریسکی باشد، سعی کنید که همیشه یک نسخه‌ پشتیبان از داده‌های مهم خود داشته باشید تا در صورت پاک شدن، مشکلی برای شما به وجود نیاید.

مرحله 2. در صفحه‌ی Unlock Screen تمامی دستورالعمل‌ها را به خوبی مطالعه کنید و سپس، گوشی خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر وصل کنید. در نهایت، روی دکمه‌ی Start کلیک کنید.

گوشی خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر وصل کنید

مرحله 3. پس از اینکه DroidKit فایل مورد نیاز برای انجام این کار را آماده کرد، باید روی Remove Now کلیک کنید و از بین برندهای گوشی که در صفحه نشان داده شده، برند گوشی خود را انتخاب و تأیید کنید.

روی Remove Now کلیک کنید

مرحله 4. دستورالعمل‌هایی که روی صفحه به نمایش درآمده را دنبال کنید و گوشی را در حالت Recovery Mode قرار دهید تا بتوانید در صورت فراموش كردن الگوي گوش سامسونگ، آن را پاک و حذف کنید.

مرحله 5. چند دقیقه صبر کنید و در نهایت صفحه‌ای به اسم Screen Lock Removal Completed را مشاهده خواهید کرد. الگوی گوشی در این مرحله پاک خواهد شد.

Screen Lock Removal Completed

از بین بردن الگوی گوشی سامسونگ با استفاده از اکانت گوگل

در صورت فراموش كردن الگوي گوشي سامسونگ و پنج بار کشیدن الگو روی صفحه، بار ششم صفحه قفل خواهد شد و دیگر امکان کشیدن الگوی فراموش شده را نخواهید داشت.

در چنین حالتی پیامی را مشاهده خواهید کرد که به شما می‎گوید «شما 5 بار الگوی باز کردن قفل خود را به اشتباه ترسیم کرده‌اید. 30 ثانیه دیگر دوباره امتحان کنید.»

باز کردن الگوی گوشی سامسونگ با استفاده از گوگل اکانت

به این ترتیب در این مرحله می‌توانید از اکانت گوگل خود برای باز کردن قفل گوشی سامسونگ استفاده کنید.

تذکر: اگر اکانت گوگل روی گوشی خود نداشته باشید، این روش به کار شما نخواهد آمد و باید از روش‌هایی که بالا به آن‌ها اشاره شد، استفاده کنید.

روش حذف الگوی فراموش شده با اکانت گوگل به این صورت است:

  • بعد از 5 بار کشیدن یک الگوی اشتباه در گوشی سامسونگ باید روی گزینه‌ی Forgot Pattern در پایین صفحه بزنید.
  • برای باز کردن قفل دستگاه باید ایمیل و رمز عبور ایمیل خود را وارد کنید. سپس روی دکمه‌ی Sign in بزنید.
  • در این مرحله وارد صفحه‌ی باز کردن قفل صفحه هدایت خواهید شد و در نهایت می‌توانید به سادگی قفل فراموش شده را باز کنید و از شر آن خلاص شوید.

جمع‎بندی و حرف آخر

خوب حالا که تا اینجای این مقاله با ما همراه بودید دیگر می‌دانید که فراموش کردن الگو و یا رمز عبور گوشی چیز سخت و عجیب و غریبی نیست. خیلی ساده با سه روشی که در این مقاله آموزش داده شد استفاده کنید و بدون نیار به روت کردن و پایین آوردن امنیت گوشی، رمز خود را بردارید و از شر آن خلاص شوید.

در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهایم دارید، حتما در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

4.7 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//