فعال کردن پشت خطی در شیائومی (Call Waiting)

حتما تاکنون بارها و بارها برایتان پیش آمده که در حال تماس تلفنی با دوستانتان هستید؛ در همان زمان یک دوست دیگر با شما تماس می‌گیرد ولی شما نمی‌توانید به او پاسخ دهید.

به این صورت است که تماس تلفنی آن شخص مردود می‌شود و اطلاع رسانی آن از طریق پیامک به شما اعلام می‌گردد. اما ممکن است که شما نخواهید به این شکل باشد.

به عبارت دیگر تمایل دارید که در زمان مکالمه با مخاطب خود، مکالمه شخص ثالث را هم از دست ندهید. برای این کار باید تنظیماتی را درون گوشی خود انجام دهید.

سرویس Call waiting یا همان سرویس «پشت خطی» در گوشی‌های مختلف متفاوت است. در این مقاله از ایده آل تک می‌خواهیم به بررسی و چگونگی فعال کردن پشت خطی در شیائومی ‌بپردازیم.

اگر شما هم از دارندگان گوشی‌های شیائومی ‌هستید، فعال کردن سرویس پشت خطی از لازمه‌های کار شما خواهد بود. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و در صورت تمایل به فعال کردن آن، مرحله به مرحله با آموزش‌های ما پیش روید. در این مطلب به آموزش فعال کردن Call waiting در چند مورد از پرطرفدارترین گوشی‌های Xiaomi پرداخته‌ایم.

فعال کردن پشت خطی در شیائومی ‌ردمی ‌نوت 3

تلفن همراه هوشمند شیائومی ‌ردمی ‌نوت 3 از گوشی‌های قدیمی ‌شیائومی ‌است که امروزه کاربران زیادی همچنان از آن استفاده می‌کنند.

فعال کردن پشت خطی در ردمی نوت 3

فعال کردن سرویس پشت خطی در شیائومی ‌ردمی ‌نوت 3 کار بسیار آسانی است. با چند قدم ساده می‌توانید این آپشن را فعال کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • وارد اپلیکیشن Phone که در صفحه اصلی است شوید. اگر این اپ در صفحه اصلی نبود، به منوی برنامه‌ها مراجعه کنید.
  • بعد از نمایش دکمه‌های شماره‌ای، در سمت چپ شماره‌ها دکمه‌ای با علامت سه‌ خط افقی دیده می‌شود. بر روی آن ضربه بزنید تا منوی کوچک مربوط به آن باز شود.
  • در منوی باز شده باید بر روی دکمه Settings ضربه بزنید.
  • از میان گزینه‌های موجود در مرحله بعدی باید بر روی گزینه Call waiting ضربه بزنید.

call waiting در شیائومی ردمی نوت 3

بعد از آن در صفحه جدید صرفا یک گزینه خواهید دید. آن گزینه هم Call waiting نام دارد که در سمت آن یک دکمه خاموش روشن است. در صورت ضربه زدن بر روی آن دکمه، سرویس پشت خطی در ردمی ‌نوت 3 فعال خواهد شد و از این پس دیگر هیچ تماسی را از دست نخواهید داد.

فعال کردن Call Waiting در شیائومی ‌ردمی ‌نوت 5

شیائومی ‌ردمی ‌نوت 5 نیز یکی از تلفن‌های همراه هوشمند پرطرفدار قلمداد می‌شود که در روزگار خودش ابهتی داشته است. در این قسمت، فعال کردن پشت خطی در شیائومی  ردمی ‌نوت 5 موضوع مورد بحث ماست.

فعال کردن پشت خطی در شیائومی ردمی نوت 5

برای انجام این کار کافیست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا باید وارد اپلیکیشن Phone شوید. این اپلیکیشن معمولا در همه تلفن‌های همراه در صفحه اصلی آن وجود دارد. اگر نبود می‌توانید با مراجعه به منوی برنامه‌ها آن را بیابید. رنگ آیکن این اپ سبز است.
  • در پایین صفحه سمت چپ می‌توانید گزینه‌ای را ببینید که شکل آن به صورت سه‌خط است. بر روی آن ضربه بزنید تا منوی جدیدی باز شود. سپس بر روی Settings ضربه بزنید.
  • در منوی جدید باید به دنبال گزینه‌ای تحت عنوان Call waiting باشید. روی آن ضربه بزنید تا صفحه دیگری باز شود.
  • اگر بر روی موبایل‌تان دو سیمکارت وجود داشته باشد، در صفحه جدید دو گزینه خواهید دید. شما باید با انتخاب سیم کارت مورد نظر خود، سرویس پشت خطی را برای آن فعال کنید.
  • با انتخاب یکی از سیم کارت‌ها، وارد صفحه بعدی می شوید. در آن صفحه صرفا یک گزینه وجود دارد و آن هم Call waiting است. در سمت راست آن یک دکمه قرار دارد. در صورت ضربه زدن بر روی آن، قابلیت پشت خطی برای سیم‌کارت مورد نظر فعال خواهد شد.

