آیفون گم شده خود را چگونه پیدا کنیم ؟

چنان‌چه شما گوشی آیفون خود را گم کرده‌اید، می‌توانید با استفاده از دیگر منابعی همچون iPad، مک، آی‌کلود و اپل واچ آن را پیدا کنید. خبر خیلی بدی است! آیفون گران قیمت‌تان گم شده است. به نظر شما گم شده یا کسی آن را دزدیده است؟ مشکل هر چه باشد تعدادی راه وجود دارند که می‌توانید با کمک آن‌ها، آیفون خود را دنبال کرده و پیدا کنید.

گزینه‌هایی که می‌توانید استفاده کنید شامل Find My app اپل (در گذشته با نام Find My iPhone شناخته می‌شد)، یک اپل واچ، آی‌کلود یا یکی از اعضای خانواده که آیفون یا آی‌پد دارند، می‌شوند تا دستگاه گم‌شده خود را مسیریابی و در نهایت پیدا کنید.

اگر حتم دارید که آیفون شما توسط کسی دزدیده شده است یا نمی‌خواهید اطلاعات شخصی‌تان به دست کسی بیفتد، می‌توانید تمام اطلاعات را روی دستگاه، به صورت ریموت و از دور پاک کنید، در این صورت مطمئن می‌شوید که اطلاعات شما دست غیر نمی‌افتد. در ادامه این مقاله از ایده آل تک روال این کار را توضیح خواهیم داد.

فعال کردن قابلیت Find My iPhone

اولین اقدامی که حتی قبل از گم شدن آیفون خود باید انجام دهید، فعال کردن ویژگی Find My است. در یک گوشی آیفون با iOS نسخه 13 یا بالاتر، باید از برنامه Find My استفاده ‌کنید، تلفیقی از برنامه‌های Find My iPhone و My Friends. برای این منظور به بخش تنظیمات و سپس apple id بروید. حتما اطمینان حاصل کنید که Find My iPhone و Send Last Location هر دو در حالت روشن قرار دارند.

فعال کردن برنامه find my در آیفون

برنامه Find My با ویژگی اضافی جذابی همراه است که با آن می‌توانید حتی در حالت آفلاین، دستگاه خود را پیدا کنید. اگر این قابلیت برای‌تان شگفت‌انگیز است و می‌خواهید از آن استفاده نمایید، باید اطمینان حاصل کنید که سوئیچ گزینه Enable Offline Finding را در حالت روشن یا فعال قرار داده‌اید.

Family Sharing را فعال کنید

دیگر ویژگی که باید بررسی کنید Family Sharing است. اگر شما این ویژگی را فعال کرده باشید، اعضای مشخص شده می‌توانند با استفاده از دستگاه اپل خود، آیفون گم‌شده‌ را پیدا کنند.

فعال کردن برنامه family sharing

برای چک کردن این مورد، به بخش تنظیمات و سپس apple id و در نهایت  Family Sharing بروید. هم‌اکنون می‌توانید اعضای فعلی را به صورت لیست شده ببینید. برای اضافه کردن افراد دیگر، روی لینک Add Family Member ضربه بزنید.

پیدا کردن آیفون گم‌شده در Map

الان بیایید فرض کنیم گوشی شما گم شده است. اگر یک iPad دارید که روی iPadOS اجرا می‌شود، به برنامه Find My بروید. در سمت چپ و پایین صفحه، Devices را کلیک کنید.

پیدا کردن آیفون گمشده بر روی map

برنامه لیستی از هر یک از دستگاه‌های اپل شما به همراه یک نقشه با موقعیت‌هایشان را نشان می‌دهد. اگر سیستم عامل دستگاه شما قدیمی‌تر است، برنامه Find My iPhone ظاهر می‌شود و دستگاه‌های ثبت شده را در لیست و روی نقشه نشان می‌دهد.

آیفون خود را رهگیری کنید

اگر دستگاه آیفون‌تان روی نقشه ظاهر شد، بر روی آیکون آن یا نام آن در لیست کلیک کنید، سپس برنامه گزینه‌های مختلفی را برای شما نمایان می‌کند. بر روی Play Sound کلیک کنید تا یک صدا همراه با یک هشدار روی آیفون ظاهر شود، این‌کار کمک می‌کند که راحت‌تر بتوانید آن را پیدا کنید.

رهگیری کردن آیفون بر روی نقشه

البته این مورد زمانی کاربرد دارد که آیفون در نزدیکی خود شما باشد. همچنین می‌توانید با گزینه Directions مسیر رفتن به موقعیت آیفون‌تان را مشخص کنید تا سریعا به محل مورد نظر برسید.

علامت زدن دستگاه به عنوان گمشده

اگر نمی‌توانید گوشی خود را پیدا کنید، بر روی Activate در بخش Mark as Lost کلیک کنید. این حالت به شما اجازه می‌دهد تا گوشی خود را قفل کنید، در این صورت هیچکس نمی‌تواند آن را باز کند.

علامت زدن آیفون به عنوان گوشی گمشده

همچنین این حالت اطلاعات تماس شما را روی صفحه به نمایش خواهد گذاشت تا وقتی کسی آن را پیدا کرد بتواند با شما تماس بگیرد.

پاک کردن اطلاعات آیفون

اگر نمی‌توانید گوشی خود را پیدا کنید و در این مورد که ممکن است اطلاعات‌تان توسط افراد غیر مجاز دیده یا دستکاری شود نگران هستید، بر روی Erase This Device کلیک کنید تا همه اطلاعات شخصی‌تان به صورت کامل پاک شود.

