روش کلیک چپ و راست کلیک در تبلت های ویندوزی

بسیاری از تبلت‌ها دارای سیستم عامل ویندوز هستند و می‌توان از آن‌ها برای کارهای روزانه استفاده کرد. سیستم‌عامل‌های ویندوز امکانات و برنامه‌های بسیاری در اختیار کاربران قرار می‌دهند و مانند کامپیوترهای رومیزی عملکرد مشابه دارند. قابلیت قابل حمل بودن تبلت‌ها باعث شده که کاربران زیادی به آن روی آورند و برای ارائه مطالب، شبکه‌های اجتماعی و بازی از آن استفاده کنند. برای کار با تبلت‌ معمولا از موس استفاده نمی‌شود. زیرا از تبلت‌ها بیشتر در فضای بیرون از منزل کاربرد دارند. از این رو اکثر کاربران با مشکل راست کلیک در تبلت مواجه هستند.

در این مقاله روش کلیک چپ و کلیک راست در تبلت‌های ویندوزی و صفحه نمایش‌های لمسی می‌پردازیم.

چگونه بدون اتصال موس از تبلت خود استفاده کنیم؟

کار با صفحه نمایش‌های لمسی سریع و راحت‌تر است. از این رو ویندوز 8 برای نصب روی تبلت‌ها به بازار عرضه و با استقبال کاربران زیادی روبرو شد. اما کاربران برای کار با این ویندوز دچار مشکل شدند. زیرا بدون اتصال موس به تبلت قادر به انجام اموری از جمله کلیک راست، کلیک چپ، دابل کلیک و … نبودند. اولین بار تبلت سرفیس پرو (Surface Pro) به این ویندوز مجهز شد. اما بسیاری از کاربران نحوه راست کلیک در سرفیس را بلد نبودند.

روش راست کلیک در تبلت

حتما تا به حال سعی کرده‌اید که روی صفحه نمایش دستگاه خود کلیک راست کنید. اما موفق به باز کردن منوی مربوطه نشدید. زیرا این کار بدون اتصال موس و استفاده از ترفندی که در این مقاله می‌خواهم به شما یاد بدهم امکان‌پذیر نیست. روش مفیدی برای راست کلیک وجود دارد:

با استفاده از دکمه سمت راست موس می‌توانید کلیک راست کنید. با این کار لیستی (منو) نمایش داده می‌شود که می‌توانید همه کارهایی را که می‌خواهید انجام دهید. اما اگر موس در دسترس نباشد باید از روش دیگری کمک بگیرید. برای راست کلیک در تبلت ویندوزی بدون اتصال موس کافی‌ست انگشت خود را روی صفحه نمایش قرار دهید. بدون این‌که انگشت‌تان را از روی نمایشگر بردارید، چند لحظه نگه دارید و کمی مکث کنید. یک کادر مربعی یا دایره‌ای شکل اطراف انگشت شما (ناحیه تحت فشار) ایجاد می‌شود، که در شکل زیر سمت چپ نشان داده شده است.

روش راست کلیک در تبلت

سپس انگشت خود را بردارید. مشاهده می‌کنید که منوی مربوط به راست کلیک روی نمایشگر تبلت ظاهر شد. منوی کلیک راست Recycle Bin را در شکل بالا سمت راست مشاهده می‌کنید.

کلیک چپ در تبلت

همان‌طور که می‌دانید برای کلیک چپ با کمک موس کافی‌ست یک بار روی دکمه سمت چپ کلیک کنید تا آیتم موردنظر انتخاب شود. اما در صفحه نمایش‌های لمسی که موسی وجود ندارد، این عمل چگونه انجام می‌شود؟

برای کلیک چپ در تبلت و انتخاب آیتم‌های موردنظرتان با یک بار فشردن انگشت‌تان روی صفحه نمایش انجام می‌شود. هم‌چنین جهت دابل کلیک دو بار انگشت خود را سریع روی نمایشگر بزنید تا برنامه اجرا شود. دقت کنید که عمل دو بار ضربه روی آیکن موردنظر باید بسیار سریع و با فاصله کم انجام شود. وگرنه ویندوز به عنوان کلیک چپ آن را در نظر می‌گیرد. اگر تجربه کار با ویندوز را داشته باشید می‌دانید که دابل کلیک برای اجرای برنامه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر تجربه مشترک یا سوالی داشتید در زیر این پست در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//