call waiting  در ردمی نوت 5

از این پس دیگر هیچ یک از تماس‌های پشت خطی‌تان را از دست نخواهید داد.

آموزش فعال کردن پشت خطی در شیائومی ردمی نوت 6

ردمی نوت 6 از دیگر گوشی‌های پرطرفدار شیائومی تلقی می‌شود. تولید این تلفن همراه هوشمند اگرچه متوقف شده ولی همچنان افراد زیادی به خرید و فروش مدل‌های کارکرده آن می‌پردازند.

فعال کردن پشت خطی در شیائومی ردمی نوت 6

فعال کردن پشت خطی در شیائومی ردمی نوت 6 از دیگر مواردی است که در ادامه به آموزش آن خواهیم پرداخت.

  • ابتدا در صفحه اصلی خود بر روی آیکن Phone که به رنگ سبز است ضربه بزنید. اگر این آیکن را به هر دلیلی مشاهده نمی‌کنید، می‌توانید به منوی برنامه‌ها بروید و از آنجا به دنبال Phone باشید.
  • در پایین صفحه دقیقا در پایین و سمت چپ دکمه‌های شماره‌ها، دکمه‌ای وجود دارد که علامت آن سه‌خط است. روی آن ضربه بزنید تا منوی جدیدی باز شود. در این منو بر روی Settings ضربه بزنید. باز هم وارد صفحه جدیدی می‌شوید.
  • در صفحه جدید بر روی گزینه Call waiting ضربه بزنید. سپس منوی جدیدی خواهید دید که فقط یک گزینه دارد و آن هم Call waiting است. در سمت راست آن کلیدی است که در صورت خاموش بودن، نشان دهنده غیرفعال بودن سرویس پشت خطی است.

call waiting در ردمی نوت 6

با ضربه زدن بر روی آن کلید می‌توانید سرویس پشت خطی را در شیائومی ردمی نوت 6 خود فعال کنید و از این پس دیگر هیچ تماسی را از دست ندهید.

فعال کردن پشت خطی در شیائومی ردمی نوت 6 پرو

برای فعال کردن Call waiting در شیائومی ردمی نوت 6 پرو نیز می توانید به صورت ردمی نوت 6 عمل کنید. همچنین می توانید به منوی Settings بروید و در کادر جستجو عبارت Call waiting را سرچ کنید تا مستقیم به منوی مربوطه بروید. سپس بعد از انتخاب سیم‌کارت مورد نظرتان، سرویس پشت خطی را برای آن فعال کنید.

فعال کردن Call Waiting در شیائومی ردمی نوت 8

فعال کردن پشت خطی در شیائومی ردمی نوت 8 از دیگر موضوعات مورد بحث ما در این مقاله است. ردمی نوت 8 از تلفن‌های همراه هوشمند و محبوب شیائومی محسوب می‌شود.

فعال کردن پشت خطی در شیائومی ردمی نوت 8

در چند سال پیش و حتی امروزه افراد زیادی هستند که صاحب این مدل گوشی هستند. امکانات این تلفن همراه نه تنها قدیمی ‌و ناکارآمد نشده، بلکه همچنان با قدرت از پس کارهای روزمره و البته سنگین برمی‌آید.