پاک کردن اطلاعات در آیفون گم شده

مشکل این کار این است که دیگر نمی‌توانید گوشی را روی نقشه رهگیری کنید و به طور کامل آیفون‌تان به روزی بر می‌گردد که آن را خریده بودید! پس فقط زمانی از این ویژگی استفاده کنید که مطمئن هستید هیچ امیدی به پیدا کردن آن ندارید.

از یکی از دستگاه‌های اعضای خانواده‌ کمک بگیرید

اگر شما دستگاه دیگری ندارید ولی Family Sharing را فعال کرده‌اید، از یکی از آیفون‌ها یا iPad های خانواده استفاده کنید. در آیفون متعلق به یکی از آن‌ها برنامه Find My را باز کنید و صفحه دستگاه‌های شناسایی‌شده را به پایین اسکرول کنید تا به آیفون گمشده خود برسید.

سپس بر روی آن کلیک کرده تا بتوانید یک صدا را پخش کنید، به مکان آیفون دسترسی یابید، آیفون را به عنوان گمشده نشان‌گذاری کنید یا آن را به صورت کامل پاک کنید.

پیدا کردن دستگاه گمشده در iCloud

اگر دستگاه فیزیکی دیگری از اپل ندارید، می‌توانید از وبسایت آی‌کلود برای پیدا کردن گوشی‌تان استفاده کنید. مرورگر خود را باز کنید و به سایت iCloud.com بروید. با اپل آی‌دی و گذرواژه خود وارد اکانت‌تان شوید. آیکون مربوط به Find iPhone را کلیک کنید.

پیدا کردن آیفون گم شده با استفاده از icloud

منو پایین افتادنی را در قسمت بالای صفحه باز کنید و در قسمت All Devices آیفون خود را انتخاب کنید. بعد از این کار می‌توانید از گزینه‌های موجود یکی را انتخاب کنید. (کارکرد گزینه‌ها در مراحل قبل توضیح داده شده‌است.).

پیدا کردن آیفون گم شده با اپل واچ

اگر یک اپل واچ دارید، می‌توانید از آن برای پیدا کردن گوشی‌تان استفاده کنید. دستتان را از بالا به پایین روی صفحه watch face بکشید تا Control Center به نمایش در بیاید. روی آیکونی که نمایان‌گر یک گوشی در حال تکان خوردن است کلیک کنید.

حال دستگاه شما یک صدا پخش می‌کند تا بتوانید آن را پیدا کنید. صدا به زودی متوقف می‌شود، پس باید به طور مکرر روی این آیکون کلیک کنید تا صدا تا وقتی که نیاز دارید پخش شود.

در صورت دزدیده شدن آیفون باید چکار کنیم؟

به سرقت رفتن تلفن همراه یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که ممکن است برای هر فردی رخ دهد. متاسفانه این روزها بیشتر از قبل شاهد دزدیده شدن گوشی‌های موبایل هستیم. به همین دلیل، باید خود را برای این اتفاق آماده کرده و در صورت به سرقت رفتن گوشی، بلافاصله اقدام مناسب را انجام دهیم.

خوشبختانه شرکت اپل قابلیتی را در اختیار کاربران تلفن‌های همراه آیفون قرار داده تا بر اساس آن، بتوانند گوشی دزدیده شده خود را ردیابی نمایند. در صورتی که آیفون شما به سرفت رفت، بهترین راه، استفاده از سرویس رایگان “Find My Phone” است.

این سرویس به شما اجازه می‌دهد حتی بدون دسترسی فیزیکی به آیفون خود و تنها از طریق پلتفرم (iCloud) به اطلاعات ذخیره شده در تلفن همراه خود دسترسی داشته باشند و آن‌ها را قفل یا حذف کنند. به این ترتیب، سارقان نمی‌توانند به داده‌های محرمانه و شخصی افراد، دسترسی پیدا کنند.

ردیابی گوشی اپل با شماره سریال

تمامی تلفن‌های همراه گم یا دزدیده شده را می‌توانید از طریق شماره سریال یا همان کد IMEI ردگیری کرد. این کد، یک شناسه منحصر به فرد و 15 رقمی است که معمولا در قسمت پشت گوشی‌ها درج می‌شود. برای پیدا کردن این کد در گوشی آیفون، می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. مشاهده پشت گوشی
  2. وارد کردن کد #06#*
  3. ورود به تنظیمات گوشی

در صورتی که قصد دارید از طریق ورود به تنظیمات، شماره سریال آیفون خود را پیدا کنید، مطابق مراحل زیر جلو بروید:

  1. ابتدا وارد بخش Setting یا تنظیمات تلفن همراه خود شوید.
  2. در قسمت General روی گزینه About ضربه بزنید.
  3. رو به روی عبارت IMEI می‌توانید شماره سریال آیفون خود را مشاهده کنید.

در صورت گم کردن گوشی آیفون خود، می‌توانید در اولین فرصت با پلیس تماس گرفته و شماره سریال آن را جهت ردیابی، اعلام کنید. البته برای این‌کار می‌توانید از مرکز ارائه دهنده خدمات خط تلفن خود نیز استفاده کنید.

کلام پایانی

قبل از هر چیز، توصیه می‌کینم در نگه‌داری از تلفن همراه آیفون خود، نهایت دقت را داشته باشید. این مقاله برای افرادی نوشته شده است که به هر دلیلی، گوشی آیفون خود را گم کرده‌اند یا تلفن همراه آن‌ها به سرقت رفته است. با استفاده از روش‌های مطرح شده در این مقاله، به احتمال بسیار زیاد قادر خواهید بود تا گوشی گم شده خود را ردیابی و پیدا کنید.

اگر هم‌چنان در ارتباط با روش‌های پیدا کردن آیفون گم شده خود سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

2.2 | (4)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

9 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
9
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//