5 نکته برای انتخاب یک هارد اکسترنال مناسب که باید بدانید

یکی از راهکار­های مناسب برای حفظ اطلاعات استفاده از هارد اکسترنال است؛ اما پیش از خرید هارد اکسترنال باید نکاتی را بدانید تا یک خرید هوشمندانه داشته باشید.

ما در ادامه به بررسی 5 نکته مهم انتخاب هارد اکسترنال می­پردازیم، با ما همراه باشید :

ظرفیت ذخیره‌سازی

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از هارد اکسترنال­ فضای زیاد آن­ است. هاردهای اکسترنال ظرفیت‌های مختلفی دارند و در بازار با ظرفیت‌های ۵۰۰ گیگابایت، ۱ ترابایت، ۲ ترابایت و حتی بیشتر عرضه می‌شوند.

اگر قصد تهیه نسخه پشتیبان از هارد سیستم کامپیوتری خود را دارید، باید از هارد اکسترنالی که فضای بیشتری نسبت به هارد داخلی سیستم شما دارد، استفاده کنید.

برای خرید هارد اکسترنال، همیشه باید آینده را در نظر داشته باشید؛ شاید اکنون نیازی به حافظه‌ ذخیره‌سازی زیادی نداشته باشید؛ اما قطعاً داده‌‌های شما با‌ گذشت زمان زیادتر و حجیم‌تر می‌شوند؛ بنابراین توصیه می‌شود که هنگام خرید هارد اکسترنال، همیشه گزینه‌ای را خریداری کنید که ظرفیت ذخیره‌سازی آن از نیاز فعلیتان بیشتر است.

ظرفیت ذخیره سازی

سرعت انتقال اطلاعات

در خرید هارد اکسترنال فقط ظرفیت مهم نیست و سرعت انتقال اطلاعات نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای اینکه اطلاعات سریع بین هارد و دستگاه­های کامپیوتری جا­به­جا شود باید به دنبال هارد اکسترنال با سرعت بالا باشید.

هاردهای اکسترنال دارای دو تکنولوژی SSD و HDD  برای ذخیره‌سازی اطلاعات هستند.

هاردهای اکسترنالSSD  بسیار سریع هستند. بطوریکه کاملا مناسب ویرایش یک فیلم HD هستند. کاربران هرگز افت سرعتی حس نمی­کنند و برای مواقعی که قصد انتقال حجم زیادی از اطلاعات در مدت زمانی کوتاه را دارید بسیار مناسب هستند.

اما HDD نسبت به SSD سرعت کمتری دارد ولی در عوض ظرفیت ذخیره سازی بالاتری داشته و ارزان‌تر هستند. اگر نهایت کاری که انجام می دهید، تماشای یک فیلم یا کپی یا انتقال تعدادی فایل است، سرعت مشکل شما نخواهد بود. پس می توانید به راحتی از هارد های HDD استفاده کنید.

قابلیت جابه ­جایی و دوام زیاد

اگر قصد شما از خرید هارد اکسترنال، استفاده از آن برای تهیه نسخه‌ پشتیبان از اطلاعات و نگهداری آن‌ها در خانه یا محل کار است، لزومی ندارد که به حمل‌پذیری توجه زیادی کنید؛ اما اگر قصد دارید حافظه را دائما با خود حمل کنید، بهتر است به‌دنبال هاردی باشید که سبک وزن باشد و در برابر ضربه مقاومت بیشتری را از خود نشان دهد.

برخی از حافظه‌ها در حالی که ظرفیت ذخیره‌سازی بالایی را ارائه می‌کنند، وزن پایین و اندازه‌ کوچکی دارند. معمولاً در زمینه اندازه، حافظه‌های SSD سایز کوچکتری دارند و حمل آن‌ها نسبت به HDD‌ها راحت‌تر است.

اگر دائما در رفت‌و‌آمد هستید و در این بین هارد اکسترنال را نیز با خود حمل می‌کنید، بهتر است به‌دنبال خرید هارد‌ی باشید که پوشش بیرونی ضخیمی دارد؛ البته این موضوع تنها برای حافظه‌های HDD صدق می‌کند که در برابر ضربه آسیب‌پذیر هستند.

یکی از مشکلات حافظه‌های HDD این است که براثر ضربات متوالی هد دستگاه که وظیفه‌ خواندن اطلاعات را برعهده دارد، با دیسک برخورد می‌کند و خراب می­شود. این موضوع باعث می‌شود بخشی از اطلاعات وحتی در شرایط بدتر تمامی اطلاعات‌‌ پاک ‌شود.

حافظه‌های SSD عاری از هرگونه قسمت مکانیکی همچون هد هستند که این موضوع باعث می‌شود آسیب‌های حاصل از حمل طولانی‌مدت به صفر برسد؛ افزون‌بر‌این، نیازی به عایق‌های ضخیم برای محافظت از این حافظه‌ها نیست؛ در نتیجه کاربران می‌توانند راحت‌تر هارد اکسترنال خود را در کیف یا جیب قرار دهند.

قابلیت جابه‌جایی مناسب

امنیت

اگر هدف شما از خرید هارد اکسترنال، ذخیره اطلاعات مهم است، پیشنهاد می‌کنیم به‌دنبال محصولاتی بروید که از رمزنگاری داده‌ها پشتیبانی می‌کنند. تقریبا تمام حافظه‌های موجود در بازار به‌صورت نرم‌افزاری از رمزنگاری داده‌ها پشتیبانی می‌کنند؛ اما اگر اطلاعاتتان از اهمیت بالایی برخوردار است، باید به‌سراغ هاردهایی بروید که به‌صورت سخت‌افزاری این‌ کار را برای شما انجام می‌دهند.

گارانتی

از آنجایی‌که از هارد اکسترنال برای ذخیره سازی اطلاعات شخصی یا شرکتی استفاده می­شود، پشتیبانی این هارد­ها توسط شرکت­ها اهمیت زیادی دارد. اینجاست که شرکت‌های گارانتی کننده هارد اکسترنال بسیار اهمیت پیدا می‌کنند، چراکه هر یک خدمات متنوعی ارائه می‌کنند و شناخت کامل از خدمات آن‌ها می‌تواند به خریدی هوشمندانه تر کمک کند.

و در آخر پیشنهاد می‌کنیم که پیش ‌از خرید یک هارد اکسترنال به گارانتی توجه ویژه‌ای داشته باشید و حافظه‌ای را انتخاب کنید که ظرفیت ذخیره‌سازی آن بیشتر از نیاز شما باشد.

پیشنهاد ما به شما خرید هارد اکسترنال از فروشگاه کامپیوتر سورس است. فروشگاه کامپیوتر سورس https://source-computer.com/   کالاهایی با بهترین گارانتی را ارائه می کند و از آنجا که شیراز قطب لوازم دیجیتالی کشور است کالاهایی با قیمتی مناسب تر نسبت به دیگر فروشگاه ها عرضه می‌دارد همچنین خدمات پس از فروش نیز ارائه می­دهد.

سلب مسئولیت: ایده آل تک صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//