برای فعال کردن سرویس پشت خطی در شیائومی ردمی نوت 8 کافیست که مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • وارد منوی تنظیمات گوشی شوید. برای این کار باید بر روی آیکن Settings ضربه بزنید.
  • در منوی تنظیمات باید به پایین صفحه بروید و به دنبال گزینه Apps باشید. آن را بیابید و با ضربه زدن وارد آن شوید.
  • در صفحه جدید با 5 گزینه روبرو می‌شوید. باید وارد منوی گزینه System app settings شوید.
  • در این مرحله با فهرستی از نرم افزارهای سیستمی ‌روبرو می‌شوید. باید گزینه Call settings را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات تماس شوید.
  • در این بخش باید بر روی گزینه Call waiting ضربه بزنید تا صفحه جدید باز شود. اگر بر روی تلفن همراه دو عدد سیم کارت نصب باشد، در صفحه جدید باید یکی از آن سیم کارت‌ها را انتخاب کنید.

سپس با یک گزینه روبرو می‌شوید که آن نیز Call waiting نام دارد. با ضربه زدن بر روی دکمه سمت راست آن می‌توانید نسبت به روشن کردن سرویس پشت خطی در تلفن همراه خود اقدام کنید.

آموزش فعال کردن Call Waiting در شیائومی ردمی نوت 8 پرو

فعال کردن سرویس Call waiting در تلفن همراه شیائومی ردمی نوت 8 پرو که نوع پیشرفته‌تر ردمی نوت 8 است، تقریباً به همان صورت انجام می‌شود.

برای انجام این کار باید به Settings گوشی خود بروید. در میان گزینه‌های موجود بر روی Apps کلیک کنید. در مرحله بعدی باید وارد قسمت System app settings شوید. در این قسمت باید از میان نرم افزارها و گزینه‌هایی که وجود دارد، وارد قسمت Call settings شوید.

بعد از ورود به تنظیمات مربوط به تماس، بر روی Call waiting ضربه بزنید. در مرحله بعد که آخرین مرحله است نیز همین گزینه Call waiting وجود دارد. با کلیک بر روی دکمه سمت راست، سرویس پشت خطی فعال خواهد شد.

فعال کردن پشت خطی در شیائومی ردمی نوت 9

فعال کردن پشت خطی در شیائومی ردمی نوت 9 از مواردی است که بسیاری از دارندگان این تلفن همراه هوشمند به دنبال آن هستند. گوشی Xiaomi Redmi Note 9 قابلیت‌های فراوانی دارد که سرویس پشت خطی یکی از ویژه‌های آن است.

برای فعال کردن این سرویس کافیست مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • ابتدا باید وارد اپلیکیشن Phone شوید. این نرم افزار به طور پیشفرض در همه گوشی‌ها وجود دارد. آیکن آن به شکل زیر است.روی آیکون phone  ضربه بزنید
  • وقتی وارد آن شدید، در بالا و سمت راست صفحه باید بر روی سه‌نقطه ضربه بزنید تا منوی کشویی آن باز شود. بعد باید از میان سه گزینه‌ای که مشاهده می‌کنید، بر روی Settings ضربه بزنید.روی setting ضربه بزنید
  • بعد از آن وارد صفحه‌ای جدید خواهید شد. در این صفحه چندین گزینه وجود دارد. برای فعال کردن پشت خطی فقط به یکی از این گزینه‌ها نیاز است. باید بر روی گزینه Calling accounts ضربه بزنید تا وارد منوی آن شوید.روی call account ضربه بزنید
  • در منوی جدید هم دوباره با تعداد زیادی گزینه روبرو خواهید شد. از میان آن‌ها باید وارد قسمت Call waiting شوید.وارد بخش call waiting ضربه بزنید
  • در این بخش تنها یک گزینه وجود دارد. عنوان این گزینه Call Waiting است که در سمت راست آن یک دکمه وجود دارد. در صورت ضربه زدن بر روی آن، سرویس پشت خطی در تلفن‌تان فعال می‌شود.تاگل کنار call waiting را فعال کنید

به این ترتیب عملیات فعال کردن پشت خطی در شیائومی شما فعال می‌شود. از این پس دیگر هیچ تماسی را از دست نخواهید داد.

فعالسازی سرویس Call waiting در شیائومی ردمی نوت 9 پرو

شیائومی ردمی نوت 9 پرو نسخه بروز شده نوت 9 است. این گوشی که امروزه بسیاری از افراد صاحب آن هستند، قابلیت‌های فراوانی دارد. اگر می‌خواهید به فعالسازی سرویس پشت خطی در Redmi Note 9 Pro بپردازید، می‌توانید از همان روش ارائه شده برای ردمی نوت 9 استفاده کنید.

