آموزش تصویری فعال کردن VoLTE در شیائومی

VoLTE مخفف شده عبارت ” voice over long-term evolution” است. این فناوری، به معنی انتقال صوت در بستر اینترنت (VOIP) بوده و هدف اصلی آن، برقراری ارتباط صوتی بی‌سیم است. با استفاده از VoLTE می‌توانید تماس‌های تلفنی سریع و بهتری داشته باشید؛ آن‌هم مستقل از خط و اپراتور تلفن! 

امروزه، تمامی گوشی‌های هوشمند جدید (از جمله شیائومی) همراه با فناوری VoLTE به بازار عرضه می‌شوند. اما ممکن است به دلیل برخی اشکالات فنی، این قابلیت در بعضی از کشورها (از جمله ایران) به درستی در اختیار کاربران قرار نگیرد. این موضوع، در تلفن‌های همراه ساخت شرکت شیائومی، بیشتر به چشم می‌خورد! 

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به بررسی روش‌های فعال سازی VoLTE در شیائومی بپردازیم. اگر شما نیز از کاربران محصولات این برند چینی محبوب هستید؛ حتما تا پایان، با ما همراه باشید. 

VoLTE چیست؟

همان‌طور که از اسم این تکنولوژی (Voice over LTE) پیداست، VoLTE زمانی قابل استفاده است که اپراتور تلفن همراه شما، اجازه دهد که به جای سرویس‌های صوتی قدیمی، تماس‌های تلفنی خود را از طریق LTE برقرار کنید. 

volte چیست ؟

با استفاده از این فناوری، پهنای باند بیشتری به تماس‌های صوتی اختصاص داده می‌شود. همین عامل، سبب می‌شود تا کیفیت و سرعت تماس، تا حد زیادی افزایش پیدا کند. زمانی که از طریق VoLTE با یک فرد دیگر تماس می‌گیرد (به شرطی که او هم از این تکنولوژی برخوردار باشد) بلافاصله متوجه کیفیت بالای مکالمه خواهید شد. 

برای اینکه بتوانید از VoLTE استفاده کنید، باید از شرایط زیر برخوردار باشید:

  • تلفن همراه شما از این قابلیت، پشتیبانی کند. 
  • اپراتور سیم‌کارت شما، باید از VoLTE برای دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید، پشتیبانی کند. 
  • تلفن همراه شما، باید از نرم افراز سفارشی اپراتور سیم کارتتان، استفاده کند. 
  • شما باید در محدوده LTE/4G باشید. 

فعال سازی VoLTE می‌تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

  • کیفیت صدای بهتر در هنگام تماس
  • برقراری سریع‌تر تماس
  • تلفن شما در هنگام برقراری تماس، همچنان در محدوده LTE/4G باقی می‌ماند. 
  • می‌توانید به طور همزمان، با تلفن همراه خود صحبت کنید و به وب‌گردی و اتصال به اینترنت هم ادامه دهید. 
توجه: هزینه مکالماتی که از طریق VoLTE برقرار می‌شوند، هیچ تفاوتی با مکالمات قدیمی و سنتی ندارد. 

فعال سازی VoLTE در شیائومی 

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم، این قابلیت روی اکثر تلفن‌های همراه شیائومی، در دسترس است. مراحل فعال‌سازی VoLTE در اپراتورهای مختلف تلفن همراه (ایرانسل، همراه اول و رایتل) متفاوت هستند. ما در ادامه، به بررسی این قابلیت در هر سه اپراتور معروف کشور، خواهیم پرداخت. 

فعال سازی volte در شیائومی

تذکر 1: زمانی می‌توانید از کیفیت بالای تماس برخوردار شوید که تلفن همراه هر دو طرف مکالمه، قابلیت VoLTE را فعال کرده باشند. 
تذکر 2: VoLTE ممکن است در برخی از مناطق کشور، فعال نشده باشد . 

فعال سازی  VoLTE برای اپراتور ایرانسل

برای تجربه تماس‌های صوتی HD حتما قابلیت VoLTE را در تلفن همراه شیائومی فعال کنید. در صورتی که از سیم کارت ایرانسل استفاده می‌کنید، مطابق مراحل زیر عمل کرده و این قابلیت را راه‌اندازی کنید:

  • وارد Setting تلفن همراه خود شوید. 
  • روی “Sim cards & mobile networks” ضربه بزنید. 

به تنظیمات سیم کارت بروید

  • سیم کارت ایرانسل (Irancell) را انتخاب کنید. 

سیم کارت خود را انتخاب کنید

  • در این صفحه باید گزینه‌ای با عنوان “Use VoLTE” فعال باشد. 

گزینه volte را فعال کنید

  • اگر به هر دلیلی، تیک کنار این گزینه غیر فعال است، با ضربه زدن روی “Use VoLTE” آن را فعال کرده و به رنگ آبی در بیاورید. 

در صورتی که گزینه “Use VoLTE” را مشاهده نمی‌کنید، کد دستوری *#*#86583#*#* را شماره‌گیری کنید و منتظر نمایش پیغام زیر باشید:

Volte carrier check was disabled

اکنون دوباره تنظیمات بالا را انجام دهید. این‌بار گزینه “Use VoLTE” برای تلفن همراه شیائومی شما فعال شده است. 

