معرفی بهترین نرم افزار تبدیل فرمت فیلم در سال 2022

داشتن یک نرم افزار تبدیل فرمت فیلم به این معنی است که شما می‌توانید هر فیلمی را به راحتی و بدون توجه به فرمت آن، در دستگاه خود پخش کنید! به این ترتیب می‌توانید ویدئوهای مختلف را بدون نگرانی درباره این‌که آیا توسط رایانه شما پشتیبانی می‌شوند یا خیر، دانلود کرده و تماشا کنید.

یک نرم افزار مبدل ویدیو به شما امکان می‌دهد فرمت‌های مختلف ویدئویی از قبیل Flash Video، AVI، MPEG، MP4 و MKV را به سادگی و در کمترین زمان ممکن، به هم‌دیگر تبدیل کنید. البته این‌جا هم باید به دنبال بهترین‌ها باشید و از برنامه‌های معتبر و باکیفیت استفاده کنید.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به بررسی چندین نرم افزار تبدیل فرمت فیلم بپردازیم. اگر شما هم از این‌که یک ویدیو در دستگاه شما پشتیبانی نمی‌شود خسته شده‌اید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

انواع فرمت‌های فیلم کدامند؟

به عنوان یک کاربر ویندوز، حتما با انواع فرمت‌های ویدیویی مواجه شده‌اید. در حقیقت، هر فایل ویدئویی، یک فرمت دارد و بر اساس آن، در دستگاه‌ها و برنامه‌های مختلف، قابل اجرا شدن است. در جدول زیر، می‌توانید انواع فرمت‌های فیلم و ویژگی‌های هرکدام از آن‌ها را مشاهده کنید:

فرمت ویدئویی مهم‌ترین ویژگی‌ها و مشخصات
MP4

رایج‌ترین فرمت ویدئویی که در اکثر دستگاه‌ها و برنامه‌ها قابل پخش است.

ممکن است کیفیت پایین‌تری نسبت به سایر فرمت‌ها داشته باشد.

از الگوریتم MPEG-4 برای ذخیره فایل‌های ویدئویی، صوت و متن استفاده می‌کند.

فرمت مناسب فیلم‌های ارسال شده در یوتیوب، اینستاگرام، فیسبوک و ….

MOV

ویدئوها را با کیفیت بالا ذخیره می‌کند.

فایل‌هایی با این فرمت، از حجم زیادی برخوردار هستند.

این فرمت به صورت اختصاصی برای پخش در برنامه QuickTime طراحی شده است.

یک فرمت ایده آل برای تماشای فیلم در تلویزیون محسوب می‌شود.

توسط فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب پشتیبانی می‌شود.

WMV

توسط مایکروسافت و برای اجرا در برنامه Windows Media Player توسعه داده شد.

اندازه فایل‌هایی که با این فرمت ذخیره می‌شوند نسبتا بزرگ است.

کیفیت مناسبی دارد.

توسط یوتیوب پشتیبانی می‌شود.

کاربران اپل برای تماشای این فایل‌ها، باید Windows Media Player را نصب کنند.

AVI

توسط مایکروسافت توسعه داده شده و بالاترین کیفیت ممکن را ارائه می‌دهد.

در تمام مرورگرهای ویندوز، مک، لینوکس و … اجرا می‌شود.

حجم فایل‌هایی که با این فرمت ذخیره می‌شوند بسیار بالا است.

برای تماشای فیلم‌ در تلویزیون، یک فرمت عالی محسوب می‌شود.

توسط یوتیوب پشتیبانی می‌شود.

AVCHD

به طور خاص برای ذخیره کردن ویدئوها با وضوح بسیار بالا طراحی شده است.

مختص فایل‌های دوربین‌های فیلمبرداری دیجیتال پاناسونیک و سونی است.

از کدنویسی پیشرفته ویدئویی پشتیبانی می‌کند.

برای ذخیره‌سازی آسان و بدون از دست دادن داده‌ها به کار می‌رود.

FLV و SWF و F4V

فرمت‌های فلش (Flash) ویدئویی هستند.

برای اجرا در برنامه Flash Player طراحی شده‌اند.

برای پخش ویدئو در یوتیوب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

توسط دستگاه‌های iOS پشتیبانی نمی‌شوند.

MKV

یک فرمت رایگان و منبع باز که در روسیه توسعه داده شده است.

تقریبا از هر کدک ویدئویی پشتیبانی می‌شود.

در برنامه‌های محدودی قابل پشتیبانی است.

برای پخش فیلم‌ها در برنامه VLC گزینه خوبی است.

WEBM یا HTML5

برای ویدئوهای بارگذاری شده در وب سایت‌های شخصی یا بیزینسی مناسب هستند.

حجم بسیار کمی دارند.

به راحتی بارگذاری می‌‎‌شوند.