همچنین می‌توانید به روش دیگری هم عمل کنید. می‌توانید به منوی Settings مراجعه کنید. در آنجا در بالای صفحه کادری با عنوان Search settings می‌بینید. درون آن کادر هر عبارتی که بخواهید می‌توانید وارد کنید تا سیستم به جستجوی آن بپردازد. با ضربه زدن بر روی آن و سپس وارد کردن عبارت Call waiting وارد بخش مربوط به سرویس پشت خطی می‌شوید.

در این بخش، اگر بر روی تلفن همراه خود دو عدد سیم‌کارت قرار داده باشید، بعد از انتخاب سیم‌کارت مورد نظرتان صفحه‌ای باز می‌شود که فقط گزینه Call waiting در آن وجود دارد. با ضربه زدن بر روی دکمه سمت راست آن، سرویس Call waiting فعال خواهد شد.

فعال کردن Call Waiting در شیائومی ردمی نوت 10

در این قسمت می‌خواهیم به توضیحاتی در خصوص فعال کردن پشت خطی در شیائومی ردمی نوت 10 بپردازیم. همانطور که می‌دانید، Redmi Note 10 از برترین و جدیدترین گوشی‌های شیائومی است که امروزه بسیاری از افراد دارنده آن هستند.

فعال کردن پشت خطی در شیائومی ردمی نوت 10

بهترین روش برای فعال کردن پشت خطی در ردمی نوت 10 انجام مراحل زیر است:

  • وارد بخش Phone شوید. در این بخش، در سمت راست بالای صفحه روی سه‌نقطه ضربه بزنید.
  • بعد از ضربه زدن بر روی سه‌نقطه، منوی کشویی آن باز می‌شود. از میان گزینه‌های موجود، روی Settings ضربه بزنید.
  • در صفحه جدید، لیستی را مشاهده خواهید کرد. در این لیست باید وارد بخش Calling accounts شوید.
  • سپس لیست دیگری باز می‌شود که باید در آنجا وارد Call waiting شوید.

در صفحه جدید باید از میان دو سیم‌کارتی که بر روی تلفن همراه قرار دارد، یکی یا هر دو را انتخاب کنید و برای هر کدام به صورت جداگانه، سرویس پشت خطی را فعال نمایید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی چگونگی فعال کردن Call Waiting در شیائومی پرداختیم. در حقیقت 9 تلفن همراه محبوب از این برند را بررسی کردیم. فعال کردن این سرویس در بیشتر آن‌ها تقریبا به یک شکل انجام می‌شود، ولی با این حال تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

سرویس Call waiting مزایای بسیار زیادی دارد. با استفاده از این سرویس می‌توانید به تمامی ‌تماس‌هایتان پاسخ دهید. در واقع این سرویس در زمان‌هایی بسیار کاربردی است که در حال مکالمه با مخاطب خود هستید و در همان موقع مخاطب دیگری با شما تماس می‌گیرد.

در این هنگام است که تماس آن مخاطب دوم دیگر قطع نمی‌شود و شما متوجه این امر از طریق اعلان‌ها و صداها خواهید شد.

اگر شما هم دارنده یکی از تلفن‌های همراه معرفی شده در مقاله هستید، و یا تاکنون از سرویس پشت خطی در گوشی‌های شیائومی بهره‌مند شده‌اید، دعوت می‌کنیم که در قسمت نظرات همین مطلب، تجربه کاربری خود را ارائه دهید.

سوالات متداول

سرویس پشت خطی یا Call waiting چیست؟

یکی از آپشن‌های موجود در تلفن‌های همراه است که به وسیله آن می‌توانید به تمامی ‌تماس‌های ثانویه که در زمان مکالمه اولیه رخ می‌دهند پاسخگو باشید.

آیا سرویس پشت خطی در گوشی‌های شیائومی با یکدیگر متفاوت است؟

عملکرد کلی آن‌ها یکی است ولی فعال کردن‌شان با وجود شباهت‌هایی که دارند، در برخی موارد متفاوت است.

آیا سرویس Call waiting یک نرم افزار است که باید نصب کنیم؟

البته نرم افزارهایی در این زمینه طراحی شده‌اند. ولی امروزه در بسیاری از تلفن‌های همراه هوشمند، این آپشن به صورت پیش‌فرض وجود دارد که با فعال کردن آن دیگر نیاز به نصب نرم افزار جانبی نیست.

3.7 | (8)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//