فعال سازی دکمه‌های شناور در شیائومی با آموزش تصویری

فعال سازی دکمه‌های شناور در شیائومی موضوعی است که این روزها برای کاربران این گوشی‌ها، از اهمیت زیادی برخوردار شده است. با توسعه تلفن‌های هوشمند تمام صفحه، بسیاری از شرکت‌های سازنده موبایل از جمله شیائومی، تصمیم گرفتند تا دکمه Home و سایر دکمه‌های سخت افزاری ناوبری را حذف کنند.

با این‌حال، بسیاری از کاربران هنوز هم علاقه دارند تا با این دکمه‌ها کار کنند و حذف آن‌ها از تلفن‌های همراه، آن‌چنان به مذاقشان خوش نیامده است. محبوبیت محصولات شرکت چینی شیائومی به واسطه قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول آن‌ها در ایران، روز به روز در حال گسترش است.

در این میان تلفن‌های همراه شیائومی نیز راه خود را به سبد خرید ایرانی‌ها باز کرده اند (البته قیمت بالای موبایل‌های آیفون، سامسونگ و سایر سازندگان نیز در این استقبال بی‌تاثیر نبوده است). تلفن‌های همراه جدید ساخت شیائومی، دکمه‌های ناوبری سخت افزاری را حذف کرده‌اند و این اتفاق، کار را برای کاربرانی که به این دکمه‌ها عادت کرده بودند، مقداری سخت کرده است.

به همین خاطر، در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم با یک آموزش کاربردی و سریع، شما را با فعالسازی دکمه های شناور در گوشی شیائومی آشنا کنیم. لطفا تا پایان، با ما همراه باشید.

فعال سازی دکمه‌های شناور در شیائومی

به دکمه‌هایی که در پایین صفحه تلفن‌های هوشمند قدیمی وجود داشت، کلیدهای ناوبری یا On-screen گفته می‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم، در مدل‌های جدیدتر، این دکمه‌‌ها حذف شده‌اند. البته اصلا جای نگرانی نیست! زیرا شما می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی به تلفن همراه خود، برگردانید.

برای فعال سازی دکمه‌های شناور در شیائومی، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد بخش تنظیمات تلفن همراه شیائومی خود شوید.
  • به قسمت ” Additional settings ” بروید.
  • وارد ” Full screen display ” شوید.
  • در اینجا بر روی ” Buttons ” ضربه بزنید.

دکمه های شناور در شیائومی

اکنون سه دکمه شناور و ناوبری بر روی صفحه تلفن همراه شما ظاهر می‌شوند. این دکمه‌ها به ترتیب “Home” ، “منو” و “بازگشت” خواهند بود.

نحوه فعال سازی کار با یک دست در گوشی های شیائومی

حالت One Hand یا همان “کار با یک دست” برای گوشی‌هایی که صفحه نمایش بزرگ دارند و در اصطلاح به “قبلت” معروف شده‌اند، یک ضرورت مهم محسوب می‌شود. برخی از تلفن‌های همراه شیائومی نیز دقیقا در این وضعیت قرار دارند و بهتر است که حالت کار با یک دست، برای آن‌ها فعال شود.

نکته: در تلفن‌های هوشمند جدید که به اصلاح “Full-Screen” یا تمام صفحه هستند، نمی‌توان به صورت معمولی، حالت یک دست را فعال کرد؛ زیرا دکمه‌های ناوبری حذف شده‌اند.

ما در ادامه، به بررسی فعال کردن این حالت مهم و پرکاربرد در تلفن‌های همراه شیائومی خواهیم پرداخت:

  • وارد بخش Settings شوید.
  • قسمت Additional settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Quick ball را فعال کنید.
  • در قسمت shortcuts اسکرول کنید و در نهایت گزینه “One Hand” را انتخاب کنید.

فعال سازی حالت یک دست در شیائومی

اکنون حالت کار با یک دست برای تلفن همراه شیائومی شما، با موفقیت، فعال شده است.

تنظیمات و تغییر دکمه های ناوبری شیائومی ( سه دکمه پایین صفحه) چگونه است؟

شما همچنین می‌توانید محل قرار گیری این سه دکمه بر روی تلفن همراه خود را تغییر دهید و به همان حالتی آن‌ها را بر روی صفحه قرار دهید که از قبل به آن عادت داشته‌اید. برای اینکار باید در قسمت ” Full screen display ” بر روی گزینه “Mirror buttons” ضربه بزنید.

مراحل زیر را برای شخصی‌سازی دکمه‌های ناوبری شیائومی، دنبال کنید:

  • وارد قسمت Setting شوید.
  • روی Additional settings ضربه بزنید.
  • روی Full screen display ضربه بزنید.
  • Mirror buttons را به دل‌خواه، فعال یا غیر فعال کنید.

غیر فعال سازی دکمه‌های شناور در شیائومی

ممکن است بعد از گذشت زمانی، دوباره قصد داشته باشید این دکمه‌ها را از صفحه نمایش موبایل خود، حذف کنید. برای این‌کار، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد بخش تنظیمات تلفن همراه شیائومی خود شوید.
  • به قسمت “Additional settings” بروید.
  • وارد “Full screen display” شوید.
  • این‌بار بر روی گزینه “Full screen gestures ” کلیک کنید.

غیر فعال شدن دکمه های شناور در گوشی شیائومی

با اعمال این تغییرات دکمه‌های شناور یا ناوبری گوشی شما دوباره از صفحه نمایش محو خواهند شد.

کلام پایانی

افرادی که تجربه کار با تلفن‌های هوشمند قدیمی را دارند، به‌راحتی نمی‌توانند با مدل‌های جدیدتر و تمام صفحه، ارتباط برقرار کنند. زیرا دکمه‌های فیزیکی پایین صفحه، که به کلیدهای ناوبری معروف هستند، در این دستگاه‌ها حذف شده‌اند. ما در این مقاله به شما نشان دادیم که چگونه این دکمه‌های محبوب را به گوشی موبایل خود، اضافه کنید.

در صورتی که در ارتباط با دکمه‌های ناوبری سوال یا ابهامی دارید، می‌توانید در بخش نظرات همین مقاله مطرح نمایید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول و پرتکرار

توپ سریع در شیائومی چیست؟

توپ سریع یا همان Quick Ball قابلیتی است که در تلفن‌های همراه شیائومی قرار دارد و از طریق آن، می‌توانید به تنظیات سریعی مانند اسکرین شات، دکمه‌های ناوبری و حالت کار با یک دست، دسترسی داشته باشید.

چگونه دکمه‌های پایین گوشی شیائومی را غیر فعال کنیم؟

برای این‌کار باید وارد بخش Setting شده و از طریق Additional Setting به بخش full screen display بروید. در این قسمت، برای غیر فعال کردن دکمه های ناوبری، باید روی full screen gestures ضربه بزنید.

تغییر شکل نوار ناوبری شیائومی ممکن است؟

بله. بعد از فعال کردن دکمه های ناوبری، می‌توانید وارد بخش Mirror buttons شده و ترتیب قرار گرفتن آن‌ها را به صورت دل‌خواه، تغییر دهید.

3.9 | (13)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

48 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
48
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//