فعال سازی VoLTE برای اپراتور همراه اول

مشترین همراه اول، برای برخورداری از سرویس VoLTE ابتدا باید برنامه تلفای را روی تلفن همراه خود نصب کنند. برای دانلود این اپلیکیشن، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

بعد از نصب TelFi باید با شماره سیم کارت خود در این اپلیکیشن ثبت نام کنید. پس از آن، پیامی مبنی بر فعال‌ شدن قابلیت VoLTE روی تلفن همراه، دریافت می‌کنید. 

اکنون دقیقا مانند مراحل گفته شده برای سیم کارت‌های ایرانسل، می‌توانید گزینه “Use VoLTE” را در گوشی شیائومی خود مشاهده کنید. 

نکته: اپراتور رایتل هنوز VoLTE را برای مشترکین خود، فعال نکرده است. البته این اتفاق، قطعا در آینده‌ای نزدیک، رخ خواهد داد. 

فعال کردن WiFi Calling در دستگاه‌های MIUI شیائومی

VoWifi یا تماس از طریق شبکه وای فای یکی دیگر از تکنولوژی‌های بهبود یافته برای ارتباطات تلفنی و صوتی محسوب می‌شود. البته شرط لازم برای استفاده از این قابلیت، فعال بودن VoLTE است. 

با استفاده از VoWifi یا همان WiFi Calling بدون توجه به آنتن دهی سیم کارت یا اپراتور، می‌توانید در هر نقطه‌ای و تنها با استفاده از یک اتصال وای فای، تماس تلفنی برقرار کنید. (البته تعرفه تماس از شارژ سیم کارت شما کسر خواهد شد. )

ROM MiUi شیائومی ویژگی VoWiFi را به تمام دستگاه‌های شیائومی که دارای ویژگی VoLTE هستند، ارائه می‌دهد. برای استفاده از این سرویس در تلفن‌های شیائومی، باید ابتدا کد دستوری زیر را در تلفن همراه خود وارد کنید:

 * # * # 869434 # * # *

پس از وارد کردن این کد، پیامی با عنوان “VoWiFi carrier check has been disabled” دریافت می‌کنید.  تنها کاری که باید انجام دهید، این است که به یک شبکه WiFi وصل شده و از طریق VoWifi به برقرای تماس بپردازید. 

آموزش استفاده از VoWifi

  • هنگامی که mobile network در دسترس است، می‌توانید به شبکه WiFi وصل شوید و گزینه تماس WiFi را فعال کنید.
  • پس از فعال شدن گزینه تماس WiFi، نماد موجود در نوار وضعیت خود را دریافت خواهید کرد.
  • پس از فعال شدن گزینه، می‌توانید حالت پرواز را فعال کنید. اکنون همه شبکه از جمله WiFi غیرفعال می‌شود.
  • اکنون دوباره WiFi را روشن کنید؛ زیرا می‌توانید WiFi را حتی در حالت AirPlane فعال کنید.
  • پس از روشن شدن WiFi، گزینه WiFi Calling نیز به صورت خودکار فعال می‌شود.
  • از آنجا که در حالت پرواز هستید، هیچ شبکه‌ای وصل نمی‌شود، بنابراین WiFi Calling بدون هیچ مشکلی ادامه خواهد یافت.

رفع مشکل WiFi Calling در دستگاه‌های شیائومی

در صورت استفاده از بیش از یک سیم کارت در دستگاه خود، با مشکل روبرو خواهید شد؛ زیرا حالت هواپیما mobile network را در شبکه دیگر نیز غیرفعال می‌کند.

راه حل جایگزینی وجود ندارد. به جای این‌که بتوانید حالت هواپیما را فعال کنید، می‌توانید گزینه preferred mobile network سیم کارت فعال WiFi را به هر شبکه‌ای که در آن منطقه در دسترس نباشد، تغییر دهید.

کد USSD برای فعال کردن WiFi Calling روی هر دستگاه شیائومی که در MiUi ROM کار می‌کند، عمل خواهد کرد؛ ولی در دستگاه‌های Android One مانند Mi A1 ، Mi A2 ، Mi A2 Lite ، Mi A3 و … کار نمی‌کند.

پس از تغییر شبکه دلخواه به 2G یا 3G، گزینه WiFi Calling را دریافت خواهید کرد؛ اما فراموش نکنید که پس از قطع اتصال WiFi، آن را به 4G برگردانید؛ در غیر این صورت، هیچ سیگنالی دریافت نخواهید کرد

سوالات متداول

کد فعال سازی VOLTE شیائومی چیست؟

کاربران ایرانسل برای فعال کردن سرویس VOLTE در تلفن همراه شیائومی، باید کد *#*#86583#*#* را وارد کنند.
کاربران همراه اول نیازی به کد نداشته و باید برنامه تلفای را روی تلفن همراه خود، نصب کنند.

مزایای فعال کردن volte چیست؟

با استفاده از این قابلیت، می‌توانید از تماس‌های باکیفیت‌تر و سریع‌تر برخوردار شوید. علاوه بر این، در زمان مکالمه، از محدوده 4G LTE خارج نمی‌شوید و اینترنت شما، همچنان متصل است.

چگونه VoWiFi را در دستگاه Android یا iOS خود فعال کنیم؟

در آیفون، بر روی داده Mobile Data > Wi-Fi calling و فعال کردن ضربه بزنید. فرایندهای موجود در اندروید از تلفن به تلفن دیگر متفاوت است. با این حال، در اکثر گوشی‌های هوشمند، تحت تنظیمات SIM cards و Mobile Networks در داخل صفحه تنظیمات SIM قرار می‌گیرند.

4.2 | (9)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

45 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
45
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//