MPEG-2 فرمت مخصوص ویدئوهای رایت شده روی DVD

هر ویدئو که شما قصد تماشای آن در دستگاه‌ها و برنامه‌های مختلف را دارید، با یکی از فرمت‌های بالا توسعه داده شده است. حال اگر دستگاه شما از یک فرمت پشتیبانی نکند تکلیف چیست؟ بله درست حدس زدید! باید از یک نرم افزار تبدیل فرمت فیلم استفاده کنید.

بهترین نرم افزار تبدیل فرمت فیلم

هیچ چیز بدتر از این نیست که بعد از کلی انتظار برای دانلود شدن یک فیلم، متوجه شوید که در دستگاه و برنامه شما، قابل اجرا شدن نیست. در این شرایط، احتمالا با کلافگی تمام، فایل را حذف می‌کنید؛ اما این کار یک اشتباه محض است! شما به راحتی می‌توانید فرمت آن را تغییر دهید.

برای تبدیل فرمت فیلم، شما نیاز به یک نرم افراز مخصوص دارید. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین نرم افزار تبدیل فرمت فیلم در سال 2022 آشنا شوید.

نرم افزار UniConverter

نرم افزار Wondershare UniConverter تمام نگرانی‌های شما را در رابطه با فایل‌های ویدئویی حل می‌کند. تغییر فرمت فیلم، تنها یکی از قابلیت‌های بی‌نظیر این نرم افزار محبوب است. UniConverter به شما اجازه می‌دهد چندین ویدئو را به صورت همزمان تبدیل کنید. با پشتیبانی از هزار فرمت صوتی و تصویری مختلف، دست شما برای استفاده از این برنامه کاملا باز است.

نرم افزار تبدیل فرمت Wondershare UniConverter

برای دانلود نرم افزار تبدیل فرمت فیلم UniConverter روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

این نرم افزار علاوه بر تبدیل فرمت، به شما امکان می‌‎دهد کلیپ‌های ویدئویی خود را برش دهید، به آن‌ها واترمارک و متن اضافه کنید، جلوه‌های مختلف را به کار ببرید و …

از دیگر ویژگی‌های مهم و کاربردی برنامه UniConverter می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان فیلمبرداری از صفحه دسکتاپ ویندوز همراه با صدا
  • فشرده کردن انواع فایل‌های ویدئویی حتی با وضوح 4K
  • تبدیل فایل‌های DVD به هر فرمت دلخواه
  • رایت کردن فیلم‌ها روی DVD
  • تبدیل تصاویر به فایل‌های GIF

در کنار تمام این قابلیت‌ها، UniConverter از یک رابط کاربری آسان و جذاب برخوردار است و هیچ مشکلی برای استفاده از آن نخواهید داشت. این نرم افزار علاوه بر سیستم عامل ویندوز، در دستگاه‌های MAC هم به خوبی قابل اجرا است.

نرم افزار Movavi 

Movavi Video Converter یک نرم افزار تبدیل فرمت فیلم است که در کمتر از چند ثانیه، امکان انتقال، ویرایش و تبدیل فرمت‌های مختلف ویدئویی را در اختیار شما قرار می‌دهد. امکان تبدیل دسته‌ای فرمت فیلم‌ها، از دیگر قابلیت‌های شگفت‌انگیز این برنامه است. در این نرم افزار همه چیز با سرعت یک کپی پیست ساده رخ می‌دهد! فوق‌العاده نیست؟

نرم افزار تبدیل فرمت فیلم Movavi Video Converter

برای دانلود نرم افزار تبدیل فرمت فیلم Movavi روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

در این برنامه می‌توانید ویدئوهای خود را به بیش از 180 فرمت مختلف صوتی و تصویری، تبدیل کنید. در عین حال که همه دستگاه‌ها در این نرم افزار پوشش داده می‌شوند، از حجم فیلم‌های تبدیل شده هم بر حسب فرمت مورد نظر، کاسته خواهد شد.

با استفاده از ویژگی “Convert Sample” می‌توانید قبل از این‌که فایل اصلی را تبدیل کنید، فایل نهایی و نتیجه کار را مشاهده کنید. به این ترتیب، در زمان شما هم صرفه‌جویی خواهد شد.

این نرم افزار در سیستم‌عامل‌های ویندوز و MAC پشتیبانی شده و از دو نسخه رایگان و پولی(برای دسترسی به ویژگی‌های اصلی و پیشرفته) برخوردار است.

نرم افزار Any Video Converter

Any Video Converter یکی از بهترین و جامع‌ترین نرم افزارهای رایگان مبدل فرمت فیلم محسوب می‌شود که به صورت تخصصی، برای انجام این کار، طراحی شده است. برای تبدیل انواع فرمت‌های مختلف ویدئویی، بسیار بعید است که این نرم افزار، شما را ناامید کند.

