نقشه و مسیریاب بلد ؛ اپلیکیشنی برای یافتن بهترین مسیر

مدتی است که در ایران بازار اپلیکیشن‌های مسیریاب بومی داغ شده است. استفاده از نقشه آنلاین در یافتن مسیری بهینه دغدغه همیشگی کاربران بوده است. با توجه به نیاز کاربران ایرانی به نقشه و مسیریاب‌هایی که سراسر ایران را پوشش دهد، کافه بازار تصمیم به انتشار مسیریابی به نام بلد (Balad) را گرفت. این روزها بلد به یکی از مسیریاب‌های محبوب و پرطرفدار داخلی تبدیل شده است.

نقشه و مسیریاب بلد نرم‌افزاری است که به خوبی نیاز کاربران را برطرف می‌کند. رابط کاربری آسان و جزئیات بالای نقشه از ویژگی‌های این نرم‌افزار موبایل است.

نقشه و مسیریاب بلد

بلد مسیریاب هوشمند و فارسی است که نقشه ایران را با جزئیات دارد. این مسیریاب در یافتن مسیری سریع و به صرفه به شما کمک می‌کند. بلد با درنظر گرفتن دو مورد به‌صرفه ترین مسیر را به شما پیشنهاد می‌دهد: ترافیک به صورت آنلاین و کمترین‌ترین زمان رسیدن به مقصد مرودنظر.

همان‌طور که گفتیم، مسیریاب بلد در بین سایر مسیریاب‌ها دارای ساده‌ترین رابط کاربری است. همین ویژگی باعث شده تا کاربران تمایل بیشتری برای استفاده از این اپلیکیشن داشته باشند. سادگی و راحتی کار با بلد یک مزیت برای آن محسوب می‌شود.

ویژگی نقشه و مسیریاب بلد

مزیت دیگر بلد نقشه خوب با جزئیات کامل از ایران است. مراکز مهم شهر مانند مراکز خرید، سینما، پمپ بنزین، مدارس و … و حتی ساختمان‌ها با شماره پلاک  در این اپلیکیشن مشخص شده‌اند. علاوه‌بر‌این نام خیابان‌ها و سایر مکان‌ها در نقشه با زبان شیرین فارسی و فونتی زیبا نمایش داده می‌شود.

بلد با درنظر گرفتن ترافیک به صورت آنلاین بهترین‌ترین مسیر را به شما پیشنهاد می‌دهد. حتی امکان نمایش پلاک و طرح زوج و فرد و پلیس و دوربین در مسیر را نیز دارد. از ویژگی مفید دیگر این اپلیکیشن نمایش دوبعدی و سه بعدی از تمام مناطق ایران است. کاربر می‌تواند هر کدام از دو موقعیت را انتخاب کند و محل موردنظر خود را مشاهده نماید.

نقشه و مسیریاب بلد

این اپلیکیشن سخنگو برای آدرس‌دهی و راهنمایی شما حین رانندگی از صدای گوینده کمک می‌گیرد. به این ترتیب دیگر مجبور نیستید دائم به صفحه نمایش گوشی و نقشه نگاه کنید. این کار تمرکز شما را حین رانندگی کاهش می‌دهد. با وجود این ناوبری راننده در مسیر با رابط کاربری آسان و در دو حالت روز و شب قابل نمایش است.

مصرف بالای باتری و اینترنت یکی از معایبی است که اکثر مسیریاب‌ها دارند. بلد با توجه به این مسئله حداقل مصرف باتری و اینترنت را دارد. شما می‌توانید با خیال راحت به مسیریابی خود ادامه دهید بدون اینکه نگران تمام شدن باتری یا بسته اینترنت خود باشید.

معایب نقشه و مسیریاب بلد

طبیعی است که هر اپلیکیشنی دارای نقاط ضعفی است و اپلیکیشن بلد نیز از این موضوع مستثنی نیست. در ادامه به چند نقطه ضعف این اپلیکیشن بومی اشاره می‌کنیم:

  • کند بودن در یافتن موقعیت مکانی کاربر
  • عدم نمایش نقشه ماهواره‌ای
  • عدم نمایش مکان‌های تفریحی و خدماتی
  • نمایش پلاک‌ ساختمان‌ها فقط در تهران

به نسخه جدید این اپلیکیشن دکمه تنظیمات، قطب‌نما و حالت روز و شب نیز اضافه شده است. هم‌چنین عملکرد دستیار صوتی برنامه بهبود یافته. یکی از موارد کاربردی که در نسخه جدید به آن اضافه شده مسیریابی بدون اینترنت می‌باشد. به راحتی و بدون اتصال به اینترنت نیز قادر به مسیریابی هستید. البته باید نقشه منطقه مورد نظر خود را دانلود کنید. امکان ذخیره و به اشتراک گذاری نقاط مختلف را روی نقشه، نمایش نقشه‌های داخلی و نمایشگاه الکامپ در تهران و قابلیت مسیریابی با وسیله حمل و نقل عمومی از سایر مواردی است که به نسخه جدید برنامه افزوده شده است.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//