نرم افزار تبدیل فرمت Any Video Converter

روی لینک زیر کلیک کنید تا نرم افزار تبدیل فرمت فیلم Any Video Converter را دانلود کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

یکی از بهترین ویژگی‌های این برنامه، امکان تبدیل ویدئوهای آنلاین به فرمت‌های قابل پشتیبانی در دستگاه‌های مختلف است. اگر عاشق یکی از فیلم‌های YouTube شده‌اید، کافیست با استفاده از Any Video Converter فرمت آن را برای پخش آفلاین در دستگاه خود، بهینه کنید!

با توجه به بررسی تمامی گزینه‌ها، می‌توان Any Video Converter را بهترین مبدل رایگان فرمت‌های ویدئویی به شمار آورد. البته این برنامه از یک نسخه پولی هم برخوردار است؛ اما به احتمال زیاد بدون پرداخت هزینه‌ هم می‌توانید کار خود را راه بیندازید.

نرم افزار Freemake Video Converter

Freemake Video Converter یک مبدل رایگان، قابل انعطاف و سریع است که با رابط کاربری آسان خود، تبدیل فرمت‌های مختلف ویدئویی را به یک امر جذاب و سرگرم کننده تبدیل خواهد کرد.

Freemake Video Converter

برای دانلود نرم افزار تبدیل فرمت فیلم Freemake روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

این نرم افزار نه تنها فایل‌های ویدئویی موجود در حافظه دستگاه شما را تبدیل خواهد کرد، بلکه می‌تواند برای تبدیل فرمت فیلم‌های آنلاین موجود در وب سایت‌هایی مانند یوتیوب و فیسبوک را هم به سادگی تغییر دهد.

Freemake قابلیت‌های دیگری از قبیل برش فیلم‌ها، امکان اضافه کردن زیرنویس، رایت کردن ویدئوها روی DVD را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به این ترتیب، تمامی نیازهای خود پیرامون فایل‌های ویدئویی را با استفاده از این نرم افزار، برآورده خواهید کرد.

نرم افزار Free HD Video Converter Factory

اگر به دنبال یک نرم افزار هستید که به صورت همزمان هم ادیتور باشد و هم مبدل، Free HD Video Converter Factory بهترین انتخاب شما خواهد بود. استفاده از این نرم افزار بسیار آسان است و صفحه شروع آن تنها در 10 ثانیه، بارگذاری می‌شود.

نرم افزار تبدیل فرمت Free HD Video Converter Factory

روی لینک زیر کلیک کنید تا نرم افزار تبدیل فرمت Free HD Video Converter Factory را دانلود کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

برای استفاده از این نرم افزار، کافیست ویدئوی مورد نظر خود را بکشید و در محیط برنامه رها کنید. بعد از انتخاب فرمت یا دستگاه مقصد، روی Run کلیک کنید تا همه چیز به سادگی آب خوردن انجام شود!

اگر به سادگی و یک‌پارچگی برنامه اهمیت می‌دهید، Free HD Video Converter Factory از هر لحاظ ایده آل است. فرایند تبدیل در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد؛ با این حال، می‌توانید زمان بیشتری را صرف سفارشی سازی ویدئوی خروجی نمایید.

نرم افزار HandBrake

HandBrake یکی از بهترین مبدل‌های فرمت فیلم در سیستم عامل‌های ویندوز، MAC و لینوکس محسوب می‌شود. این نرم افزار رایگان، به راحتی انواع فرمت‌های مختلف ویدئویی را در کمترین زمان ممکن، به هم‌دیگر تبدیل می‌کند.

HandBrake

برای دانلود نرم افزار تبدیل فرمت فیلم HandBrake روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

این نرم افزار بیش از آن‌که برای کاربران ویندوز شناخته شده باشد، در میان کاربران سیستم عامل MAC محبوب است. این برنامه در دنیای ویندوز، هنوز در ابتدای راه است؛ با این‌حال، نمی‌توان به راحتی آن را نادیده گرفت.

یکی از نکاتی که باید در رابطه با نرم افزار HandBrake در نظر داشته باشید، این است که از رابط کاربری آسانی برخوردار نیست. بنابراین قبل از انتخاب این برنامه، مطمئن شوید که تحمل محیط‌های نه چندان گرافیکی و جذاب را دارید.

کلام آخر

تبدیل فرمت‌های مختلف فیلم به همدیگر، یکی از کارهایی است که هر کاربر رایانه، باید با آن آشنا باشد. با داشتن یک نرم افزار مبدل قدرتمند، می‌توانید هر ویدئویی را برای پخش کردن در دستگاه خود، آماده کنید؛ حتی اگر فرمت آن قابل پشتیبانی نباشد.

در این مقاله به معرفی 6 نرم افزار تبدیل فرمت فیلم پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

5 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//